Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 118 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Heel misschien drachtig…of ook niet. Uier foto’s?

 
Profiel   

Ze staat op een wei met twee paarden en een Welsh. Dus zonder water gaat lastig zijn. We zijn eigenlijk zeker dat we al vaker iets hebben voelen trappen. Zeker als ze eet zie je wel meer beweging dan wat darm beweging. Op de buik aan de flanken is er ook een lijn te zien waardoor de buik wat onregelmatig oogt. Het is vooral lastig dat er geen 100% zekerheid is. En uier wisselt precies wat. Maar nu las ik dat bij veel beweging uier minder vol is dus best s ochtends te kijken. Zoiets gaat er dan wel vanuit dat ze s nachts op stal staat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 17:05 



 
Profiel   

Uitwendige echo doen ze vaker.
Ik heb mini appaloosa en daar doen ze uitwendig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 17:49 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
En vervolgens gaat de pony heel snel koud water drinken omdat ie dorst heeft en zit je met een pony met koliek.....

Dat is wel heel overdreven, bovendien sta je er bij en kun je de emmer weg zetten. Je kunt ook overal een gevaar in zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 18:16 



 
Profiel   

wat jammer dat je dierenarts niet wil of kan meewerken!

ik vind haar buik best drachtig eruit zien. spannend hoor. ik ben heel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 18:30 



 
Profiel   

pillow schreef
DubbelFun schreef
En vervolgens gaat de pony heel snel koud water drinken omdat ie dorst heeft en zit je met een pony met koliek.....

Dat is wel heel overdreven, bovendien sta je er bij en kun je de emmer weg zetten. Je kunt ook overal een gevaar in zien.


Ik denk niet dat ik het zelf zou doen, maar op mijn vorige stal werd vaak de wei rond de middag open gezet - alle paarden erop - en dan terug dicht gedaan. ‘S avonds ging dan de draad terug open en kwamen alle paarden vanzelf van de wei want ze hadden dorst. Die mensen deden dat al jarenlang zo en van de +/-20 paarden die daar staan heeft daar nog nooit een paard koliek hierdoor gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 19:02 



 
Profiel   

Gras bestaat voor een flink deel uit water ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 09:44 



 
Profiel   

Ik ga dit even volgen. Ik zou bijna zeggen dat ik hoop dat ze drachtig is anders heb je een onderbespierde pony met een dikke buik. Aan de andere kant staat ze nu dus op dieet terwijl een drachtige merrie juist extra voedingstoffen nodig heeft. Heeft ze überhaupt wel bij een hengst gestaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 10:05 



 
Profiel   

Napie schreef
Ik ga dit even volgen. Ik zou bijna zeggen dat ik hoop dat ze drachtig is anders heb je een onderbespierde pony met een dikke buik. Aan de andere kant staat ze nu dus op dieet terwijl een drachtige merrie juist extra voedingstoffen nodig heeft. Heeft ze überhaupt wel bij een hengst gestaan?


Dan moet ze wel zeer snel onbespierd zijn geraakt want dit is haar op 24 maart…

https://youtube.com/shorts/GZHKgmM77SA?feature=share

Wij hebben haar op 1 juli gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 11:31 



 
Profiel   

Astara schreef
Napie schreef
Ik ga dit even volgen. Ik zou bijna zeggen dat ik hoop dat ze drachtig is anders heb je een onderbespierde pony met een dikke buik. Aan de andere kant staat ze nu dus op dieet terwijl een drachtige merrie juist extra voedingstoffen nodig heeft. Heeft ze überhaupt wel bij een hengst gestaan?


Dan moet ze wel zeer snel onbespierd zijn geraakt want dit is haar op 24 maart…

https://youtube.com/shorts/GZHKgmM77SA?feature=share

Wij hebben haar op 1 juli gekocht.



Dit is wss ook net voordat het weideseizoen begon gezien de datum?
1 juli gekocht, dan zou ze nu hoogdrachtig zijn. Binnen max een maand heb je dan je antwoord zou ik denken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 11:37 



 
Profiel   

Ze staat 24/7 buiten op weide, met paddock en vorig jaar onwetend als ik toen nog was stond ze op lang gras want op die weide stond geen enkel paard. Speciaal voor haar een beter omheind stuk. Nu staan onze andere er ook. Er is een grote stal gezet en een paddock aangelegd. En ze was heel de zomer een smalle.

Ja ze houdt ons wel in spanning zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 11:54 



 
Profiel   

Wees alsjeblieft voorzichtig met het onthouden van water. Ik heb een tijd op een grote stal in Woudenberg gestaan waar ze om kosten te besparen in de nacht het water afsloten. Dat heeft me 1 paard gekost en een 2e kon ook naar de kliniek. De ene na de andere werd ziek behalve mijn 3e paard. Die had geen waterleiding maar een losse speciekuip in de stal. Ik hoorde ervan toen ik al weg was, anders had ik uiteraard veel eerder ingegrepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:01 



 
Profiel   

Dat bedoel ik... overigens ken ik meer stallen waar 's nachts de kraan dichtgaat 'omdat paarden dan toch slapen'... ;(

Als ze nu hoogdrachtig zou zijn dan zou er binnen 2 a 3 weken dagen iets naast moeten staan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:27 



 
Profiel   

Anoeska27 schreef
Wees alsjeblieft voorzichtig met het onthouden van water. Ik heb een tijd op een grote stal in Woudenberg gestaan waar ze om kosten te besparen in de nacht het water afsloten. Dat heeft me 1 paard gekost en een 2e kon ook naar de kliniek. De ene na de andere werd ziek behalve mijn 3e paard. Die had geen waterleiding maar een losse speciekuip in de stal. Ik hoorde ervan toen ik al weg was, anders had ik uiteraard veel eerder ingegrepen.


Oei maar dat is dan in de stal als er alleen droog hooi is? Dat lijkt me idd wel heel wat erger dan op een weide. Hier drinken ze ‘s nachts gemakkelijk 10-15 liter per paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:31 



 
Profiel   

Ken meerdere die dit doen en nooit problemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:33 



 
Profiel   

Dan heb je gewoon geluk gehad !
Persoonlijk vind ik het not-done om een paard schoon drinkwater te onthouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:37 



 
Profiel   

Poooh dat gezeur tegenwoordig allemaal. Vroeger werd er anders mee omgegaan en veeeeel minder ellende.

Gewoon geluk! Heb het niet over 1 stal of 1 boertje hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:41 



 
Profiel   

Om op je vraag van hoefafdrukjes terug te komen, dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Veulens liggen op hun rug in de merrie. Als je op deze website https://www.evy.nl/informatief/de-ontwi ... en-veulen/ naar onder scrollt, zie je een illustratief filmpje over de ontwikkeling van het veulen en de ligging in de baarmoeder/buik van de merrie.
Qua uier, tja, als je merrie uiterlijk 1 juni uitgerekend is, op basis van aankoop op 1 juli vorig jaar en daarvóór gedekt, dan heeft ze nog niet heel veel uier. Zie hier het uier van mijn merrie van vandaag, die 5 juni uitgerekend is (WelshA merrie van 1,19)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:45 



 
Profiel   

Qua uier heb je net zoveel verschillen als er drachtige merries zijn :D
Het maakt al veel uit of het een eerste veulen is of dat de merrie er al meer gehad heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:48 



 
Profiel   

Ik denk ook niet dat jij zo gelukkig word van een dag geen water. Een kind zet je ook geen dag zonder water, of 'het zijn dieren dus ze moeten er wel tegen kunnen'? Komop zeg.

TS, als je er zelf van overtuigd bent door dingen gevoeld\gezien te hebben zou ik zeker gaan voor een (uitwendige) scan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:52 



 
Profiel   

Daar gaat het alweer mis. Dieren zijn geeeeeen mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 13:59 



 
Profiel   

Het enige dier wat me zo ineens te binnen schiet wat lang zonder water kan is een kameel. En dat een paard in de vrije natuur eens zonder water komt te zitten is niet te vergelijken met wat de mens als trucjes uit zou kunnen halen om er achter te komen of een merrie drachtig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 14:18 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Dan heb je gewoon geluk gehad !
Persoonlijk vind ik het not-done om een paard schoon drinkwater te onthouden.

Wat nou toch een gezeur na mijn opmerking om het dier 1 keer een halve dag geen water te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 14:47 



 
Profiel   

Ja, jij kunt het gezeur vinden. Ik vind het onverantwoordelijk gedrag en dierenmishandeling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 14:48 



 
Profiel   

Nee, met die gedachtegang gaat het mis. Mensen hebben gevoelens, dieren ook. mensen hebben voedsel nodig, dieren ook, waar zit het verschil? Dat ze niet logisch kunnen denken? Is dat genoeg reden om ze onder ons te zetten? Om ze maar een dag zonder water te zetten? Dieren zijn afhankelijk van ons, dat hebben wij zo gecreeërd, dat jij het oké vind net zoals blijkbaar sommige pension eigenaren om dieren zonder water te zetten want he, ze kunnen toch niet praten, vind ik erg, heel erg.

TS ik wil je topic niet stelen met deze discussie, maar kan er slecht tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 15:05 



 
Profiel   

Kan het water verhaal misschien in een eigen geopend topic voortgezet worden?

Ts, ik volg hoor, ik ben benieuwd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 15:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 118 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen