Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Het avontuur naar een mini veulentje voor Perry!

 
Profiel   

Wat lief! En volgens mij een bijzonder mooi kleurtje!
Gefeliciteerd, erg benieuwd naar droogfoto’s <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 16:03 



 
Profiel   

Verslag en droogfoto's komen er vanavond aan! Foto's moeten nog van de camera en vandaag ben ik verder lekker buiten geweest om te genieten van het kleine mannetje.
Maar toch even heel snel een telefoon foto van vanochtend vroeg :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 17:59 



 
Profiel   

Wat een leukerd!! Gefeliciteerd <3 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 18:05 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 18:07 



 
Profiel   

Wat een leuk kolletje!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 18:59 



 
Profiel   

Leuk veulen, proficiat!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 19:01 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 22:06 



 
Profiel   

Het verslagje van 26 juni!

Vrijdag al was Perry een tijdje onrustig en ph waardes aan het dalen. Maar in de avond was ze gewoon weer rustig al was het duidelijk dat er wel wat aan het rommelen was. Zaterdag was er in de ochtend nog niet heel veel te merken aan gedrag terwijl uier echt vol spanning stond en de ph weer lager was rond de 6,5-6. Toen er met testen eigenlijk zo makkelijk een straaltje uit kwam zonder moeite en de druppels troebeler werden kreeg ik wel een sterk vermoeden :D De avond ging ze weer op stal en toen ik met checken echte dikke druppels vond heb ik maar vast rustig bij de stal alle spulletjes neergezet die ik nodig zou kunnen hebben.
En dan begint toch het afwachten. Eerst binnen vanaf de camera maar toen ze onrustig werd naar de stal gelopen en daar nog even 15 minuten op een stoel zitten wachten. Tot ze ging liggen en de waterval kwam. Grappig iets, tot die tijd lag Engeltjes gewoon rustig naast haar in de stal :')
[ img ]
Toen die languit in de weg ging liggen hebben we haar maar naar buiten bij de rest van de groep gezet. Juist op dat moment zagen we de pootjes, dus een perfecte timing. Gelukkig lag alles netjes op zijn plek, dat vind ik altijd echt een opluchting. Perry had het wel zwaar, ze was echt kletsnat van het zweet :(:) Ik heb het op de camera terug gekeken het heeft een kwartiertje geduurd voor we het veulen mochten verwelkomen. Een hengstje!
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Perry moest echt even bijkomen maar meneertje stond echt al vliegensvlug gewoon in 1 poging. Perry is daarna ook gaan staan en was even verbaasd waarna ze toch heel goed begon met drooglikken.
[ img ]
Nog geen 15 minuten later kwam de eerste mest er ook al af en was meneer al op zoek naar de uier. Ik moet eerlijk zeggen, ze zeggen wel eens dat hengstjes soms wat dommer zijn in die dingen en dat heb ik ook wel ervaren in de praktijk. Maar deze is echt zo snel met alles! Nageboorte was er ook super snel af. En Perry, ja die deed het zo goed :j Ze was echt op van de bevalling maar deed perfect wat ze moest doen. Wel iets onwennig in het begin dat zodra hij maar iets naar achter richting uier wilde lopen ze steeds met hem mee draaide. Met even wat vasthouden is dat ook snel minder geworden.
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Uiteindelijk ging het drinken ook wel al maakte hij ook een heel sabbelend geluid terwijl hij soms helemaal niks vasthad maar deed alsof dus was het even lastig om te zien of hij nou echt dronk. Maar na zeker te zijn van een aantal echte slokken zijn we gaan slapen en twee uur later nog even een keer wezen helpen om er zeker van te zijn dat het goed ging. Maar hij dronk toen al super netjes *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 00:44 



 
Profiel   

27 juni

Vanochtend lekker buiten gezet. Eerst even in het kleine bakje zodat hij rustig kon wennen aan het buiten zijn.
[ img ]

[ img ]

[ img ]
In de middag lekker op de grotere weide gezet. De rest van de groep had zeker veel interesse, maar die hebben we even een weiland verderop gezet voor wat meer rust. Voorlopig mogen ze even samen genieten en een goede band krijgen. Zijn dag bestond uit slapen, drinken, mesten en bewonderd worden.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Nog wel even een klysma gegeven, want hij had toch iets teveel moeite met mesten waarna er gelijk een flinke berg uit kwam. In de avond weer lekker op stal om weer bij te komen voor de dag van morgen.
En dan van de vele variaties die het had kunnen zijn gewoon een effen bruine. Ik vind zijn kolletje echt mega cool zo net niet helemaal in het midden en niet rond. Ook heeft hij twee witte tastharen boven zijn oog en aan de zijkanten van zijn staart wit. Ben wel benieuwd of dat nog iets is?

Nu is het gewoon genieten. En Perry, die is echt een geboren moeder! Ze doet het zo goed, ik ben echt ontzettend trots op haar <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 00:49 



 
Profiel   

Wat een knappie. En wat ging het allemaal heeerlijk vlot!

Zou hij nog kunnen gaan doorkleuren? Heeft hij verder ook appaloosa kenmerken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 07:51 



 
Profiel   

Wat een plaatje zeg, en wat een leuke foto's. Knappe mama die het zo goed allemaal heeft gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 08:50 



 
Profiel   

Hij heeft een ontzettend schattig hoofdje, echt een mooi veulentje. Goed gedaan van Perry, wat fijn zo'n vlotte bevalling

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 08:54 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Wat een aansprekende merrie en Cash-O is ook een prachtige hengst.
Het veulen is een schatje! Bijzonder kolletje inderdaad en toch ook bijzonder dat van alle kleurkansen die er waren, hij effen is geworden. Hij heeft niks extra’s nodig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 09:01 



 
Profiel   

Zo, ik ben ook weer een beetje bijgekomen. Je bouwt toch ongemerkt aardig wat slaaptekort op en dat merk je pas achteraf :')
Hij en Perry doen het zo ontzettend goed! Het is echt genieten dat het vanaf de geboorte al allemaal super makkelijk gaat, ik heb het ook wel eens anders meegemaakt.
Natuurlijk heb ik met de camera in de wei gezeten, hopelijk heb ik er vanavond tijd voor :)

[ img ]

Kaplaars schreef
Gefeliciteerd! Wat een aansprekende merrie en Cash-O is ook een prachtige hengst.
Het veulen is een schatje! Bijzonder kolletje inderdaad en toch ook bijzonder dat van alle kleurkansen die er waren, hij effen is geworden. Hij heeft niks extra’s nodig!

Ik moest inderdaad even wennen aan het helemaal effen, maar eigenlijk vind ik hem geweldig juist zo en dat kolletje maakt het helemaal af :j Cash-O is zeker een prachtige hengst! Zo gaaf dat ik een geheimpje vast verklap; er is weer een merrie bij hem gaan logeren. :D Komende maandag is de laatste scan om te zien of alles helemaal goed gelukt is!

Sanet schreef
Zou hij nog kunnen gaan doorkleuren? Heeft hij verder ook appaloosa kenmerken?

Zoals het er nu uitziet heeft hij geen kenmerken van appaloosa.

Verder iedereen bedankt voor de felicitaties :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 15:14 



 
Profiel   

Prachtig veulen geworden! En wat fijn dat de bevalling zo goed ging. Kan me voorstellen dat het best wel slopend is. Geniet van de knappe man!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 21:12 



 
Profiel   

Het is toch zo ontzettend genieten weer zo'n veulentje in de wei <3


[ img ]

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Ook heeft hij zijn eerste 'borstel' training er op zitten :D

[ img ]

En ik heb gewoon geen halstertje liggen dat past :+ En dat terwijl ik toch aardig wat super kleine veulen halstertje liggen. Maargoed, de kleinste die er was voor de oefening toch maar even om gedaan.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 22:40 



 
Profiel   

Wat is hij al mooi actief! Echt mooie foto’s vooral die tweede!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 22:53 



 
Profiel   

Wat een leuk mannetje, ik vind hem een hele mooie uitstraling hebben <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:21 



 
Profiel   

Hij begint toch zo'n stoer mannetje te worden 8-)
Ik zal eens kijken of het me lukt van de week een foto-topic te openen!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 07:28 



 
Profiel   

leukertje

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 07:33 



 
Profiel   

Wat een dotje zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 08:29 



 
Profiel   

En goed nieuws, als alles goed blijft gaan verwachten we volgend jaar een half broertje/ (hopelijk) zusje *\o/* Onze silver classic champagne merrie is drachtig gescant :D
Hier was ze net terug van de hengst en moesten de dames nodig bijpraten over hun man. Perry nog drachtig en Nora dus ook! Hopelijk zijn de stippels die dit jaar miste bewaard voor volgend jaar, want een champagne stippel lijkt me wel heel gaaf :j
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 11:08 



 
Profiel   

Proficiat! Welke combinatie heb je gemaakt met je champagne merrie? Heeft zij afstamming? Ben zelf erg bezig met champagne minipaarden fokken, dus heb ook altijd interesse in de andere combinaties. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 16:25 



 
Profiel   

Wat een super snoezig veulentje <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 19:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen