Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 12 [ 295 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

BabyBelle in de maak (100% bont)

 
Profiel   

Wat een plaatje <3 <3

Gefeliciteerd *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:56 



 
Profiel   

Ondanks dat ze een aardig vachtje heeft lag ze net rillend in de stal... Dus toch even dekentje, die ik twee jaar terug nooit heb hoeven gebruiken, gepast, en ja hoor! Zit als gegoten!! [ img ]

Was liever niet met dekentjes in de weer gegaan.. maar als het nodig is is het nodig...
Even een fijne oplossing voor nu! Hun stal vangt ook aardig wind dus dat is ook gewoon niet handig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:36 



 
Profiel   

Ach snap ik... tis renend ook zo omgeslagen dat weer... :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:45 



 
Profiel   

jesss_amigo schreef
Wauw wat een plaatje zeg! Is het nou ook zo dat deze automatisch ook homogyzoot (weet even niet hoe je dat schrijft ) bont is?


De vader is homozygoot bont, dus hij heeft 2 bontgenen en zal er altijd 1 meegeven. Van de moeder weet ik het niet maar die is ook bont dus draagt in ieder geval 1 bontgen. Die ze mee kan geven of niet.

Dus mocht de moeder heterozygoot zijn dan is de kans 50% op een homozygoot bont veulen, anders 100%. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:49 



 
Profiel   

Ahhhh dat dekentje! Fijn dat je hem had liggen.

Ga je dit jaar weer dekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:53 



 
Profiel   

Komt goed uit dat je er 1 hebt. Het wordt echt baggerweer deze week. Dan maar lekker onder een dekentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 12:54 



 
Profiel   

Iris82 schreef
jesss_amigo schreef
Wauw wat een plaatje zeg! Is het nou ook zo dat deze automatisch ook homogyzoot (weet even niet hoe je dat schrijft ) bont is?


De vader is homozygoot bont, dus hij heeft 2 bontgenen en zal er altijd 1 meegeven. Van de moeder weet ik het niet maar die is ook bont dus draagt in ieder geval 1 bontgen. Die ze mee kan geven of niet.

Dus mocht de moeder heterozygoot zijn dan is de kans 50% op een homozygoot bont veulen, anders 100%. :)


Nope, 75% kans ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 17:07 



 
Profiel   

Oh dat word testen dus!! :D

Cynthia zou graag willen maar dat word hem niet meer dit jaar, moet eerst knopen gaan doorhakken met deze twee. Lijkt me later wel heel gaaf. Als ik financieel wat stabieler ben en stabieler in mijn leven. :o

Ja echt super toeval dat ik die bewaard heb... Wel heel fijn!!!

Gisteren in de bak <3
[ img ]

[ img ]

Merk dat ik eindelijk weer beetje terug geaard ben. Vandaag eerste kriebels met Babybelle gedeeld. <3 Zo bijzonder! Ik heb ook een naam idee die ik supertof vind zelf. Maar ook daar moet ik nog de knoop van doorhakken. :')


Laatst bijgewerkt door floripori17 op 05-04-21 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 17:16 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Nope, 75% kans ;)


Nope, 50% kans. :+


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 17:22 



 
Profiel   

Elke bont allel geeft 25%, ene geeft er 2 en de ander 1,dat is naar mijn berekening 75% (zo heb ik het geleerd)
Maar weet je, wat doet het er toe, je moet toch testen en kan zomaar in die 25% zitten (of in jouw 50%)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 18:24 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je knappe veulen! Benieuwd naar de naam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 18:32 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Elke bont allel geeft 25%, ene geeft er 2 en de ander 1,dat is naar mijn berekening 75% (zo heb ik het geleerd)
Maar weet je, wat doet het er toe, je moet toch testen en kan zomaar in die 25% zitten (of in jouw 50%)


[ [url=m/JZdQcq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat schema is voor bont uit 2 heterozygote ... dan heb je 75% kans ja, waarvan 25% homozygoot kans.

Maar of dit veulen homozygoot is of niet, is 50% kans, uit homozygoot en heterozygoot ouder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 18:59 



 
Profiel   

Ook prima haha.
Ik hoop in ieder geval dat hij bont is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 19:07 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Ook prima haha.
Ik hoop in ieder geval dat hij bont is.


Is sowieso 100% kans op bont. Kan niet anders, want vader geeft alleen maar bont door.

Wat hierboven wordt beschreven is niet de uiterlijke kans op bont, maar de kans op homozygoot bont, en dus de garantie dat de uk later zelf bont doorgeeft.
Babylonische spraakverwarring ;)

Ben heel benieuwd naar de kleine!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 19:48 



 
Profiel   

Ohhh stom, bedoelde homozygoot bont hahaha

Ja ik weet dat het over homozygoot bont ging ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 20:21 



 
Profiel   

Wat een bagger weer |( 2jaar terug had ik dus een verassingsveulen in februari ... Die had nog beter weer. :')

Godzijdank hebben wij een binnenbak hier.
Ze doet het super maar de merrie vind het laten drinken nog niet altijd even makkelijk.... Maar die kleine duwt ook zo hard bij het zoeken... Als ze de speen eenmaal beet heeft is het geen punt meer. Maar de merrie draait liever weg. Ik denk wel dat ze genoeg binnen krijgt want het is echt een kleine springveer!
[ img ]

https://m.youtube.com/watch?v=_FtOiT-n5wk moet wel even het geluid uitzetten :j Hier was ze 2,5 uur oud... Zoiets? Doorspoelen tot sec 20 ongeveer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 11:23 



 
Profiel   

Nee joh := . Die springt gewoon even over haar moeder heen. Dat belooft nog wat voor later, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:09 



 
Profiel   

Waarom zou je omlopen als je er ook overheen kunt :+ wat een draakje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 14:54 



 
Profiel   

Ik dacht de stal al te herkennen en heb haar vandaag gezien <3 Wat een knap veulentje

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 19:35 



 
Profiel   

Haha! Dat was gewoon de kortste weg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 23:34 



 
Profiel   

Iemand enig idee wat ik kan doen tegen veulen dat zand eet? Denk dat ik sws de da even bel voor overleg... Maar ze neemt echt happen vol. Eerst is het alleen maar rennen en gek doen daarna gaat ze liggen en zand eten. Maarja kuren gaat uiteraard niet... En het weiland is eigenlijk pas toegankelijk vanaf mei... Ben bang dat ze straks echt koliek krijg daar zit ik echt niet op te wachten... ;( Merrie staat sinds begin dracht al op ruime hoeveelheid vitaminebrok. Verder krijgt ze vrij droge voordroog en luzerne en merriebrok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 11:05 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, mooi veulen! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 12:34 



 
Profiel   

Lastig dat zand eten. Valt helaas weinig tegen te doen. Soms doen ze dat voor het zout binnen te nemen. Ik heb dat zoveel veulens al zien doen.
Proberen toegang tot zand te beperken maar das bijna onmogelijk natuurlijk.

Spring in het veld :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 07:43 



 
Profiel   

Eerste foto topic van de kleine spruitel. :o

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=2023769

He de link gaat niet zoals ik dat wil -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 14:05 



 
Profiel   

Knap kind!

Eet ze nog steeds zand? Of minder?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 21:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 12 [ 295 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen