Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 12:55

16 juni normaal, ze heeft nog 109 dagen te gaan.

Was nog best spannend want ze heeft issues met mannen zoals jullie weten. Dus ze wilde zich niet laten opvoelen. Ze kneep dicht. :=
DA zei dat ze normaal makkelijker zijn als ze hengstig of drachtig zijn dus mijn hart zakte al in mijn schoenen eerlijk gezegd. Uiteindelijk praam er op omdat ze met het been waar hij niet stond naar achter trapte. (ze heeft van mij geleerd dat ze het been waar je aan staat niet mag opheffen, ook niet als ze boos is en je liefst het licht uit de ogen wil slaan dus als ze dat doet weet ik dat ze pissig is. :') ) want ja. Wilden het wel weten. Dus ik aaide haar over de hals en zei "Als er nog iets in steekt laten we 'm zitten hoor meiske, maak u maar niet ongerust!" waarop de DA in de lach schoot en toen ontspande ze genoeg dat hij kon opvoelen en kwam het verlossende nieuws dat er nog een veulen in zit. :+:
Hij zei dat hij er nog wel kenden die het zo goed konden verborgen houden. Niet heel veel. :') Maar het was niet de eerste die hij zag waar je zelfs zo laat nog steeds weinig aan ziet.

Normaal spuit ik niet tegen Rhino omdat Sam altijd al zo ziek is van de griepspuit. Rêve is nu wel gevaccineerd. Volgende maand de herhaalspuit.

Kabayo

Berichten: 14041
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:58

Super! *\o/*

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:03

Omg. Ik ben zo blij voor je. Ik kijk echt ieder jaar uit naar een aantal Boktveulens en deze staat zeker in de top 3!! Heel goed nieuws.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 13:20

:+: Leuk om te lezen!
Heb erg vroeg een topic aan gemaakt omdat ik heel enthousiast was. _O- Maar nu gaat ze heel goed richting haar laatste 100 dagen dracht dus vanaf nu wordt het een stuk boeiender. :D

Jammer dat het veulen nog geen vacht heeft. Anders had ie er een oor uit kunnen trekken. Dan wisten we de kleur al. _O-

Cowgirl83
Berichten: 387
Geregistreerd: 16-05-11

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:50

Superfijn om te lezen dat ze nog drachtig is *\o/*

marley93

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:53

Wat fijn dat je goed nieuws hebt gekregen van de DA! :D

sassycas

Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-15

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:56

Gelukkig goed nieuws! :D
Kan het Rêve nou ook niet kwalijk nemen dat ze dat opvoelen niet waardeert :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 18:33

sassycas schreef:
Gelukkig goed nieuws! :D
Kan het Rêve nou ook niet kwalijk nemen dat ze dat opvoelen niet waardeert :+

Nee ik ook niet. _O- heb er daarom ook lang mee gewacht omdat ik hoopte dat het duidelijk zou worden zonder opvoelen maar helaas... Had ze maar een pens moeten kweken! :)) :(:)

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:35

Tja, wat wil je ook ... demonenkinderen zijn niet makkelijk te vinden of makkelijk herkenbaar. Dan krijg je dit ...

Wel fijn dat die kleine knapperd er nog gewoon is.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:45

Wat fijn zeg, ik was er echt bang voor dat ze niet dragend zou zijn. MAar ze is gewoon een fitte mama :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 19:00

Maflinger_S schreef:
Tja, wat wil je ook ... demonenkinderen zijn niet makkelijk te vinden of makkelijk herkenbaar. Dan krijg je dit ...

Wel fijn dat die kleine knapperd er nog gewoon is.

Heb het mezelf aangedaan. _O- valt mee dat het echo apparaat niet is zoals een spiegel voor vampieren dan...

Als dat mormel geen schaduw heeft wanneer ie er uit komt ga ik wel een geloof uit kiezen. :j (zegt ze heel stoer. Maar toen de DA weg was stond ik ook over haar hoofd te wrijven al mompelend ‘meissie je bent toch nog een kleintje aan het maken!! <3

Earth: ik vreesde er ook voor eerlijk gezegd. Hoe langer hoe meer. :=
DA zei wel dat het kon dat ze op korte termijn ineens heel erg zou bij komen, dat sommige merries zelfs pas een maand er voor echt dik worden. :=

Weet niet of het ook een verschil kan maken omdat het een ponyhengst is?
Want Rêve is toch een dikke 10cm groter dan Sam die nog nipt D is. Dus zij zit toch tegen de 1.60 aan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 11:40

De jonge dame eet soms haar ontbijt niet geheel op. Ze vist dan de red mix er uit en laat de rest liggen. Meestal gaat het dagen goed, dan is het soms weer twee dagen niet geheel op. De eerste keer dat ze dat deed heb ik de dierenarts er over gebeld. Dat was toen nog een andere dierenarts dan die wat nu komt. Maar er was geen reden voor. "gewoon een vrouw." grapte hij.

Vandaag kwam ik de stal in om ze buiten te zetten, ze krijgen ongeveer een uur om alles op te eten. En wie lag als een prinses te dutten en vond het absoluut niet nodig om op te staan ondanks dat ze weet dat ik ze buiten ga zetten?
Juist ja! _O-
Als de ellendige trut die ik ben, ben ik natuurlijk even heerlijk bij haar gaan zitten. :o Het is ook gewoon zo heerlijk om lekker bij ze te zitten... :+: En Rêve vindt het allemaal wel prima. Toen zij nog een klein meisje was, zat ik van tijd uren oncomfortabel en stil te wachten tot madam zelf wakker werd en op stond omdat ze de gewoonte had om zodra ik op weide ging zitten, zich langs me te leggen en haar hoofd op mijn schoot te leggen. :)) Nu zij groter is dan ik mag ik dus bij haar gaan liggen. Wel zo eerlijk! :))


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik Sam zijn halster begon aan te doen besloot ze om toch maar op te staan. _O-

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:29

Ahh wat lief! En heel fijn dat ze nog drachtig is! Ze wilde het vast gewoon extra spannend maken hihi

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 15:36

Doet ze al van toen ze nog een foetus was. Waarom verwachtte ik ook dat ze daar ooit mee zou stoppen. >;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 12:04

En zo is de gup stiekem over de 100 dagen grens gegaan. :D
Nog 98 dagen (uitgaande van 340 dagen dracht) :+:

Anoniem

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:15

Oeeeh! Maar nog altijd slanker dan Sam? :P

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 12:20

Zo, het was even wachten voor het lang genoeg droog was dat ik haar deken buiten af wilde nemen. Binnen foto's maken gaat niet echt.
Maar dus met nog 95 dagen te gaan..
Afbeelding

Afbeelding

:+

En ja ze staat aan het mooiste deel (not) van onze stal maar daar kon ik haar deken droog in de stal leggen zonder dat ik te ver moest lopen. :')

Ik heb iig mijn wens. Tot op heden is ze nog steeds niet ingevallen. _O-

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:38

Volgens mij draagt ze het veulen meer richting middenrif, dan richting flank?

En verder ziet ze er gewoon goet uit vind ik

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 12:41

Zo lijkt het voor mij in elk geval wel ja. :j
Normaal heeft Rêve vanaf haar middenrif een vrij "strakke" lijn naar haar lies. Nu gaat die lijn vanaf het middenrif behoorlijk in een boogje. En in die bijna 7 jaar dat ik haar inmiddels heb, heb ik dat nog nooit gezien bij haar.
Dat zou ook verklaren waarom het zadel al zo snel niet meer "fijn" voelde ondanks dat ze helemaal niet dik oogt. De bolling zit echt "onder" de zadelplek zeg maar ipv er achter.

Al heb ik laatst toen ze deed alsof ze uitgehongerd was wel gezegd dat die veulenpens ook vooral een merriebrokken-pens was dus dat ze niet moest zeuren. _O- _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-03-21 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Maddy_Paola

Berichten: 1335
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:42

Hihi ze is nog slanker dan veel recreatie paarden en sommige sportpaarden _O-
Fijn wel dat ze in ieder geval niet invalt nu

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 12:45

Inderdaad. Ik hoop dat bij het zogen ook zo te kunnen onderhouden. :j

Ik had eigenlijk nog een vraag. Dit klinkt nu heel dom. Maar tot een jaar geleden stonden mijn paarden nooit op stal en nu staan ze dat 's nachts wel. Nu is de kans groot dat ze tegen dat Rêve gaat bevallen toch wel 24/7 buiten staan want als het droog en mooi weer is gaan ze alsnog gewoon buiten. Maar stel dat het weer zo is dat ik ze binnen haal 's nachts. Ze staan hier op gehakseld stro. Nu vroeg ik me af of dat wel geschikt is wanneer ze gaat werpen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 11:13

Ik banketstaaf gewoon tegen mezelf. :j
Gisteren nacht heb ik gedroomd dat er een erg donker creme hengstje uit gekomen was. Ik wist dat ie creme was omdat ie blauwe ogen had want kwa vacht was ie eigenlijk een paar slagen te donker. Slaat helemaal nergens op natuurlijk. _O-
Maar als het veulen donker beige is met blauwe ogen en een hengst, weet dan dat ik het al op 17 maart wist! _O-

Vandaag met dekens op leggen voelde ik haar aandacht ineens verschuiven. Ik moet dan altijd even kijken want onze herder speelt graag met de paarden maar de paarden niet zo graag met hem. :') Dus ik moest even checken of de hond niet in het vizier van mijn ietwat brute merrie zat. _O- De hond snapt nl. oprecht niet dat de paarden niet met hem willen spelen. :') En hij gooide het vandaag kennelijk over een andere boeg:
Afbeelding
Wtf is dit nu weer?
Afbeelding
Toch een keer van dichterbij gaan snuffelen. Toen ze dit deed begon ik me af te vragen of ik haar niet kon leren om tegen die bal te duwen. Dan is de hond ook tevreden. :')
Afbeelding
"Wat moet ik hier mee idiote knol?"
en ik heb een sterk vermoeden dat de hond dacht: "Het is een bal! Daar speel je mee jij achterlijke uit de kluiten gewassen hond!"

Arras stond vlak achter haar stalpoort dus mijn camera kon 'm van uit deze hoek niet zien maar zij wel. _O-

Kabayo

Berichten: 14041
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:41

Zou wel heel leuk zijn als je droom uit komt :D

Hahaha wat heb jij een geniale hond _O- heel aandoenlijk

Femke_Tweety

Berichten: 11999
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:47

Oh, gaaf!

Ben je al uit de naam?

Als je in het duivelthema wilt blijven past
Yo Mefisto wel lekker.


En klassieker
Yo Casarev d'Or

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 11:53

Yojeux Coeur blijft voorlopig een beetje hangen. :j Past ook wel bij de toon die ik met Rêve d'or gezet heb. :j
En in Belgie zal die naam gewoon uitspreekbaar zijn gezien vrijwel alle belgen een basis aan frans hebben.
Voorlopig is er nog niks in mijn hoofd gekomen dat zo blijft hangen.

Heb al verschillende combinaties met Y'a gemaakt maar niets dat echt blijft hangen. :n
Op stal zal ie toch al snel een bijnaam hebben. :')

De hond hier is een schatje. :+: Hij heeft lichtelijk ADHD maar het is een heel leuk beest. :j

De kleur was ik mee akkoord in die droom maar het geslacht niet. _O- Ik ben echt wakker geworden met "damn it! Een hengst!" en toen kreeg ik heel erg de drang om mijn man aan te zetten om voorbereidingen te maken om een hengst te houden. :')