Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2 verrassingen op komst in 2021

 
Profiel   

Hallo allemaal :wave:

Al jaaaaaren en jaaaaren droom ik van mijn eigen veulentje te fokken.
Meerdere merries gehad waarbij ik dacht hier gaat een hengst op en toch iedere keer weer bedacht omdat het toch niet het type moederpaard was wat ik wilde en zocht, waar ik wellicht geen klik mee had of gewoonweg in mijn ogen niet bijzonder genoeg naar mijn hart stond...

In april 2019 kocht ik Zayira, een toen 15 jarige stermerrie van solitair x lysander welke ik al vele jaren kende en altijd al een droom was om dat paard te kunnen overnemen...nouja 2019 werd dus dat jaar dat mijn droom werkelijkheid werd.
De volgende droom was een laatste veulen fokken met Zayira, inmiddels is ze 16 en ze heeft al zeer succesvol 6 prachtige dochters op de wereld gezet.
Nu is mijn kans gekomen.
Zoek en gij zult vinden, ik wilde een nuchtere hengst met fijne ruime bewegingen, goede werkwilligheid en 1 die de scherpe randjes van Zayira wat zou verzachten.
Mijn keuze viel op de enorm gave, enorm nuchtere en enorm knappe Lord Diamond.

Zayira wilde dit jaar niet zo graag een baby als ik wou, maar na 4 x insemineren waarvan de laatste inseminatie op 11 Juli was, is ze 26 augustus op 43 dagen gescant met 2 kloppende hartjes in zich <3

Op basis van 340 dagen dracht zou zayira 19 juni 2021 moeten bevallen.
Vanaf de fokkers heb ik bericht gekregen dat zayira tot nu toe altijd ongeveer een week te vroeg is.

Even voorstellen, mommy to be:
Zayira (stermerrie v:solitair x lysander)

X

Lord Diamond ( Daily Diamond x Scandic)


[ img ]



Daarnaast hebben mijn vriend en ik ons dit jaar gelukkig mogen prijzen met de aanschaf van een ster preferente NAS kampioensmerrie
Shetans Zubaidah (shoeby) (v: peru's scen toa)

Shoeby is moeder van meerdere kinderen waaronder 2 (voormalig) goedgekeurde NAS dekhengsten (peru's armani en peru's yismerai)

Shoeby hebben we op de valreep ook besloten om te dekken.
Shoeby is een erg lieve en gevoelige merrie...ze is ook niet echt nuchter van zichzelf haha.
Voor shoeby zocht ik een zeer nuchtere en lieve, grote maat NAS hengst welke natuurlijk een enorme uitdaging bleek te zijn omdat de meeste grote maat nas hengsten familie bleek te zijn.
Maar mijn zoektocht is gelukt...shoeby is na 3 x insemineren en op het laatste moment overgestapt te zijn naar een natuurlijke dekking, drachtig gescant van Meander van de heimeriete
Shoeby is op 30 & 31 juli en 1 augustus natuurlijk gedekt door meander en op basis van 340 dagen zou shoeby op 9 juli een veulen moeten krijgen.
Shoeby is op 1 september op 32 dagen officieel drachtig gescant

Wederom een voorstelrondje:
Shetans zubaidah (v: peru's scen toa)

X

Meander van de Heimeriete ( Oleander x Chewano van de Langenieuw )


[ img ]


Kijken en gokken jullie gezellig mee tijdens de dracht van beide dames en datums?


Laatst bijgewerkt door kim_1990 op 05-09-20 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-20 18:28 



 
Profiel   

Ik zou er wel even verrassingen van maken :o

En natuurlijk gefeliciteerd *\o/* ik volg mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-20 18:29 



 
Profiel   

Lau schreef
Ik zou er wel even verrassingen van maken :o

En natuurlijk gefeliciteerd *\o/* ik volg mee!



Oeps, bedankt :')
Aangepast hahaha

Leuk dat je mee volgt :j :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-20 18:46 



 
Profiel   

Ik volg mee!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-20 18:49 



 
Profiel   

Het is eventjes stil geweest...maar afgelopen maandag hebben beide meisjes hun laatste scans gehad voor de eventuele gustverklaringen.

Ik mag met trots zeggen dat Zayira op 69 dagen nog steeds mooi drachtig is
[ img ]

En ook shoeby was maandag op 50 dagen mooi drachtig
[ img ]
*\o/*

Verder gebeurt er niet echt veel spannends...wij zijn thuis bezig om de weilanden en de stal klaar te krijgen zodat de beide meisjes lekker thuis kunnen komen wonen. 1 oktober moet in ieder geval de weilanden klaar zijn want dan worden ze thuis gebracht *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 07:45 



 
Profiel   

Vooral in het beginstadium is er eigenlijk nog weinig te melden hahaha.

Ik kan wel melden dat beide dames gister zijn verhuisd van oensionstal naar een plekje lekker aan huis.
Dit is (hopelijk) hun laatste verhuizing in hun leven *\%/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 11:47 



 
Profiel   

Ik kan er volledig overheen gelezen hebben maar heb je een vruchtje laten afknijpen of niet? Ga je de gok wagen voor twee veulens?

Uiteraard wel van harte gefeliciteerd! :):) De tweede merrie is absoluut mijn smaak en een prachtige verschijning!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 12:14 



 
Profiel   

KimD schreef
Ik kan er volledig overheen gelezen hebben maar heb je een vruchtje laten afknijpen of niet? Ga je de gok wagen voor twee veulens?


Daar dacht ik ook even aan, maar volgens mij bedoelt TS het hart van de merrie en het hart van het veulen.

Gefeliciteerd TS, met beide drachtige merries!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 12:26 



 
Profiel   

Snorlex schreef
KimD schreef
Ik kan er volledig overheen gelezen hebben maar heb je een vruchtje laten afknijpen of niet? Ga je de gok wagen voor twee veulens?


Daar dacht ik ook even aan, maar volgens mij bedoelt TS het hart van de merrie en het hart van het veulen.

Gefeliciteerd TS, met beide drachtige merries!


Ah, dan heb ik het inderdaad verkeerd gelezen denk ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 12:33 



 
Profiel   

Ik lees ook dat er twee kloppende hartjes op de scan waren

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 13:19 



 
Profiel   

Excuses, met 2 kloppende hartjes bedoelde ik inderdaad het hartje van het veulen en van de merrie :Y)
De kans op 2ling dracht was bij beide merries aanwezig omdat ze allebij 2 eitjes hadden bij inseminatie maar ze hebben allebij maar 1 eitje bevrucht gekregen dus beide drachtig van 1 veulen.
Als het er wel 2 waren geweest, had ik uiteraard 1 afgeknepen omdat ik het risico niet wil lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 17:57 



 
Profiel   

Zo, het heeft weer eventjes geduurd...in het beginstadium van een dracht zie je natuurlijk nog niet zoveel veranderen...
Beide dames lopen nog dag en nacht buiten op de wei omdat de stallen nog niet klaar zijn.
Inmiddels hebben we een shetlander merrietje aan de kudde toegevoegd.

[ img ]
Dit s Zara, een 7 jarige (verwaarloosde) shetlandermerrie welke nu bij ons eerst lekker mag bijkomen.

En de dames mogen vandaag in hun blote kont rondlopen *\o/*

[ img ]

Zoals je ziet, is Shoeby nog redelijk strak in model en ziet Zayira eruit alsof ze bijna hoog drachtig is...Zayira is donderdag 22 oktober pas 100 dagen drachtig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 09:55 



 
Profiel   

Fijn dat alles goed gaat en wat heerlijk om ze aan huis te hebben!

Off-topic: Wat leuk dat je Shetan’s Zubaidah hebt gekocht. Wij hebben afgelopen maand haar 2-jarige dochter Peru’s Shubaidu van ze gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 05:43 



 
Profiel   

Ik ga volgen! Leuk dat je twee veulens verwacht!
En die arme shet, goed dat je haar onder je hoede hebt genomen +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 06:27 



 
Profiel   

wat leuk! Ik volg mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 14:31 



 
Profiel   

Het is alweer een maandje geleden dat er iets geplaatst is...excuses daarvoor...

In het begin is er natuurlijk niet enorm veel te melden haha.
Zayira is de 120 dagen al gepasseerd en shoeby is 1 december 120 dagen. Beide dames worden dan nog voor een laatste maal gescant of alles nog veilig zit.

De dames zijn in tussentijd verhuist van pensionstal naar thuis en ik weet dat zowiezo shoeby erg veel last heeft van deze veranderingen. Shoeby begint nu eindelijk wat te wennen op haar nieuwe plekkie dus mooi om straks eens te kijken of beide beebs nog goed zitten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 18:59 



 
Profiel   

kim_1990 schreef
Het is alweer een maandje geleden dat er iets geplaatst is...excuses daarvoor...

In het begin is er natuurlijk niet enorm veel te melden haha.
Zayira is de 120 dagen al gepasseerd en shoeby is 1 december 120 dagen. Beide dames worden dan nog voor een laatste maal gescant of alles nog veilig zit.

De dames zijn in tussentijd verhuist van pensionstal naar thuis en ik weet dat zowiezo shoeby erg veel last heeft van deze veranderingen. Shoeby begint nu eindelijk wat te wennen op haar nieuwe plekkie dus mooi om straks eens te kijken of beide beebs nog goed zitten :j


Hoe doen ze het met de temperaturen nu? Sneeuw enzo.. nieuwsgierig :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 17:31 



 
Profiel   

KuilderR schreef
kim_1990 schreef
Het is alweer een maandje geleden dat er iets geplaatst is...excuses daarvoor...

In het begin is er natuurlijk niet enorm veel te melden haha.
Zayira is de 120 dagen al gepasseerd en shoeby is 1 december 120 dagen. Beide dames worden dan nog voor een laatste maal gescant of alles nog veilig zit.

De dames zijn in tussentijd verhuist van pensionstal naar thuis en ik weet dat zowiezo shoeby erg veel last heeft van deze veranderingen. Shoeby begint nu eindelijk wat te wennen op haar nieuwe plekkie dus mooi om straks eens te kijken of beide beebs nog goed zitten :j


Hoe doen ze het met de temperaturen nu? Sneeuw enzo.. nieuwsgierig :o


Ze doen het heel goed allebij!
Ze staan op een paddock nu met overkapping en ze maken er beide gretig gebruik van haha. Shoeby heeft het wel erg koud, staat onder 550 grams nu en zayira onder 200 hahaha.
Zayira is vorige week de 200 dagen gepasseerd maar ziet eruit alsof ze al op 300+ dagen zit en shoeby zie je eigenlijk nog maar weinig van, die zit met 2 weken op 200 dagen
[ img ]

Van shoeby ga ik binnenkort even een fotootje maken met haar "niet zo" baby belly :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 22:51 



 
Profiel   

Oké! Zayira heeft echt wel een babybuik :oo
Nog even en die hangt op de grond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 09:22 



 
Profiel   

Weer een kleine update

De dames doen het heel goed!
Zayira zit momenteel op 232 dagen en ziet er bijna uit alsof ze een 2lingdracht voldragen heeft :')
Shoeby begint nu langzaamaan ook een buikje te krijgen, zij zit op 212 dagen nu.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 12:17 



 
Profiel   

Volgens mij heeft Shoeby gewoon haar kind bij Zayira in gepropt! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 18:27 



 
Profiel   

KuilderR schreef
Volgens mij heeft Shoeby gewoon haar kind bij Zayira in gepropt! :')


Zo lijkt het bijna wel he :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 18:39 



 
Profiel   

Jep, zou een goed gesprek met ze voeren, dat dit niet de bedoeling is _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 18:46 



 
Profiel   

Ik volg zeker even mee! En pfoe wat een buik bij Zayira idd haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 19:45 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met beide dames? <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 13:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen