Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 26 [ 641 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

 
Profiel   

_O- al heeft ie m er bij geknutseld. Ze ziet éindelijk drachtig uit. :))
Heb de riemen van haar deken ook al drie keer moeten langer maken op een 10tal dagen tijd. :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 11:47 



 
Profiel   

Heej, we zijn bij een nieuwe pagina!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 11:48 



 
Profiel   

Ja nieuwe pagina.

*gaat zitten wachten*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 11:51 



 
Profiel   

Mijn pc is even aan het heropstarten. _O- heb iets te veel van m gevraagd. :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 11:56 



 
Profiel   

Oke. Vriendin heeft 2 jaar geleden een ruin gekocht in de categorie kasteel.
Paard had de neiging om te ontploffen en deed dat ook bij nacht en ontij.
Er uiteindelijk letterlijk afgestapt en helemaal van onder af aan opnieuw opgepakt.
En vooral veel kijken observeren vragen, kijken en nog eens kijken.
Paard wist zelf niet hoe groot ie was en had totaal geen evenwicht.
Als ze opstapte was helemaal de weg kwijt. Ben zelf redelijk sensibel en kan makkelijk emoties oppakken.
Het eerste positieve wat we merkten was dat ie op een zaterdag met een opstap sessie hij ineens door had dat baas niet naast m stond maar erop zat. Voor mij voelde dat dat ie ineens niet te peilen was voor mij. Toen viel ook het kwartje bij alle drie. Vriendin moest duidelijker zijn meer aarden. Paard snapte ineens dat ze niet weg was maar dat baas zich had verplaatst. En ik moest wat minder binnenkomen.

Ben uitgesproken merries gewend en die vragen duidelijkheid. Verder werd duidelijk dat ie omdat ie zo groot en onhandig was af en toe flink op zijn flikker had gehad wat m nog onzekerder maakte.
Personal space is nu heel duidelijk, hij weet nu heel goed dat baas grenzen heeft en als ie daar overheen gaat dat ie niet wordt gemept maar weggestuurd wordt en een duidelijke nee in lichaamstaal en vocaal.
Een omstander liet laatst uit zijn mond vallen dat paard toch wel goed ingereden moest worden want we waren toch wel erg voorzichtig. Commentaar van de stalbaas. Dat was dus de foute benadering.
Echt met opstappen praten met m dat het goed was en niet eng, knuffelen, voor elk stukje belonen.
En ineens is er een paard dat weet wat ie goed doet en wat niet dat ie geen slaag krijgt als het fout gaat. Weegt ondertussen flink meer en is uit 2 zadels gegroeid, heb nu voor het eerst gezegd dat ie een beetje dik aan het worden is. Geen foto's
Achtergrond: Duits gefokt komt uit België, ruin, ergens rond de 1.78 en is nu 6. Bruin

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 12:05 



 
Profiel   

Zo, had ook foto's van Sam en tesamen was het even te veel voor mijn oud beestje. := Moet ze via bokt ook per twee uploaden. := Ze krijgt nu brandnetel bij in de hoop dat dat het schuren iets verminderd en dat lijkt wel enigszins te helpen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Heb er nog. Maar even tussendoor want upload doet echt stom. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 12:16 



 
Profiel   

I feel you. Probeerde gisteren 23 foto's door te sturen naar iemand. Zijn ze na uren eindelijk bijna opgeladen en valt m'n internet uit op 95%. Ennn start again :roll: .

Ik denk dat Reve toch echt de meest bescheiden drachtige buik heeft die ik al gezien heb. Die kleine zit goed verstopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 12:21 



 
Profiel   

Reve wordt rond }> en begint op een Fuchs te lijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 12:27 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Oke. Vriendin heeft 2 jaar geleden een ruin gekocht in de categorie kasteel.
Paard had de neiging om te ontploffen en deed dat ook bij nacht en ontij.
Er uiteindelijk letterlijk afgestapt en helemaal van onder af aan opnieuw opgepakt.
En vooral veel kijken observeren vragen, kijken en nog eens kijken.
Paard wist zelf niet hoe groot ie was en had totaal geen evenwicht.
Als ze opstapte was helemaal de weg kwijt. Ben zelf redelijk sensibel en kan makkelijk emoties oppakken.
Het eerste positieve wat we merkten was dat ie op een zaterdag met een opstap sessie hij ineens door had dat baas niet naast m stond maar erop zat. Voor mij voelde dat dat ie ineens niet te peilen was voor mij. Toen viel ook het kwartje bij alle drie. Vriendin moest duidelijker zijn meer aarden. Paard snapte ineens dat ze niet weg was maar dat baas zich had verplaatst. En ik moest wat minder binnenkomen.

Ben uitgesproken merries gewend en die vragen duidelijkheid. Verder werd duidelijk dat ie omdat ie zo groot en onhandig was af en toe flink op zijn flikker had gehad wat m nog onzekerder maakte.
Personal space is nu heel duidelijk, hij weet nu heel goed dat baas grenzen heeft en als ie daar overheen gaat dat ie niet wordt gemept maar weggestuurd wordt en een duidelijke nee in lichaamstaal en vocaal.
Een omstander liet laatst uit zijn mond vallen dat paard toch wel goed ingereden moest worden want we waren toch wel erg voorzichtig. Commentaar van de stalbaas. Dat was dus de foute benadering.
Echt met opstappen praten met m dat het goed was en niet eng, knuffelen, voor elk stukje belonen.
En ineens is er een paard dat weet wat ie goed doet en wat niet dat ie geen slaag krijgt als het fout gaat. Weegt ondertussen flink meer en is uit 2 zadels gegroeid, heb nu voor het eerst gezegd dat ie een beetje dik aan het worden is. Geen foto's
Achtergrond: Duits gefokt komt uit België, ruin, ergens rond de 1.78 en is nu 6. Bruin

Verkeerde topic? Of heb ik ergens wat gemist?


Laatst bijgewerkt door zigranta op 25-04-21 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 12:34 



 
Profiel   

Hoe bedank je baasje voor de poetsbeurt?
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

en daarna weer slijmen natuurlijk:
[ img ]
[ img ]ok
[ img ]

En weer naar de weide (Sam loopt buiten beeld schuin achter haar. :') )
[ img ]
[ img ]


Zigranta; haha ik was de post ook al aan het lezen en dacht "ik denk dat ze mis zit.. :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 12:35 



 
Profiel   

Ja, en dan in een ander topic haar reactie "kwijt" zijn :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 12:37 



 
Profiel   

_O- Tis voor iedereen zondag! :')
Zo, en nu ga ik aan de lange weg naar Sam zijn topic beginnen. :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 12:39 



 

Mooi gezicht, hoe ze steeds contact met je zoekt. Die neus tegen je gezicht samen met Sam, nu even die neus naar je hand. Zo schuin van achteren zie je toch wel echt een buikje! Zij het minimaal :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 12:40 



 
Profiel   

Xcuus foute topic :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 12:43 



 
Profiel   

:j Daarom is het dus voor mij heel moeilijk om foto's te maken als ik alleen met haar ben. :') Zodra ze me zien heb ik ze bij me staan. Ze gaan dan wel even rollen maar zodra ze gerold hebben staan ze dus terug bij me. :')
Ik heb hele lieve paarden. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 12:45 



 
Profiel   

Heerlijke foto's! Nu zie je het zwangere buikje inderdaad al wel beter. :)
Ben benieuwd of de brandnetel werkt? Tot nu toe krijg ik het bij mijn merrie wel onder controle met ZT shampoo en de Effol Huidlotion, maar alle beetjes helpen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 13:09 



 
Profiel   

Ik vind van wel. :j Zie haar minder schuren, zie ook aan haar staart dat ze minder schuurt en haar hals heb ik haar zelfs niet meer zien schuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 14:35 



 
Profiel   

Ze ziet er erg goed en happy uit +:)+.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 16:55 



 
Profiel   

Knappe knol... ze kijkt zelf ook verbaasd naar die dikke buik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 17:55 



 
Profiel   

Vind haar toch zo'n knapperd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 18:07 



 
Profiel   

<3 Ze is prachtig. Elke keer als ik dat paard zie denk ik "wat ben je een pracht beest." :+:
Vandaag voor het eerst alleen met ze over de straat naar de weide gegaan. De boer heeft het veld waar we over gingen in gebruik genomen dus nu moeten we over de straat. Geen drukke straat maar er is genoeg te zien (putjes, vluchtheuvels met wegmarkeringen, auto's, honden achter heggen, enfin, alles waar veel paarden de dood in zien.).
Sam volgt me door de hel als het moet maar Rêve wil wel eens haar eigen ding proberen te doen dus Rêve voor de zekerheid de ketting onder de kin omdat we op 100m van de rijksweg zitten en daar wil je geen los paard hebben. Maar ze liepen als twee sokken naast me. <3 Wel snuiven want het is anders dan normaal en anders doen autisten het niet goed mee. En alle paarden zijn autisten in mijn ervaring. :')
Rêve, mijn kleine meisje dat amper drie jaar geleden nog als levensgevaarlijk omschreven werd begeleid Sam ipv andersom. :') Rêve moet voorop en Sam loopt dan ietsje achter haar. :))


[ img ]

[ img ]
Ze heeft me staan nakijken tot ik uit het zicht was. :D
De voorste twee weides zullen ze op korte termijn ook tot hun beschikking hebben. De weide achter ons huis (die met planken af gezet is naast draad) wordt Rêve haar verblijf zo lang het veulen nog te klein is om draad te snappen. Die is mooi aan het groeien zodat ze zeker geen gras te kort heeft als ze aan het zogen is. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 09:00 



 
Profiel   

Wat heb je toch mooie karaktervolle paardjes.

Wist je dat brandnetel afdrijvend werkt en wordt afgeraden voor zwangere vrouwen en drachtige dieren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 12:23 



 
Profiel   

Ik had opgezocht en vond geen waarschuwingen voor drachtige merrie's. Wel voor Foenegriek (wat Sam krijgt, maar ze hebben hun vaste emmer en hun eigen vaste menglepel dus geen kruis"besmetting".) maar niet voor brandnetel.
Ik weet (bij mezelf) dat brandnetel vochtafdrijvend werkt (in geval van nierstenen of blaasontstekingen handig nádat je zeker bent dat de steen klein genoeg is om af te komen en in combinatie met meer dan voldoende drinken.)
Maar het heeft bij mijn weten verder geen invloed op de baarmoeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 12:32 



 
Profiel   

Topic uit het oog verloren :oo

Ze wordt rond :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 13:06 



 
Profiel   

Oh, heb net pas dit topic ontdekt! Ik volg met spanning mee, prachtige merrie, daar kan toch niets anders dan een prachtig veulen uit komen. :)

Staat je naam al vast? Ik dacht meteen aan Y'a de la joie (liedje van Charles Trenet). Kan je natuurlijk ook vanalles van maken: Y'a de l'amour, ...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 26 [ 641 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen