Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

4 quarter veulens verwacht!

 
Profiel   

Wij verwachten vier kleine quartertjes dit jaar.
De eerste is Reining Whiz X Spooky Ruffina (Smart Spook X Shine On Ruf)

[ img ]

[ img ]

Uitgerekend 03/03/2021

Dan Gump Sneaky Peeky BB (Little Gump X Grays Starlight)

[ img ]

Dan Great Gee Gee Gunner (Colonels Smoking Gun X Brennas Kid)


[ img ]

Als laatste Giadunita BH (Broadway BH X Hollywood Dun It)

[ img ]


Laatste drie van onze eigen hengst

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 19:27 



 
Profiel   

Mooie combi’s! Ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 20:00 



 
Profiel   

Prachtige paarden! ik ben ook benieuwd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 20:42 



 
Profiel   

Spannend!

Heb je die 2 merries van vorig jaar leeg gelaten of zitten die er ook bij?

En 03-03-2021 is het al geweest. Hang een kalender in de stal. Dan weten ze dat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 02:19 



 
Profiel   

superpony schreef
Spannend!

Heb je die 2 merries van vorig jaar leeg gelaten of zitten die er ook bij?

En 03-03-2021 is het al geweest. Hang een kalender in de stal. Dan weten ze dat :)



haha, LOL! goed idee!
Ja, twee merries zijn leeg. Eentje is verleased, en de leaser vond het te laat op het jaar om nog te dekken, dus die pakken we dit jaar terug op. En de andere is heel ziek geweest, was haar veulen bijna kwijt, en daarom hebben we beslist om haar in de toekomst niet meer te laten dekken. Zij blijft gewoon bij ons als recreatiepaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 09:20 



 
Profiel   

Gaaf, ik volg. Houden jullie alles aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 14:59 



 
Profiel   

Leuk leuk! Ik volg hoor! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 15:36 



 
Profiel   

_Carien schreef
Gaaf, ik volg. Houden jullie alles aan?


haha, nee, hoor. Alles wordt te koop aangeboden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 16:11 



 
Profiel   

Ik ben ook heel erg benieuwd naar wat gaat komen , mooie combinaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 14:51 



 
Profiel   

Mooie combi's, ik volg ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 17:23 



 
Profiel   

sevke schreef
superpony schreef
Spannend!

Heb je die 2 merries van vorig jaar leeg gelaten of zitten die er ook bij?

En 03-03-2021 is het al geweest. Hang een kalender in de stal. Dan weten ze dat :)



haha, LOL! goed idee!
Ja, twee merries zijn leeg. Eentje is verleased, en de leaser vond het te laat op het jaar om nog te dekken, dus die pakken we dit jaar terug op. En de andere is heel ziek geweest, was haar veulen bijna kwijt, en daarom hebben we beslist om haar in de toekomst niet meer te laten dekken. Zij blijft gewoon bij ons als recreatiepaard.


Mooi dat ze lekker paard mag blijven bij jullie. En netjes hoe het andere paard dan leeg is gebleven.

Het blijft na vorig jaar natuurlijk erg spannend, dus ik duim dat er straks weer een stel mooie veulens naast lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 11:37 



 
Profiel   

Ruffina mag gaan opschieten. Ze knapt bijna :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 11:46 



 
Profiel   

sevke schreef
Ruffina mag gaan opschieten. Ze knapt bijna :+


Wel mooi weer vandaag. Eind vd week wordt het slechter.......

Misschien even gaan vertellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 12:13 



 
Profiel   

Nr 1 is er! Een vos hengstje met witte kol. Ik heb even gewacht met posten, want het is allemaal niet vanzelf gegaan.
De bevalling verliep erg moeizaam. Uiteindelijk hebben we hem eraf moeten trekken, want hij begon in ademnood te komen. De vruchtzak was kapot gegaan, en ze trok zijn hoofdje terug binnen.
Dan bleek dat ze bang was voor haar veulen. Ze wist niet wat ze ermee aan moest, en kapte met haar voorbenen naar hem. Hij mocht ook niet in de buurt van haar uier komen (die extreem gespannen stond), en de nageboorte vlotte niks. Na 4 uur, waarin het veulen nog steeds niet mocht drinken en de nageboorte nog niks gezakt was, hebben we besloten de merrie licht te sederen.
Dat hielp. Na wat melken waren de spenen iets makkelijker vast te nemen, en kon hij drinken. De DA had haar toen ook iets gegeven om de nageboorte makkelijker uit te drijven.
Door dat middel en het drinken van het veulen, kwam dan de nageboorte eindelijk af.
Uiteindelijk was ze ook uit haar verdoving gekomen, en nu hadden we het omgekeerde : opeens was ze er erg gek mee, en mocht niemand nog in de buurt komen. -O-
De dag erna hebben we haar toch kunnen pakken en is ze met haar veulen op de paddock gezet. Ze is direct de schuilstal ingegaan, en het veulen mocht er niet uitkomen. En zij kwam er dus ook niet meer uit. Ook niet om te eten of drinken. Dat was dus een nieuw probleem.
We hebben toen haar buren van wei verzet, zodat ze meer privacy had, en nu is het eindelijk in orde. We mogen haar veulentje aaien en zij is ook terug makkelijk en lief. Waarschijnlijk maakte ze zich gewoon enorm druk in de andere paarden die ze zag. Het is ook haar eerste veulentje, dus voor haar is het allemaal nog nieuw.

Dus binnenkort foto's van het mooie manneke. "Rolls" is zijn stalnaam. De roepnaam van Reining Whiz is namelijk "Bentley". Officiele naam wordt waarschijnlijk SV Highway Star. SV is van onze stalnaam, Highway verwijst naar de hengst Bentley en Star omdat hij een sterretje heeft. En bovendien is het een rocknummer van Deep Purple, en laat ik nu net altijd namen zoeken die metal of rocksongs zijn :D

Goed gefokt is hij in elk geval. Papa Bentley is NRHA wereldkampioen Non Pro en Intermediate Non Pro. Moeder is volle zus van Spook N Perla, NRHA Open Reserve World Champion.
Fingers crossed dus dat hij een goed (show)huisje vindt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 17:51 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Klinkt inderdaad als een moeizame start, fijn dat het nu de goede kant op lijkt te gaan!
Ik ben benieuwd naar de foto's *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 18:09 



 
Profiel   

Poeh daar had je even je handen vol aan! Hopelijk gaat het vanaf nu goed.

Gefeliciteerd met de kleine man!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 21:10 



 
Profiel   

Pff zenuwslopend.

Fijn dat het alles nu goed gaat en jullie erbij mogen.

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 21:41 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Sevke! *\o/*

Wat een spannende start, maar fijn dat het goed is gekomen.

Ik vind dat ook wel heel aandoenlijk zo een merrie met haar eerste veulen en de zorgen. Ik was zelf ook behoorlijk zo een type moeder, dus ik begrijp haar ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 00:24 



 
Profiel   

Zo dat is even flink schrikken! Gelukkig is alles goed. Gefeliciteerd en ik ben erg benieuwd naar de kleine man! <3 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 06:37 



 
Profiel   

Jeetje wat een achtbaan zo zeg!

Wel gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 08:18 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Fijn dat alles nu in orde is voor moeder en kind. Nu op naar de andere veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 14:02 



 
Profiel   

Hierbij wat foto’s van het kleine manneke. Hij doet het heel goed en mama heeft zich ontpopt tot een natuurtalent ;)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
edit: kwaliteit is slecht door uploaden en het zijn dan ook nog eens stills uit een filmpje...
Morgen gaan moeder en kind de wei op bij de jaarlingen en de opvoedmama. We wilden hen eerst nog wat op de paddock houden om op te volgen of alles vlot bleef verlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 15:02 



 
Profiel   

Wauw, prachtige vent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 15:09 



 
Profiel   

Wel het veulentje van een klant, maar toch leuk om even te showen: Bay hengstje van onze Shaggy :)[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 20:12 



 
Profiel   

Superleuk ventje!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 19:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen