Mevrouw is een verrassing!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hengst of merrie

Hengst
46 (37%)
Merrie
77 (62%)

Totaal aantal stemmen: 123


Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 18:10

Nogmaals, de uitslag van het bloed om te kijken via het bloed of ze drachtig is, is nog niet binnen! Daarom weet ik het nog niet, deze komt snel binnen, tot die tijd dus onzekerheid helaas.

Iedereen ook bedankt voor de adviezen over echo, en ook over het rijden. Ik weet alleen niet wat ik hiermee moet en ga daar even over nadenken aangezien het me wel lijkt dat de dierenarts het wel weet, veder maakt het natuurlijk niet uit om nog een paar extra weken stil te staan

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:16

Heel fijn in ieder geval dat het geen tumor is.

Heeft de d.a. ook gezegd wanneer de uitslag komt van de bloedtest die moet uitwijzen of ze drachtig is of niet?

Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 18:18

Monique1963 schreef:
Heel fijn in ieder geval dat het geen tumor is.

Heeft de d.a. ook gezegd wanneer de uitslag komt van de bloedtest die moet uitwijzen of ze drachtig is of niet?


Binnen nu en 3 werkdagen, dus denk dat ik de adviezen hier opvolg en in iedergeval deze aankomende 3 dagen niet ga rijden.

Iedereen trowuens super bedankt voor het meedenken!

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:22

Maar ik snap niet dat de DA niet even opvoelt.
Een bloedtest om drachtigheid aan te tonen kan tot 4 maanden, daarna is het niet meer te zien in het bloed.
Een urineonderzoek kan dan nog wel (kan pas na 4 maanden) en heb je direct uitslag.

Maar het makkelijkste en snelste voor iedereen is opvoelen.
Of evt een uitwendige echo.

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:25

Muchacho1 schreef:
Nogmaals, de uitslag van het bloed om te kijken via het bloed of ze drachtig is, is nog niet binnen! Daarom weet ik het nog niet, deze komt snel binnen, tot die tijd dus onzekerheid helaas.


Men test hier op de hormonen voor drachtigheid, maar daarmee is een schijndracht dus niet uitgesloten.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:28

Muchacho1 schreef:
Monique1963 schreef:
Heel fijn in ieder geval dat het geen tumor is.

Heeft de d.a. ook gezegd wanneer de uitslag komt van de bloedtest die moet uitwijzen of ze drachtig is of niet?


Binnen nu en 3 werkdagen, dus denk dat ik de adviezen hier opvolg en in iedergeval deze aankomende 3 dagen niet ga rijden.

Iedereen trowuens super bedankt voor het meedenken!


Verstandig! En daarom is bokt soms heel fijn, zoveel ervaring. Is jou dierenarts trouwens een dierenarts voor alle dieren, voor vee of speciaal voor paarden? Dat kan soms ook namelijk best schelen (ook voor jou portemonnee :D)

pien_2010

Berichten: 43314
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:29

Rytar ik had dezelfde vraag . Want waarom is er niet gelijk even opgevoeld? Dat is vind ik een terechte vraag.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:51

Buiten dat je met opvoelen direct uitslag hebt, is het ook nog eens vele malen goedkoper dan een bloedtest, daarbij testen ze het bloed op drachthormonen en niet daadwerkelijk op of ze echt drachtig is.

Goedkoopste, snelste en meest veiligste uitslag, verkrijg je gewoon door even snel op te voelen.
Ik snap niet dat je eigen dierenarts hier niet mee komt.
Dit vind ik puur een gevalletje: geld binnenharken ten koste van een goedwillend onervarem persoon.
De scannen hier bij ons thuis, kost 15 euro om op te voelen, heeft mijn merrie met +-7maand nog opgevoelt omdat we niet zeker waren of er wel wat in zat...ze zat er nauwelijks tot haar elleboog in en zei direct al, ja hoor, ik voel een heel fijn neusje :+

Dus ik zou gewoon even een erkende paardenarts (dus geen allround veterinair persoon) vragen om haar ff 5 seconden op te voelen en je bent een uitslag + een happy portemonee verder.

Tevens sluit ik me aan bij de rest, nu vooral niet gaan rijden nu je nog geen zekerheid hebt of ze wel of niet drachtig is. Mocht ze het wel zijn, is het echt niet meer verstandig om er nog bovenop te zitten, aan de hand wandelen etc is uiteraard geen probleem.

Succes, ik hoop dat ze mooi drachtig is en dat de kleine verassing snel je wereld op zijn kop mag komen zetten <3

dAAn2410
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-03-21

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:28

nou ik ben benieuwd!

Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 21:35

Afbeelding

Net nog even bij haar geweest om d’r stal te doen, schrik me dood hoe rond ze is :wow:

Hoop snel de uitslag te krijgen!

Opvoelen gaat helaas niet, is 2x geprobeerd, staat ze niet toe.

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:38

Dan zou ik een praam er op zetten of eventueel sederen? Heb je wel duidelijkheid

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:38

Zie je d'r buik niet bewegen dan? Dat zou je nu toch wel moeten kunnen zien als ze echt drachtig is.

Anoniem

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:45

Hoe is de uier?

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:48

Die is echt wel drachtig hoor :') zo enorm breed, dit is geen vet..

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:53

mirtedl schreef:
Dan zou ik een praam er op zetten of eventueel sederen? Heb je wel duidelijkheid


Of gewoon nog even die 3 dagen wachten op de uitslag.

Wij hadden vroeger op de kinderboerderij een ezel en die was ook zo maar echt niet drachtig.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:00

Sederen zou ik doen, had die van mij ook. Ik had daadwerkelijk een verassingsveulen twee jaar terug! En toen ik haar liet scannen was ze al op maand 9 en het is behoorlijk belangrijk om te weten. Zij liet zich ook niet scannen, dus twee keer onder sedatie laten doen.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:22

judithM schreef:
Vind het maar een vreemd verhaal worden....er moet toch binnen afzienbare tijd vastgesteld kunnen worden of een pony drachtig is?


Nou inderdaad! Vind het een prutsarts. Opvoelen gaat ook al niet..

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 02:08

Cowgirl schreef:
mirtedl schreef:
Dan zou ik een praam er op zetten of eventueel sederen? Heb je wel duidelijkheid


Of gewoon nog even die 3 dagen wachten op de uitslag.

Wij hadden vroeger op de kinderboerderij een ezel en die was ook zo maar echt niet drachtig.

Een bloedtest geeft alleen een goede uitslag tijdens de eerste 4 maanden van de dracht, daarna is het niet meer uit het bloed te halen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 06:39

Brainless schreef:
Een bloedtest geeft alleen een goede uitslag tijdens de eerste 4 maanden van de dracht, daarna is het niet meer uit het bloed te halen.

Dit. Het heeft geen zin daarop te wachten. Zonder van je geld ook.

Ik zou ook voor een ander gaan.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 07:23

anca schreef:
Marjo schreef:
Is ze dan definitief niet drachtig? Ik zou het zelf wel zeker willen weten eigenlijk


Ik zou niet rijden tot ik zekerheid heb. Dat doe je toch niet rijden op een mogelijk ver drachtig paard.


zolang paard aangeeft dat ze het niet erg vind waarom niet? Ik ging altijd zolang door dat paard het niet vervelend vond. zo ook eens een merrie gehad (wel verkeerde datum) dat ik nog vrij fanatiek reed, paard vond ok, volgende dag een veulen er naast. Niemand had zien aankomen.

Kabayo

Berichten: 13986
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 07:29

Een zadel past niet eens als ze zo breed is. Ik ging altijd zonder zadel stappen als ze zo laat in de dracht zijn. Natuurlijk niet meer een uur lang trainen

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:45

Je gaat toch niet op een hoogdrachtige merrie zitten, vooral als ik die buik zie op de laatste foto van TS? Maar goed, dat is dus een hele discussie op zich.

Carowlina
Berichten: 42
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:04

Wat een nare situatie zeg.
Ik ben het eens met de bokker hierboven, jouw DA doet niet echt der best!
Ik zou eens iemand anders bellen, zodat je eindelijk zekerheid hebt over de situatie.

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:41

@ts ben je al iets wijzer?

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: Mevrouw is een verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:56

Spannend zeg hoop dat er gewoon niet en gezond veulen geboren word ze lijkt indd wel echt drachtig!

En ik heb ook gewoon tot de laatste dag blokjes om buiten gestapt zonder zadel vond mevr heerlijk en moest vanwege dikke achterbenen zelfs een drafje vond ze af en toe erg leuk om te doen! Beweging geven is juist goed voor een drachtige merrie (vind ik) :j