Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 22 [ 530 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Volgtopic: De Doniahoeve - Een kijkje in ons fokkers leven!

 
Profiel   

Leuk Nimbletje! Nieuwsgierig als ik ben, eigenaresse van Isa?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 08:46 



 
Profiel   

Hier weinig nieuws, qua fokkerij. We twijfelen of Uriante wel echt drachtig is, gaan we maandag opnieuw naar kijken. Donderdag lekker het 15 dagen vruchtje nog steeds 15 dagen, terwijl het 18 zou moeten zijn.

Oh ja, dit vind ik dan zelf wel interessant; Onze draagmerrie Bijoux is 3 mei uitgerekend. De vorige keer beviel ze op dag 319 van een sterk en gezond merrieveulen (de Ferdeaux hierboven). Ze is nu drachtig van een andere merrie, Rivanna, en Bordeaux. Ik ben benieuwd of ze nu ook zo vroeg bevalt.. De echte moeder van de Ferdeaux gaat zelf vaak over tijd, maar Rivanna ook...

Zaterdagen zijn altijd druk. Er komen vaak veel mensen langs, er gaan zo nog wat 3 jarigen naar huis, dat betekend dus jonge paarden trailerladen. Nu even een bak koffie, en dan verder met uitmesten, opstrooien en voeren, buiten binnen zetten. Hopelijk nog even tijd voor wat veulenfoto's :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 08:52 



 
Profiel   

Jullie hebben eigen merries, andermans merries ter begeleiding, opfok én sportpaarden?

Echt leuk om te volgen zo. Maar wát een geld kost dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 09:12 



 
Profiel   

Vulina schreef
Leuk Nimbletje! Nieuwsgierig als ik ben, eigenaresse van Isa?


Helemaal goed! Deze foto is van 2 jaar gelden denk ik.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 12:51 



 
Profiel   

hasufel schreef
Jullie hebben eigen merries, andermans merries ter begeleiding, opfok én sportpaarden?

Echt leuk om te volgen zo. Maar wát een geld kost dat!


Het is de bedoeling dat we er wat aan verdienen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 18:28 



 
Profiel   

nimbletje schreef
Vulina schreef
Leuk Nimbletje! Nieuwsgierig als ik ben, eigenaresse van Isa?


Helemaal goed! Deze foto is van 2 jaar gelden denk ik.
[ [url=m/efAbJc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk zeg! Mooi om weer even wat van haar te horen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 18:29 



 
Profiel   

Wat een leuk topic!

Ik zie dat je met Negro fokte. Prachtig veulen is het geworden! Hoewel Negro nog erg populair is, vind ik het toch een gewaagde keuze. Vaak blijven de Negro's wat klein en met een kort voorbeen. Heb je zelf getwijfeld? Wat heeft je overhaalt? Ik vermoed dat een goede kennis van hoe je merrie fokt wel belangrijk is ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 14:24 



 
Profiel   

Interessant volg topic! Ga zeker volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 14:35 



 
Profiel   

SarahJ, de reden dat ik Negro heb gebruikt, omdat ik hoopte op een iets minder lang paard (iets beknopter) een mooi front en een goed achterbeen. Deze merrie is mega groot, lang, maar geeft hele beste veulens. De Totilas van vorig jaar (verkocht) staat nog bij ons en is echt bovengemiddeld goed.
Ze is zelf ook drachtig, van Jameson. Een heel ander paard, maar ook Negro bloed. Ben erg benieuwd naar het verschil. Het Negro veulen is erg naar mijn zin. Draaft met zoveel schwung, elasticiteit en kracht :j nog steeds meer dan genoeg lengte in het lijf, maar niet té lang. Super mooi frontje. Tevreden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 15:24 



 
Profiel   

Het gaat niet zo vanzelf..
Uriante lijkt toch niet drachtig.. :+ Ze is ook niet hengstig nog. Wirosa is ook niet drachtig, die zat vandaag op dag 18. Randy daarentegen, is hengstig met een ei van 4 cm. Maar de draagmerries hebben net geovuleerd natuurlijk :') Deze ronde dus waarschijnlijk Randy overslaan, totdat er een drager bij kan.

Verder staat Bijoux met een klein beetje hars, op dag 319. Vorige keer beviel ze op dag 319. Ze is echt meeega dik en niet zo lief op het moment, terwijl ze normaal de braafste merrie van stal is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 19:09 



 
Profiel   

Vulina schreef
SarahJ, de reden dat ik Negro heb gebruikt, omdat ik hoopte op een iets minder lang paard (iets beknopter) een mooi front en een goed achterbeen. Deze merrie is mega groot, lang, maar geeft hele beste veulens. De Totilas van vorig jaar (verkocht) staat nog bij ons en is echt bovengemiddeld goed.
Ze is zelf ook drachtig, van Jameson. Een heel ander paard, maar ook Negro bloed. Ben erg benieuwd naar het verschil. Het Negro veulen is erg naar mijn zin. Draaft met zoveel schwung, elasticiteit en kracht :j nog steeds meer dan genoeg lengte in het lijf, maar niet té lang. Super mooi frontje. Tevreden!


Interessant! Negro zou inderdaad verkorten, maar ik vind het een van de weinige paarden die nog opvallend in het rechthoeksmodel staan. Zoals op onderstaande foto - ik zie hier veel lengte.
[ img ]
Geeft hij dit dan niet door aan zijn nakomelingen?

Jammer dat deze ronde niet gelukt is. Fingers crossed voor de volgende!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 19:46 



 
Profiel   

Oei drukke tijden voor jullie zeg! Vorig jaar bij je geweest en daar ben ik tot de dag van vandaag je nog zo dankbaar voor! Zo blij met onze Toot.
Jullie hebben een pracht bedrijf! Leuk om zo wat op de hoogte te blijven. Succes met alles!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 19:52 



 
Profiel   

Dankjewel FamkeY :D

Negro staat bekend om zijn soms wat kleine, iets beknoptere nakomelingen. Dat was, met zijn krachtige achterbeen en mooie front, wat ik zocht :)

Bijoux had vanochtend ietsiepietsie hars. 11 uur 1 speen een mini drupje, nu zonet aan beide spenen een serieuze drup. Nog wel doorzichtig en PH hoog, maar het vast geen weken meer duren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 13:03 



 
Profiel   

Toch maar even een update :)

Bijoux heeft al een tijdje wisselend hars-melk. Van mij mag het komen, ze is overal dik, incl haar benen..

Uriante had een ei van 4cm, morgen dekken.

Op het bedrijf is het lekker druk :j
Per week zijn er aankomende weken wel een stuk of 4 a 5 uitgerekend :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 20:26 



 
Profiel   

Wat leuk dat je ons een kijkje in je ‘keuken’ gunt, heel interessant!

Hoe gaat bij jullie het waken? Staan alle merries constant onder een camera? Wisselen jullie het waken af? Of hoef je niet echt te waken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 21:40 



 
Profiel   

De merries die het spannend maken of aan de tijd zijn, staan constant onder de camera. We verdelen de nachten in 3en. Tot nu toe heb ik nog geen systeem gevonden wat ik voldoende vertrouw om gewoon te gaan slapen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 22:15 



 
Profiel   

Leuk om je fokkerij zo te volgen zo Vulina. Interessant ook voor wat betreft de embryotransplantatie. Vorig jaar heeft onze merrie een eerste veulen gehad. Ze was exact op de uitgerekende dag. Mn dochter die graag bij de bevalling willen zijn had erop gerekend dat ze wel een aantal nachten erbij zou moeten slapen. Dat was dus een gelukje. Alles goed gegaan en een mooi veulentje nu in de opfok. Voor een volgende x zouden we inderdaad wel gaan voor een draagmoeder. De merrie willen we eerst nog in de sport gebruiken en zo'n veulen is echt een flinke aanslag op de merrie.
Dus ik vind het heel interessant om te lezen hoe het allemaal werkt. Kan me nog herinneren hoe spannend we het allemaal vonden rond die tijd. Het is een flinke klus, vooral als er een aantal rond dezelfde tijd zijn uitgerekend.
Ben heel benieuwd naar de rest van de veulens van dit jaar. Je hebt in ieder geval al een paar knappe veulens staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 08:26 



 
Profiel   

Wat leuk zoveel veulens iedere week. Maar lijkt me ook hee zwaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 09:37 



 
Profiel   

Babootje schreef
Leuk om je fokkerij zo te volgen zo Vulina. Interessant ook voor wat betreft de embryotransplantatie. Vorig jaar heeft onze merrie een eerste veulen gehad. Ze was exact op de uitgerekende dag. Mn dochter die graag bij de bevalling willen zijn had erop gerekend dat ze wel een aantal nachten erbij zou moeten slapen. Dat was dus een gelukje. Alles goed gegaan en een mooi veulentje nu in de opfok. Voor een volgende x zouden we inderdaad wel gaan voor een draagmoeder. De merrie willen we eerst nog in de sport gebruiken en zo'n veulen is echt een flinke aanslag op de merrie.
Dus ik vind het heel interessant om te lezen hoe het allemaal werkt. Kan me nog herinneren hoe spannend we het allemaal vonden rond die tijd. Het is een flinke klus, vooral als er een aantal rond dezelfde tijd zijn uitgerekend.
Ben heel benieuwd naar de rest van de veulens van dit jaar. Je hebt in ieder geval al een paar knappe veulens staan.


Dankje :) Ik vind het ook nog steeds spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 19:32 



 
Profiel   

meganvr schreef
Wat leuk zoveel veulens iedere week. Maar lijkt me ook hee zwaar!


Gelukkig gaat het meeste goed en makkelijk, dus dan is vooral leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 19:33 



 
Profiel   

Ondertussen lekt Zieox ook melk, met een zeer lage test;

[ img ]

En Bijoux test ook 5.5.. Foto is soort van, met gevaar voor eigen leven :+ dus iets bewogen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 19:38 



 
Profiel   

Dat wordt een dubbele bevalling vannacht, duimen voor 2 gezonde veulens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 19:40 



 
Profiel   

Spannend Vulina, maar wel heerlijk die pasgeboren frummeltjes ruiken zo lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 20:25 



 
Profiel   

Vannacht geboren op 326 dagen <3 een prachtige hengst van Fynch Hatton x Jazz

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 02:16 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 05:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 22 [ 530 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen