Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 9 [ 206 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

3 fjordenveulentjes verwacht voor 2021

 
Profiel   

Aaawww <3 té schattig gewoon
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 09:07 



 
Profiel   

Wat lief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 15:49 



 
Profiel   

Ik vind sepp ook zoooo leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 16:18 



 
Profiel   

Gefeliciteerd <3
Leuke foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 16:35 



 
Profiel   

Vind ik ook! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 15:32 



 
Profiel   

:wave:

Beetje druk geweest. Inmiddels is Lysne ook de 300 dagen gepasseerd en zit ze vandaag op 301 dagen. Vind het altijd een mijlpaal waarna we (weer) kunnen gaan aftellen :D

Vorige week random mijn 3-jarige (Oryza) laten scannen, gezien zij niet toont wanneer ze hengstig is en Olein (het veulen van Preben van 2018 die ik aan een vriendin als veulen verkocht heb) mocht ook. Op die dag hoorde ik haar (Olein) aardig 'piepen' dus ik zei al die kan nog wel eens hengstig zijn.
Vervolgens gaf de DA aan van jullie moeten ze beide vandaag wel gaan brengen. Beide hadden namelijk een follikel van 5 cm. Beide paarden staan niet bij elkaar dus was echt wel geluk hebben :P Gezien ze beide naar België mochten naar de hengst (wel allebei bij een andere hengst en hengstenhouder maar zat bij elkaar in de buurt). Was ook vrij snel dat we ze ook weer op konden halen :+ Dus nu 18 mei scannen en fingers crossed! :Y)

[ img ]

[ img ]

Heen en terugweg.


De veulentjes groeien ook als kool:

Sydney
[ img ]

Sydney
[ img ]

Sydney
[ img ]

Naptime
[ img ]

Sydney
[ img ]

Sepp
[ img ]

Sepp
[ img ]

Sydney
[ img ]

Sepp en zijn knappe mama Preben
[ img ]

Sydney en haar knappe mama Hinde
[ img ]

Preben en Sepp
[ img ]

Preben en Sepp
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:08 



 
Profiel   

Die kleintjes worden snel groot! Wat geven de moeders hun kroost? Pokon of slagroom ofzo?

En blijkbaar ken je jouw merries dan toch wel goed, als je op deze manier al doorhebt dat ze hengstig zijn. Of was het toeval dat je precies op goede moment zat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:12 



 
Profiel   

JPitty schreef
Die kleintjes worden snel groot! Wat geven de moeders hun kroost? Pokon of slagroom ofzo?

En blijkbaar ken je jouw merries dan toch wel goed, als je op deze manier al doorhebt dat ze hengstig zijn. Of was het toeval dat je precies op goede moment zat?


Haha nee mijn merries tonen juist niet. Ik heb ook geen ruin of hengst in de buurt waardoor ze het eerder zouden laten merken. :P
Oryza was dus geluk hebben. Olein (staat bij Raizah en Perle van mij) is nu van een vriendin maar die leek wel wat te tonen. Op de éen of andere manier heb ik hier vaker geluk mee :+ Maar had het niet verwacht dus ineens alles moeten laten vallen en gaan :')

Voor Oryza is het ook de eerste keer dus wat dat betreft ken ik haar nog totaal niet mbt fokken zeg maar.

mbt de veulens, gaat hard hè !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:20 



 
Profiel   

Toevalstreffer dus! Ze staan nu bij de hengst begrijp ik?

Gaat inderdaad hard, zo zijn echt nog pasgeboren baby's en zo zijn ze alweer flink groter en ouder. Heb zelf geen paard/ pony, maar bij de laatste manege waar ik reed, fokten ze met KWPN-ers en ook daar zag je dat gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:28 



 
Profiel   

Nee ze is alweer terug :+ Zo snel ging het dus haha!

Ja echt. Vooral als ze dan bij de hengst staan met veulen en je ziet ze even niet, dan zijn ze ook al weer zoveel veranderd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:41 



 
Profiel   

Dat ging echt snel, 18 mei scannen lees ik in jouw post. Afwachten dus maar en hopen dat het gepakt heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 22:15 



 
Profiel   

Prachtig.


hoe krijgen die fjorden die grijze kleur?

Zit dat in de genen of gekruist met een ander ras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 00:15 



 
Profiel   

Deugenietje schreef
Prachtig.


hoe krijgen die fjorden die grijze kleur?

Zit dat in de genen of gekruist met een ander ras?

Zit in de genen. Is wildkleur zwart, de fjorden zijn goedgekeurd in 5 kleuren (wildkleur vos, bruin, zwart, valk, palomino) en daarnaast heb je nog een niet geaccepteerde kleur (cremello).

Knapperds heb je weer Marissa. Erg benieuwd naar jouw Thule/Oryza!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 07:31 



 
Profiel   

Wat voor kleur hengst heb je bedacht voor je merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 08:12 



 
Profiel   

Wauw! Mooie foto's! Ik ben echt zooooo dan van sepp :~ <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 08:27 



 
Profiel   

Spannend! Hopelijk zijn ze in een keer drachtig.
Leuke foto's van Sydney en Sepp! Wat groeien ze hard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 19:42 



 
Profiel   

JPitty schreef
Dat ging echt snel, 18 mei scannen lees ik in jouw post. Afwachten dus maar en hopen dat het gepakt heeft!


Ja fingers crossed :D

XxDiandraxX schreef
Deugenietje schreef
Prachtig.


hoe krijgen die fjorden die grijze kleur?

Zit dat in de genen of gekruist met een ander ras?

Zit in de genen. Is wildkleur zwart, de fjorden zijn goedgekeurd in 5 kleuren (wildkleur vos, bruin, zwart, valk, palomino) en daarnaast heb je nog een niet geaccepteerde kleur (cremello).

Knapperds heb je weer Marissa. Erg benieuwd naar jouw Thule/Oryza!


Thx Diandra, scheelt mij weer typwerk hihi.
Ja ik ook. :P Hopelijk in 1 x gepakt!
Ik ook naar die van jou, naar je witte hengstveulen :P grapje _O-

Morganlefay schreef
Wat voor kleur hengst heb je bedacht voor je merries.


Wat bedoel je precies? :)

Amigo_love schreef
Wauw! Mooie foto's! Ik ben echt zooooo dan van sepp :~ <3


Thanks :))

Ootie schreef
Spannend! Hopelijk zijn ze in een keer drachtig.
Leuke foto's van Sydney en Sepp! Wat groeien ze hard.


Nou echt hè. Ik wil steeds nog weer wat nieuwe maken maar het weer is echt ruk. Niet gewend aan want normaal zit ik 'uren' lekker in de wei te genieten van de veulentjes, maar met die wind en regen is dat niet echt heel fijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 22:27 



 
Profiel   

Wat is Sepp een knappe man, allemachtig. Ik heb jaaaaren Fjorden gereden en ik vind de ‘aparte’ kleuren altijd prachtig mooi, deze kleine is wel echt een droom om te zien <3 Sydney is ook prachtig, maar Sepp trekt wel echt m’n aandacht tussen al die fluffy foto’s

Ik kan mij helemaal voorstellen dat er genoeg animo is, zo’n knappe man én een grijze kleur is een schot in de roos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 22:55 



 
Profiel   

Nee marissa, iedereen is het er over eens dat het een merrie is.. :P maar ze denken allemaal wel wit.. :') -O-
Nog even geduld, ze zit nu op dag 329.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 06:14 



 
Profiel   

Sorry verkeerd gevraagd. Wat voor een kleur heeft de hengst waar je de merries mee laat dekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 08:03 



 
Profiel   

@ Diandra, we gaan 't zien :)) Hopelijk heb jij later een update O:)

@Morganlefay, Oryza is naar Thule geweest, hij is ulsblakk.

Courses schreef
Wat is Sepp een knappe man, allemachtig. Ik heb jaaaaren Fjorden gereden en ik vind de ‘aparte’ kleuren altijd prachtig mooi, deze kleine is wel echt een droom om te zien <3 Sydney is ook prachtig, maar Sepp trekt wel echt m’n aandacht tussen al die fluffy foto’s

Ik kan mij helemaal voorstellen dat er genoeg animo is, zo’n knappe man én een grijze kleur is een schot in de roos.


:j Sterker nog Sepp is verkocht :)) Een leuk stel heeft hem gekocht. Heb er een goed gevoel bij :D

-------

Verder gaat alles goed hier. Veulentjes groeien als kool! :))
Lys begint nu langzamerhand aan haar uier. Zit vandaag op 309 dagen :)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 19:58 



 
Profiel   

Hij komt zeker goed terecht! Mijn dochter en haar vriendin hebben hem gekocht. Ik heb zelf net een Groninger veulentje bij mijn eigen merrie dat afgelopen weekend geboren is, extra leuk dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 20:16 



 
Profiel   

emily68 schreef
Hij komt zeker goed terecht! Mijn dochter en haar vriendin hebben hem gekocht. Ik heb zelf net een Groninger veulentje bij mijn eigen merrie dat afgelopen weekend geboren is, extra leuk dus!


Leuk! Daar had uw dochter het nog over idd. Zoals ik al zei heb ik er een heel goed gevoel bij :D dus daar heb ik alle vertrouwen in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 20:27 



 
Profiel   

Ik zal me ook maar even hier melden dan *\o/*
Ik heb altijd al gezegd dat ik Preben zo mooi vind en na de geboorte zag ik de foto’s en ik was gelijk verliefd. Goed nagedacht, gepraat en gekeken en besloten ervoor te gaan. Wij zijn ontzettend blij dat we Sepp mochten kopen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 20:34 



 
Profiel   

theadora99 schreef
Ik zal me ook maar even hier melden dan *\o/*
Ik heb altijd al gezegd dat ik Preben zo mooi vind en na de geboorte zag ik de foto’s en ik was gelijk verliefd. Goed nagedacht, gepraat en gekeken en besloten ervoor te gaan. Wij zijn ontzettend blij dat we Sepp mochten kopen :D


Ja dat blijf ik een mooi compliment vinden dat je zo'n fan bent van mijn merrie <3 en dan nu je eigen nakomeling ervan :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 20:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 9 [ 206 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen