Hengst of merrie
Hengst 37%  37%  [ 46 ]
Merrie 62%  62%  [ 77 ]
Totaal aantal stemmen : 123

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 12 [ 298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Plaats een nieuw onderwerp

Mevrouw is een verrassing!

 
Profiel   

Oh....neee toch!!!!
Dit is echt geen goed bericht.
Jeetje....zo zit je met smart te wachten op een veulen en zo blijkt t een tumor te zijn
Verschrikkelijk
Hopelijk kan je merrie nog een hele tijd pijnvrij leven
Sterkte Y;(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 12:37 



 
Profiel   

Och nee toch! Wat een schok zal dat voor je zijn! Hopelijk blijft ze nog lang bij je en doet ze dat zonder last te hebben. Veel sterkte en geniet van elkaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 18:36 



 
Profiel   

Wat een nare en bijzondere wending. Een maand geleden te horen krijgen dat ze geen tumor heeft en binnen een maand een veulen zal krijgen. En nu blijkt het wel een tumor en niet drachtig. Heel bijzonder en ik zou toch die DA eens aan zijn jasje trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 18:43 



 
Profiel   

pillow schreef
Wat een nare en bijzondere wending. Een maand geleden te horen krijgen dat ze geen tumor heeft en binnen een maand een veulen zal krijgen. En nu blijkt het wel een tumor en niet drachtig. Heel bijzonder en ik zou toch die DA eens aan zijn jasje trekken.


De dierenarts kkm hier ook niks aan doen, er is toen op een specifieke tumor getest en deze heeft ze dus ook niet. Het is wel echt een rollercoaster maar ikzelf ben zeer tevreden over haar en zij weet ook het hele verhaal uiteraard bij de kliniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 18:53 



 
Profiel   

Heftig hoor! Ik hoop dat je nog lang van haar kunt genieten en ze geen pijn en ongemak heeft!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 20:16 



 
Profiel   

Ach meis, je hebt haar nog maar zo'n korte tijd. Wat een achtbaan.
Ik gun je nog een heleboel mooie herinneringen met haar.

Kan het ook zijn dat haar hele lijf reageerde op de tumor alsof het een groeiend veulen was? Aangezien ze ook zo rap aan het uitdijen was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 20:16 



 

Sterkte TS Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 20:48 



 
Profiel   

Sterkte TS
Kunnen ze bij een paard de baarmoeder niet weghalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 20:56 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Ach meis, je hebt haar nog maar zo'n korte tijd. Wat een achtbaan.
Ik gun je nog een heleboel mooie herinneringen met haar.

Kan het ook zijn dat haar hele lijf reageerde op de tumor alsof het een groeiend veulen was? Aangezien ze ook zo rap aan het uitdijen was.


Dwt weet ik niet zo goed, wat ik wel had gevraagd waarom ze dan via het bloed drachtig was, dat komt doordat haar lichaam “denkt” dat er een veulen in zit


Art_Ificious schreef
Sterkte TS
Kunnen ze bij een paard de baarmoeder niet weghalen?

Klopt dit kan idd, maar zware operatie en aardig duur, aangezien ze al 14, bijna 15 is durf ik dit niet zo goed aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:06 



 
Profiel   

Bij een blije, gezonde merrie zou ik ook op die leeftijd een operatie nog wel aandurven. Maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken. Want dat is ook wel een dingetje. Merk je ook verandering in haar gedrag? En heeft je da ook opties gegeven qua medicatie om het gevoel dat ze drachtig is te omzeilen? Een kennis van mij had een schijnzwangere merrie, met medicatie kwam die er weer vanaf. Die had echter geen tumor...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:27 



 
Profiel   

Rytir schreef
Bij een blije, gezonde merrie zou ik ook op die leeftijd een operatie nog wel aandurven. Maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken. Want dat is ook wel een dingetje. Merk je ook verandering in haar gedrag? En heeft je da ook opties gegeven qua medicatie om het gevoel dat ze drachtig is te omzeilen? Een kennis van mij had een schijnzwangere merrie, met medicatie kwam die er weer vanaf. Die had echter geen tumor...


Dat is een goede, daar kan ik idd nog wel naar vragen. Operatie doe ik vooral niet omdat ik het een te groot risico zelf vind en idd ook wel een deel kosten uiteraard. Verandering in gedrag iig niet ze is altijd haarzelf. Onder het zadel begon ze wel te bokken maar dit ga ik niet nog een keer proberen. Dus tot nu toe geen veranderingen en ze is nog blij en galoppeerde uit haar zelf nog dus voor nu geen pijn gelukkig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:48 



 
Profiel   

Sterkte Muchacho. Wat een vervelend nieuws -O-
Hopenlijk kun je nog lang genieten van je merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 22:12 



 
Profiel   

Heel veel sterkte!
Wat een heftige uitkomst.

Ik weet heel goed dat je een paard niet mag vermenselijken, maar vanuit mijn persoonlijke ervaring zou ik zelf wel overwegen om de baarmoeder weg te laten halen :j Ik had namelijk zelf een goedaardige tumor op mijn baarmoeder (bij mensen noemen ze dat een vleesboom, denk dat dat aardiger klinkt ofzo), het geheel had een omvang vergelijkbaar met 5 maanden zwangerschap, als ik er niets aan zou doen zou het geheel blijven groeien. Ik heb dus mijn baarmoeder weg laten halen, zware operatie inderdaad, maar wát een goede beslissing! Achteraf gezien werd ik behoorlijk beperkt door die tumor, het drukt toch tegen je organen aan, mijn hormonen waren van slag (heel heftige ongesteldheid, psychisch niet echt meer stabiel en om alles huilen in die periode :')).
Toen ik herstelde van de operatie kwam ik er pas achter hoeveel last ik eigenlijk had van die tumor. Nu loop ik weer halve marathons, en doe alles wat ik wil!
Een tumor stopt meestal niet zomaar met groeien, daar zou ik zeker even naar vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 07:32 



 
Profiel   

Ahhh heel veel sterkte toegewenst...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 08:23 



 
Profiel   

Achterom schreef
Heel veel sterkte!
Wat een heftige uitkomst.

Ik weet heel goed dat je een paard niet mag vermenselijken, maar vanuit mijn persoonlijke ervaring zou ik zelf wel overwegen om de baarmoeder weg te laten halen :j Ik had namelijk zelf een goedaardige tumor op mijn baarmoeder (bij mensen noemen ze dat een vleesboom, denk dat dat aardiger klinkt ofzo), het geheel had een omvang vergelijkbaar met 5 maanden zwangerschap, als ik er niets aan zou doen zou het geheel blijven groeien. Ik heb dus mijn baarmoeder weg laten halen, zware operatie inderdaad, maar wát een goede beslissing! Achteraf gezien werd ik behoorlijk beperkt door die tumor, het drukt toch tegen je organen aan, mijn hormonen waren van slag (heel heftige ongesteldheid, psychisch niet echt meer stabiel en om alles huilen in die periode :')).
Toen ik herstelde van de operatie kwam ik er pas achter hoeveel last ik eigenlijk had van die tumor. Nu loop ik weer halve marathons, en doe alles wat ik wil!
Een tumor stopt meestal niet zomaar met groeien, daar zou ik zeker even naar vragen.

Bij de mens is dat heel wat anders. Jij kunt je houden aan de regels over rust en op bed liggen en niet tillen noem maar op. Een paard kan dat niet. Bovendien zijn de risico's bij een paard veel en veel groter. Infecties en het opstaan na een narcose. En jij hoeft jou operatie niet zelf te betalen dat is ook nogal een verschil. Dus een vergelijk is totaal niet aan de orde. Ik zou dit paard niet laten opereren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 09:27 



 
Profiel   

Lieve ts. Wat ontzettend rot!
Wat een onwijze rollercoaster ben je door geweest!

Ik begrijp je keuze mega mega goed! En wil je echt een enorme knuffel geven! En natuurlijk heel erg veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 09:40 



 
Profiel   

Ik weet niet of je hier op zit te wachten TS, maar ik zou ook niet opereren. Hoe groot is de kans dat het echt helemaal goed komt? En dan mag je best de niet onaanzienlijke kosten mee laten tellen. En dan eigenlijk het belangrijkste: wat doe je het dier aan? Pijn en ongemak en voor hoe lang? Wij hebben pas zo’n debacle gehad met een kat, moeilijk verhaal, maar ook in het belang van het dier besloten hem in te slapen. Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 10:10 



 
Profiel   

pillow schreef
Achterom schreef
Heel veel sterkte!
Wat een heftige uitkomst.

Ik weet heel goed dat je een paard niet mag vermenselijken, maar vanuit mijn persoonlijke ervaring zou ik zelf wel overwegen om de baarmoeder weg te laten halen :j Ik had namelijk zelf een goedaardige tumor op mijn baarmoeder (bij mensen noemen ze dat een vleesboom, denk dat dat aardiger klinkt ofzo), het geheel had een omvang vergelijkbaar met 5 maanden zwangerschap, als ik er niets aan zou doen zou het geheel blijven groeien. Ik heb dus mijn baarmoeder weg laten halen, zware operatie inderdaad, maar wát een goede beslissing! Achteraf gezien werd ik behoorlijk beperkt door die tumor, het drukt toch tegen je organen aan, mijn hormonen waren van slag (heel heftige ongesteldheid, psychisch niet echt meer stabiel en om alles huilen in die periode :')).
Toen ik herstelde van de operatie kwam ik er pas achter hoeveel last ik eigenlijk had van die tumor. Nu loop ik weer halve marathons, en doe alles wat ik wil!
Een tumor stopt meestal niet zomaar met groeien, daar zou ik zeker even naar vragen.

Bij de mens is dat heel wat anders. Jij kunt je houden aan de regels over rust en op bed liggen en niet tillen noem maar op. Een paard kan dat niet. Bovendien zijn de risico's bij een paard veel en veel groter. Infecties en het opstaan na een narcose. En jij hoeft jou operatie niet zelf te betalen dat is ook nogal een verschil. Dus een vergelijk is totaal niet aan de orde. Ik zou dit paard niet laten opereren.

Wat ben jij toch altijd vriendelijk :+
Ik zeg toch dat je een paard niet mag vermenselijken en deel vervolgens mij eigen ervaring. Meer niet.
Jij bent niet degene die bepaalt of ik dat mag doen.
Wat ik wil zeggen: het dier ervaart vermoedelijk nu ook al veel ongemak en pijn. Dat gaat niet over, een tumor groeit, hoe dan ook.
Niets doen is een toekomst met veel pijn en uiteindelijk de dood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 10:19 



 
Profiel   

truus1957 schreef
Ik weet niet of je hier op zit te wachten TS, maar ik zou ook niet opereren. Hoe groot is de kans dat het echt helemaal goed komt? En dan mag je best de niet onaanzienlijke kosten mee laten tellen. En dan eigenlijk het belangrijkste: wat doe je het dier aan? Pijn en ongemak en voor hoe lang? Wij hebben pas zo’n debacle gehad met een kat, moeilijk verhaal, maar ook in het belang van het dier besloten hem in te slapen. Sterkte


Hier zit ik juist op te wachten!
Ik zelf ga ook niet opereren of behandelen. Eventueel wel kijken voor dingen die de groei kunnen remmen en idd afwachten tot het niet meer gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 10:31 



 
Profiel   

Wat ben jij toch altijd vriendelijk :+
Ik zeg toch dat je een paard niet mag vermenselijken en deel vervolgens mij eigen ervaring. Meer niet.
Jij bent niet degene die bepaalt of ik dat mag doen.
Wat ik wil zeggen: het dier ervaart vermoedelijk nu ook al veel ongemak en pijn. Dat gaat niet over, een tumor groeit, hoe dan ook.
Niets doen is een toekomst met veel pijn en uiteindelijk de dood.[/quote]

Ik zelf denk niet dat dat de toekomst is. Uiteraard hou ik haar goed in de gaten en vind het fijn jouw verhaal te lezen. En wellicht dat ze wel in bepaalde dingen wordt beperkt, dan kan natuurlijk. Maar zoalng ik haar gedrag nog niet zie veranderen, ze nog speelt en rent en olezier heeft in het niks doen maar ook in wel dingen doen ga ik door. Mocht hier verandering in komen dan zou ik idd de knoop doorhakken en zo realistisch ben ik dan gelukkig wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 10:33 



 
Profiel   

Ik begrijp ook wel dat TS niet wil laten opereren, ik zou mij ook drie keer achter mijn oren krabben. Als het paard nog blij erbij loopt, zelf nog rond rent en goed in haar vel lijkt te zitten zou het mijn eerste keuze ook niet zijn. Je kan dan best een aanzienlijke spaarrekening hebben, maar tumoren zijn zoiets grilligs, die kunnen ook binnen een jaar ergens anders in het lichaam als uitzaaiing opduiken.
De geldput is ook niet bodemloos, en dan heb je het paard dus wel door weken of maanden van ellende laten gaan om haar alsnog in te moeten laten slapen. Zoals Pillow terecht aangeeft: mensen kunnen bedenken dat ze voordeel halen uit bedrust, hoe verveld die ook is. Een paard kun je dat niet vertellen, die maak je er diep ongelukkig mee.

Ik denk dat je er realistisch in staat, TS, daar heb ik veel respect voor. Goed kijken naar je paard, zoals je al aangeeft, en vooral lekker genieten. Ik duim dat je dat nog lang mag doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 13:11 



 
Profiel   

Hi TS, we zijn 3 weken verder en ik was benieuwd hoe het met je paardje gaat, blijft ze hetzelfde of wordt de tumor groter. En hoe gaat het met jouzelf, vind het zo rot voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 10:08 



 
Profiel   

net het hele topic weer zitten lezen, wat heftig zeg.

eerst bereidt je je voor op een klein lief veulentje, blijkt het een tumor te zijn.

ik wens je heel veel sterkte en je paardje heel veel beterschap. :knuffel:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 10:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 12 [ 298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen