Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 136 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Arabische schoonheden verwacht

 
Profiel   

Ook voor ons is het dit jaar weer spannend! Ik was eigenlijk niet van plan een topic te openen, maar nu het zo dichtbij komt vind ik het eigenlijk toch wel leuk om het laatste stukje dracht te delen.

Samen met mijn vriend heb ik een kleinschalige hobbyfokkerij met Arabische Volbloeden. Dit jaar is het extra spannend omdat 1 van onze merries voor de eerste keer moeder wordt! :D

De eerste combinatie die we dit jaar gemaakt hebben is onze Anna Rachel (SMA Magic One x Monelly v. Glorius Apal) met ZT Marwteyn. Anna wordt dit jaar 4 en dat betekend dat dit haar eerste veulen wordt. We zijn dus heel benieuwd wat ze aan het bakken is. Lang hoeven we niet meer te wachten (hoop ik), want ze zit nu op 340 dagen.

Anna Rachel
[ img ]
X
ZT Marwteyn
[ img ]

Onze andere combinatie is Lady Brown x Azerbeidzjan. Deze combinatie hebben we nu 2 keer gedaan, beide keren met een goed resultaat. Helaas waren het ook beide keren hengstjes en dat is toch wat lastiger om mee door te fokken. Dit jaar hopen we dus op een merrie. Brown zit nu op 312 dagen.

Lady Brown
[ img ]
X
Azerbeidzjan
[ img ]

En de eerdere fokproducten uit deze combi:

[ img ]

[ img ]

Volgen jullie mee? :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 17:09 



 
Profiel   

Wat leuk! Wij hebben sinds kort ook een Arabier, een ruin van bijna 16. Maar die heeft niet zo'n typisch Arabierenhoofdje. Maar hij is wel heel erg leuk! Ben benieuwd naar jullie veulens ;).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 17:11 



 
Profiel   

Wat een prachtige dieren! Ben benieuwd naar hoe de veulens uitpakken. Hoop zelf ook ooit weer een Arabische Volbloed te hebben, vindt het heerlijke karakters en heb ze vroeger ook gehad maar ik vind mijzelf nu eigenlijk te groot.

Hoe groot zijn jullie knapperds?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 17:16 



 
Profiel   

Dat zou ik moeten gokken, maar ik denk dat Brown op ongeveer 1.57m zit en Anna rond de 1.54m. Azerbeidzjan is ook in ons bezit en is iets kleiner, rond de 1.50m denk ik, maar hij fokt wel groot door. Het veulen van vorig jaar (laatste foto) wordt ook groot, die komt inmiddels al tot mijn schouder en moet nog een jaar worden :=

Ik ben zelf 1.63m en 75kg (ruiter op de foto) en moet zeggen dat ik het niet vind misstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 17:19 



 
Profiel   

Ah, die van jou zijn al bijna zo ver, spannend! En een eerste veulentje bij een merrie is altijd extra spannend, ben benieuwd hoe ze het gaat doen.
Aansprekend veulen op de onderste foto! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 17:22 



 
Profiel   

Wat spannend! En wat is Anna mooi zeg. Ik ben benieuwd naar de veulens! Hopen we op 1 of 2 merries :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 17:38 



 
Profiel   

Spannend, ik ga je ook volgen. Succes met de laatste loodjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 21:31 



 
Profiel   

Zo te zien ben ik net op tijd met een topic maken. Anna is nu ineens flinke uier aan het maken met hars :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 21:53 



 
Profiel   

Ik volg ook nog lastminute mee! Mooie merries heb je TS!

Edit, ik zat net in je profiel te kijken en wat mee opviel is dat Psytadel in zowel merrie als hengst in de 1e/2e lijn zit, is dit een bewuste keuze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 22:26 



 
Profiel   

Ja klopt! In mijn ervaring vererft Psytadel sterke, gezonde paarden met ook wat body erop. Dit zie je ook terug bij Brown, zij heeft wel een wat stijl achterbeen, maar wel recht en stevig, iets wat naar mijn mening veel mist bij de gemiddelde arabier. Als ik kijk naar de nakomelingen uit deze combi zie ik datzelfde terug, maar met wat meer attitude en wat meer fijnte in het hoofd, dit komt dan weer van onze hengst af. De vader van onze hengst staat weer bekend om het doorgeven van een slechtere bovenlijn, dit kunnen we gelukkig goed recht trekken met deze merrie. Het zit wat dichter op elkaar dan ik zou willen, dus dan zouden we met een dochter meer een outcross moeten maken. Maar als we dan wel de sterke punten verankerd hebben vind ik dat wat minder een probleem.

Als ik dan naar de al bestaande nakomelingen kijk zie ik twee paarden die veel van elkaar weghebben, allebei enorm charmant zijn en gewoon goed in elkaar zitten, waarbij ik Zamazenta persoonlijk nog iets mooier vind. Hij heeft een ontzettend mooie hals en veel meer attitude dan Max.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 23:19 



 
Profiel   

Oh ik volg ook weer. Spannend bij Anna. Knappe hengsten ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 23:47 



 
Profiel   

*\%/*
Zat op een topic te wachten!
Dus ik volg zeker mee!

Heb je meer fotos van Azerbeidzjan? :~

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 00:04 



 
Profiel   

Dat is wel echt een paard wat ik graag een keer op de foto zou willen zetten (eigenlijk allemaal wel) maar woe wat een knapperds heb jij. :~

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 00:05 



 
Profiel   

Die heb ik zeker!

[ img ]
[ img ]


xoranlover schreef
Dat is wel echt een paard wat ik graag een keer op de foto zou willen zetten (eigenlijk allemaal wel) maar woe wat een knapperds heb jij. :~

Je bent van harte welkom, haha. Al is Azerbeidzjan aankomend jaar wel uit logeren bij vrienden van ons :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 00:24 



 
Profiel   

Nog geen baby. Wel een ENORME uier bij Anna :D Die komt zeker weten vannacht. Nu nog hopen op een beetje menselijk tijdstip :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 10:18 



 
Profiel   

Ik volg en ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 10:48 



 
Profiel   

goldenarrow schreef
Nog geen baby. Wel een ENORME uier bij Anna :D Die komt zeker weten vannacht. Nu nog hopen op een beetje menselijk tijdstip :')
[ [url=m/HHw9GC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gewoon doen voor 12 uur haha. Ben benieuwd succes met waken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 10:50 



 
Profiel   

Anna <3 <3 Succes, laatste loodjes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 11:01 



 
Profiel   

Heel veel suc6 vanacht met waken <3

En Azerbeidzjan is echt prachtig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 12:17 



 
Profiel   

Oh wat spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 14:33 



 
Profiel   

Op de valreep meevolgen! Ben benieuwd naar wat Anna er van heeft gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 15:01 



 
Profiel   

Oh blijkbaar ben ik nog precies optijd haha ik kom nog even volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 15:03 



 
Profiel   

spanneeeeend!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 15:30 



 
Profiel   

Nog een (waarschijnlijk) laatste keer naar buiten voor er een klein hummeltje langs staat :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 17:58 



 
Profiel   

Succes TS!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 18:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 136 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen