Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:37

Lief hoe Rêve zo murmelend achter hem aan hobbelt :)) Lekker van genieten!

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:38

Mommmmm you are messing up my manes (aldus Simba van de Lion King en dit kleine mormel)

Rêve heeft het er maar druk mee :P het is een ventje wat nu al weet wat hij wil :+ :):) succes :P Rêve en baasje :P daar ga je nog wat mee beleven <3 <3 *\o/* **\O/**

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 12:28

Zo vandaag Sam er weer bij gelaten, poort naar de weide open en er even bij gebleven maar Sam pakte het heel netjes aan. Hij respecteert Rêve haar grote persoonlijke ruimte. :+:

Kleine heeft nu dus ook kennis gemaakt met stroomdraad. :(:) Dat was niet leuk. :(:)
Maar hij reageerde er al bij al vrij rustig op. Hij schrok. Maar geen grote paniek.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier kwam Sam te dicht bij. _O-
Afbeelding

Je ziet ze bijna groeien nu hè...
Morgen krijgen ze twee meter gras bij. :j ze hebben op twee plaatsen hooi hangen zodat Sam afstand kan houden zonder dat hij zonder eten komt te staan.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:30

Oh die laatste foto. Hij is toch gewoon perfect!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 17:12

Zo, Rêve haar uier in gesmeerd met leovet (tussen haar benen dat het niet schuurt.) en dat deed haar duidelijk goed. :) Staart behandeld gezien ze die de laatste dagen voor de bevalling redelijk geschuurd had. := heb haar sinds de kleine er uit is niet meer zien schuren dus het waren echt hormonen.
Kleine zijn billen in gesmeerd ter voorbereiding van de veulenhengstigheid... En nu mag ik even rustig voor de foto's gaan zitten van mezelf voor ik Sam terug naar zijn eigen stukje breng. Moet zo naar de kinesist en wil ze nog niet samen als niemand hier is.

(ja ik heb net al een deel van de foto's ontvangen :D)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:48

Oh, ik was dit topic kwijt. Kijk ik een paar dagen niet, staat er ineens een veulen.

Wat een prachtig dier heeft ze op de wereld gezet! <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 18:05

O:)
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:45

_O- geweldig vooral die laatste foto! Genieten hoor.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 01:14

Afbeelding
En zo zijn zijn oogleden ineens zwart.
Afbeelding
Hij kan aan de bak, mag ik hem in dit formaatje houden?

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 05:21

Die pluizige manen <3

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 05:43

Dat hoofd van Rêve op die foto van 31 mei. Ik hoor haar hier zelfs vloeken op dat snertjong dat er weeeer :roll: vandoor gaat...

Ja hoor je mag hem op dit formaat houden, inclusief de pluisjes als manen.

Anoniem

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:10

Hij is zo cute :+: :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 13:18

:+: Het is leuk om te zien hoe zijn hoofje dag per dag "meer vorm" krijgt. Meer paard. :+:

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:19

Hij blijft zo vreselijk knap <3 !

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 21:05


suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:53

Quir schreef:
Het kan dan wel een dierenarts zijn die overal komt, maar het is gewoon echt niet toegestaan om een veulen voor de 6 weken te chippen...

Enting pas vanaf 4/5 maanden.
Dus hopelijk is de "enting" gewoon een veulen prik geweest.


In Duitsland worden de veulens ook pas vanaf 6 weken gechipt. Mijn veulen was toen te jong en hij is toen aan huis gechipt door de mobiele bus van het stamboek.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 22:06

Die chip zit er in. Die ga ik er niet meer uit halen om 'm op zes weken terug te zetten.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 00:02

Waarom niet?
:')

Grapje. Hij is zo knapppp <3 *\o/*

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 10:04

Sintara schreef:
Waarom niet?
:')

Grapje. Hij is zo knapppp <3 *\o/*

_O- Denk niet dat hij dat gaat waarderen. :))

We hebben een stortbui nu, en regen breekt wet. :j
Sam mag nu bij de kleine en de kleine zoekt wanhopig naar een buik waar hij onder past. _O-
Gezien moeder niet in de schuilstal gaat durft hij ook niet goed alleen gaan. :(:)

(Het is hier trouwens behoorlijk warm. Dus koud hoort hij het niet te krijgen)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 00:45

Ik zou éigenlijk zowel Rêve als de kleine willen testen op kleur (Rêve omwille van hoe donker ze is en de kleine omdat ik wil weten of hij dat ook mee gekregen heeft.) maar ook op WFFS. Voor Rêve omdat ik zeker ben dat dit, als er niks mis gaat, niet haar laatste veulen zal zijn. De kleine kan eventueel wachten want als Rêve negatief is, is de kleine dat ook. (Cas is negatief begreep ik). Als Rêve positief is zou het bij de kleine alleen van belang zijn indien hij ggk wordt dus kan het dan ook nog.

Maar waar laat ik kleur en wffs nu best testen en kan dat, voor Rêve, in een pakket?
Ik vind crème tests en dun tests... Maar is er geen combinatie test? :?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 06:56

Ayasha schreef:
Ik zou éigenlijk zowel Rêve als de kleine willen testen op kleur (Rêve omwille van hoe donker ze is en de kleine omdat ik wil weten of hij dat ook mee gekregen heeft.) maar ook op WFFS. Voor Rêve omdat ik zeker ben dat dit, als er niks mis gaat, niet haar laatste veulen zal zijn. De kleine kan eventueel wachten want als Rêve negatief is, is de kleine dat ook. (Cas is negatief begreep ik). Als Rêve positief is zou het bij de kleine alleen van belang zijn indien hij ggk wordt dus kan het dan ook nog.

Maar waar laat ik kleur en wffs nu best testen en kan dat, voor Rêve, in een pakket?
Ik vind crème tests en dun tests... Maar is er geen combinatie test? :?

Als je wilt kan ik je daarin wel adviseren.
Crème zou ik niet testen, wordt je niets wijzer van. Dat is een aan/uit ding namelijk, dus over tint leer je niets. En op basis van uiterlijk zijn ze beiden duidelijk heterozygoot.
Wildkleur is natuurlijk wel leuk om te kijken welke nd varianten ze zijn (naar mijn weten is geen van beide ouders een echte wildkleur, dus D valt af.
Agouti kan ook nog interessant zijn, vooral met crème in de mix vind ik het waardevol om te weten of smokey black een optie is voor nakomelingen, zijn ze homozygoot agouti dan valt dat weg als optie. Dat is dus door sommigen gewenst.
Vosfactor weet je al.
Dan zou je nog voor wit patronen kunnen testen om te kijken door welk gen de aftekeningen komen, maar hou dan in je achterhoofd dat niet alle genen die aftekeningen maken al bekend zijn. Dus die kunnen ondanks zijn uiterlijk allemaal negatief zijn.

Ik test meestal bij VGL UC Davis, dan zit je alleen met agouti + dun + wffs al op 90 dollar.
Als je het niet te bont wil maken zou ik reve testen voor agouti en wffs = 65 dollar. En Joy voor agouti en dun = 50 euro.

Als je echt zo veel mogelijk informatie wil inslaan dan kan je ook kijken naar het lab Etalon, die doen grote pakketten voor een redelijke prijs. Dan zou ik voor reve het mini panel plus (159 dollar) pakken, dat is incl wffs en voor de kleine het gewone minipanel (99 dollar). De resultaten wil ik dan eventueel wel met je doorspreken, dan krijg je namelijk nogal een bulk resultaten terug. Met etalon heb ik nog geen persoonlijke ervaringen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 11:13

Bedankt voor je antwoord Mooney! Dat is mooi helder!
Ik zat dus inderdaad te klungelen met welke ik dan zou moeten testen. (Wat nuttig is) en dat leg je hier heel fijn en duidelijk uit!
Ik ga eens kijken wat dat mini panel in houdt ook. Dan kan ik beslissen. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-21 10:20

Inmiddels eet de kleine man grasmix en slobber mee. :') Vandaag zat ie ook met zijn neus in de bak met brokken ( 's avonds krijgen ze slobber, 's morgens brokken) en hij was ergens mee aan het prullen in zijn mond wat hij niet uit gespuwd heeft. Dus volgens mij heeft ie ook een brok af geslikt. := Hij heeft het begin van voortandjes zag ik gisteren maar echt nog maar het randje dus lijkt me niet dat ie daar al echt mee kan knabbelen. :=
Sowieso drinkt hij ook al een paar dagen water inmiddels. :')

Hij leert nu geleidelijk mee lopen (korte oefen momentjes) maar dat vindt hij absoluut paard-onterend. _O-
Maar tis een gecompliceerde kwestie want de kroeltjes die hij krijgt bij elk goed stapje vindt ie dan weer heerlijk. _O-

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:47

De kleine man wordt snel groter. Helaas, pindakaas, hoort bij het paardzijn in relatie met een mens ook compromissen sluiten. Hij went er maar aan. Gelukkig heb jij hierin ruim ervaring en kan hem goed uitleggen hoe het werkt. De bofkont.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-21 11:53

:j Rêve helpt ook door hem regelmatig even tegen zijn kont te duwen alsof ze denkt "hup jonk. We hebben het allemaal moeten leren. Niet flauw doen." _O-

Verder spendeert hij het merendeel van zijn dag aan Sam etteren. :j