Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 118 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Heel misschien drachtig…of ook niet. Uier foto’s?

 
Profiel   

tis niet voor nix strafbaar gemaakt om een dier voedsel en water te onthouden, puur dierenmishandeling voor de wet!!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 15:13 



 
Profiel   

Polly schreef
Kan het water verhaal misschien in een eigen geopend topic voortgezet worden?

Ts, ik volg hoor, ik ben benieuwd!

Mijn opmerking cq advies had te maken met de vraag van TS, dat daar zo overdreven op gereageerd wordt is off topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 15:24 



 
Profiel   

Precies en vandaar ook mijn vraag of deze discussie in een ander, nog te openen, topic voortgezet kan worden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 15:59 



 
Profiel   

Mijn tegenadvies was (onderbouwd) om dat niet te doen.... en waarom is dat dan ineens off-topic ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 16:24 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Mijn tegenadvies was (onderbouwd) om dat niet te doen.... en waarom is dat dan ineens off-topic ??


Dat is het niet, dat ben ik met je eens :) Beetje flauw als mensen hun zegje doen en anderen met een andere mening daar niet op mogen reageren. We hebben het toch allemaal over drachtig of niet?

Ts, ik denk niet dat de dorstmethode een waterdichte methode is die met zekerheid uitsluitsel gaat geven. Waarom zou je je paard dan water onthouden, vraag ik me af. Ik zie meer in een dierenarts.

Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 17:59 



 
Profiel   

Ik word nu ook wel heel nieuwsgierig TS. Ben een totale leek, maar ik zou mijn geld zetten op Drachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 19:09 



 
Profiel   

Ik ken een merrie die nooit volle uiers gehad heeft, ook na de bevalling niet. Die is nooit verder gegaan dan theezakjes.
Dus uiers kijken zegt echt ontzettend weinig.
Het enige wat je kunt doen is een dierenarts laten scannen of opvoelen, of afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 19:29 



 
Profiel   

Ik heb de dierenarts net nog effe een mail gezonden met wat foto’s en filmpjes en de vraag om een uitwendige echo. Volgens de stalhouder doen ze dat bij geitjes ook dus waarom niet bij een kleine pony :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 21:56 



 
Profiel   

In principe zou een uitwendige echo prima kunnen.
Nu is er ook een optie dat je het zelf gaat opvoelen, hebben wij toen der tijd ook gedaan al zitten daar ook risicos aan natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 07:46 



 
Profiel   

Lees regelmatig dit soort topics en verbaas me er toch altijd over hoe moeilijk het blijkbaar is om in het laatste stadium van dracht een bevestiging te krijgen van drachtigheid.

Zelf opvoelen zou ik je echt niet adviseren. Zou dat aan de professionals overlaten

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 08:19 



 
Profiel   

Stalnollie: wat is het nu van s nachts geen drinken geven?

Ik heb dit echt nog nooit gehoord en zou het zelf ook nooit toestaan. Voor mij is water echt basis behoefte nr 1. Hoorde ooit iemand met menpony’s. Die mochten enkel drie keer per dag uit een aangeboden emmertje drinken en een heel beperkte hoeveelheid anders ‘drinken ze te veel’. Dat was echt super weinig. Ik vond dat wel echt onthouden van basis zorg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 09:21 



 
Profiel   

poes schreef
Stalnollie: wat is het nu van s nachts geen drinken geven?

Ik heb dit echt nog nooit gehoord en zou het zelf ook nooit toestaan. Voor mij is water echt basis behoefte nr 1. Hoorde ooit iemand met menpony’s. Die mochten enkel drie keer per dag uit een aangeboden emmertje drinken en een heel beperkte hoeveelheid anders ‘drinken ze te veel’. Dat was echt super weinig. Ik vond dat wel echt onthouden van basis zorg.

Waarom nou weer een opmerking over het water. Als je terug leest wordt er verzocht dit niet meer te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 10:05 



 
Profiel   

Ja meester :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 10:24 



 
Profiel   

https://youtube.com/shorts/slQ-ixedyqo?feature=share

Geen respons meer gehad van de dierenarts. Maar echt wel drachtig. Buik is dikker geworden, uier hetzelfde, ze hinnikt nu veel en draagt haar staart een beetje af, billen voelen klein beetje zachter maar niet enorm. Die staart die ze wat afdraagt en omhoog houdt. Herkennen mensen dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 19:23 



 
Profiel   

De staart zal dichter naar de bevalling toe steeds 'losser' worden. Je kunt hem dan haast vlak op de rug leggen (voorzichtig testen en niet forceren!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 19:26 



 
Profiel   

truus1957 schreef
Lees regelmatig dit soort topics en verbaas me er toch altijd over hoe moeilijk het blijkbaar is om in het laatste stadium van dracht een bevestiging te krijgen van drachtigheid.

Zelf opvoelen zou ik je echt niet adviseren. Zou dat aan de professionals overlaten


Wij hebben een merrie gehad met schijndracht. Pas na 13(!!) maanden "dracht" hebben we het ontdekt. Was nog veel dikker dan de pony van TS en de melk liep uit haar uier. Ze liet zich niet graag opvoelen en omdat ze al zo ver was wilden we haar die stress niet aandoen. Maar omdat er maar steeds geen veulen kwam toch eens laten voelen en ja, hoor... baarmoeder leeg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 09:47 



 
Profiel   

sevke schreef
truus1957 schreef
Lees regelmatig dit soort topics en verbaas me er toch altijd over hoe moeilijk het blijkbaar is om in het laatste stadium van dracht een bevestiging te krijgen van drachtigheid.

Zelf opvoelen zou ik je echt niet adviseren. Zou dat aan de professionals overlaten


Wij hebben een merrie gehad met schijndracht. Pas na 13(!!) maanden "dracht" hebben we het ontdekt. Was nog veel dikker dan de pony van TS en de melk liep uit haar uier. Ze liet zich niet graag opvoelen en omdat ze al zo ver was wilden we haar die stress niet aandoen. Maar omdat er maar steeds geen veulen kwam toch eens laten voelen en ja, hoor... baarmoeder leeg...


How :oo

En hoe heb je het opgelost?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 09:56 



 
Profiel   

sevke schreef
truus1957 schreef
Lees regelmatig dit soort topics en verbaas me er toch altijd over hoe moeilijk het blijkbaar is om in het laatste stadium van dracht een bevestiging te krijgen van drachtigheid.

Zelf opvoelen zou ik je echt niet adviseren. Zou dat aan de professionals overlaten


Wij hebben een merrie gehad met schijndracht. Pas na 13(!!) maanden "dracht" hebben we het ontdekt. Was nog veel dikker dan de pony van TS en de melk liep uit haar uier. Ze liet zich niet graag opvoelen en omdat ze al zo ver was wilden we haar die stress niet aandoen. Maar omdat er maar steeds geen veulen kwam toch eens laten voelen en ja, hoor... baarmoeder leeg...


Persoonlijk denk ik dat dit een soort vergelijkbare casus is. Ik vindt haar persoonlijk niet eens drachtig ogen enkel veel te vet. En naar aanleiding van de verhalen denk ik dat het meer gewenst is dan dat er echt iets in zou zitten. Al heeft de natuur af en toe leuke verassingen, ben dan ook wel erg benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 10:00 



 
Profiel   

Even off-topic, maar misschien weet iemand het... als een merrie -zoals Sevke schreef- zo hoogdrachtig is en toch 'leeg' is... wat zit er dan in dat dikke deel ?? Vocht - lucht - vet ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 10:07 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Even off-topic, maar misschien weet iemand het... als een merrie -zoals Sevke schreef- zo hoogdrachtig is en toch 'leeg' is... wat zit er dan in dat dikke deel ?? Vocht - lucht - vet ??

Weet ik eigenlijk niet. Zal ik eens aan mijn DA vragen. MIjn merrie zag er echt hoogdrachtig uit, met volle uier waar de melk letterlijk uitliep. Ik vond ze wel vanachter niet los genoeg, vandaar de alarmbellen. We zijn ook ervaren fokkers, we fokken al 10 jaar verschillende veulens per jaar, dus zo snel ben ik niet te misleiden :D
@Poekkie : DA heeft haar ingespoten met iets tegen de schijndracht. Na een week was de melk opgedroogd en was haar buik veel dunner. Ze is wel altijd dik geweest, maar niet meer zo drachtigdik.
We hebben nog overwogen om haar aan te bieden als pleegmoeder, maar dat vond onze DA geen goed idee. Schijndracht is blijkbaar niet zo onschuldig als het lijkt.
Pittig detail : onze merrie was drachtig gescand op 15 dagen en nog eens op 3 maanden. Toen was alles nog OK. Ze moet het na die drie maanden toch nog verloren zijn zonder dat iemand iets gemerkt heeft.
Persoonlijk zou ik bij de pony van TS mijn geld inzetten op 'niet drachtig', maar zoals al eerder gezegd: de natuur heeft soms vreemde verrassingen voor de mens in petto :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 10:16 



 
Profiel   

ik denk, 4 pagina's eigenaar zal inmiddels wel een echo hebben laten maken..

maarnee ze gisten alleen maar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 10:25 



 
Profiel   

Zou ik ook allang gedaan hebben. Klein beetje sederen als ze moeilijk doet en dan weet je 't zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 10:34 



 
Profiel   

Ik zou ook scannen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 11:06 



 
Profiel   

corinadrenth schreef
ik denk, 4 pagina's eigenaar zal inmiddels wel een echo hebben laten maken..

maarnee ze gisten alleen maar...

Ja gisten, daar krijgen ze een dikke buik van. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 14:07 



 
Profiel   

lol... :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 14:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 118 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen