Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:39

Hij dekt zeker nog, heb recent nog contact gehad met zijn eigenaresse om af te spreken maar Balte is ondertussen al 20 en we kregen nog niet direct 100% groen licht van de dierenarts dus het is nog wat afwachten wat ik nu uiteindelijk kan/ga doen.

Hier was Noubi gefokt voor recreatieve doeleinden maar hij had wel een mooi front en zo wat gelijkaardige gangen als zijn mama Ushi en die gangen zijn best wel goed te noemen.
Eens snuffelen in je profiel naar de afstamming van Pretty :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 16:46

Pretty was Erik X Facet als ik het me goed herinner. Van wat ik begreep gaf Erik hele goede paarden maar allemaal met een ****karakter. Waardoor ze ondanks dat ze wel potentieel hadden niet talrijk hoog in de sport kwamen door hun karakter. Erik zelf had een vaste voorbrenger en groom omdat dat de enige was die hij in zijn buurt dulde. := (heb jaren geleden met de fokkers gemaild en die waren erg open over Erik, toen dekte hij ook al niet meer hij is vrij vroeg overleden aan een zakbreuk.)
Ze hebben me toen een verslag of artikel over hem gezonden waar het in stond dat zijn nakomelingen welliswaar talentvol waren maar alles behalve werkwillig. :=
Als ze dat zo openlijk toegeven wil het al wat zeggen vrees ik. _O-

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:21

Hij gaat in de vaderlijn terug op Lucky Boy xx onder andere, mooi om te zien want mijn Lucky'tje, de moeder van Balte, haar paps was een zoon van Lucky Boy xx.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 17:35


Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:22

Tja Amor, een groter stel draken waren er niet.
Heb een tijd geschreven bij wedstrijden en hoorde altijd de jury verzuchtten
Amor het zijn prachtpaarden maar dat karakter }>
Wat betreft het bouwjaar ga ik geen commentaar geven O:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 21:42

Het schijnt. Nu zit Amor wel ver weg natuurlijk. :)
Op bokt heeft een Amor X Jazz (of Jazz X Amor) op itp gestaan. Was wel een bloedmooi dier. <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 13:53

Zo, de twee ezels zijn weer netjes op de voeten gezet. Niet zonder slag of stoot omdat vooral Sam vandaag nogal raar deed. Normaal zijn ze beide gewoon braaf bij de smid. Sam heeft een handleiding maar niks ondoenbaar. Maar vandaag maakte ie het bont genoeg dat ie een correctie kreeg en toen was ie heel erg beledigd. >;) Smid werkte de voet af en moest daarna even aaien omdat Sam nog steeds stijf naar 'm stond te kijken. :')

En hij heeft zijn ijzer op mijn tenen gepland. >;) Waarom kunnen paarden die normaal over hun eigen voeten struikelen op zo'n moment ineens mikken? >;)

Sam staat vooraan op ijzers. En in het contract van Sam staat dat hij, eenmaal het ijzer er af is, de andere voet niet op heft tot er terug een ijzer onder de blote voet zit. :+ Dus bij Sam moet mijn smid de voorvoeten voet per voet volledig afwerken ook al is dat minder handig maar anders geeft ie zijn andere voet niet. Sam zijn poezelige voetjes zijn blijkbaar niet bestand tegen blootvoets op rubber staan. :+ (hij zet zijn voet zonder ijzer ook niet geheel neer overigens. Hij heeft een klein trauma over gehouden dankzij een smid die hem zodanig fout bekapte dat ie kreupel stond, dat is toen opgelost met een ijzer en nu zet ie dus geen stap meer onder ijzer onder de voorvoeten. :=)

Rêve is ook weer bij geveild, ze heeft zulke goede hoeven.. De volgende keer dat mijn smid (mijn smid is familie van mijn man.) komt loopt er hopelijk een 3e gezonde etter bij die de boel op stelten zet. :+:

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:04

Dan kan die met zijn vijl ook eens langs de voetjes van het kleine monster gaan. Zo hebben we dat bij Balte indertijd ook gedaan, gewoon maar omdat ze net nieuwsgierig langs haar moeder kwam staan :D

Ik herken je verhaal van Sam, niet wat de handleiding betreft maar wel wat betreft voorijzertjes moeten geven om gevoeligheid door kort kappen op te lossen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 00:30

:j bij Rêve werden ook de voetjes even op genomen als hij voor de andere paarden kwam. Niet lang natuurlijk maar ook ik nam ze regelmatig even op, zodat het de normaalste zaak van de wereld was voor haar, net zoals overal aanraken. :) niet dat ik perse overal aan wil zitten elke dag maar indien nodig wil ik dat ik ook op de veelal ‘gevoeligere’ plekken kan verzorgen, wassen, zalf smeren of wat dan ook nodig is zonder stress en gedoe. :)

Ik heb nesteldrang. _O- wat op zich goed is voor mijn huishouden want nu het regent doe ik alle klussen die ik normaal uit stel zoals de koelkast grondig uit wassen. De oven, de airfryer, de keukenkasten. De badkamer tot in de kleinste hoekjes. _O-

Kreeg de airfryer niet schoon genoeg naar mijn zin. Zodra mijn man merkte dat ik ging fixeren en steeds terug dat ding pakte heeft hij er remmenreiniger op los gelaten. _O- Hij weet dat ik pas rust vindt als de taak ‘af’ is. :=
Die gast is zijn gewicht in goud waard. :o ik ben behoorlijk neurotisch om mee samen te leven (en tegelijk heel chaotisch. :=)

En ik maak me druk om dingen die me bij Rêve niet eens pp gekomen waren zoals of dat ding een deken nodig kan hebben. :=

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 08:27

Een deken? Schat zelfs mijn Engels volbloed princess op de erwt staat bloot.
Volgens mij gaat het voorlopig ook niet meer echt koud worden dus nee, kan me niet voorstellen dat je spruit een deken moet :P

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 12:11

_O- Koud heb ik hier nooit problemen mee, maar het is hier vreselijk nat de laatste twee weken. _O-
En Sam kan als het regent echt niet zonder deken buiten. (die is meteen nat tot op de huid en staat dan te bibberen.)
Maar ik bedenk nu allerhande dingen waar ik nooit bij stil gestaan heb toen Rêve veulen was. _O-

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:33

Ik schuif dat piekeren altijd af op ouder worden, maar volgens mij ben jij nog een stuk jonger dan ik :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 12:35

Ik ben van 90. 31 dus dit jaar. :=
Maar ik zeg altijd dat ik oud geboren ben. :j Heb altijd veel gepiekerd (ook als kind al) en mijn lijf besloot toen gewoon zich aan te passen. :')

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:40

Tijd voor "ompiekeren". Hoewel ik vrees dat het daar voor jou te laat voor is, gezien de staat van je lijf.

Ik moet erg om je lachen met je nesteldrang. Als die kleine ook maar enigszins op haar moeder lijkt (en die kans is toch minstens 50% lijkt me) slaat ze je waarschijnlijk de eerste keer al met deken en al de stal/weide uit met het meest verontwaardigde koppie ooit.

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:01

Maflinger_S schreef:
Als die kleine ook maar enigszins op haar moeder lijkt (en die kans is toch minstens 50% lijkt me) slaat ze je waarschijnlijk de eerste keer al met deken en al de stal/weide uit met het meest verontwaardigde koppie ooit.



:Y) ja zie het helemaal voor me.


Enne...heb tot laatste tijd nog nooit veulens met n deken gezien . Ja, als je in februari geboren moet worden , is t misschien wat koud. Maar jouw Reve is ook groot geworden zonder, toch? En je bent volgens mij redelijk vaak in de buurt, mocht t niet stoppen met regenen en er veel wind zijn, zet je ze lekker binnen :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 13:23

Maflinger_S schreef:
Tijd voor "ompiekeren". Hoewel ik vrees dat het daar voor jou te laat voor is, gezien de staat van je lijf.

Ik moet erg om je lachen met je nesteldrang. Als die kleine ook maar enigszins op haar moeder lijkt (en die kans is toch minstens 50% lijkt me) slaat ze je waarschijnlijk de eerste keer al met deken en al de stal/weide uit met het meest verontwaardigde koppie ooit.

_O- _O-
Ik vroeg het gisteren aan een vriendin die geduldig alle perikelen volgt. :') Die zei ook al "als ze dekens nodig hadden overleefden ze het nooit in het wild en Rêve is ook groot geworden."
En nu ben ik me aan het proberen voor te stellen wat Rêve gedaan zou hebben met een deken en ik vrees inderdaad dat de kans reëel is dat ik met deken en al de stal uit zou liggen met een verontwaardigd hinnikje.. := := Ik weet niet of dat iets van merrie's is. Maar Rêve hinnikte als veulen heel veel. :') En je hoorde precies aan de manier waarop wat ze er van vond. :') Nu is dat hinniken meer het welbekende "merrie piepje" geworden. :))
Sam murmelt dan weer meer (ter begroeting of als iemand anders hem vast heeft dan ik, dan roept hij op mij. :') )

Mijn man zei net dat ze inmiddels flink uier aan het maken is. Ga zo even kijken (mijn man heeft ze buiten gezet en hooi gegeven vanmorgen). Ze moet 'm toch nog twee weken er in houden.

Er is inderdaad altijd wel iemand in de buurt hier. :) De enige dagen dat ik "lang" van huis ben is als ik naar het ziekenhuis moet. Maar verder ben ik eigenlijk altijd max een uur of twee/drie van huis.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:29

Nat bij 5 of 15 graden vind ik toch ook wel uitmaken hoor. En 's nachts gaan ze ook nog naar binnen toch?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 22:05

Een hele vuile Rêve (net gerold. :') ) Maar het gaat om de vorm. :') Zondag komt mijn stiefvader nog eens foto's maken waar ik haar netjes op zet. _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de uier.

Mijn man wordt stilaan nerveus. Hij denkt dat ze vroeg gaat bevallen. Ik heb dat gevoel ook. Maar ik zie vooralsnog geen slappe banden... Ze zou 'm ook nog 10 dagen "op" moeten houden om goed te zijn. :=
ténzij ze drachtig zou zijn van de 2e inseminatie... De DA was toen niet 100% zeker dat ze niet drachtig was. Maar dan zou hij dat toch wel gezien moeten hebben op de scans die hij later genomen heeft toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 22:59

Haha, ze wilde zeker haar lichtere kleurtje terug. Knap paard. Spannend he! Geen idee hoe het zit met die scans, maar ik gok dat ze het veulen juist extra lang gaat afbakken *D

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:28

Wat is de uitgerekende datum ongeveer?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 09:33

16 juli is de laatste inseminatie geweest. Ik tel dan simpel een maand terug. Wat niet 100% klopt natuurlijk maar goed. :+

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:35

Zo doe ik het ook altijd hoor :D

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 11:26


Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:20

Ze staat er relaxt bij.

Ik ga geen uitspraken doen over hoe lang het nog zou kunnen duren want daar heb ik totaal geen kaas van gegeten. Het komt wanneer het komt.

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:20

Daar zit al een aardig uier onder!

De da zou aan de scans wel moeten zien aan de hand van formaat, vorm en ontwikkeling of het aantal dagen ongeveer overeen komt. Maar, het is al gauw juni, dus ze is bijna veilig.