Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maldu x Gamleskolens Thule

 
Profiel   

Nadat mijn merrie dit jaar een erg mooi hengst veulen heeft gegeven heb ik haar dit jaar weer laten dekken. Dit keer door een andere hengst, namelijk Gamleskolens Thule.

Als eerste mijn merrie, Maldu. Deze merrie heb ik zelf gefokt, Maldu is een Sonja v. Jarbo X Lyckangs Tempo en is helemaal mijn type fjord, robuust maar niet te klein (1.47m gemeten toen ze 3 was). Ze is een heterozygoot brunblakke (wildkleur bruin) merrie met zover ik weet geen vos in haar voorouders.

Thule is een jonge, afgelopen jaar goedgekeurde ulsblakke (valk) hengst. Hij is duits gefokt en totaal nieuw bloed van de Nederlandse hengsten en dat binnen ons ras erg lastig te vinden.. Ondanks zijn jonge leeftijd is hij erg braaf, staat in de kudde met merries en hun veulen en dekt zowel uit de hand als in vrijheid.

Maldu en Thule zijn beide heterozygoot bruine zonder vos, waarbij Thule ook nog creme heeft. Kans dus op Brunblakke (bruin), grablakke (zwart), ulsblakke (valk) of smokey black (geen benaming voor binnen ons ras). Hoewel iedereen van creme houd ben ik daar absoluut geen fan dus ik hoop op een bruine of een zwarte.. :o

Omdat ik Rivas (het veulen van dit jaar) heb aangehouden zal een hengstje verkocht worden, een merrie mag blijven..

Maldu:
[ img ]

[ img ]


Thule:
[ img ]

[ img ]


19 dagen scan:
[ img ]


De kleurencalculator:
[ img ]




Maldu is uitgerekend op 17 mei (340dagen), maakt dat ze nog ruim 3,5 maand moet maar ze krijgt al een aardig buikje. Ik zal binnenkort weer proberen nieuwe fotos van haar te maken.
[ img ]
222 dagen onderweg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 20:47 



 
Profiel   

Wat bijzonder, een heterogyzoot wildkleur Fjord. Hoe ben je daar achter gekomen? Een niet wildkleur veulen of heb je laten testen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 00:04 



 
Profiel   

mooney schreef
Wat bijzonder, een heterogyzoot wildkleur Fjord. Hoe ben je daar achter gekomen? Een niet wildkleur veulen of heb je laten testen?


Nee de wildkleur is homozygoot bij fjorden. Ze zijn beide heterozygoot bruin omdat van beide hun vader wildkleur zwart is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 10:15 



 
Profiel   

XxDiandraxX schreef
mooney schreef
Wat bijzonder, een heterogyzoot wildkleur Fjord. Hoe ben je daar achter gekomen? Een niet wildkleur veulen of heb je laten testen?


Nee de wildkleur is homozygoot bij fjorden. Ze zijn beide heterozygoot bruin omdat van beide hun vader wildkleur zwart is.

Ah ik vond het al apart, maar omdat je bij de kleurencalculator had ingevuld dat ze Dd was wilde ik het toch even navragen. Klikfoutje dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 10:21 



 
Profiel   

mooney schreef
Ah ik vond het al apart, maar omdat je bij de kleurencalculator had ingevuld dat ze Dd was wilde ik het toch even navragen. Klikfoutje dus.

Ik zie het nu ook ja. Is inderdaad een foutje geweest met invullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 10:29 



 
Profiel   

Wat een mooi buikje heeft ze al <3 Ik vind Thule een hele gave hengst, ben erg benieuwd naar deze combinatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 10:44 



 
Profiel   

Finnea schreef
Wat een mooi buikje heeft ze al <3 Ik vind Thule een hele gave hengst, ben erg benieuwd naar deze combinatie!

Ik ben ook heel benieuwd naar jouw galant veulen! Hengst die ook nog op mijn lijstje staat.

We staan zelfs in uitgelicht.. :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 11:03 



 
Profiel   

Alweer een tijdje geleden maar ja, behalve wachten gebeurd er momenteel niet zo veel.

Ze staan lekker buiten dus ook nu in de sneeuw.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wat ze er zelf van vond? :o
[ img ]


Nog 99 dagen op de teller.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 18:47 



 
Profiel   

Weer veel te lang geleden maar er valt niet zo veel te vertellen in deze periode. Ze is al aardig zwaar en geniet momenteel enorm van alle aandacht.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 18:57 



 
Profiel   

Met nog 64 dagen op de teller weer eens wet nieuwe fotos. Net als bij haar vorige dracht is ze alweer bedt zwaar maar dit keer heeft ze ook nog een heel actief veulen.. :')

[ img ]
[ img ]

(Ja ze was nogal vies maar dat krijg je als ze in een natuurgebied staan en genieten van het leven..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 14:19 



 
Profiel   

Ik zal altijd een zwak voor fjorden blijven houden <3 Leuk om die mooierd van jou te volgen.

Wat een mooi plekje. Staan de paarden in een naaldbos?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 15:11 



 
Profiel   

Boras schreef
Ik zal altijd een zwak voor fjorden blijven houden <3 Leuk om die mooierd van jou te volgen.

Wat een mooi plekje. Staan de paarden in een naaldbos?

Het bos is gemengd maar deze hoek zijn voornamelijk naaldbomen inderdaad.

Ik duim voor een grijze merrie maar dat zal vast te veel gevraagd zijn.. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 15:18 



 
Profiel   

En we zitten op 300dagen, baby vind het koud denk ik en heeft zich goed verstopt.. :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:18 



 
Profiel   

Ze ziet er goed uit Diandra <3 en altijd een mijlpaal als ze de 300 dagen aantikken vind ik *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 00:41 



 
Profiel   

We zijn op dag 318 en vandaag liep ze er zo bij..

[ img ]

Qua uier voorlopig nog geen verandering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 21:46 



 
Profiel   

Vandaag zitten we op 320 dagen en zijn we dus safe. Al hoop ik dat de klein toch nog eventjes blijft zitten, maar nu begint het spannend te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 16:11 



 
Profiel   

Stik chagerijnig, hongerig, buik begint te veranderen, banden worden losser en uier begint wat te groeien.

Benieuwd hoe lang ze ons laten wachten. 322 dagen drachtig vandaag.

De twee halfbroertjes van het veulen zijn inmiddels geboren en allebij zijn ze grijs. Wat zullen wij gaan krijgen?


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 17:22 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Ze begint wat meer vaart te maken, benieuwd hoe lang het nog duurt. Als ik mag gokken denk ik deze week/weekend.. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:32 



 
Profiel   

Spannend Diandra! Ben benieuwd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 20:54 



 
Profiel   

Maris_ schreef
Spannend Diandra! Ben benieuwd!!

Ja zeker. Denk echt vandaag of morgen, ze gaat ineens zo snel!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 21:08 



 
Profiel   

Ziet er veelbelovend uit!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 21:08 



 
Profiel   

Spannend! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 21:11 



 
Profiel   

Nog niks..
Maar ze is de hele nacht onrustig geweest. Draaien, staart zwiepen, schoppen naar haar buik, liggen en toch weer omhoog. Nu echt hele harde volle uier en zeker aan het kegelen. Kan toch haast niet meer lang duren?!
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 08:49 



 
Profiel   

Dat moet toch zeker snel komen, spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 11:38 



 
Profiel   

[ img ]
Nog geen veulen maar wel vooruitgang.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 21:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen