Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kelly's dracht dagboek

 
Profiel   

Hey Hoi!
Gisteren (20-04-21) hebben wij onze lieve shetlander merrie (13 jaartjes) laten scannen op dracht!
En ze is dus drachtig!!! *\%/* :):)

Ze is op 27-02-21 gedekt door een minipaardje. (Zie foto)
Vandaag zit ze dus op de 52e dag. :)
Op 28-01-21 is ze uitgerekend. :D
In dit topic ga ik updates en foto's plaatsen van haar dracht en uiteindelijk (als alles goed gaat) natuurlijk ook van het veulentje! :j Dit zal haar eerste veulentje worden. :):)
Vragen mag altijd!

We weten dat ze vroeg is gedekt, en het was dan ook niet helemaal de bedoeling maar het veulentje is meeeeer dan welkom!!

Dusss Als iemand nog namen heeft kom maar door. :o
De enige eisen die we hebben is dag het lekker bekt en dat het een mooie betekenis heeft. :j

Dit is Kelly
[ img ]
[ img ]
Deze foto is van 2 dagen geleden. :)


En dit is Spirit
[ img ]
[ img ]


En dit zijn Kelly en Spirit samen. <3
[ img ]
[ img ]


Groetjes ons :wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 07:29 



 
Profiel   

Volgtopics als deze mogen op kraamstal merries kijken, het topic verhuist daar naartoe:

KS -> KS-MK

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 10:15 



 
Profiel   

Ik neem aan 28-01-2022. Ipv 2021. Gefeliciteerd. Super leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 10:37 



 
Profiel   

doezel2 schreef
Ik neem aan 28-01-2022. Ipv 2021. Gefeliciteerd. Super leuk

Oh oopsie ja klopt haha!
Bedankt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 10:41 



 
Profiel   

Tirza_2379 schreef
doezel2 schreef
Ik neem aan 28-01-2022. Ipv 2021. Gefeliciteerd. Super leuk

Oh oopsie ja klopt haha!
Bedankt! :)

Hahha. Geen dank

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 12:59 



 
Profiel   

Superleuk! Ik volg

Ik heb ook 2 merries die dit jaar gedekt gaan worden, zo spannend!

Ik ben ook heel benieuwd wat je fok-doel is, houd je het veulen zelf? Wat wil je ermee gaan doen? Waarom deze combinatie?

Kelly is echt een mooie zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 16:20 



 
Profiel   

katinka_shet schreef
Superleuk! Ik volg

Ik heb ook 2 merries die dit jaar gedekt gaan worden, zo spannend!

Ik ben ook heel benieuwd wat je fok-doel is, houd je het veulen zelf? Wat wil je ermee gaan doen? Waarom deze combinatie?

Kelly is echt een mooie zeg <3


Super leuk dat je volgt!
Oh wat spannend zeg! Wordt het hun eerste veulentje?

Ikzelf wil heel graag het veulen houden, mijn ouders denken er nog even over maar dat is al zo goed als zeker!
Ik doe veel vrijheidsdressuur met Kelly en grondwerk en wandelen etc. Voor de kar kan ze helaas niet omdat ze daar een trauma heeft. Ze is gedrogeerd voor de kar gezet op marktplaats voor de foto, en dat wisten de eigenaren helaas niet en ze is dus onbeleerd voor de kar gezet terwijl ze dingen achter haar altijd al spannend vond. Dit ging dus ook mis en nu durft ze volgens de oude eigenaren niet meer bij de kar in de buurt te komen.
Ik zelf ga kijken of ik haar er over heen kan helpen en zo noet is dat ook zeker niet erg. Daarom lijkt het me dan ook leuk om met de kleine te gaan mennen als die oud genoeg is! En verder natuurlijk vrijheidsdressuur en lekker troetelen en wandelen etc. :):)
Combinatie was niet bewust, was een soort verwacht ongelukje maar we vinden het dus niet erg haha.

Heel erg bedankt!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 16:29 



 
Profiel   

katinka_shet schreef
Superleuk! Ik volg

Ik heb ook 2 merries die dit jaar gedekt gaan worden, zo spannend!

Ik ben ook heel benieuwd wat je fok-doel is, houd je het veulen zelf? Wat wil je ermee gaan doen? Waarom deze combinatie?

Kelly is echt een mooie zeg <3



Zijn jouw merries ook shetjes? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 08:28 



 
Profiel   

Hey Hoi!
Kleine update.
Ik kan gewoon echt al merken dat ze anders wordt in haar gedrag! Ze wordt veel aanhankelijker en rustiger. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 14:18 



 
Profiel   

Hoi
Ze is helaas hoogstwaarschijnlijk toch niet drachtig...
We kwamen net terug van een lange wandeling met Kelly, en de hengst was al wat wilder dan normaal en maakte wat geluidjes. En Kelly begon te knorren en te plassen en draaide dr achterste naar hem toe met haar staart opzij. Dus ze was goed hengstig.
De hengst is er gelijk weer opgesprongen en zat ook weer raak. Dus misschien is ze toch wel drachtig weer al ze het het vruchtje kwijt is. Zou wel een betere timing zijn! Dus hopen dat het nu blijft zitten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 13:37 



 
Profiel   

Heyy,
Er is een grote kans dat ze nog steeds/alsnog drachtig is!! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 18:24 



 
Profiel   

Hoi! Ik ben alweer een tijdje niet op bokt geweest

[/quote]

Zijn jouw merries ook shetjes? :)

[/quote]

Yep 2 shetties van de ene het eerste veulen de ander het 3de.

Wat leuk dat je het veulen kan houden! Word voor mij erg lastig, één merrie zou iig zeker kunnen blijven, als het 2 merries zouden zijn word het heel erg moeilijk om te beslissen dus stiekem 'hoop' ik op een merrie en een hengst. Bij 2 hengsten worden ze waarschijnlijk beiden verkocht of 1 gecastreerd (ligt een beetje aan wat 'eruit komt :') ' natuurlijk)

Jeetje wat heftig om te horen dat ze gedrogeerd is! En dat alleen om dat arme beestje te verkopen ik hoop dat ze ooit van dat trauma af kan komen zeg

Ik ben wel benieuwd wanneer ze nu dragend/uitgerekend is, ik heb wel ooit gehoord van een merrie die dragend was en alsnog helemaal hengstig werd in de buurt van hengsten, maar met scannen bleek gewoon nog dragend te zijn. Bijzonder gevalletje wel denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 20:29 



 
Profiel   

katinka_shet schreef
Hoi! Ik ben alweer een tijdje niet op bokt geweest


Zijn jouw merries ook shetjes? :)

[/quote]

Yep 2 shetties van de ene het eerste veulen de ander het 3de.

Wat leuk dat je het veulen kan houden! Word voor mij erg lastig, één merrie zou iig zeker kunnen blijven, als het 2 merries zouden zijn word het heel erg moeilijk om te beslissen dus stiekem 'hoop' ik op een merrie en een hengst. Bij 2 hengsten worden ze waarschijnlijk beiden verkocht of 1 gecastreerd (ligt een beetje aan wat 'eruit komt :') ' natuurlijk)

Jeetje wat heftig om te horen dat ze gedrogeerd is! En dat alleen om dat arme beestje te verkopen ik hoop dat ze ooit van dat trauma af kan komen zeg

Ik ben wel benieuwd wanneer ze nu dragend/uitgerekend is, ik heb wel ooit gehoord van een merrie die dragend was en alsnog helemaal hengstig werd in de buurt van hengsten, maar met scannen bleek gewoon nog dragend te zijn. Bijzonder gevalletje wel denk ik[/quote]


Ah leuk!
Jaaa, met een hengstje willen mijn ouders het misschien toch niet houden maar dan gaat hij naar de mevrouw waar we haar gestald hebben staan en dus ook de eigenaar van de vader haha. Bij een merrie houden we het sowieso:)
Ja dat zou lastig zijn, hoop voor je dat het dan een merrie en een hengstje is haha!
Erg he?! Echt vreselijk...
Kelly is rond 28 januari uitgerekend als ze nog drachtig is, en als ze het vruchtje verloren was en opnieuw bevrucht is dan waarschijnlijk rond 1 april.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:31 



 
Profiel   

Wat leuk! Gefeliciteerd! Wat een knappe shet is Kelly zeg! :j :wow:
Hier nog naam ideetjes (allemaal met een L omdat Kelly's naam met een K begint):
Hengst: Lassy, Lucky, Luigi, Lion, Lloyd
Merrie: Lola, Lucky, Luna, Lilly, Lotus

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 12:13 



 
Profiel   

Amigo_love schreef
Wat leuk! Gefeliciteerd! Wat een knappe shet is Kelly zeg! :j :wow:
Hier nog naam ideetjes (allemaal met een L omdat Kelly's naam met een K begint):
Hengst: Lassy, Lucky, Luigi, Lion, Lloyd
Merrie: Lola, Lucky, Luna, Lilly, Lotus


Oh wauw bedankt!
Ik zal ze op het lijstje zetten haha!!! Lotus vind ik mooi! <3
(Sorry voor de late reactie)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 07:50 



 
Profiel   

En? Merk je nog veranderingen? Ik ben benieuwd! Namen ben ik altijd slecht in maar ik zal eens denken, moet 'het' niet met een Q or R beginnen? Of word het veulen niet ingeschreven bij Nsps (Nederlands shetlander pony stamboek)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 19:04 



 
Profiel   

katinka_shet schreef
En? Merk je nog veranderingen? Ik ben benieuwd! Namen ben ik altijd slecht in maar ik zal eens denken, moet 'het' niet met een Q or R beginnen? Of word het veulen niet ingeschreven bij Nsps (Nederlands shetlander pony stamboek)


Nee niet echt eigenlijk haha!
Ik weet nog niet waar ik het veulen ga inschrijven eigenlijk, volgens mij moet het alleen met een q of r als je met stamboom registreert, maar dat weet ik niet zeker haha!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 17:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen