Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 22 [ 530 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 22  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Volgtopic: De Doniahoeve - Een kijkje in ons fokkers leven!

 
Profiel   

Heel sneu van Dolly. Maar ik denk beter voor haar.

Ik ben ondertussen wel heel erg benieuwd naar de stand van zaken. Ondertussen alles drachtig? :):)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 23:38 



 
Profiel   

Ah dat zijn altijd de nare dingen, maar voor Dolly het eerlijkste als ik het zo hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 19:21 



 
Profiel   

AM_Horses schreef
Heel sneu van Dolly. Maar ik denk beter voor haar.

Ik ben ondertussen wel heel erg benieuwd naar de stand van zaken. Ondertussen alles drachtig? :):)


Bij lange na niet.. maar 2 ;(

De gast merries zijn wel allemaal drachtig geraakt..

Bijoux heeft haar embryo van Randy-Star verloren..
Nog 3 x gespoeld zonder embryo.

Rivanna had een laat veulen, en daarna een bacterie in de baarmoeder. Behandeld maar niet weer gedekt.

Tanita deed het super, 3x geprobeerd maar niet drachtig.

World star nog niet gescand, maar die lijkt me niet drachtig.

Zieoxstrona niet drachtig na een laat veulen maar 1x geprobeerd.

Dolly is niet gedekt dus..

Handsome is drachtig van een embryo van mijn veearts/vriendin.

Dus alleen Uriante en Wirosa zijn drachtig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:39 



 
Profiel   

We willen met Randy-Star dit najaar icsi proberen. Voor ons ook nieuw, dus ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:40 



 
Profiel   

Aah nee wat jammer zeg. Dan is dit echt wel een heel slecht jaar en mag ik zelf niet klagen, met uiteindelijk alles drachtig. De Jazz die gedekt is met Fontaine heeft nog een keer verworpen. Uiteindelijk met mijn eigen hengst toch drachtig gescand.
En ik verwacht een nashville, daar heb je er geen drachtig van?

Vulina. Dat zou ik ook zeker proberen met randy star. Zou zonde zijn als je er niks uit krijgt.

Aankomend jaar vroeg beginnen met alle merries?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:28 



 
Profiel   

Dat is echt wel balen voor jullie. Ik heb gelezen wat icsi inhoudt. Is best interessant hoe dit gaat.
Voordeel is ook dat de ontvangende merrie niet gelijk hoeft te lopen.
Hopen dat jullie volgend jaar meer geluk hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:47 



 
Profiel   

Wat is icsi?
Balen zeg dat er maar weinig drachtig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:59 



 
Profiel   

Jeetje wat een pech! Hopelijk met icsi meer geluk.

@ neon: icsi is reageerbuisbevruchting waarbij de eicel wordt geïnjecteerd met een geselecteerde spermacel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 18:58 



 
Profiel   

Jeetje wat een pech! Een duur jaar…
Hopelijk volgend jaar meer geluk! En ook benieuwd hoe de ISCI gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 19:31 



 
Profiel   

Ik ben niet zo actief geweest de laatste tijd op bokt. Ik zal proberen wat actieve te zijn vanaf nu.

Randy Star gaat 1 dezer dagen voor de icsi. Voor ons de eerste keer, dus het is even uitzoeken hoe het werkt. Zo bleek net voordat we los zouden gaan, dat Italië en maand dicht ging. Ze heeft ondertussen wel de bloedtesten gehad, die waren in orde.

Helaas hebben we World Star moeten laten inslapen, na een onherstelbare hersenbloeding. Een heel naar gezicht..

Ook Dolly hebben we laten gaan.. De hoef kanker speelde zo heftig op, zelfs na een laatste operatie, waarvan ze nog in het gips stond. Ze lag op een ochtend en wou niet meer opstaan...

We hebben wel nog een nieuwe jonge merrie aangeschaft. Een 3 jarige merrie van Ruben Royal uit een elite sport merrie van Tuschinski. Zij wordt dit jaar gedekt en klaar gemaakt voor de keuring.

Ook Oxstrona zal worden gedekt en naar de stamboek keuring gaan.

Verder dekken we Zieoxstrona, Rivanna, Wirosa en Uriante.

We hebben 5 draagmerries beschikbaar. We gaan eerst even afwachten hoe de icsi met Randy-Star verloopt, het liefst spoelen we Rivanna en Zieox ook nog een keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:04 



 
Profiel   

Wat sneu van Dolly en word star, het zit je niet mee
Hopelijk start het dit jaar succesvol met gezonde veulens en merries

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 08:29 



 
Profiel   

Jeetje wat een pech allemaal, sterkte met het verlies van de merries.

De Rubin Royal klinkt als leuk bloed, ben benieuwd naar een foto. Hebben jullie de hengstenkeuzes al gemaakt dit jaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 09:07 



 
Profiel   

Wat een pech! Maar wel weer mooie plannen voor 2022, op naar een beter seizoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 10:09 



 
Profiel   

Dolly was voor ons geen verrassing, World Star wel. Al was die wel ook al oud. Ze hadden nog een veulen aan de voet, de merrie van World Star blijft de hengst van Dolly is verkocht. De merrie van Dolly, geboren via ET, houden we ook aan.

Elisa, nee, eerlijk gezegd ook nog niet echt mee bezig geweest. Drukte op het bedrijf en Fokadvies.nl draait ook aardig door. Daarbij een positieve corona test..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 12:43 



 
Profiel   

Jullie hebben ook even heel veel pech gehad :(:)
Op naar een mooi seizoen

Ook heel erg benieuwd hoe de isci gaat verlopen. Ze moet dan naar een speciale kliniek toe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 12:58 



 
Profiel   

Wat een pech zeg

Wat houd isci precies in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:18 



 
Profiel   

Naar het verloop van dat icsi ben ik ook wel benieuwd. Ik heb begrepen dat de bevruchting in Italië plaats vindt. Maar daarna? Zetten ze het embryo daar al in een merrie, of gebeurt dat weer in Nederland.

Ik zou het leuk vinden als je dit proces met ons wilt delen hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:45 



 
Profiel   

Vulina schreef
Dolly was voor ons geen verrassing, World Star wel. Al was die wel ook al oud. Ze hadden nog een veulen aan de voet, de merrie van World Star blijft de hengst van Dolly is verkocht. De merrie van Dolly, geboren via ET, houden we ook aan.

Elisa, nee, eerlijk gezegd ook nog niet echt mee bezig geweest. Drukte op het bedrijf en Fokadvies.nl draait ook aardig door. Daarbij een positieve corona test..


Ai beterschap! blijft toch sneu om zo een paard te verliezen ookal is het oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 14:40 



 
Profiel   

Icsi hebben we zelf ook nog nooit gedaan. We laten de eicellen hier in de buurt 'oogsten', daarna gaan die naar Italië, daar worden ze bevrucht dmv diepvries sperma. Embryo's die daarna gelukt zijn woorden ingevroren terug gestuurd en hier in de draagmerrie geplaatst..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 16:23 



 
Profiel   

Wel heel interessant gewoon hoe dat gaat, voordeel is wel dat de draagmerrie niet persé gelijk hoeft te lopen met de hengstigheid van de donormerrie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 15:24 



 
Profiel   

ICSI is zeker interessant. Ik mijn tijd als stamboek bestuurder hebben wij een ICSI project gedaan met heel sperma wat in de jaren ‘80 is ingevroren. Voordeel was dat ze een klein stukje van een rietje konden afknippen en ontdooien omdat ze maar 1 spermacel nodig hebben voor een bevruchting.
Dat werd in Limburg gedaan.
Waarom jouw keuze voor Italië? Is dat zoveel voordeliger dat de transportkosten uit kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 23:11 



 
Profiel   

Ik volg ook! Ik zie dat je Fonq hebt gebruikt. Ik ben erg benieuwd naar zijn veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 09:42 



 
Profiel   

venivedivici schreef
Ik volg ook! Ik zie dat je Fonq hebt gebruikt. Ik ben erg benieuwd naar zijn veulens.


Ik ook, maar deze draagmerrie was niet meer dragend op 3 maand..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:16 



 
Profiel   

Vulina schreef
Ik ben niet zo actief geweest de laatste tijd op bokt. Ik zal proberen wat actieve te zijn vanaf nu.

Randy Star gaat 1 dezer dagen voor de icsi. Voor ons de eerste keer, dus het is even uitzoeken hoe het werkt. Zo bleek net voordat we los zouden gaan, dat Italië en maand dicht ging. Ze heeft ondertussen wel de bloedtesten gehad, die waren in orde.

Helaas hebben we World Star moeten laten inslapen, na een onherstelbare hersenbloeding. Een heel naar gezicht..

Ook Dolly hebben we laten gaan.. De hoef kanker speelde zo heftig op, zelfs na een laatste operatie, waarvan ze nog in het gips stond. Ze lag op een ochtend en wou niet meer opstaan...

We hebben wel nog een nieuwe jonge merrie aangeschaft. Een 3 jarige merrie van Ruben Royal uit een elite sport merrie van Tuschinski. Zij wordt dit jaar gedekt en klaar gemaakt voor de keuring.

Ook Oxstrona zal worden gedekt en naar de stamboek keuring gaan.

Verder dekken we Zieoxstrona, Rivanna, Wirosa en Uriante.

We hebben 5 draagmerries beschikbaar. We gaan eerst even afwachten hoe de icsi met Randy-Star verloopt, het liefst spoelen we Rivanna en Zieox ook nog een keer.


En Tanita :') Ik miste er al 1..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:18 



 
Profiel   

Deze week begint bij ons het dek seizoen. Randy-Star is klaar voor haar eerste icsi poging. Dinsdag worden de eitjes geoogst, hopelijk met aardig wat bruikbare cellen. Sezuan is besteld als vader, nu hopen dat er mooie embryo's uit komen die aanslaan :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 14:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 22 [ 530 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 22  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen