Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bonte Katja krijg verrassings veulen

 
Profiel   

Het is de laatste tijd erg spannend. :')
Ik heb de pony gekocht met veulen aan de voet, met aankoop liep er een hengst bij. Dus de vraag was als ze wel of niet weer dragend zou zijn....
Wel dus :+

Nu is Katja bijna uitgeteld en het is enorm spannend want we hebben geen dekdatum en het is voor ons eerste ervaring met geboorte.
Het is bijna zeker dat er een bont veulen uit komt. Vader is namelijk een bonte volbloed.

Uiers zijn al vrij gevuld naar mijn mening. Maar die zijn al dik 2 weken zo groot.
[ img ]

Het is dat ze gelukkig nog niet aan het kegelen is (wilt niet altijd wat zeggen, ben ik achter)
Maar ze laat wel echt op zich wachten met bevallen.

Vorige week:
[ img ]

Na vandaag even lekker gewassen te hebben en lekker verwend. Buik begint wel echt te zakken.
[ img ]

En het hengst veulen van afgelopen jaar
[ img ]

Wij hopen op een merrie veulen. Maar gezond het belangrijkst uiteraard <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 20:40 



 
Profiel   

Leuk! Een bontje, weer je wie de vader is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 20:50 



 
Profiel   

Leuk veulen de laatste foto

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 20:56 



 
Profiel   

leuke merrie! en ook leuk, een verrassingsveulen. die van vorig jaar was goed gelukt zo te zien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 21:01 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Leuk! Een bontje, weer je wie de vader is?

Ik heb hem in de wei gezien, maar heb weinig informatie over hem dan alleen dat die man zei dat het een volbloed was.
Ik denk rond de 1.50, bruin bont, dit zou ook de vader moeten zijn van het vorig veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 21:19 



 
Profiel   

juuljb schreef
leuke merrie! en ook leuk, een verrassingsveulen. die van vorig jaar was goed gelukt zo te zien :j

Ja die van vorig jaar was echt leuk om te zien...
Op de foto pas 3,5 maand oud, dus ze fokt wel erg groot naar mijn mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 21:21 



 
Profiel   

Leuk zeg! Knap veulen ook!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 21:21 



 
Profiel   

Ben heel benieuwd, hopenlijk net zo'n knappe als vorige jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 21:24 



 
Profiel   

Ik had een Shetlander verwacht met deze titel :+ grote pony’s / paarden worden ( meestal) niet verkocht met een verrassingsveulen _O-

Wel leuk dat ik op tijd ben om dit te volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 21:25 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Ik had een Shetlander verwacht met deze titel :+ grote pony’s / paarden worden ( meestal) niet verkocht met een verrassingsveulen _O-

Wel leuk dat ik op tijd ben om dit te volgen!

Soms heb je nog van die oude paarden boeren die er niet echt naar kijken wat nu wel of niet bij elkaar loopt.
En dan krijg je dit soort dingen... niet mijn stijl maar kon de aanbod van deze pony niet afslaan.
Zo enorm braaf en nuchter voor een jonge pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 21:27 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Ben heel benieuwd, hopenlijk net zo'n knappe als vorige jaar.


Bont en merrie zou leuk zijn :j
Maar blijft toch even afwachten, blijft altijd leuk zoiets kleins :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 21:29 



 
Profiel   

dynara schreef
Soms heb je nog van die oude paarden boeren die er niet echt naar kijken wat nu wel of niet bij elkaar loopt.
En dan krijg je dit soort dingen... niet mijn stijl maar kon de aanbod van deze pony niet afslaan.
Zo enorm braaf en nuchter voor een jonge pony


Ja mooi is dat. De boerderij achter de stal van mijn pony had ook een stuk of 20 bonte warmbloedmerries met een hengst erbij lopen. Was altijd een feestje in de lente. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 09:50 



 
Profiel   

Opvallend is dat ze de staart veel schuurt nu. Ze lijkt nog wel erg rustig... vandaag een rondje gewandeld, dan word ze wel erg wakker van. Zelfs nu nog, echt energie voor 2. Maar lenigheid echt een heel stuk minder :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 21:06 



 
Profiel   

dynara schreef
juuljb schreef
leuke merrie! en ook leuk, een verrassingsveulen. die van vorig jaar was goed gelukt zo te zien :j

Ja die van vorig jaar was echt leuk om te zien...
Op de foto pas 3,5 maand oud, dus ze fokt wel erg groot naar mijn mening.


Op dit moment is het veulen niet meer zo groot. Schat beestje nu 1,25/1,30 Veulen staat nl bij een kennis op stal waar wij onze jonge veulens ook hebben lopen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 08:24 



 
Profiel   

Nou ik ben benieuwd wat voor moois ze er van maakt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 09:30 



 
Profiel   

Altijd leuk een bonte, ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 09:44 



 
Profiel   

Spaansepony schreef
Op dit moment is het veulen niet meer zo groot. Schat beestje nu 1,25/1,30 Veulen staat nl bij een kennis op stal waar wij onze jonge veulens ook hebben lopen.

[ [url=m/ZEVX7T.png]Afbeelding[/url] ]


Ja heb inderdaad nog wel contact met de huidige eigenaar. Ze zei dat hij rond de 1.30 was. Hij word over 1,5 maand al weer 1 jaar oud.

Moeder is 1.47 en vader ca.1.50...
Veulen daarvoor was met de 1 jaar al 1.45. Is denk nu met de 2 jaar 1.50 ook ongeveer.
Van beide ouderdieren zit wel paard achter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 10:18 



 
Profiel   

dynara schreef
Spaansepony schreef
Op dit moment is het veulen niet meer zo groot. Schat beestje nu 1,25/1,30 Veulen staat nl bij een kennis op stal waar wij onze jonge veulens ook hebben lopen.

[ [url=m/ZEVX7T.png]Afbeelding[/url] ]


Ja heb inderdaad nog wel contact met de huidige eigenaar. Ze zei dat hij rond de 1.30 was. Hij word over 1,5 maand al weer 1 jaar oud.

Moeder is 1.47 en vader ca.1.50...
Veulen daarvoor was met de 1 jaar al 1.45. Is denk nu met de 2 jaar 1.50 ook ongeveer.
Van beide ouderdieren zit wel paard achter.


Leuk! Ze is erg actief met dr veulentje en geloof erg blij mee ;-). Ben benieuwd of er weer zo knapperd uit komt!
Bruintje is gemeten op de foto op 1,33 en was is een paardenveulen voor je idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 10:20 



 
Profiel   

Foto nog bij vorige eigenaar, met veulen van 2 jaar terug. Wederom een hengst veulen. Dit was al haar 2e veulen, van het eerste veulen helaas geen foto van. Maar was ook een bruinbont hengst veulentje
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 10:24 



 
Profiel   

Spaansepony schreef
Leuk! Ze is erg actief met dr veulentje en geloof erg blij mee ;-). Ben benieuwd of er weer zo knapperd uit komt!
Bruintje is gemeten op de foto op 1,33 en was is een paardenveulen voor je idee.

Ja ze doet er veel voor, doet me wel goed om te zien :j

Ik ben ook benieuwd wat er nu uit gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 12:16 



 
Profiel   

Ik ben nu wel benieuwd welke volbloeden van rond de 1,50 bont zijn. Bij mijn weten kennen zowel het AVS als het Engels volbloed de kleur bont niet.
Leuke merrie wel, ben benieuwd naar je verrassingsveulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 17:52 



 
Profiel   

Is het de bedoeling om het veulen aan te houden? Ik ben benieuwd wat er uit komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 17:58 



 
Profiel   

dblijham schreef
Ik ben nu wel benieuwd welke volbloeden van rond de 1,50 bont zijn. Bij mijn weten kennen zowel het AVS als het Engels volbloed de kleur bont niet.
Leuke merrie wel, ben benieuwd naar je verrassingsveulen.

Ik ben daar niet in thuis hahaha
Ik heb me dat wijs gemaakt gekregen, maar is een oude man dus kan ook goed een nrps zijn. Ik vond hem meer draver achtig, maar hij toch echt komt van een goede buitenlandse fokkerij af met papier. Alleen uiteraard niet erkende hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 18:30 



 
Profiel   

smurffie schreef
Is het de bedoeling om het veulen aan te houden? Ik ben benieuwd wat er uit komt!

Nou omdat het totaal niet in de planning stond, ook vorig veulen niet. (Die heb ik uiteindelijk wel verkocht)
Misschien als het een merrie is, wil ik haar aanhouden, want de moeder geeft echt super leuk karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 18:34 



 
Profiel   

Zijn de merrie en de hengst die erbij liep toevallig afkomstig uit Ierland? Want dan kan het heel goed kloppen dat er aardig wat draver in zit, bonte draver kruisingen zijn er daar gigantisch veel namelijk. Als ze ingeschreven zijn ergens is dat meestal het ‘Irish Piebald & Skewbald Studbook’.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 18:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen