Mevrouw is een verrassing!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hengst of merrie

Hengst
46 (37%)
Merrie
77 (62%)

Totaal aantal stemmen: 123


Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:09

Ondertussen kijk ik elke paar uur of er al nieuws is :)

LaPluche

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:37

Hahaha, ik hier ook. Elke dag wel een paar keer. :=

Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 19:39

Haha snap ik wel! Ik zit zelf helaas ook in spanning te wachten tot ik de uitslag van het bloedonderzoek heb, vanavond of morgen.

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 19:44

en? al uitslag van het bloedonderzoek?

vierhoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:45

ik volg mee! ben benieuwd wat er uit komt :)

Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 21:47

Loran schreef:
en? al uitslag van het bloedonderzoek?


Helaas nog niet, ik hoop morgen, ze moest het overleggen met Utrecht… -O- :=

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:44

Ook nog geen veulen dan helaas... :n ?

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:58

Begrijp ik het dan goed dat als je merrie niet drachtig blijkt te zijn, dat ze dan een tumor heeft? Dat zou wel heel zuur zijn, voor jou en voor je paard. Dan zou je van het ene superhappy naar superdown glijden. Wat een stressvolle tijd moet het voor je zijn. Onzeker. Bah. Sterkte.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:45

Volgens mij Monique begrijpen we dat alletwee zo en is dat zo. Dat zou inderdaad het toppunt van verdrietig zijn.

Sonraffie

Berichten: 1286
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Warder, Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:58

spannend, hopelijk goed nieuws! :(:)

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:56

Wel, laten we niet direct uit gaan van het aller ergste... een schijndracht kan ook nog altijd. Een kennis heeft het zonet voor gehad. Merrie stond in de melk en al, dikke buik, alle kenmerken, hormonaal drachtig... maar een lege baarmoeder.

Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 17:03

Sigrid72 schreef:
Wel, laten we niet direct uit gaan van het aller ergste... een schijndracht kan ook nog altijd. Een kennis heeft het zonet voor gehad. Merrie stond in de melk en al, dikke buik, alle kenmerken, hormonaal drachtig... maar een lege baarmoeder.


Hoe lang is ze schijndrachtig geweest? Aangezien ik daar zelf ook aan denk maar de dierenarts zegt dat ze dan al lang gestopt moet zijn.

Veder heb ik goed nieuws, ze heeft geen tumor wijst het bloed uit! De dierenarts wilt eventueel veder zoeken wat het is, maar ik weet het nog niet zo goed. Ik wil het even aankijken, wat zouden jullie doen bokt?

Heb vandaag even 15 minuten onder het zadel gestapt en een klein drafje gemaakt. De dierenarts vind het een goed idee om haar weer lichtjes aan het werk te zetten zodat ze weer conditie opbouwt.
Laatst bijgewerkt door Muchacho1 op 28-06-21 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:04

Is ze dan definitief niet drachtig? Ik zou het zelf wel zeker willen weten eigenlijk

Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 17:05

Marjo schreef:
Is ze dan definitief niet drachtig? Ik zou het zelf wel zeker willen weten eigenlijk


Dat weet ik dus nog niet helaas, ik wacht nog op die uitslag, ik zat zelf misschien aan een echo te denken, maar kan dat nu nog?

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:07

Paarden kunnen een maand overdragen. Je weet niet wanneer ze gedekt zou kunnen zijn. Ik zou ook zeker willen weten dat ze niet drachtig is. Ze ziet er wel drachtig uit.

anca

Berichten: 1783
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:15

Marjo schreef:
Is ze dan definitief niet drachtig? Ik zou het zelf wel zeker willen weten eigenlijk


Ik zou niet rijden tot ik zekerheid heb. Dat doe je toch niet rijden op een mogelijk ver drachtig paard.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:17

Ooh spannend, heel veel succes!
Ik duim voor goed nieuws (wat dat ook mag zijn ;) )

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:19

Spannend hoor! *\o/*
Ik zou alleen niet rijden tot je zekerheid hebt. Stel ze is hoogdrachtig, dan wil je daar niet meer opstappen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:20

Ik zou toch dat stapritje onder het zadel even niet meer doen totdat je zeker weet dat ze echt niet (hoog) drachtig is. Die bolle buik wordt iets opgevangen door de buikspieren maar ook de rugspieren en banden hebben bijhoorlijk wat gewicht op te vangen. Als de banden in de achterhand zoals ik begreep ook losser zijn kan ze daar niet mee compenseren. Zelfs een vedergewicht is dan al snel te belastend zo ver in de mogelijke dracht.

Natuurlijk kun je wel gewoon lekker aan de hand een stapritje doen want beweging an sich is niet slecht.

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:23

Vind het maar een vreemd verhaal worden....er moet toch binnen afzienbare tijd vastgesteld kunnen worden of een pony drachtig is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:38

Ts, ik zou zeer snel ergens een second opinion gaan vragen. Niet drachtig, wel drachtig, misschien drachtig en toch weer gaan rijden. Zo erg moeilijk is het niet om nu op te voelen en te weten of er een veulen in zit of niet. Als ze echt zo ver in de dracht is kun je dit onmogelijk nog missen.
Gooi er desnoods een echo tegen aan. Voor hetzelfde geld is ze ergens in februari pas gedekt.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:41

Nou ik vindt het zeer bijzonder dat die DA haar dan niet opgevoeld heeft. Zoals moestuin al zegt, dat is nu niet te missen.

Kaplaars

Berichten: 1548
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:44

Heb je met verschillende dierenartsen contact gehad?
Er is nog geen uitsluitsel of je merrie nu wel of niet drachtig is.
En je dierenarts raadt je aan om conditie op te gaan bouwen?
Dit lijkt mij geen handige combinatie. Zorg dat je eerst te weten komt of ze drachtig is. Je dierenarts kan je vertellen wat daarvoor moet gebeuren. Je hoeft dus niet te vragen om een echo, je moet vragen:’ ik wil weten of mijn paard drachtig is’.

Succes!

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:45

Ik vind het zo bijzonder inderdaad dat al die dierenartsen zo moeilijk lopen te doen terwijl ze er ook gewoon even een arm in kunnen steken, kort door de bocht geformuleerd misschien maar dat lijkt me toch de meeste zekerheid geven. Gewoon even Dr. Pollen :=

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:54

Muchacho1 schreef:
Sigrid72 schreef:
Wel, laten we niet direct uit gaan van het aller ergste... een schijndracht kan ook nog altijd. Een kennis heeft het zonet voor gehad. Merrie stond in de melk en al, dikke buik, alle kenmerken, hormonaal drachtig... maar een lege baarmoeder.


Hoe lang is ze schijndrachtig geweest? Aangezien ik daar zelf ook aan denk maar de dierenarts zegt dat ze dan al lang gestopt moet zijn.

De merrie was gedekt geweest en ze was ook effectief drachtig gescand... maar moet de vrucht onderweg verloren zijn. Ik denk dat ze al 2-3 weken over datum was toen er een echo werd uitgevoerd en bleek dat de baarmoeder leeg was. Voor het overige had de merrie alle kenmerken, schoot ook in de melk en was hormonaal drachtig.

Blij voor jou dat het geen tumor is. Er zijn heel wat merries die ruimschoots hun tijd nemen dit jaar.... en jij hebt niets om op voort te gaan qua datum. Is een echo een optie voor je merrie ? Een kundig arts kan die nu nog uitvoeren.