Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 26 [ 641 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

 
Profiel   

Naam staat hier nooit 100% vast. Rêve heeft op het allerlaatste moment pas haar vaste naam gekregen. Tot dan toe is er van alles gepasseerd. :') Maar zodra ik haar zag wist ik wat het moest worden. :+:
De "werknaam" is voor het moment Yoyeux Coeur.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 13:40 



 
Profiel   

Wáárom duren die laatste weken zoveel langer dan die eerste maanden? :')
Misses is 292 dagen drachtig vandaag. Dacht door een rekenfoutje dat ze op 320 zat vandaag maar helaas. :')
https://dagenaftellen.nl/aantal-dagen-tot/15-juli-2020

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 12:43 



 
Profiel   

Ben je een tikje ongeduldig? :+

Rêve is ook gewoon een knap paard.
En ja alle paarden zijn autisten :P .

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 12:58 



 
Profiel   

Een tikje?
Ik heb al tegen mijn man gezegd of we er een oor uit kunnen trekken om de kleur te zien. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 12:59 



 
Profiel   

En dan terugsteken om de juiste kleur te bakken als het niet bevalt? _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 13:01 



 
Profiel   

:j
"Nee Rêve! Bleken meis! Kom op!" _O-
Ja, stiekem zou ik een creme hummel toch wel leuk vinden. :j

Heb met Rêve toen ze een paar weken oud was meerdere keren gedreigd dat ik haar terug zou steken als ze zich niet zou gedragen dus :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 13:03 



 
Profiel   

Die Reve veulenverhalen van jou.
Wat een schatje(is ze nog steeds) }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 14:32 



 
Profiel   

_O- We lachen hier nog vaak met voorvallen met Rêve als veulen.

We hadden de weide veulenproof gemaakt met van die beckaert achtige draad zoals we nu ook rond onze paddock hebben. Toen ze een maand oud was ging Reve tot onze ergernis altijd op die draad ‘zitten’ met haar kont. Het probleem zijnde dat wij die haakjes waarmee de draad tegen de paal hing dus alle vijf goed opnieuw moesten kloppen.
Op een middag stonden mijn man en ik dus op de weide iets te bespreken. Rêve zette zich op de draad en we zeiden net ‘ooit gaat ze toch eens...’ en we konden de zin niet af maken. De haakjes gaven hun gevecht op. Rêve verloor plots alle steun en maakte dus een soort achterwaartse koprol over de draad die natuurlijk omhoog veerde zodra haar gewicht er grotendeels af was en haar een zetje gaf. Rêve eindigde dus lang uit in de paddock en wij stonden allebei te kijken van ‘is dat net echt gebeurt?’
Pas toen ze haar hoofd omhoog deed en ietwat geërgerd hinnikte zagen we dat één van die mini hoefjes door de draad gegaan was en Rêve heeft nooit getrokken als ze vast zat met een been. Dus wa schoten in actie om haar te helpen maar die debiel kon eigenlijk gewoon los. _O- als ze gewoon op gestaan was ipv geschokkeerd te blijven liggen was haar hoefje gewoon vrij gekomen want ze zat bij nadere inspectie niet vast. _O-

Hoe dan ook: les geleerd en de draad hier is smal genoeg dat onze herder er zelfs geen poor door krijgt. :=

Maar dat beeld toen ze achterover kukelde.. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 14:53 



 
Profiel   

Dat was wel een momentje voor een home video geweest lijkt mij :D

Ik vind het een heerlijk paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 15:11 



 
Profiel   

Eerst stonden we als twee dwazen te kijken, toen hebben we elkaar aan gekeken en zijn we in de lach geschoten. Vervolgens keek Rêve dus zo om van "euhj, hulp aub?!" waarop we dus naar haar toe gegaan zijn en toen bleek dat ze eigenlijk helemaal niet in de problemen zat zei mijn man ook "jammer dat we dit niet hebben kunnen filmen."
Maar dat paard heeft zoveel uit gespookt dat het een wonder is dat ze nooit gewond geraakt is. := Maar ze raakte gewoon nooit in paniek. Als ze in problemen kwam dan hinnikte ze en dan wachtte ze rustig tot je haar ging helpen. :+ En dat is denk ik haar redding ook gewoon geweest.

één keer is ze er in geslaagd om haar vier benen bij elkaar te binden. :x
We hadden een stroomdraadje staan voor die "gaas" maar de batterij had er 's nachts de brui aan gegeven. Of dat de oorzaak van het "ongeluk" geweest is, of haar geluk weet ik nog steeds niet. Maar hoe het ook zij; Rêve had de gewoonte om overal tussen te kruipen. Ik ga er dus van uit dat ze ontdekt heeft dat er geen stroom meer op de draad stond en dat ze tussen het stroomdraadje en de "gaas" is willen kruipen. Waarom weet ik ook niet. Rêve deed zoveel dingen waarvan ik nooit het nut snapte. Maar ik kwam dus 's morgens aan op de weide en Rêve kwam niet zoals gewoonlijk naar de draad. Dat was gek. Dus ik stap uit en ik roep haar en ik krijg een hinnik terug die ik inmiddels was gaan herkennen als "'k heb een handje hulp nodig!"
Dus ik haast me naar haar toe... Was ze er dus in geslaagd om de draad uit de haakjes te trekken (de onderste) maar omdat er natuurlijk niet veel speling zat op die draad was er een situatie onstaan waarin ze met haar vier benen "bij elkaar gebonden" stond. En omdat Rêve, zoals ik al zei, nooit trok in zo'n situatie, was ze zo dus maar blijven staan. :+
Tot ik dus één been over de draad haalde en toen begreep ze dat ze niet vast-vast zat en deed ze de overige drie benen zelf. :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 15:19 



 
Profiel   

Wat een heerlijk dier _O- Je schrijft het ook zo heerlijk dat ik het in beeld voor me kan zien :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 20:14 



 
Profiel   

Oeh, nog een maand ongeveer en dan weten we hopelijk wat Rêve ervan gebakken heeft. Hoe gaat het met haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 11:41 



 
Profiel   

Goed. :j Ze lijkt al bij al weinig last te hebben van haar dracht. Ze is erg rustig voor haar doen, zoekt veel aandacht bij mij. Verder hoeft ze momenteel natuurlijk niet veel meer te doen behalve eten, mooi zijn en zich gedragen. :')
Ik mis het trainen met haar wel. :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 11:44 



 
Profiel   

En hoe is het met SuperSam? Kun je hem wél weer trainen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 12:32 



 
Profiel   

:j Sam heeft zelfs een nieuw foto topic gehad. :D
Het is nog redelijk rustig aan omdat ik nog steeds niet helemaal fit ben. Afgelopen week heeft hij weer een week stil gestaan. :+ Sam heeft best een luxe leven voor een dressuur paard al zeg ik het zelf. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 13:15 



 
Profiel   

Zo nieuwe Rêve foto’s:

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Zo donker wordt ze dus stilaan... :=

En Sam mocht pakpaard spelen gezien ik. Rêve haar deken niet wilde dragen. :+

[ img ]

Maar hij wordt er ook genoeg voor verwend met zijn Back on Track rug en lendenen pad voor en na het trainen. :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 18:34 



 
Profiel   

Oi, ik zie een bescheiden buikje en een braaf pakpaard. De bofkonten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 18:51 



 

Haha, typische blik van Sam zo, he :D Ik vind het wel mooi, donkere Rêve!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 20:37 



 
Profiel   

Djiez mijn merrie is voller dan Rêve...

Bevalt die BoT deken? Merk je verschil?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:07 



 
Profiel   

culaccino schreef
Haha, typische blik van Sam zo, he :D Ik vind het wel mooi, donkere Rêve!

Altijd hysterisch en op het randje van een zenuwinzinking maar zolang ik zeg dat het goed is houdt ie het bij elkaar. _O-

Toen Rêve uit haar veulenvacht kwam was ze haast zwart, de winter die volgde werd ze nagenoeg wit, haar zomervacht werd palomino en vanaf toen werd ze elke winter minder wit en elke zomer is ze een tint donkerder..


Rocamor schreef
Djiez mijn merrie is voller dan Rêve...

Bevalt die BoT deken? Merk je verschil?

:j hij heeft ook een maasdeken voor op de camion (hele fijne transportdeken is dat.) en een uitrijdeken. Sam en Rêve hebben ongeveer dezelfde maat (Rêve iets groter maar het kan net.) dus ze kunnen ze beide gebruiken. Vooral Sam reageert er echt merkbaar op. Veel sneller ontspannen en veel zachtere rugspieren. Sam is van zichzelf altijd vrij gespannen waardoor zijn rugspieren vaak gevoelig worden als hij een tijd niet gereden wordt. Met het deken wordt dat beter.
Sam heeft ook een mutsje en dat is het enige mutsje dat hem fatsoenlijk zit en waar niet te veel poespas aan is. Is lang genoeg dat het fatsoenlijk overal onder het hoofdstel zit en is zo soepel dat het mooi plat om zijn hoofd ligt. Heel fijn licht stofje ook. Sinds schud hij veel minder. (Al meerdere trainers en dierenartsen bij gehad. Niemand kan me vertellen waarom hij het doet behalve dat hij gewoon te nerveus is. :+ eergisteren heb ik ook weer een dik half uur bij hem in de stal gezeten omdat het erg waaide en hij stond over zijn hele lijf te trillen van de stress. :=)
Dus voor Sam is het echt fijn spul, ook door de pasvorm. Voor een gemiddeld paard zou ik wellicht wel 1 maat groter nemen dan normaal. Daarom is het voor Rêve net aan de krappe kant nl. Sam is met zijn Arabierenbouw voor alles net te klein of net te groot. :+ (echt zo’n tussenmaat.) en BoT zit hem al elke keer perfect.
Het is duur maar wel degelijk en fijne pasvorm.

Ik heb ivm mijn necrose enkels ‘s nachts de enkelbeschermers om en sinds kan ik ‘s morgens en ‘s nachts weer gewoon opstaan zonder eerst tien minuten mijn enkel te manipuleren zodat ik er op kan steunen. :)
Dus voor mij werkt het gewoon en sinds ben ik zeg maar beginnen sparen om mijn neuroot die luxe ook te bieden. :o als het voor mijn spieren werkt dan voor de zijne wellicht ook. We hebben beide een spannings-probleem. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 01:30 



 
Profiel   

Vandaag is het ineens 28°C in België. Dat houdt helaas in dat de vliegen ook snel er bij zijn. Omdat Sam aan één oog snel traant krijgt hij dus zijn maskertje op zodra ik zie dat hij last begint te krijgen van de vliegen. (En zodra hij me ziet aan komen met dat zwarte ding murmelt hij al dus ik heb het idé dat hij de link gelegd heeft dat dat ding hem rust geeft van de irritante vliegen.) Als ik Sam dan toch een masker op doe, dan volgt Rêve meestal ook gewoon omdat ik toch bezig ben en hoewel zij op zich geen traan ogen krijgt en een voorlok heeft die meestal voldoende is, vandaag stond ook zij te schudden (tis echt vochtig warm en vaak zijn de vliegen dan om één of andere reden nog talrijker aanwezig dan bij echte droge warmte).

Rêve heeft, zoals jullie al wel gezien hebben, best een grote kaak in verhouding tot haar hoofd en ze heeft ook een vrij breed voorhoofd. Dús zij heeft zo'n masker waar het net gedeelte echt als een "bol" op staat omdat de normale maskers (die niet uit zien als een champignon) bij haar op de ogen zitten. Ondanks dat het rust biedt, is Rêve niet altijd meteen fan van haar masker. _O-

Dus ook vandaag mocht ik weer het genie aanschouwen dat mijn merrie is... Nadat ze zich braaf het masker liet om doen. En me haar oor er fatsoenlijk in liet proppen nadat ik zag dat dat dus niet zat waar het moest zitten. Dit is een masker dat ook om de oren zit en haar rechterflappie zat niet in het daarvoor bestemde stukje stof. :+ Zette ik een stap achteruit. En elke keer opnieuw is het hetzelfde riedeltje:
Eerst staat ze ietwat verdwaast voor zich uit te kijken. Ze kijkt even naar mij ala "wat flik je me nou mens?" daarna kijkt ze in alle richtingen. Tot slot doet ze een laatste poging om "onder" het masker door te kijken door haar hoofd naar beide kanten wat scheef te houden zoals ze ook doen als ze iets beter willen bekijken dat op de grond ligt. Als dat niet het gewenste effect heeft dan zucht ze diep en moedeloos en legt ze zich neer bij haar lot.... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 13:30 



 
Profiel   

Ik meld me hier nog snel :D . Heb 11 jaar geleden een hengstveulen van Ismir gefokt en het lijkt me heel leuk om te kijken hoe de generaties zich verder ontwikkelen.
Zelf hoopte ik om dit jaar te dekken voor het RBP, gelukkig is het dan de Z haha. Veel stamboeken slaan de moeilijkere letters over maar zij dus duidelijk niet :D. Ben zelf ook fan van de Du Bois hengsten, mmmm, en dan vooral van Don Cremello :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 13:35 



 
Profiel   

Leuk nog een volger! :D Inmiddels zitten we op 298 dagen. Nog 22 dagen tot ze "safe" is. Manlief en ik beginnen wel al veranderingen te zien in haar lijf.Ter hoogte van haar kont wordt het stilaan minder strak. Nog niet "gaat bevallen" slap maar wel slapper dan normaal.

De Y wordt kennelijk inderdaad veel over geslagen want ook als je in een paarden database gaat zoeken vind je dus amper paarden die een "Y" als voorletter hebben. :')
Don Cremello heb ik ook overwogen maar ik vond Cas zijn bovenlijn beter en zijn gangen ook eigenlijk. :) Cas oogde ook iets "bloederiger" en Rêve kan wel wat verfijning hebben. :)) Breder dan Rêve moet het voor mijn heupen echt niet worden. := Wat best jammer is want ik vind brede barokke paarden echt prachtig en reed ze vroeger graag. Maar nu is dat echt een crime voor mijn heupen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 13:45 



 
Profiel   

Ja, ik zag vandaag een Ismir dochter te koop staan op tweedehands ook een flinke brok merrie en ook uit een warmbloedmoeder. Mijn Ismir is zo barok niet, de moeder is nochtans zeker niet de fijnste.
Zo dacht ik ineens terug aan de jouwe en vond dan dit topic.
Ik overweeg om een andere van mijn merries met Ismir te dekken al stond DC ook op mijn verlanglijstje. Altijd interessant dus om de combi warmbloed/Ismir productjes te zien en dan te zien wat daar uitkomt hihi.

meer dan waarschijnlijk wordt er dit jaar niet gedekt maar ik snor toch nog eens naar Cassanova en DC voor een vergelijkende studie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 14:42 



 
Profiel   

De moeder van Rêve kwam uit een 1.70m en groter stamboom maar Pretty zelf besloot op 1.57 m de rest in de breedte te groeien. Ze was op prijsuitreikingen altijd de kleinste maar ook de breedste in de groep. _O-
Rêve heeft die trend voort gezet. :D Rêve was toen ze een week was ook al echt een klein paardje ipv een veulen. Dus we zagen snel dat ze niet smal zou worden. :D

Dekt Ismir nog dan? Ik weet dat er een tijd sprake geweest is dat hij mogelijk zelfs geruind ging worden omdat de nieuwe eigenaresse veel merries had oid.

Vergeleken met veel van de Ismir nakomelingen is Rêve in mijn mening wel uitzonderlijk ruim in de gangen... wellicht is dat ‘mijn kind schoon kind’ maar de ruimte in de gangen en dat onderbrengen van haar achterbeen heeft ze van de moeder. Dat deed Ismir van wat ik gezien heb niet. Maar of dat aan de aanleg of de training lag weet ik niet. Het ‘snelle’ in haar achterbeen is wel van Ismir. Pretty was sterk en bracht ver onder maar was wat traag. Rêve is elektrisch en ruim.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 15:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 26 [ 641 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen