Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:41

Dat klinkt toch positief he als ze blijft vooruit gaan.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 10:54

Gisteren de harde klap gehad om na 24j samen mijn allereerste pony te moeten laten inslapen |(
Afbeelding
Afbeelding
Slaap zacht Blacky. Dat wordt een enorm gemis.

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:23

Heel veel sterkte met dit grote verlies :knuffel:

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:03

Och jeetje wat onwijs sneu, wat was er aan de hand? Heel veel sterkte met dit verlies.... :(:)

pien_2010

Berichten: 43225
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:35

Ach wat sneu. Sterkte!!!!

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:48

Sterkte gewenst.

marga1Jarig
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:37

Sterkte Y;(

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 15:47

Hij ging de laatste 2 maanden al achteruit. Maar goed hij had zijn leeftijd en dan worden ze vaak wel wat dunner. En iedereen bleef maar zeggen dat die nog wel 5 jaar mee zou gaan. Ik heb toen de dierenarts laten komen en buiten wat meer kiezen kwijt een goed gebit. Gezien het gapen en tong uitsteken dan wel een kuur voor de maag gegeven. Hij leek eventjes terug vrolijker uit zijn ogen te kijken.

Eergisteren zei ik nog tegen de verzorgster dat ik vond dat hij weer slechter leek te gaan en was ik nog bezig dat ik er niet meer aan ga sleuren moest hij nu ergens veel pijn krijgen.

Gisteren waren we paardjes aan het poetsen en eerst was er niets aan de hand. Ik ging iets halen in de stal en toen lag hij daar plots met buikpijn. Toen hij gaapte zag ik dat zijn tong en tandvlees heel bleek en grauw was. Ik had er gelijk een heel slecht gevoel bij en heb de DA gebeld.
Aan de kinderen uitgelegd dat Blacky buikpijn had en dat paardjes daar, zeker gezien zijn leeftijd en algemeen mindere toestand, aan kunnen sterven.
Dat wilden ze niet zien. Dus heb ze gezegd voor de zekerheid afscheid te nemen van hem, want dat het de laatste keer kon zijn.
Kinderen vlug weggebracht. In die 10min is hij snel achteruit gegaan. De assistente had aan de telefoon gezegd om ermee te wandelen. Maar eerlijk... ik had het onderbuikgevoel dat het op was. Ik wou er niet aan gaan trekken en sleuren om hem recht te krijgen en houden. In plaats daarvan heb ik geprobeerd hem rustig te houden terwijl hij neerlag. Juist te koesteren en hem te wrijven en toe te spreken.

De DA was er snel. Zijn darmen lagen volledig stil. Toen ze in zijn mond keek rook ze een bekende en typische geur... van naderende dood. Zijn slijmvliezen in mond en ogen hadden geen kleur meer en zijn hartslag ging huist trager dan sneller.

Hij was al in shock aan het gaan.
Ze had misschien een half uur of een uurtje kunnen rekken om langer afscheid te nemen. Maar dat vond ik niet eerlijk om daar nog tegen te vechten als zijn lichaam zegt dat het klaar is.
Ook de spuiten geven bracht naar boven dat er al mindere bloedstroom was en het bloed was al stroperiger aan het worden. Ondanks het langer kan duren eer ze sterven van spuit eens in shock, was het na 1 laatste ademteug gedaan.

Hij heeft een prachtig leven gehad. Altijd met vriendjes gestaan, altijd alle vrijheid gehad. En altijd geliefd geweest. En dat is mooi voor hem en voor mij. Maar voor mij is het wel achterblijven met een groot verdriet.

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:53

Wat onwijs sneu zeg, maar zoals ik het lees heb je de beste beste beslissing gemaakt die je kon maken. Heel veel sterkte ook voor de kids.... :(:) ;(

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:14

hoe beroerd het ook is, je hebt goed gehandeld , hij was al heel oud en dan is het een keer op, hij heeft idd een heel mooi leven gehad

selyna

Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-06-12

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:26

Heel veel sterkte :(:)

pien_2010

Berichten: 43225
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:46

Ik vind wel mooi hoe je paardje is overleden. Dat is fijn voor de beelden later.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 21:42

Hoe verdriet en vreugde zo kunnen afwisselen, bizar!

Daarstraks beviel Aurevoir niet 1, niet vn 2, maar van 3 lammetjes!
2 bokjes waren geboren dat hadden we binnen stilletjes op de camera gevolgd, dus ik ging stil in de stal kijken. Plopt er plots nog een mieke uit :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43225
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:02

Ach wat lief. Ga je fles bij geven, daar 3 wel heel veel is?

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 22:41

Ik kijk eerst of ze niet gewoon alledrie genoeg bij de mama drinken. Tot hiertoe is dat wel het geval. Maar we houden het natuurlijk on de gaten en als blijkt dat het moet, geven we de fles bij.

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:55

Knolselder schreef:
Hij ging de laatste 2 maanden al achteruit. Maar goed hij had zijn leeftijd en dan worden ze vaak wel wat dunner. En iedereen bleef maar zeggen dat die nog wel 5 jaar mee zou gaan. Ik heb toen de dierenarts laten komen en buiten wat meer kiezen kwijt een goed gebit. Gezien het gapen en tong uitsteken dan wel een kuur voor de maag gegeven. Hij leek eventjes terug vrolijker uit zijn ogen te kijken.

Eergisteren zei ik nog tegen de verzorgster dat ik vond dat hij weer slechter leek te gaan en was ik nog bezig dat ik er niet meer aan ga sleuren moest hij nu ergens veel pijn krijgen.

Gisteren waren we paardjes aan het poetsen en eerst was er niets aan de hand. Ik ging iets halen in de stal en toen lag hij daar plots met buikpijn. Toen hij gaapte zag ik dat zijn tong en tandvlees heel bleek en grauw was. Ik had er gelijk een heel slecht gevoel bij en heb de DA gebeld.
Aan de kinderen uitgelegd dat Blacky buikpijn had en dat paardjes daar, zeker gezien zijn leeftijd en algemeen mindere toestand, aan kunnen sterven.
Dat wilden ze niet zien. Dus heb ze gezegd voor de zekerheid afscheid te nemen van hem, want dat het de laatste keer kon zijn.
Kinderen vlug weggebracht. In die 10min is hij snel achteruit gegaan. De assistente had aan de telefoon gezegd om ermee te wandelen. Maar eerlijk... ik had het onderbuikgevoel dat het op was. Ik wou er niet aan gaan trekken en sleuren om hem recht te krijgen en houden. In plaats daarvan heb ik geprobeerd hem rustig te houden terwijl hij neerlag. Juist te koesteren en hem te wrijven en toe te spreken.

De DA was er snel. Zijn darmen lagen volledig stil. Toen ze in zijn mond keek rook ze een bekende en typische geur... van naderende dood. Zijn slijmvliezen in mond en ogen hadden geen kleur meer en zijn hartslag ging huist trager dan sneller.

Hij was al in shock aan het gaan.
Ze had misschien een half uur of een uurtje kunnen rekken om langer afscheid te nemen. Maar dat vond ik niet eerlijk om daar nog tegen te vechten als zijn lichaam zegt dat het klaar is.
Ook de spuiten geven bracht naar boven dat er al mindere bloedstroom was en het bloed was al stroperiger aan het worden. Ondanks het langer kan duren eer ze sterven van spuit eens in shock, was het na 1 laatste ademteug gedaan.

Hij heeft een prachtig leven gehad. Altijd met vriendjes gestaan, altijd alle vrijheid gehad. En altijd geliefd geweest. En dat is mooi voor hem en voor mij. Maar voor mij is het wel achterblijven met een groot verdriet.


Heel veel sterkte Annelies :(:)
Zo'n lange tijd bij je , zoveel samen gedaan dan begrijp ik heel goed dat het je keihard raakt.

Wel heel dubbel voor je gevoel dan denk ik al vlak daarna nieuw leven op de wereld komt.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 00:13

Bedankt Happinez. Het is inderdaad heel dubbel. Duidelijk dat het leven gewoon verder gaat. Ik kom momenteel niet graag opde boerderij. Het klopt gewoon niet en ik voel mij er doelloos. Ook al zijn er nog zoveel pony’s, dat ene plekje is leeg. Dat plekje dat er vanaf alle begin geweest is. Alsof dat opgevuld moet worden. Maar dat gaat nooit opgevuld worden.
Ik hoop dat ik snel een ander middelpunt van mijn hobby ga vinden tussen mijnpony’s. Die ene waar het het meeste om draait. Dat klinkt heel raar, want ze zijn uiteraard allemaal belangrijk. En het zal nooit op dezelfde manier zijn als Blacky.
Ik denk dat vooral Suus nu prominenter naar voren gaat komen. En dat ze dit jaar voor het laatst in een hele tijd gedekt zal worden om er daarna lekker mee aan de slag te gaan. Of Hilton. Die heeft mij er ook doorgesleurd tijdens een moeilijke periode.

marga1Jarig
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:41

Sterkte met het verlies van Blacky. En het duurt echt wel even voordat dat een plekje heeft gevonden.

Ook gefeliciteerd met de geitjes, en als de laatste een geit met een flink uier is dan heeft ze vast genoeg voor een drieling.

pien_2010

Berichten: 43225
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:46

Knolselder schreef:
Bedankt Happinez. Het is inderdaad heel dubbel. Duidelijk dat het leven gewoon verder gaat. Ik kom momenteel niet graag opde boerderij. Het klopt gewoon niet en ik voel mij er doelloos. Ook al zijn er nog zoveel pony’s, dat ene plekje is leeg. Dat plekje dat er vanaf alle begin geweest is. Alsof dat opgevuld moet worden. Maar dat gaat nooit opgevuld worden.
Ik hoop dat ik snel een ander middelpunt van mijn hobby ga vinden tussen mijnpony’s. Die ene waar het het meeste om draait. Dat klinkt heel raar, want ze zijn uiteraard allemaal belangrijk. En het zal nooit op dezelfde manier zijn als Blacky.
Ik denk dat vooral Suus nu prominenter naar voren gaat komen. En dat ze dit jaar voor het laatst in een hele tijd gedekt zal worden om er daarna lekker mee aan de slag te gaan. Of Hilton. Die heeft mij er ook doorgesleurd tijdens een moeilijke periode.


Het heeft tijd nodig. Elke dag denk ik aan onze Hercule die op 24 jarige leeftijd is overleden. We kwamen terug van vakantie en zijn verzorger had hem 's ochtends nog vrolijk gezien en verzorgd en toen wij thuis kwamen leed hij vreselijke pijn en alleen euthanasie regelen konden we voor hem doen. Heel heel traumatisch daar hij zo vreselijk veel pijn had. Sinds kort komen de oude herinneringen weer terug en gaat het trauma van zijn te pijnlijke dood wat naar de achtergrond.
Dat vind ik dus wel heel fijn voor jullie, dat je er vroeg bij was zodat je paardje een normale dood is gestorven en dat geen trauma geeft. Het gemis bij een zielsmaatje zal nog heel erg lang blijven. Nog elke dag denk ik aan Hercule (aug 2019 overleden) , praatje maak ik in gedachte, ik glimlach om een herinnering etc. Het is wat het is. Dus ook voor jou komt de tijd dat je met een glimlach aan dit paardje kan terug denken. Daar mag je op vertrouwen. :knuffel:

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:54

Even een paar dagen geen bokt gekeken en dan mis je zo'n schatje klein veulentje. Wat een schattig popke . En kleine geitjes. En heel verdrietig het afscheid van je lieve Blacky. Dat is altijd heel triest, maar ik hoop dat je er vrede mee kunt hebben. En het gemis is er altijd en zal ook nog wel een tijd er zijn. Veel sterkte.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 15:54

Ik heb er wel vrede mee. Ik ben vooral ‘gelukkig’ dat ik erbij was op zijn einde. Tussen ons tweetjes en de DA. En we hebben samen een geweldige tijd gehad.
Het is vooral wel een gemis en mijn draai even niet vinden op de boerderij.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 21:04

Baby’s!
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben heel gevaarlijk

Afbeelding


Lonneke geniet van wat aandacht

Afbeelding


De drieling
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:13

Wat is de drieling schattig zeg heerlijk.
En je kleine veulen ook. Geweldig :D

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 21:23

Ja ze zijn leuk he?

Ohja! En Suusje gaat er ook aan beginnen, maar ze mag nog wel anderhalve maand ofzo binnenhouden :D
Afbeelding

Verder is het afwachten op een paar merrietjes of ze wel of niet terug hengstig worden. Zou mooi zijn als we eindelijk ook van start kunnen gaan met het seizoen met een paar drachten.

pien_2010

Berichten: 43225
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Mini's verwachten mini's bij Spots N Dots Paradise! 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:34

Jeetje wat leuk al dat kleine spul. Genieten hoor.