Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 197 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

 
Profiel   

Lekker op tijd, maar omdat ik het topic van dit jaar een beetje verwaarloosd heb en toch graag onze actieve avonturen met de drachtige (en niet drachtige ) dames wil delen, dan hier ons nieuwe topic *\o/*

Voorgaande topic
[KS-MK] [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Voor degenen die ons niet kennen even een korte introductie :
Onze fokkerij richt zich op het fokken van een veelzijdig, nuchter paard dat duidelijk in het gelderse type staat. Ik fok inmiddels meer dan 10 jaar, op jonge leeftijd begonnen als hobby fokker maar inmiddels mag ik onze 'minikudde' van 15 gelderse paarden geen mini kudde meer noemen :+

We hopen met onze fokkerij fijne paarden te fokken voor de recreatieruiter maar ook voor de ambitieuze 'amateurruiter'.
Omdat we persoonlijk houden van het 'stoere' type gelders paard, richten we ons hier in de gelderse fokkerij ook op. (Ook al hebben we inmiddels ook enkele 'nepgeldersen' op stal die zeer gewaardeerd worden :+ )

Voor 2021 hebben we 'maar' 3 merries drachtig, bewust omdat we de andere 3 merries fanatiek de training in willen hebben voor volgend jaar de IBOP en hopelijk wedstrijden.

De volgende combinaties verwachten we voor volgend jaar :

1. Davina (NMK Reservekampioen, voorl. keur v. Elegant x Zep)
[ img ]
x
Edmundo (v.Upperville x Modern)
[ img ]

Uitgerekend eind maart 2021

Fenyalenza (v. Vitens x Ahoy)
[ img ]
x
Edmundo (v.Upperville x Modern)
[ img ]

Uitgerekend eind april 2021

3. Kaelynn (voorl. keur v. Chablis x Ahoy)
[ img ]
x
Whitehead (v.Recruut x Elegant)


Uitgerekend halverwege april 2021

We hopen dat 2021 voor ons een rustig jaar mag worden na een paar intensieve jaren qua fokkerij :j Maar vooral : Dat we lekker genieten van onze geldersen en nog meer mensen enthousiast kunnen gaan maken voor dit mooie type paard *\o/*

Volgen jullie weer gezellig mee :D ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 18:18 



 
Profiel   

Net als het vorige topic zullen we deze op KS-MK zetten :)
Veel succes!

KS -> KS-MK

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 18:26 



 
Profiel   

Jaja ik volg uiteraard mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 18:32 



 
Profiel   

Wat een prachtige paarden heb je, ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 18:54 



 
Profiel   

Wat leuk!
Ik heb Davina nog gekend, zo'n prachtig paard is dat toch :)
Ik ben benieuwd naar de veulentjes volgend jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 19:19 



 
Profiel   

Ik volg weer mee. Prachtige merries en mooie combinaties. Ik vind Kaelynn prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 19:27 



 
Profiel   

Hele gave combi's! <3 ik volg weer stilletjes mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 22:02 



 
Profiel   

Yes ik volg ook weer. Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 22:08 



 
Profiel   

Ben heel benieuwd naar de Edmundo uit Davina zal zijn.

De rest ook uiteraard. Maar goed...ik heb zelf een Elegant x Zep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 22:13 



 
Profiel   

Ik volg weer! Je hebt een heftig fok-jaar gehad met pieken en dalen. Persoonlijk vinden wij een hele grote piek veulen Pumba <3 , die nu inmiddels alweer een maandje bij ons woont. Als al je veulens van 2021 net zo leuk zijn als hij, dan gaat het weer helemaal goedkomen!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 22:17 



 
Profiel   

Ik volg ook graag weer. Ik hoop dat 2021 een jaar genieten van de kleintjes en hun moeders wordt zonder grote zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 22:28 



 
Profiel   

Jeeee nieuw topic. Wat heb je weer gave hengsten gekozen! Ben heel benieuwd hoe ze uit pakken. Ben erg gecharmeerd van whitehead. Zie wel eens wat voorbij komen op fb. Ben sowieso wel een Elegant fan.



Elsje wat leuk om pumba weer eens te zien. Veel plezier met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 23:21 



 
Profiel   

@Sterre 98 : En natuurlijk post je ook gezellig mee over je avonturen met Klarrissa en Daisy ;)
(Voor de rest : Sterre98 is mijn vaste bijrijdster voor Klarrissa en Daisy delen we samen <3 Tevens mijn partner in crime om de boel op stal lekker op stelten te zetten en het rijden in foute setjes combinaties samen :+ zie hieronder )

[ img ]

Rechts is de andere bijrijdster Tjitske die Kaelynn en Funny lekker aan het werk heeft :j

@Barbet : Wat leuk !!! Waar kende je haar van ? Ze is zeker prachtig en daarbij ook nog eens ontzettend lief <3

@Eva1969 : Dank je wel :o

@Emj_23 : Dank je ! Kaelynn is ook prachtig, blijft bijzonder hoeveel haar zoon (nu 1 jaar) op haar lijkt ook

[ img ]

Ze is ook denk ik onze beste merrie qua gangwerk, ze heeft ook een erg lief karakter, alleen in het het werk is ze een stuk sensibeler dan de rest. Maar we geven haar alle tijd die ze nodig heeft, ze is net 5 geworden dit jaar dus nog tijd genoeg.

@xxemmely : Leuk, welkom ;)

@Stal_Fiore : Gezellig, welkom hier !

@ NatasjavE : Wij zijn ook erg benieuwd ! ze is al vroeg aan de beurt in ieder geval :+

@Elsje123 : Daar heb je hem wel <3 Zo blij dat Pumba bij jullie is gekomen, wat vliegt de tijd he, een maand geleden alweer! Lekker genieten van de kleine grote man !

@Muronia : Leuk ! Daar gaan we in 2021 ook voor, een jaar zonder al te grote zorgen hopelijk ! We hebben nu wel even genoeg voor de kiezen gehad dacht ik zo :j

@Mala26 : Dank je wel! Ja, Whitehead ben ik zelf ook ontzettend gecharmeerd van, al sinds hij jong is. Dus dit jaar gewoon de gok genomen en gelukkig wilde de hengstenhouder hem wel beschikbaar stellen. Volgens mij is Kae de enige merrie die nu drachtig is van hem, hij is natuurlijk niet goedgekeurd, maar wel qua de veterinaire eisen van het KWPN. Hij kan zo machtig springen die hengst, hoop dat ze hem er nog eens bij gaan bekijken.
Elegant fan hier net zo. Maar dan ook in combinatie met Recruut bloed, moet binnenkort echt eens gaan bekijken hoe onze Odin erbij loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 08:52 



 
Profiel   

Super gaaf! Ik kom weer gezellig volgen! Al zal ik vooral onder mijn meeleesteen liggen.

Ben heel benieuwd naar de Edmundo veulens, ik vind dat echt zo'n droomhengst. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 09:11 



 
Profiel   

Ja, ik kom ook weer volgen. Ben zelf ook fan van het stoerdere type <3

Wat leuk dat Pumba ook hier voorbij komt. Ik vond hem als jong veulen al zo geweldig.

Ik hoop dat 2021 voor jullie een stuk rustiger wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 09:31 



 
Profiel   

Ik volg ook weer mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 10:49 



 
Profiel   

Ik volg ook weer mee. Je hebt echt een hele mooie kudde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 10:52 



 
Profiel   

Ik volg ook weer mee, hopelijk minder tegenslagen TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 11:11 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]


Foute setjes wie? <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 16:00 



 
Profiel   

Sterre98 schreef
[ [url=m/3i5Dgs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LHA1wN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Foute setjes wie? <<)


Ja jij bent wel het toppunt van foute setjes :+ :o Dan val ik nog mee }>

@Annelieke : Dank je <3 we zijn er ook onwijs trots op !

@Xelodi : Gezellig!!

@Rocamor : Yes, weer een fan van het stoerdere type ! Pumba is ook echt superleuk en hij is goed terecht gekomen. Wie weet posten zijn eigenaren hier ook nog wel een beetje mee over zijn avonturen ;)

@Dreamguide : Ligt toch ook heerlijk onder zo'n steen ;) Gezellig dat je er ook weer bij bent !
Edmundo is zeker een prachtige hengst, ben heel benieuwd wat hij met onze 2 heel verschillende merries gaat doen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 17:48 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik volg ook, ik heb een ruin van chablis....ben heel benieuwd wat de dames voor moois gaan bakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 18:04 



 
Profiel   

Leuk ik volg ook weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 08:36 



 
Profiel   

Ik volg :D

Ohhh die Davina! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 09:34 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik volg ook weer mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 09:48 



 
Profiel   

@Pallatin : Wat leuk ! Zoveel Chablis nakomelingen zijn er niet, hoe is die van jou in het werk ? Ben ik altijd wel benieuwd naar :j

@Bernoe : Gezellig dat je ook weer komt volgen !

@Olympia : Ja, ze is echt de Queen hier hoor die Daf. Imposant paard , maar oh zo lief ! (wel een echte alphamerrie in de kudde, daar moesten mijn andere dames echt flink aan wennen)

@Danache : Leuk :D ! Welkom !

Gisteravond stond Funny heerlijk zen te relaxen in stal <3
[ img ]

Ze had heel veel ingeleverd met het veulen dit jaar, maar begint nu weer heerlijk bij te komen in de inloopstal.

Verder weer les gehad met Idunn, het ging best lekker de afgelopen tijd maar in de les kwam ik mezelf toch even flink tegen. Maar even adem halen en weer verder.
Toch leuk, lesgeefster gaf al aan : 2 maand geleden was je er in paniek af gestapt, nu blijf je zitten, kom je even tot jezelf en weer door. Trots zijn op hoe je gegroeid bent in zo'n korte tijd.

En als ik dan ook stil ga staan bij hoe kort Idunn en ik eigenlijk een combinatie zijn (3 maanden) en hoe ver we eigenlijk al zijn gekomen, dan kan ik alleen maar dankbaar zijn voor de ontwikkeling die we hebben gemaakt samen <3

[ img ]
Mijn knappe vriendin <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 10:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 197 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen