Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Na regen komt zonneschijn? Arabische veulentjes verwacht

 
Profiel   

De laatste tijd ben ik weinig te vinden op Bokt, nogal druk met werk, paarden, etc. Maar nu de dames richting het einde van de dracht gaan, kan ik het toch niet laten om een volgtopic aan te maken.

Een aantal van jullie zullen mijn vorige topic misschien nog wel herinneren, [KS-MK] Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?, nou dat was het dus niet, helaas.. Het eindigde met het verlies van mijn fantastische Aziza en haar ongeboren veulentje |( Daarna had Aleeyah een zeer zware bevalling en veel moeite met haar veulen de eerste weken. In het topic was ik dan ook heel stellig, ik zou niet meer gaan fokken.

Wat ik toen nog niet kon weten, was dat ik afgelopen jaar de kans kreeg Aziza's enige kleindochter in Europa te kopen, Nadjarah <3 Ze was helaas niet te betalen voor mij, maar uiteindelijk de deal gemaakt dat de vorige eigenaresse er nog een veulen uit mocht fokken en haar zo toch kunnen kopen. Nog steeds dolblij mee, het is echt een fantastische merrie <3 Ze was bijvoorbeeld nog nooit onder het zadel geweest, hier afgelopen zomer mee begonnen en na 2x op het land 'gereden' te hebben, maar meteen mee naar buiten gegaan. En uiteraard ging dat ook super, inmiddels is ze al een tijdje met zwangerschapsverlof.

Toen ik Nadjarah gekocht had en wist dat zij drachtig deze kant op zou komen, ook besloten Aleeyah te dekken, aangezien 2 veulens samen toch veel leuker zijn dan 1 alleen. Dus nu verwachten we toch weer 2 Arabische veulentjes :D

Mijn eigen gefokte Aleeyah, geboren in 2014. Zuiver Egyptisch, drachtig van haar tweede veulen.
Aleeyah is eind maart uitgerekend, vandaag 294 dagen (foto's van afgelopen dinsdag).

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Drachtig van de zuiver Egyptische hengst Mansour KS, Aleeyah is drachtig van zijn eerste veulen.

[ img ]

En Nadjarah, kleindochter van Aziza <3
Nadjarah is half april uitgerekend, vandaag 275 dagen (foto's van afgelopen dinsdag).

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Drachtig van Borsalino K, die onlangs overleden is. Veulentje is dus voor de vorige eigenaresse, ook haar hengstenkeuze.

[ img ]

Hopelijk hebben we dit keer meer geluk en staan er over een paar maanden 2 blije merries en veulens in het land.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 15:49 



 
Profiel   

Wat een mooie dames en heren, ik ga volgen. Die laatste foto van de hengst is trouwens heel verwarrend, zijn buik steekt aan beide kanten uit, ik snap de verhouding niet :') (geen kritiek hoor, ik breek mijn hoofd er gewoon over :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 15:52 



 

Wat een prachtige merries! Helemaal mijn type <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 15:53 



 
Profiel   

Dat koppie van Nadjarah <3
Ik volg mee,hoop dat alles vlekkeloos verloopt dit seizoen TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 15:56 



 
Profiel   

Zo gegund dat er straks twee gezonde veulentje naast hun moeders staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 16:12 



 
Profiel   

Ooh wat een knappe dame die Nadjarah! Ik duim voor je dat alles goed gaat. Ben heel benieuwd wat ze ervan maken. Wie zijn de vader en moeder van Nadjarah?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 16:32 



 
Profiel   

Ja daar ben je weer! Ik heb je verhalen en prachtige paarden gemist, fijn dat we weer kunnen volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 16:36 



 
Profiel   

De vader van Nadjarah is Najjar (Khidar) en haar moeder is AR Majidah S (Nur Ad Dine x Chantal's Aziza).

Najjar

[ img ]

[ img ]

AR Majidah S

[ img ]

[ img ]

En natuurlijk oma Aziza niet te vergeten.

[ img ]

Leuk feitje: toen ik Aziza kocht, stond ze eigenlijk niet te koop. Toen zouden wij Majidah kopen, totdat ze last minute belden dat Aziza toch te koop kwam en we voor Aziza gekozen hebben. Nadjarah is het eerste veulen van Majidah. Al deze merries heb ik dus vanaf veulen af aan gevolgd en liggen me zeer na aan het hart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 16:45 



 
Profiel   

Wat een plaatjes <3 Ik ga volgen en hopen dat je alle ellende achter je kunt laten met een paar vlekkeloze bevallingen en gezonde veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 16:47 



 
Profiel   

Hoe groot zijn deze paardjes nou?
Ik vind ze er los op de foto altijd zo fijntjes uitzien (ik heb hier 3 shetlanders en een Fell pony staan, ter vergelijking :+ )
Dus vind de maat lastig van de foto af te zien.

Prachtige paardjes, maar wel een ver-van-mijn-bed show.
Hoe ben jij eigenlijk in de Arabieren terecht gekomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 16:49 



 
Profiel   

En voor degene die het van Aleeyah ook interessant vinden.

Aleeyah's vader is GR Lahab (Al Lahab x GR Nashidah)

[ img ]

[ img ]

En haar moeder is GR Bint Shadwan, bij de meesten beter bekend als Mausi (Classic Shadwan x Shanaya Bint Najdi)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 16:51 



 

Wauw! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 16:58 



 
Profiel   

Ik kom volgen! Ben vooral benieuwd naar de Mansour-baby :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 17:11 



 
Profiel   

Dido2316 schreef
Ja daar ben je weer! Ik heb je verhalen en prachtige paarden gemist, fijn dat we weer kunnen volgen!


Ah thanks :)

gerlindie schreef
Hoe groot zijn deze paardjes nou?
Ik vind ze er los op de foto altijd zo fijntjes uitzien (ik heb hier 3 shetlanders en een Fell pony staan, ter vergelijking :+ )
Dus vind de maat lastig van de foto af te zien.

Prachtige paardjes, maar wel een ver-van-mijn-bed show.
Hoe ben jij eigenlijk in de Arabieren terecht gekomen?


Aleeyah is ongeveer 1.50m en Nadjarah 1.53m.

Wat een leuke vraag! Ik ben op zich altijd al fan geweest van Arabieren, ik weet dat ik toen ik klein was al in boekjes schreef dat ik later een Arabische schimmel merrie wilde :D (nee, niet de klassieke zwarte hengst dus _O- ).
Mijn eerste pony was compleet iets anders, een vrije zware Appaloosa ruin. Daarna volgde een zeer chique KWPN merrie, omdat ik toch dacht meer in wedstrijden te willen mee doen. Maar dat bleek uiteindelijk toch niet echt mijn ding te zijn.
Toen zag ik in 2007 een prachtige Arabische schimmel merrie, drachtig, te koop staan, heb ik heel erg getwijfeld, totdat mijn collega mij het laatste zetje gaf en zei, waarom zou je het niet doen? Toen toch gaan kijken en ik was direct verkocht, Firenza kwam hier wonen <3 En the rest is history zeggen ze dan :D

Firenza met haar veulen.
[ img ]

Doordat ze drachtig was, ook direct in het fokken terecht gekomen. In de tijd dat zij nog drachtig was, me enorm gaan verdiepen in de Arabieren en de fokkerij, pedigrees, etc. Toen kwam ik tot de conclusie dat de Egyptische lijnen me toch meer trokken, Firenza was Pools/Russisch gefokt. Toen kreeg ik in 2008 de kans om Aziza te kopen, zij was 92% Egyptisch en de eerstvolgende merrie daarna was zuiver Egyptisch, dat is eigenlijk waar mijn passie ligt.

Wat dat betreft past Nadjarah dus totaal niet in het plaatje haha. Maar ja, zij is voor mij gewoon emotioneel gezien heel speciaal en lijkt in veel dingen ook op haar oma Aziza. Vandaar dat ik haar toch gekocht heb. Ze zal wel gedekt gaan worden door een zuiver Egyptische hengst, om de Egyptische lijnen er meer in te verankeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 17:18 



 
Profiel   

Wauw wat een ouders. Och Mausi ik vind die merrie zo fantastisch!
Blijf je hierna toch wel fokken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 18:29 



 
Profiel   

Ik wil in ieder geval Nadjarah dit jaar weer dekken, want als het me nu weer niet lukt een opvolger te fokken, ben ik alsnog de lijn van Aziza kwijt. Dus zou heel graag een merrie uit haar fokken. Maar ben er nog niet helemaal uit welke hengst het moet gaan worden.

Voor Aleeyah heb ik al een dekking gekocht haha, maar ik weet nog niet of ik die aankomend jaar ga gebruiken of later.

Dus het komende jaar sowieso wel en daarna zien we wel verder. Hangt er ook vanaf wat de dames me geven, als ze hengstjes blijven geven is de kans dat ik nog een keer dek groter. Merries wil ik graag aanhouden, dus dan is weer dekken niet het meest handig, dan worden het er uiteindelijk zoveel _O-
En het hangt er uiteraard ook een beetje vanaf hoe het gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 18:35 



 
Profiel   

Haha ja snap ik. Heb je Mausi eigenlijk nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 19:49 



 
Profiel   

Mausi is langdurig verleast naar Tsjechië, met het voornemen dat ze haar aan het eind van de lease kopen. Ze heeft vorig jaar een mooi merrieveulen gekregen en is nu ook weer drachtig. Ze heeft het daar super en lijkt daar meer op haar plaats dan bij mij. Ze is naar Tsjechië verhuisd 10 dagen voordat Aziza is overleden.. Als het andersom was geweest had ik misschien anders besloten, maar ik ben heel blij met het thuis dat ze nu heeft.

Oh ja, de dekking die ik voor Aleeyah heb gekocht is van dezelfde hengst als waar Mausi nu drachtig van is, dus dat wordt een 3/4 broertje/zusje. Dus ik ben ook heel benieuwd naar Mausi haar veulentje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 20:41 



 
Profiel   

Spannend Roma. Ik ga je merries volgen, duim voor je dat je straks 2 gezonde veulentjes hebt lopen, het is je zo gegund na alle ellende!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 21:34 



 
Profiel   

Ohh ben heel benieuwd! Ooit wil ik nog een keer arabieren op de foto zetten. Helemaal vrij maar ook met showhalster. Ik vind ze echt super gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 21:48 



 
Profiel   

Altijd welkom, maar er zijn veel stallen die voor jou dichterbij zijn haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 22:00 



 
Profiel   

Al_Zawraa schreef
Altijd welkom, maar er zijn veel stallen die voor jou dichterbij zijn haha.



Uhm haha ja klopt. Wie weet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 23:11 



 
Profiel   

Wat heb jij een stel knappe merries! Lieve hoofdjes hebben ze. Nadjarah haar sproetjes zijn <3 . Ik volg, benieuwd naar de veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 09:34 



 
Profiel   

Mijlpaal Aleeyah: vandaag op 300 dagen, en het eerste verschil in haar uier is er, héél minimaal. Ze loopt flink achter op 2 jaar geleden, ben benieuwd of ze straks ineens sneller doorzet dan de vorige keer of dat het veulen ook echt later komt.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Grappige is dat Nadjarah ook vandaag het eerste verschil qua uier heeft, ook heel minimaal, maar dan al op dag 281.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Het is inderdaad nog 3x niks, maar ik heb graag vergelijkingsmateriaal, ook voor latere drachten.

Aleeyah liet me nog erg schrikken vanavond, ze had allerlei smurrie van achter.. Nu wordt ik daar normaal niet direct heel gestresst van, maar in combi met een veulen dat ook ineens gigantisch tekeer ging en daarna juist helemaal niet meer, was mijn hart weer even getest :+ Heb daarna een kwartier gewacht totdat ik het weer zag bewegen.
Ze is verder wel gewoon helemaal zichzelf en ik vermoed dat het komt van haar geschuur.

Ze lagen wel heel schattig te slapen daarnet <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 21:54 



 
Profiel   

Daar ben je weer met je prachtige schimmel verzameling <3 Ik volg natuurlijk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-21 21:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen