Mevrouw is een verrassing!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hengst of merrie

Hengst
46 (37%)
Merrie
77 (62%)

Totaal aantal stemmen: 123


Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 21:34

Even snel een update:

Vanmiddag een lekkere lange staprit gemaakt, ging weer super!
Net op de wei onrustig beetje plat liggen, nu ze op stak staat is ze rustig maar houd de staart hoog, al overleg met de dierenarts gehad ne beeld klopt niet ke koliek, zal ze beginnen? Uiers zijn leeg Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13943
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:49

Ik zou in dit stadium van dracht helemaal geen lange stapritten meer maken... lekker vakantie geven

Ze bevallen ook heel vaak zonder vol uier. Kan er weinig op zeggen. Elke merrie is anders :P

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 00:50

Je zegt ze houd de staart hoog. Is op je de foto slecht te zien , maar als ze bijna gaat bevallen worden de banden slap en lijkt de staartaanzet hoger te liggen. Kijk wens hoever je haar staart kan optillen? Als de banden echt slap zijn kan je hem bijna op haar rug leggen. Dan is de bevalling heel nabij.

Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 20:54

Eef_Bam schreef:
Je zegt ze houd de staart hoog. Is op je de foto slecht te zien , maar als ze bijna gaat bevallen worden de banden slap en lijkt de staartaanzet hoger te liggen. Kijk wens hoever je haar staart kan optillen? Als de banden echt slap zijn kan je hem bijna op haar rug leggen. Dan is de bevalling heel nabij.

Ik weet niet precies hoe slap de banden moeten zijn, is mijn eerste drachtige merrie. Wel kan je het gemakkelijk indrukken zonder kracht te zetten. Straat kan op 3 cm na op de rug gelegd worden, maar dit was eergisteren ook al.


Helaas was er vorige nacht en afgelopen nacht niks gekomen. Ze was wel heel chagerijnig, onrustig en niet d’r zelf. Deze avond lijkt het iets beter te gaan, maar niet zoals ik haar ken. Ze is vooral heel erg afwezig, mocht het morgen niet beter gaan denk ik dat ik de dierenarts laat komen, maak me toch zorgen.
Ook staat ze heel veel op rust en wisselt verl van been. Doe op het moment nu niks met haar, alleen de basis verzorging, lijkt veder ook geen behoefte aan meer te hebben.

Afbeelding
Dit is nu haar uier, mag er niet meer bij komen en ze heeft 2 rare bulten ervoor, iemand die weet wat dat is? Ben zoiezo van plan morgen de dierenarts te bellen om te vragen wat het is.

Uier 27-05:
Afbeelding
Uier vandaag:
Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8881
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:24

Muchacho1 schreef:
Even snel een update:

Vanmiddag een lekkere lange staprit gemaakt, ging weer super!
Net op de wei onrustig beetje plat liggen, nu ze op stak staat is ze rustig maar houd de staart hoog, al overleg met de dierenarts gehad ne beeld klopt niet ke koliek, zal ze beginnen? Uiers zijn leeg [ [url=m/pLHU2c.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn drachtige merrie van vorig jaar was ook zo "koliekerig". Een weekje voordat het veulen geboren werd. Heel onrustig, liggen, flemen ect.

Mijn merrie van dit jaar draagt al 3 weken haar staart...

Beide maidens.

Hopelijk komt die van jouw gauw :)

gerlindie

Berichten: 4637
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:48

Zijn die bulten niet gewoon zucht?

Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 22:37

KittyDylan schreef:
Muchacho1 schreef:
Even snel een update:

Vanmiddag een lekkere lange staprit gemaakt, ging weer super!
Net op de wei onrustig beetje plat liggen, nu ze op stak staat is ze rustig maar houd de staart hoog, al overleg met de dierenarts gehad ne beeld klopt niet ke koliek, zal ze beginnen? Uiers zijn leeg [ [url=m/pLHU2c.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn drachtige merrie van vorig jaar was ook zo "koliekerig". Een weekje voordat het veulen geboren werd. Heel onrustig, liggen, flemen ect.

Mijn merrie van dit jaar draagt al 3 weken haar staart...

Beide maidens.

Hopelijk komt die van jouw gauw :)


Dat stelt me wel gerust! Merk dat ik met alles heel voorzichtig ben geworden nadat ik mijn Shetlander 1,5 maand geleden heb moeten laten inslapen. Soms denkt me dierenarts ook al waarom ik nu weer bel :o
Hoop ook dat het snel komt!


gerlindie schreef:
Zijn die bulten niet gewoon zucht?

Geen idee weet ik niet zeker, had ik idd ook al bedacht. Maar omdat ik het niet zeker weet overleg ik het toch ook graag via de mail even met mijn dierenarts.

Elihood
Berichten: 54
Geregistreerd: 09-11-20

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:38

Heb je alweer nieuws? :)

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:42

Oh wat leuk! Ik ben ook heel benieuwd! Ik denk dat er een leuk vosje of donkerbruin veulentje uit gaat komen <3

Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 13:46

Even nog een update, helaas nog niks geboren!

Cassis is wel heel chagerijnig de laatste 2 dagen en heeft het zwaar met dit warme weer natuurlijk. Heb het met haar te doen :(:)

Veder heb ik de camera aan de praat gekregen en heb ik nu eidnelijk beeld.

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik nog een foto van d’r buik gemaakt gisteren, hij is alweer gegroeid :9

Afbeelding

Ik ben beniwud hoe lang het nog duurt!

Iemand zin om een gokje te wagen? Ik denk dit weekend, mijn moeder denkt volgende week woensdag.

Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 22:59

Weet iemand de meest voorkomende voortekenen van bevalling? Lees overal zoveel verschillende dingen. Ze staat nu heel erg onrustig rondjes draaien, staan en liggen en bijten naar haar buik.

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:11

Dat lijken mij duidelijke tekenen van een mogelijke bevalling.

Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 23:16

Afbeelding
Ze ligt nu elke keer zo?

Kabayo

Berichten: 13943
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:18

Die komt hoor. Als je weeën ziet moet het snel gaan. Duurt dit lang en ligt ze steeds zo zou ik actie ondernemen. Maar denk dat het we goedkomt :)

Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 23:21

Hoe zie ik precies weeen? Ik heb filmpjes proberen te zoeken maar kan het niet vinden, vind het zo lastig!!

Edit:
Filmpje gevonden, kwa gedrag lijkt het erop, nog geen weeën te zien. Blijf vannacht wakker om het in de gaten te houden!!

senna21

Berichten: 11843
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:30

Spannend. Goede wacht gewenst.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:34

Oeh spannend. Succes!

LaPluche

Berichten: 1978
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:38

Succes!!

Oskarrino
Berichten: 793
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 00:51

Spannend! Ben benieuwd wat eruit komt

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 07:44

En TS? Is de verrassing al uitgepakt?

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:33

Oeh wat leuk! Hele knappe merrie, er zal vast een leuk veulentje uitkomen,
Ik volg en ben benieuwd!

pillow
Berichten: 7792
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:34

Muchacho1 schreef:
Hoe zie ik precies weeen? Ik heb filmpjes proberen te zoeken maar kan het niet vinden, vind het zo lastig!!

Edit:
Filmpje gevonden, kwa gedrag lijkt het erop, nog geen weeën te zien. Blijf vannacht wakker om het in de gaten te houden!!

Jij hebt dus echt nul komma nul verstand en benul hoe een bevalling verloopt. Ik mag hopen dat je iemand in de buurt hebt die er wel kijk op heeft. Succes en ik hoop dat het allemaal gladjes verloopt.

LaPluche

Berichten: 1978
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:38

@pillow, zure ochtend???
Ze heeft pony drachtig gekocht zonder dat ze het wist. Ze doet erg haar best en ze zal vast de dierenarts bellen als er wat is.

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:40

pillow schreef:
Muchacho1 schreef:
Hoe zie ik precies weeen? Ik heb filmpjes proberen te zoeken maar kan het niet vinden, vind het zo lastig!!

Edit:
Filmpje gevonden, kwa gedrag lijkt het erop, nog geen weeën te zien. Blijf vannacht wakker om het in de gaten te houden!!

Jij hebt dus echt nul komma nul verstand en benul hoe een bevalling verloopt. Ik mag hopen dat je iemand in de buurt hebt die er wel kijk op heeft. Succes en ik hoop dat het allemaal gladjes verloopt.


Zo, die reactie is helemaal nergens voor nodig en ook totaal niet helpend. Eens moet een eerste keer zijn en dan is een forum als dit mooi om elkaar kennis bij te geven, niet elkaar afsnauwen.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:45

pillow schreef:
Muchacho1 schreef:
Hoe zie ik precies weeen? Ik heb filmpjes proberen te zoeken maar kan het niet vinden, vind het zo lastig!!

Edit:
Filmpje gevonden, kwa gedrag lijkt het erop, nog geen weeën te zien. Blijf vannacht wakker om het in de gaten te houden!!

Jij hebt dus echt nul komma nul verstand en benul hoe een bevalling verloopt. Ik mag hopen dat je iemand in de buurt hebt die er wel kijk op heeft. Succes en ik hoop dat het allemaal gladjes verloopt.


Ze kan er toch niks aan doen? Ze wist niet eens dat ze drachtig was, het is alleen een leuke verassing voor haar..
Tja dan weet ze er minder van, ze doet toch haar best. Je leest toch dat ze het zo goed mogelijk probeert...
Maar ze heeft het topic geopend om het leuke nieuws te delen, niet om dit soort kritiek te ontvangen. Waar ze nogmaals, niks aan kan doen.