Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:09

Update van Klarrissa en mij :)

We zijn afgelopen maandag voor het eerst wezen crossen en voor het eerst met z'n tweeën van het erf geweest, en dat was gaaaaaf *\o/*

Zo stoer dat ze het allemaal even doet met mij :)

Afbeelding
Afbeelding

Verder onze eerste (online) winstpunt binnen mogen slepen, en nu wachten op onze 2e proef :)

Heb de smaak helemaal te pakken en je merkt al zoveel vooruitgang.


Afbeelding

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 21:39

Wat ontzettend leuk sterre!

Cheytjuh

Berichten: 4021
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 13:34

Hier een updateje van onze kant

Hier de jonkies afgelopen zaterdag bezocht, ze stonden er weer goed bij. Nieuw Jut en Jul stel in de maak, die 2 zijn zo leuk samen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook Odessa met haar centenbakkie

Afbeelding

Afbeelding

De mannen hadden niet echt zin om te komen :o Die zet ik aankomend voorjaar wel weer op de foto, hopelijk binnenkort nog filmpjes en foto's van Odin.
Verder gaan de volwassen dames allemaal goed, Daisy wordt ook weer lekker opgepakt en we blijven lekker doortrainen.

2 dikke buikjes zijn wel heel erg klaar met de dracht
Afbeelding

Afbeelding

Alle 3 de drachten gaan aardig voorspoedig tot nu toe, duimen voor een rustig en gezond 2021 veulenseizoen :j

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:18

Wat een oooooren heeft Jut (of Jul) <3

Genieten zo he? Heb je ze dichtbij huis kunnen inscharen?

Cheytjuh

Berichten: 4021
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 15:28

Rocamor schreef:
Wat een oooooren heeft Jut (of Jul) <3

Genieten zo he? Heb je ze dichtbij huis kunnen inscharen?


Haha, dat is Princessa ja, die heeft enorme oren :+

Nee, we brengen ze eigenlijk altijd naar opfok Equus in Wijthmen. Uur rijden, probeer er elke 3 maanden even langs te gaan, maar is ook altijd wel weer een leuke verrassing om te zien hoe ze zijn veranderd als je zo'n lange tijd niet bent geweest.

Cheytjuh

Berichten: 4021
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 18:00

Hier een beetje in een rijdip, vooral omdat het zo nat en vies is en ik gewoon erg veel moet werken door weer nieuwe Corona op het werk. Dus enorm moe en dus hebben de dames even wat meer vakantie.

Wel vandaag de dikke dames even op de foto gezet

Afbeelding
Kaelynn, uitgerekend voor 23 april

Afbeelding
Funny uitgerekend voor 22 april

Afbeelding
Davina uitgerekend voor 3 maart

En Noa, die inmiddels ook alweer 2 1/2 is . Ze begint eindelijk iets meer paard te worden, maar met haar kleine 1.60m nu ben ik er bang voor dat ze te klein blijft. Eerst aankomend jaar maar rustig beleren en onder de hengst, dan zien we volgend jaar wel weer hoe ze er dan voor staat. Ze is namelijk wel ontzettend lief en braaf. (De fjord van mijn zus heeft trouwens haar manen gekortwiekt, we waren eerst bang voor eczeem tot ik hem met plukken haar zag lopen in zijn mond na het kroelen met Noa -O- )
Afbeelding

Helaas geen kerstfoto's dit jaar maar ik wil toch iedereen fijne feestdagen toewensen, blijf gezond en hopelijk op naar een normaal jaar volgend jaar {:) {:) {:)

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:05

Wat gaaf zeg ik volg ook! Ik had dit jaar bijna een Edmundo gekocht <3

Cheytjuh

Berichten: 4021
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 18:09

Gezellig ! Nou onze veulens komen allemaal te koop dus wie weet ben je aankomend jaar te verleiden :P

Dieuwke_
Berichten: 4539
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:10

Ik was je hele topic uit het oog verloren, maar wat zien je dames er goed uit zeg! Heel benieuwd wat voor moois je volgend jaar allemaal weer krijgt!

Heb je Onyx ook nog?

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:37

Jullie ook fijne kerstdagen
Ooit ooit koop ik een veulen van jullie maar nu eerst aan de slag met een net gekregen project

Cheytjuh

Berichten: 4021
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 14:29

Dieuwke_ schreef:
Ik was je hele topic uit het oog verloren, maar wat zien je dames er goed uit zeg! Heel benieuwd wat voor moois je volgend jaar allemaal weer krijgt!

Heb je Onyx ook nog?


Jazeker ! Die gaat aankomend jaar waarschijnlijk wel de verkoop in, afhankelijk van wat we in 2021 verwachten.
Denk dat het een hele leuke wordt, maar er moeten toch keuzes gemaakt worden. :j

@Maia : haha helemaal goed. Leuk een project, kun je er meer over vertellen. ?

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:51

Ja natuurlijk. Het is een 11 jarige merrie van San Remo x Trento B X flemmingh.
Ze is de afgelopen 2 jaar van een goede vriendin van mij geweest maar de jaren daar voor heeft ze niet echt een leuk leven gehad. Ze hebben der zo hard aan getrokken dat ze der kiezen scheef hadden afgesleten, spierdystrofie in gereden en een hoefkatrolontsteking. (Ben je best goed bezig geweest zeg maar)
Maar iig 2 jaar geleden bij vriendin gekomen en daar heeft ze een jaar niks gedaan behalve tandarts behandelingen en osteopaten langs gehad. En daarna heel voorzichtig op gepakt maar heeft meer niks gedaan. Ze had ook een opstap probleem ontwikkelt dus makkelijk ging dat niet. En zo veel spanning, ze sloot zich gewoon af. Maar begin dit voorjaar stond ze opeens hoefbevangen. Na een lange herstel periode mochten ze eindelijk weer opbouwen met gras en na 2 dagen stond ze weer bevangen. Ze is toen helemaal nagekeken en uit gescand (door een arts die ook bij laarakker in opleiding heeft gezeten) maar ze was allergisch voor suiker en granen. Maar er was nog iets waar ze niet goed op reageerde maar ze konden er niet achter komen wat maar de mest bleef slecht en slecht in der vacht enzo. Toen belde vriendin mij van joh zus en zo is het verhaal nu, ik vind het niet eerlijk om haar hier te laten staan want dat is niet paardwaardig,zou jij het willen proberen?
Dus ben daar een dag heen geweest en met der gewerkt rustig en dat klikte wel. Duurde een half uur voordat ik er opzat maar toen briesde ze ook meteen.
Dus is ze mijn kant op gekomen. En heb der nu 4 maanden en op de een of andere manier doet ze het hier erg goed. Mest is weer goed en ze eet goed, begint weer in de (juiste) bespiering te komen en glimt als een spiegel. Ben 1 x in de week bezig met opstap training en een rondje hobbelen zoals ik het nu maar noem. En verder werk ik veel aan de hand en lange lijnen en longeerwerk. Maar er zit nog heel veel spierspanning en gewone spanning dus alles langzaam aan. In het begin was na 10 min der emmertje al vol maar kan nu al een half uur werken. Dus ben erg trots op de dame. Het is verder een ontzettend leuk en lief paard en als ik der goed krijg heb ik der lang nog een erg leuk paard aan maar ja als der gezondheid maar goed blijft dat is het belangrijkst. Ben erg benieuwd wat er zometeen gaat gebeuren met de overstap naar de lente/zomer.

Oeps beetje lang verhaal.

De dame in kwestie.
Afbeelding

Zoey_julia

Berichten: 348
Geregistreerd: 28-10-10
Woonplaats: Wageningen

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:53

mooie paarden! Ik volg ook mee, ben vooral erg benieuwd naar de Edmundo's. Ik heb zelf een 3 jarige van Edmundo die het inmiddels al erg braaf doet onder het zadel.

Cheytjuh

Berichten: 4021
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 13:54

Zoey_julia schreef:
mooie paarden! Ik volg ook mee, ben vooral erg benieuwd naar de Edmundo's. Ik heb zelf een 3 jarige van Edmundo die het inmiddels al erg braaf doet onder het zadel.


Leuk hoor, hij dekt toch aardig wat inmiddels volgens mij :j Heb hem zelf 1x eerder gebruikt op onze oude merrie, maar nu dus op 2 merries dit jaar. Ben heel benieuwd :j !

Hier gaat het goed met de dames, we hebben vorige week de paarden omgewisseld : Idunn, Daisy , Klarrissa naar de pensioenstal en Funny, Davina en Kaelynn in de merriestallen. Gaat hartstikke goed, nu nog wat droger weer :+

Babybuikjes :

Afbeelding
Davina , inmiddels 293 dagen drachtig <3

Afbeelding
Funny, 241 dagen drachtig

Afbeelding
Kaelynn , 242 dagen drachtig

En even een blubber filmpje :+


Verder zijn we ook spelenderwijs met Noa begonnen, die vindt het allemaal nog niet zo spannend.

Afbeelding

Afbeelding
Ze gaat dit jaar gedekt worden door Matiz (Eebert x Vitens). Hopelijk krijgt ze nog een groeispurt, maar anders gaat ze volgend jaar de verkoop in. Maar eerst lekker dit jaar rustig beleren en verder onder de man.

De 3 musketiers in de pensioenstal :')
Afbeelding

Ook besloten om onze jonge mannen Onyx en Ocean alvast te koop te zetten. Binnenkort eventjes nieuwe foto's maken, ze staan niet in de weg maar rustig aan op zoek naar een nieuw thuis kan geen kwaad.

Afbeelding
Ocean zn koppie

Afbeelding
Odessa

Afbeelding
Onyx

Vanavond voor het eerst weer les dit jaar, benieuwd hoe we het weer gaan oppakken , Idunn heeft in ieder geval vanochtend nieuwe schoentjes gekregen dus die is er klaar voor
Afbeelding

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:49

Ondertussen dat de merries van Cheyenne nog volop de veulens aan het afbakken zijn, post ik even wat foto’s van het hengstveulen van 2020: Pumba! Pumba begint al best een grote jongen te worden, afgelopen weekend gaf de meetstok 1.42 aan. Hij ligt dus nog lekker op schema om rond de 1.65 te eindigen.

Afbeelding

Vandaag heeft dochter Meike weer wat foto’s van onze jonge vriend geschoten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk doet Pumba niet alleen maar mooi rondrennen, hij speelt ook veel met zijn brother from another mother Pino, de onverzadigbare shet. Pino wil altijd spelen, Pumba wil af en toe ook wel eens eten, maar als het aan Pino ligt gaat dat mooi niet door. Gelukkig haalt Pumba evengoed wel voldoende binnen, want hij groeit lekker door :') Het is wel heel fijn ze zo lekker te zien spelen!

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover Pumba-nieuws, wij gaan ook weer verder wachten op de veulens van Cheyenne!

Groeten van ons en Pumba!

Afbeelding

Cheytjuh

Berichten: 4021
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 10:23

Wat een superleuke update Ellen, blijf vooral gezellig meekletsen hier!! Vind het zo leuk dat Pumba zo op zijn plek is bij jullie en dat wordt een flinke knaap 1.65m is een mooie maat vind ik zelf altijd, en ik denk dat hij zeker lekker fors gaat worden!

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:29

Wat kan ik toch heerlijk blijven wegzwijmelen bij de brede blesjes <3

Cheytjuh

Berichten: 4021
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 10:14

Helaas hebben we sinds 4 februari 1 hele mooie brede bles minder : Idunn is tijdens het opereren aan de OCD overleden. Dus helaas wederom domme pech, zoals we de laatste jaren te vaak hebben moeten horen.

Ik ga haar nooit vergeten, dankzij haar heb ik zoveel over mezelf mogen leren, lessen die ik weer meeneem naar onze andere paarden. Ze heeft me het rijden terug gegeven, mijn opstapangst doen laten verdwijnen, en was mijn spiegel in zoveel dingen.

Mijn broertje had 2 weken ervoor nog wel een leuke foto geschoten (ik wil nooit op foto's, maar nu dankbaar dat hij het toch heeft gedaan)
Afbeelding

Helaas was ons verhaal veel te kort, maar wel vol liefde en ik ben dankbaar dat ze mijn paard is geweest

Stilstaan kan echter niet, inmiddels zit Davina op 321 dagen dracht en de rest van de paarden gaat het gelukkig erg goed mee.

Afgelopen week in de sneeuw ook even de jonkies bezocht, en een paar sneeuwfoto's gemaakt

Afbeelding
Odessa WFTM (v. Picasso x Chablis)

Afbeelding
Vol zusje Princessa WFTM (v. Picasso x Chablis)

Afbeelding
Onyx WFTM (v. Picasso x Chablis)

Afbeelding
Phoebe WFTM (v. Recruut x Elegant)

Jut en Jul samen
Afbeelding

Afbeelding
Ocean WFTM (v. Edmundo x Immigrant)

Na het verlies van Idunn heb ik Daisy zelf weer teruggepakt qua rijden volledig. Dankbaar voor de fijne basis die de bijrijdsters haar hebben meegegeven, en nu samen heerlijk een team worden, wat erg goed gaat.

Uiteraard zondag in passend setje ;)
Afbeelding

En de dikke buikjes nog even in de sneeuw

Afbeelding
Davina (Elegant x Zep) 320 dagen drachtig v. Edmundo (Upperville x Modern)

Afbeelding
Kaelynn (Chablis x Ahoy) , 270 dagen drachtig v. James R (Recruut x Elegant)

Afbeelding
En Funny (Vitens x Ahoy) rechts, 269 dagen drachtig v. Edmundo (Upperville x Modern)

We gaan voor 3 gezonde veulens en gezonde merries de rest van 2021 :j

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:22

Uiteraard volg ik mee!

Kaplaars

Berichten: 1542
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:04

Sterkte met het verlies van je prachtige merrie. Vreselijk om een paard zo te moeten verliezen.
Die foto is prachtig!

Danache

Berichten: 57
Geregistreerd: 10-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:07

He bah wat naar dat Idunn is overleden. Sterkte!

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:09

Het zat de arme Idunn ook niet mee, sterkte.

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:13

Oh man, wat een pech! Vreselijk zonde, mooie Idunn Y;(

Ik hoop dat de aanstaande veulens en de andere knappe paarden je troost kunnen geven.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:10

Oh wat verdrietig zeg, ik was zo fan van Idunn :(:) Heel veel sterkte met het verlies. Gelukkig heb je nog een mooie foto ter herinnering <3

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:35

Wat een verdrietig nieuws!

Heel veel sterkte en op naar een boel gezonde veulens en makkelijke bevallingen. Dat jullie de pech eens achter je mogen laten