Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:54

Tja, het blijft mensenwerk (en Terror...) en het valt onder gemiddelden (maw tussen alle uitersten).

Heb jij je niet vergist? Scandatum als dekdatum aangehouden?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 10:59

Volgens mijn gsm is de 2e scan van 4 september en de 1e scan van 31 juli (dat zijn de datums die bij de foto's staan die ik gemaakt heb er van.) Het laatste sperma hebben we 16 juli "aan gekregen"' dus dat moet de laatste dekking geweest zijn.

Nu las ik wel dat sommige merrie's twee weken harsen dus wellicht is ze er gewoon vroeg bij?

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:05

Harsen kan inderdaad lang duren. Bij ons op stal een merrie een week of drie zelfs, afgelopen jaar.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 12:15

Als ze hem nog een 8tal dagen binnen houdt zit ze op 320 dus dan mag ie in principe komen. Tot die tijd gaat ze desnoods maar met der kont tegen de muur staan! _O-

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:15

Dit ziet er op de foto's ook eerder uit als de 'beschermdopjes' die vaak in de tepel zitten, die floepen er wel vaker uit en worden dan gewoon weer opnieuw aangemaakt. Bij drachtige merries valt dat meer op.
Zeg niet dat het geen hars is hoor, maar als het gewoon die dopjes zijn hoef je nog niet te alert te zijn (had mij wat nachten slapen gescheeld als ik het verschil had gekend haha)

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:22

Lijkt mij nog geen reden tot paniek, ze gaat mooi volgens het boekje, wat harsjes nu en de rest over enkele weken ;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 12:24

Ik zie verder nog geen tekenen die meteen op aankomende bevalling wijzen dus op basis van dit alleen ga ik niet waken eerlijk gezegd. Maar ik houd haar wel iets meer in de gate nu dat ik geen tekenen mis. :j

Ik ben wel blij dat haar uier mooi vult en dat ze er aan laat komen. (Gewoon aanraken niks anders. Ik ben niet van het melken. Maar wil wel weten of ze niet meteen trapt of zuur doet als ik er aan kom nu het zo strak staat.) dat stelt me gerust dat ze het veulen waarschijnlijk ook er aan zal laten.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:11

Ayasha schreef:
Geen kwestie van geruststellen. :') Als het ook een adder is zit ie niet op mijn land want het hooi komt van de hooiboer en die zijn velden liggen hier toch wel een stukje vandaan. :)) Dan moeten ze meerdere straten doorkruisen om bij mijn weide te komen. :)) Dus mislukte hagedis of Adder maakt niet zoveel uit. :)) Zo lang ik de andere helft maar niet ook hoef te Hazelwormen zijn wel gaaf maar liefst levend. :') Niet in twee stukken. :=


Heel wijs... hij is sowieso ook al dood :P en dan is het een beetje zoals honden..."blaffende honden bijten niet..." maar dan is het in dit geval "dode slangen bijten niet..." :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 15:05

Zo! Terror foto's! Op deze foto's dus om en bij de 311 dagen drachtig er van uit gaande dat ze drachtig is van de laatste inseminatie. :)
Afbeelding
Afbeelding
Even stappen met mijn moeder, ik was het deken aan het pakken en bij mijn moeder wil ze blijkbaar niet stil staan. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:47

Ze ziet er nog steeds uit alsof het gewoon een goed weideseizoen was _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 17:53

Nouhou!! ;(

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:10

Ik vind haar juist super mooi drachtig. Ik denk dat menig vrouw zou tekenen om op deze manier zwanger te zijn haha

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 06:22

:+:
Ze is toch aan het harsen denk ik. :) Het blijft iig niet bij die twee dopjes.

Gisteren avond nog op een ladder gestaan (met hoogtevrees) om een zwarte roodstaart weer er in te leggen maar vogels (en moeder natuur) zijn gemeen.. de kleine is er vannacht met dezelfde vaart weer uit gegooid vrees ik. :(:)

Dom en Dommer staan al van zes uur buiten. Jézus wat een onmenselijk uur. >;) (geen ochtendmens)

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 06:38

Volle supermaan vandaag, dus de uitnodiging voor Rêve's kind om te komen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 06:54

Ik zou meer op mijn gemak zijn als ze hem nog 1 week voor zichzelf hield. :o dan zit ze op 320. En wordt er wat beter weer voorspeld. Die kleine kruipt terug als ie in dit weer ter wereld moet komen, _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 17:37

Denk dat het toch echt harsen is. Er hangen consequent druppels.
Ik prul er overigens niet aan. Laat ze gewoon hangen.
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:42

Dat is zonder twijfel echt hars hoor! Stopjes zijn kleine wittige dopjes die de speentjes dichten. Ze kunnen het soms wel even volhouden, dat harsen. Bij de mijne duurde dat langer dan een week maar de laatste dag verloor ze echt melk.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 17:52

Pretty verloor de laatste dag ook melk. :j

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:08

Dit mag je inderdaad echt wel hars noemen!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:24

Ziet er zelfs al wat kleverig uit, maar, bij een merrie die ik een jaartje gehad heb en met wiens nieuwe eigenaar ik nog veel contact heb, was dat echt gedurende een lange periode dat we elke dag dachten van ja, op basis van wat er nu aan die uier hangt is het voor deze nacht. Denk dat die wel een week of 2 met allerlei heel zichtbare "signalen" aan haar uier heeft gelopen. En elke avond kreeg ze dan zo'n momentje van gaan liggen en naar haar buik kijken enzo. En ik vanop afstand maar mee volgen op de camerafilmpjes die ik toegestuurd kreeg :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 09:28

Het kleeft aan haar benen dus het is kleverig. :j
zo lang het niet echt "melk" is verwacht ik niet meteen een veulen eigenlijk tenzij ze natuurlijk ineens allerhande andere signalen gaat geven. Maar puur op de hars ga ik niet waken eerlijk gezegd. :o

Ze is het wel helemaal zat. :(:)

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:29

Heeft ze al een pleeborstel achter haar "bips" hangen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 09:32

Dat wat voor staart moet doorgaan bedoel je? ;(

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:47

Ja, zo'n ding wat voorheen een staart was. Met alle haren die bovenaan begonnen en onderaan eindigden (dus alle haren ongeveer dezelfde richting = verticaal). Maar die vlak voor bevalling nogal eens spontaan ontploft lijkt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 09:51

;( Die heeft ze dus helaas inderdaad wel al. Eigenlijk ongeveer gelijk met het harsen. Tenzij ik haar een deken op leg dat ook over de staart gaat. Maar ze schuurt sowieso sinds de dracht. Hoop dat dat ook samen met het veulen weer verdwijnt want dat heeft ze nooit gedaan. :\ Anders moet ik echt een oplossing gaan zoeken voor haar. :(:)