Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mare & Ari verwachten hun eerste veulen!

 
Profiel   

Hi allemaal!

Gezien ik altijd met veel plezier in stilte topic's volg over de dracht van een merrie leek het mij ontzettend leuk om, nu ik ook veulens verwacht ook zelf een topic aan te maken!

Allereerst: De veulens zijn in eerste instantie bedoeld om zelf te houden, vandaar ook de aparte combi. Er bestaat een mogelijkheid dat een veulen eventueel word verkocht maar dit zal nooit haast hebben en dus durven wij deze gave kruising aan.

Dan even een paspoortje van de mother's to be!

1. Mare
13 jaar oud
Fjord x New Forest
Z Working Equitation

[ img ]


2. Arinossa
14 jaar oud
KWPN
L2 Dressuur
M Working equitation getraind


[ img ]


En dan de knappe vader
een 7 jarige Mangalara Machador Hengst. Hij is goedgekeurd als dekhengst in Duitsland en heeft al enkele nakomelingen. (voor die liefhebbers... hij is te koop)


[ img ]


Deze drie knapperds lopen nu enkele weken samen lekker op het land
[ img ]

En vandaag gingen wij scannen...

Bij Ari waren we waarschijnlijk net te vroeg met het scannen, ze was niet hengstig maar er was ook geen vruchtje te zien, haar scannen we dus over ongeveer 10 dagen nog een keer.

Mare is voor 99,9 % zeker dragend *\o/*
omdat we bij haar waarschijnlijk wat laat waren was het vruchtje niet meer mooi rond maar had deze al een wat andere vorm. ook zij mag over 10 dagen nog een keer zodat we hopelijk een hartje kunnen zien kloppen!

Volgen jullie mee? het word lang wachten dat besef ik mij... want het eerste veulen is eind juni 2021 geplant..

En omdat ik het leuk vind... goklijstjes!!

De dekdata waar wij nu van uitgaan zijn:
Mare - 27 juni
Arinossa - 1 juli

Dus wat denken jullie?
Mare/Ari - Hengst/Merrie/ - Kleur - Datum
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 19:17 



 
Profiel   

Leuke paarden! Vooral Mare vind ik gaaf! Wat zijn de kleurkansen van de veulens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 01:27 



 
Profiel   

Gedurfde combi's, maar gave hengst. Ik ben ook benieuwd naar de kleurkansen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 01:29 



 
Profiel   

Prachtige hengst! Mag ik vragen waarom je ze zo laat in het seizoen laat dekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 06:46 



 
Profiel   

@MeggiieTommy, Dankjewel! De kleurkansen doe ik even met telefoon in volgende post! Wel is van Mare niks bekend dus daar kan vanalles uitkomen.. haha

@Nikkay Een gedurfde combi is het zeker. wij doen dit ook alleen omdat wij de mogelijkheid hebben de veulens aan te houden mocht het niet 'lukken' (heel cru gezegd natuurlijk..)

@Em_ Dankjewel! Dat is eigenlijk omdat het in de planning stond ze pas volgend jaar te laten dekken, beide merries hadden een kans om het EK Traditionele Working Equitation mee te lopen dit jaar. echter door het covid virus gaat deze niet door en hebben wij besloten toch nog een poging te wagen.
Ook hebben we de mogelijkheid om het veulen eventueel langer bij de merrie te laten lopen en kunnen ze genieten van een warme stal.


Edit: hier de kleurkansen

Mare:


[ img ]

Ari:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 08:44 



 
Profiel   

Wat leuk Vera!ben heel benieuwd naar de combinaties. Ik volg zeker :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 08:47 



 
Profiel   

Leuk hoor, ik volg

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 09:13 



 
Profiel   

Bijzondere combinaties! Ik ben benieuwd wat voor veulens je krijgt :)

Als je wilt dan zou ik het wel interessant vinden als je nog wat meer toelicht waarom je voor deze hengst hebt gekozen. Vanwege het ras, vanwege deze specifieke hengst, zijn bouw bijvoorbeeld?
Ook ben ik wel benieuwd wat voor type veulen je hoopt of verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 10:31 



 
Profiel   

Gave merrie die Mare, ik ben benieuw naar de veulens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 13:03 



 
Profiel   

Wat een gave combinaties zeg! Ik ben ook vooral van Mare en de hengst echt enorm fan, maar ben bij beide enorm benieuwd wat er uit komt!

Ik ben ook benieuwd naar wat Temeraire vroeg. Is er een reden dat je speciaal voor deze hengst hebt gekozen? Totaal niet als kritiek bedoeld oid hoor, ik ben enorm fan van speciale combi's. Puur uit interesse <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 13:43 



 
Profiel   

Wow wat een gave combinaties! Ik ben heel benieuwd naar hoe de veulentjes eruit gaan zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 13:57 



 
Profiel   

@Joyce wat leuk dat je volgt!
@Truus Welkom! leuk dat je meekijkt!

@Temeraire
Waarom ik voor deze hengst heb gekozen tsja.. Ten eerste omdat deze hengst van een vriendin is (heeft er meerdere staan) en dit dus qua dekdienst natuurlijk kan, waar ik wel fan van ben.
De hengst is ten opzichte van mare langer en ranker gebouwd maar qua stokmaat hetzelfde. Ook heeft hij een gouden karakter.
Mare is wat lomper en korter gebouwd en hierin hoop ik dat het veulen een beetje een middenweg zal vinden. Ik houd wel van wat breder gebouwd maar voor de sport is het voordeliger als ze al iets 'soepeler' bewegen van nature.
Ook heeft deze hengst een goede stap en galop, waarin hij zowel Mare als Ari goed zou kunnen verbeteren. Mare heeft een korte stap en de hengst een ruime.
Ari vind de galop lastig om hierin te gaan zitten en sluiten, en van nature doet de hengst dit al mooi.

Snappen jullie het nog? :p

Dat zijn de voornaamste redenen dat we voor deze hengst hebben gekozen.

@Set_Elkol Dankjewel.. ik ben ook helemaal gek van d'r :o
@Renee_S Dankjewel! Ik ben ook erg benieuwd... Toelichting hierboven.
@Nowi dankjewel! Nog lang wachten maar we gaan het vanzelf zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 16:47 



 
Profiel   

Ik dacht dat de Mangala Marchador een gangenpaard is, of heeft deze hengst geen extra gangen?

Hele aparte kruisingen in ieder geval, ik hoop dat er uit komt wat je wenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 17:38 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik dacht dat de Mangala Marchador een gangenpaard is, of heeft deze hengst geen extra gangen?

Hele aparte kruisingen in ieder geval, ik hoop dat er uit komt wat je wenst.


Ja zeker, hij heeft deze extra gangen, echter 'vervangen' deze de draf. De vererving hiervan kan hetzelfde zijn bij een ijslander kruizing.

Mocht er niet uitkomen wat ik 'wil' is het nogsteeds hardstikke welkom. :D dankjewel voor je reactie

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 17:59 



 
Profiel   

Ah zo ja, ik begrijp het.

Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen en of de veulens ook gang aanleg krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 18:19 



 
Profiel   

Ja ik ben qua vererving ook nieuwschierig. Wel weet ik van veel gangenpaard kruizingen ook de MM dat als je inrijd (man ik ben al weer 4 jaar verder hahahah) en nooit de gangen vraagt, dat kruizingen dan vaak sneller draf aanbieden, en op moment dat je een gang niet traint deze 'weg' vaagt.
Echter is het enige wat je kan tegen zou kunnen komen een laterale aanleg in bijv. de stap. maar dit is ook trainingstechnisch wel te verbeteren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 18:34 



 
Profiel   

Ik volg natuurlijk ook :) Heel benieuwd wat uit de combi komt. Mare zal vast een goede moeder zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 19:02 



 
Profiel   

kionasuppie schreef
@MeggiieTommy, Dankjewel! De kleurkansen doe ik even met telefoon in volgende post! Wel is van Mare niks bekend dus daar kan vanalles uitkomen.. haha

@Nikkay Een gedurfde combi is het zeker. wij doen dit ook alleen omdat wij de mogelijkheid hebben de veulens aan te houden mocht het niet 'lukken' (heel cru gezegd natuurlijk..)

@Em_ Dankjewel! Dat is eigenlijk omdat het in de planning stond ze pas volgend jaar te laten dekken, beide merries hadden een kans om het EK Traditionele Working Equitation mee te lopen dit jaar. echter door het covid virus gaat deze niet door en hebben wij besloten toch nog een poging te wagen.
Ook hebben we de mogelijkheid om het veulen eventueel langer bij de merrie te laten lopen en kunnen ze genieten van een warme stal.


Edit: hier de kleurkansen

Mare:


[ [url=m/gnHeJN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ari:


[ [url=m/Gz85TX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gelukkig goed over nagedacht, bedankt voor je toelichting! Ben heel benieuwd :) ben gek op kruisingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 19:05 



 
Profiel   

Gave merrie is Mare

Leuke combinaties ga benieuwd naar wat hier voor leuks van gebrouwen wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 21:49 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd en volg mee onder de meeleessteen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 22:37 



 
Profiel   

@Ilja wat leuk! Zo blijf je goed op de hoogte!
@EM_ ja zonder de mogelijkheden hadden we nog een jaartje gewacht!
@beenjeshar leuk dat je volgt! En bedankt namens mare!
@xelodi welkom!

Even een fototje van vanochtend
[ img ]

En toen mocht mare even mee wandelen met mijn jonge paard. Welke alles nog moet leren. Na de wandeling gelijk de schapen naar nieuw land gedaan en ook die heeft ze goed begeleid!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 11:21 



 
Profiel   

Even een kleine update wat betreft Ari, helaas is ze net hengstig geweest dus haar scannen we volgende week niet. We wachten het nog 1 hengstigheid af waarschijnlijk anders komt t veulen bijna in augustus en das wel erg laat..
Een Mare update kunnen jullie volgende week rond dinsdag/woensdag verwachten met hopelijk een foto of video van een kloppend hartje! En dan is t wachten maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 20:00 



 
Profiel   

Ik gok(hoop) :
Mare | Merrie | Dunskin | voor de datum doe ik (nog) niet.
Ik volg mee!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 20:17 



 
Profiel   

Wat een gave combinaties. Benieuwd wat daar volgend jaar uitkomt. :D Hoe zijn de nakomelingen van deze hengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 20:59 



 
Profiel   

Rocky en lonneke welkom! Rocky bedankt voor het allereerste gokje!

Lonneke, de nakomelingen zijn allemaal ontzettend lief in karakter, werkwillig en mensgericht. Zijn eerste kleinzoon is dit jaar ook geboren en heeft het Zelfde karakter

Qua bouw zijn ze allemaal correct, echter was dit wel met een merrie van het zelfde ras :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 08:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen