Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 9 [ 202 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fell pony's met stippels of valk kleur in de maak?

 
Profiel   

Ooh ze is leuk! Kom haar morgen even bekijken :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 12:40 



 
Profiel   

Oh ik ben fan van Raya, stevig maar elegant, heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 15:53 



 
Profiel   

Ik vind ze beiden echt geweldig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 16:49 



 
Profiel   

Wat een prachtige dames heb jij gefokt! In welke richting ben je aan het denken voor volgend jaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 17:46 



 
Profiel   

Hoe is het nu met ze? Zijn er al stippels te zien? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 18:24 



 
Profiel   

Oooh wat een prachtig veulen is Eowyn, die mag je inpakken, ik neem dr zo mee! :D

Heerlijk dit soort topics, vooral als je aan het einde aansluit en het knappe grut al geboren is. Wat een prachtige veulens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 19:34 



 
Profiel   

Hoe is het ondertussen met ze?
Ben benieuwd naar recente foto's :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 14:56 



 
Profiel   

Ja lijkt me ook leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 09:35 



 
Profiel   

Mijn grote excuses voor deze lange afwezigheid! We hebben in ons leven te maken met een hele turbulente periode en dit slokt heel veel tijd en energie van me op…. ;(

Maar hoog tijd voor een update! +:)+ helaas geen hoge kwaliteit foto’s. Maar het geeft een beeld :D

Raya en Éowyn doen het super! <3 Éowyn en mama staan nu weer bij onze vriendin en heeft daar een Fries merrieveulen als vriendin. Zodra ze oud genoeg is, zal ze weer thuis komen, maar tot die tijd vermaakt ze zich prima. Ze groeit als kool! :oo is nu net zo groot als haar Friese vriendin, dus ze wil de maat van haar ouders voorbij denk ik haha!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Raya ook heerlijk veulen. Nog niet eerder twee zulke makke, meewerkende en vriendelijke veulens gehad. Raya groeit ook zo stoer uit <3 heel ander type dan Éowyn. Veel meer show haha :D hebben haar opgegeven voor Welsh part bred keuring. Heel benieuwd! En we hebben de eerste witte haren gespot! Op het hoofd, manenkam haar grens en midden over haar rug. Dus dat verkleuren komt wel goed! *\o/*

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Moeder wordt hier niet warm of koud van haha!

Halfbroer van Éowyn, Camaro dus, heb ik eindelijk fotos van. Die wordt ook knap! <3 en zo lief ook! Is nu twee jaar, nog hengst en loopt heerlijk met twee ruinen in een kudde, en staat naast hengstige merries in paddock of wei. Zo fijn! Willen hem misschien opgeven voor de hengstenkeuring. Hij is eigenlijk te leuk haha!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Merries drachtig is een grote ramp… mama van Raya al 3 cyclus gehad, steeds leeg, en nu dinsdag scan en hopen dat het eindelijk gepakt heeft…. Maar hard hoofd in. Andere merrie na 4 cyclus nu weer leeg… en maakt ook geen ei aan nu…. Dus bang dat die leeg blijft dit jaar… heel jammer… en snappen ook niet waarom… -O-

Zo weer bij! Zal beter bij te houden nu. Bedankt voor alle berichten! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 23:39 



 
Profiel   

Bedankt voor je update!!!!! Sterkte met alles.
Je veulens zien er prachtig uit!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 07:13 



 
Profiel   

Veel merries die dit jaar cyclus overslaan en/of leeg blijken te zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 08:20 



 
Profiel   

Djoopie, dankjewel!

StalNollie, ik hoorde het inderdaad ook al van meer mensen.. Slecht jaar…

Maar we lijken toch goed nieuws te hebben! :j
Vandaag 16 dagen scan bij Zyva gemaakt en we zagen dit!

[ img ]

Nu hopen dat het blijft zitten, maar we zijn voorzichtig blij. <3

De combinatie die we gemaakt hebben, is dus Flint’s Zyva.

[ img ]

Met Trinityhouse Perfect Storm. Trinityhouse Perfect storm is een homozygoot zwarte fewspot hengst met een stokmaat van 1,26. Hij is homozygoot voor zwart (EE) en homoyzygoot voor beide appaloosa genen (LP/LP en PATN1/PATN1).

[ img ]

Hij is de papa van de volgens mij op bokt wel redelijk bekende veulen Khas-A-Nova.

[ img ]

We hopen hiermee een prachtig gestippelde kinderpony te fokken. :D Als de papa van Raya, Amazing Skyler, nog ter dekking had gestaan, had ik denk ik daarmee terug gedekt. Maar dit was helaas niet zo, dus dit is een hele mooie vervanger haha! <3

De andere merrie werd vandaag ineens toch wel flink hengstig, dus gescand en er ligt nog heel mooi ei klaar, dus morgen wordt ze voor de allerlaatste poging dit jaar gedekt. We hebben voor een hengstenwissel gekozen en gaan nu voor op het hengstenstation zonder verdunning insemineren en hopelijk lukt het dan alsnog. We duimen hard. Bij een positief resultaat zal ik die combinatie ook voorstellen. :D

Duimen jullie allemaal hard mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 20:57 



 
Profiel   

Oh, ik duim heel heel hard mee! Wat een gave combinatie.

En ook ik hoor bij heel veel merries dat het of niet gepakt heeft of pas heel laat, ook pas rond deze tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 22:59 



 
Profiel   

Helaas heeft de laatste poging niet gepakt, dus zoals het nu lijkt verwachten we volgend jaar maar 1 veulentje.
Maar dat is natuurlijk ook heel mooi. <3 Hopen dat alles goed gaat!

Komend voorjaar gaan we vroeg starten met de merrie die nu niet gepakt heeft, hopen dat die dan wel pakt. Ik houdt jullie op de hoogte. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 15:44 



 
Profiel   

Wat jammer dat het niet gelukt is, twee veulens was leuker geweest maar eentje is ook mooi om op te verheugen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 06:19 



 
Profiel   

Zus van Vernon hier :D , Vernon is op vakantie maar ik kan ook wel even een update doen.

Afgelopen zaterdag heb ik Raya meegenomen naar de WPCV show in Putten en wat deed ze het knap!
Ze was de enige in de part bred merrieveulen rubriek dus ze mocht automatisch door naar het part bred veulenkampioenschap. Ze liet zich ontzettend goed zien (ook heel blij met de voorbrenger). En toen won ze van het hengstveulen dus mocht ze zich Part bred veulenkampioen noemen *\o/* *\o/* !

Ze mocht toen aan het einde van de dag nog terugkomen voor het overall veulenkampioenschap maar toen had ze het een beetje gehad :+ . Ze liet zich toen niet zo goed meer zien maar dat geeft niks. Ze heeft er vast veel van geleerd en we zijn heel trots <3 .


[ img ]

[ img ]

Deze foto’s zijn van de fotograaf.

En nog wat stills uit de filmpjes :D

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:52 



 
Profiel   

Wat een popje zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:15 



 
Profiel   

Gaaf! Ze is mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 11:38 



 
Profiel   

Geen idee of mensen het leuk vinden, maar ik dacht tijd voor een update :D

Raya en Éowyn zijn inmiddels ruim 1 jaar oud, dus leuk om te laten zien hoe ze er nu uit zien.

Raya begint inmiddels door te kleuren, dus met de tijd komen de stipjes dan toch echt! <3 En wat een heerlijke dame is het. Heel makkelijk en mensgericht. +:)+ Wel hebben we besloten een nieuw huisje voor haar te zoeken, aangezien het volgende veulen ook al geboren is en een volgende ook alweer onderweg is. We kunnen niet alles houden. -O- Dus wie weet naar een bokker? O:)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Erg geslaagde combinatie vinden wij <3

Éowyn staat in opfok bij een vriendin in Duitsland. Wat een heerlijk plekje heeft ze daar! Ze is ook al een mooie dame aan het worden. En best groot al! Ze wordt daar de prinses van stal benoemd haha <3 Van haar niet veel foto’s, maar wel leuk om even te zien.

[ img ]

En dan de volgende Fell pony met stipjes. <3 Zyva was dus drachtig van Trinityhouse Perfect Storm, een homozygoot LP/LP en PAT1/PAT1 hengst. En hij heeft zijn stipjes goed doorgegeven. Op 25 juni beviel Zyva zonder voortekenen van een prachtig merrieveulen, Flint’s Olilly! <3 *\o/* Ook weer verliefd! Waar Raya veel chiquer en langbeniger was, is Olilly veel meer een Fell pony met stipjes kwa bouw. Zo leuk hoe verschillende veulens worden. <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Vinden jullie haar ook zo leuk?

Voor komend jaar februari staat ook een leuke combinatie te wachten. Als alles goed blijft gaan natuurlijk. De moeder van Zyva, Jeanny, is drachtig van een Lusitano dekhengst. We zijn ook heel benieuwd naar die combinatie! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 21:30 



 
Profiel   

Ik wist niet dat fell ponies ook stippen konden krijgen. Grappig om te zien! Hoe groot fokt die hengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 21:37 



 
Profiel   

Har166,
De hengst is geen Fell pony, hij is een WPCV (en meer) goedgekeurde dekhengst. Hij is 1,26 m :)
We zeggen dat het gestippelde Fell pony’s zijn, maar het zijn dus maar halve. :+

De vader van Raya was een NAS hengst van 1,37 m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 21:43 



 
Profiel   

Ooooh wat een mooierds zeg! Beide echt ontzettend goed gelukt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 21:58 



 
Profiel   

Vernon schreef
Geen idee of mensen het leuk vinden, maar ik dacht tijd voor een update :D

Raya en Éowyn zijn inmiddels ruim 1 jaar oud, dus leuk om te laten zien hoe ze er nu uit zien.

Raya begint inmiddels door te kleuren, dus met de tijd komen de stipjes dan toch echt! <3 En wat een heerlijke dame is het. Heel makkelijk en mensgericht. +:)+ Wel hebben we besloten een nieuw huisje voor haar te zoeken, aangezien het volgende veulen ook al geboren is en een volgende ook alweer onderweg is. We kunnen niet alles houden. -O- Dus wie weet naar een bokker? O:)

[ [url=m/IbN3yo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pJCRVE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SvOqnS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cxdbkr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erg geslaagde combinatie vinden wij <3

Éowyn staat in opfok bij een vriendin in Duitsland. Wat een heerlijk plekje heeft ze daar! Ze is ook al een mooie dame aan het worden. En best groot al! Ze wordt daar de prinses van stal benoemd haha <3 Van haar niet veel foto’s, maar wel leuk om even te zien.

[ [url=m/GqPhpP.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan de volgende Fell pony met stipjes. <3 Zyva was dus drachtig van Trinityhouse Perfect Storm, een homozygoot LP/LP en PAT1/PAT1 hengst. En hij heeft zijn stipjes goed doorgegeven. Op 25 juni beviel Zyva zonder voortekenen van een prachtig merrieveulen, Flint’s Olilly! <3 *\o/* Ook weer verliefd! Waar Raya veel chiquer en langbeniger was, is Olilly veel meer een Fell pony met stipjes kwa bouw. Zo leuk hoe verschillende veulens worden. <3

[ [url=m/mU9q3o.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uA0yQX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/p2YpU8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iB2PWG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vinden jullie haar ook zo leuk?

Voor komend jaar februari staat ook een leuke combinatie te wachten. Als alles goed blijft gaan natuurlijk. De moeder van Zyva, Jeanny, is drachtig van een Lusitano dekhengst. We zijn ook heel benieuwd naar die combinatie! <3


Oeeeee die laatste is super knap!!!
Ik houd van stippen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 22:00 



 
Profiel   

Oh, Oilily is prachtig inderdaad <3
Als ze nou wat groter zou zijn, zou ik haar meteen willen kopen *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 06:11 



 
Profiel   

Wat een leuke update!! Wat zijn ze mooi geworden <3 Zyva is echt een schatje
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 06:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 9 [ 202 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen