Hengst of merrie
Hengst 37%  37%  [ 46 ]
Merrie 62%  62%  [ 77 ]
Totaal aantal stemmen : 123

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 12 [ 298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mevrouw is een verrassing!

 
Profiel   

spannend zeg!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 10:51 



 
Profiel   

[ img ]

Hier zie je hoe ze d’r staart nu draagt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 10:57 



 
Profiel   

Ik zou wellicht toch ff iemand laten kijken die er wat verstand van heeft.. straks ligt het veulen verkeerd en krijgt ze het er niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 14:46 



 
Profiel   

Krijgt ze het er niet uit? Heeft ze al liggen persen dan? Geen water gebroken? De merrie heeft het gewoon zwaar als hoog drachtige, maar het is nog niet zo ver. Tal van merries die nachtenlang onrustig zijn, mijn vorige paard kon dat gedrag ruim 2 weken volhouden. Deze merrie heeft ook nog eens geen uier. Dus ik zat stiekem al gemeen te gniffelen, wat als het nu echt er bijna aan lijkt te komen en die merrie gaat gewoon nog op d'r gemakje uier vullen := Ik zie ook nog geen typische puntbuik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 14:57 



 
Profiel   

Nog geen nieuws?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 18:17 



 
Profiel   

Het was natuurlijk ook ontzettend warm de afgelopen dagen, niet zo raar dat ze het moeilijk had. Misschien heeft ze het minder moeilijk nu het wat koeler is. Dan laat ze misschien nog even op zich wachten.

Ik denk dinsdag als het weer mooier weer wordt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:23 



 
Profiel   

Spannend zeg… Ik hoop voor je dat ze je niet teveel valse hoop geeft O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:57 



 
Profiel   

Spannend hoor! Vannacht nog geen veulentje geboren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:02 



 
Profiel   

oohhh spannend, ik volg

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:51 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen, zo benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 16:51 



 
Profiel   

Wat is trouwens de uitgerekende datum?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 16:54 



 
Profiel   

Appeltje_1 schreef
Wat is trouwens de uitgerekende datum?

Volgens mij is dat niet bekend. Onverwacht drachtig na aankoop, heb ik begrepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:22 



 
Profiel   

Oh ja, alles gelezen. Maar was t verhaal weer even vergeten. Maar nu komt het weer naar boven hoor, hahaha.

Idd ze had de merrie gekocht en die bleek drachtig te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:24 



 
Profiel   

Is er al nieuws? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:39 



 
Profiel   

Helaas nog geen nieuws.

De dierenarts is geweest en ze moet binnen nu en 7 dageb bevallen, maar er is ook bloed getrokken omdat er toch ook twijfel is of ze drachtig is. Dit wordt nu gecontroleerd op een granulosaceltumor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:46 



 
Profiel   

Ohh jeetje wat vervelend zeg, ik duim voor goed nieuws en een prachtig veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:53 



 
Profiel   

Muchacho1 schreef
Helaas nog geen nieuws.

De dierenarts is geweest en ze moet binnen nu en 7 dageb bevallen, maar er is ook bloed getrokken omdat er toch ook twijfel is of ze drachtig is. Dit wordt nu gecontroleerd op een granulosaceltumor.


Jeetje zeg. Dat is wel heel wat anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:11 



 
Profiel   

Maar... binnen nu en 7 dagen, en twijfel, is wel een groot verschil. Is het zo onduidelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:12 



 
Profiel   

KittyDylan schreef
Maar... binnen nu en 7 dagen, en twijfel, is wel een groot verschil. Is het zo onduidelijk?


Ze heeft alle tekenen dat ze binnenkort moet bevallen. De dierenarts vind het alleen lang duren nu al 3 dagen en dit heeft zij nog nooit gezien. Ze wou graag op die tumor controleren aangezien ze dan ook dit beeld laten zien. Ze twijfelt zelf ook of het wel een tumor is maar wilt het graag uitsluiten. Ik zelf vind het we fijn dat ze dit wilt uitsluiten geeft toch wat meer zekerheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:15 



 
Profiel   

Ik ben wel heel benieuwd..idd verschil of binnen 7 dagen bevallen of niet drachtig??
Fingers crossed dat het allemaal goed is

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:16 



 
Profiel   

Muchacho1 schreef
KittyDylan schreef
Maar... binnen nu en 7 dagen, en twijfel, is wel een groot verschil. Is het zo onduidelijk?


Ze heeft alle tekenen dat ze binnenkort moet bevallen. De dierenarts vind het alleen lang duren nu al 3 dagen en dit heeft zij nog nooit gezien. Ze wou graag op die tumor controleren aangezien ze dan ook dit beeld laten zien. Ze twijfelt zelf ook of het wel een tumor is maar wilt het graag uitsluiten. Ik zelf vind het we fijn dat ze dit wilt uitsluiten geeft toch wat meer zekerheid

Mijn merrie heeft 10 dagen gekegeld met tussendoor echte druppels en soms een straaltje melk, de banden waren al lang los, kon de staart op de rug leggen, ook had ze een vochtplaat onder de buik, liepen haar benen wat dik op, had ze een losse kling en testte de melk ook vrij laag.
Iedereen zei dat het veulen snel zou komen, maar we konden er toch nog 10 dagen op wachten.
Kortom, houd moed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:22 



 
Profiel   

[/quote]Ze heeft alle tekenen dat ze binnenkort moet bevallen. De dierenarts vind het alleen lang duren nu al 3 dagen en dit heeft zij nog nooit gezien. Ze wou graag op die tumor controleren aangezien ze dan ook dit beeld laten zien. Ze twijfelt zelf ook of het wel een tumor is maar wilt het graag uitsluiten. Ik zelf vind het we fijn dat ze dit wilt uitsluiten geeft toch wat meer zekerheid[/quote]
Mijn merrie heeft 10 dagen gekegeld met tussendoor echte druppels en soms een straaltje melk, de banden waren al lang los, kon de staart op de rug leggen, ook had ze een vochtplaat onder de buik, liepen haar benen wat dik op, had ze een losse kling en testte de melk ook vrij laag.
Iedereen zei dat het veulen snel zou komen, maar we konden er toch nog 10 dagen op wachten.
Kortom, houd moed![/quote]

Dat geeft me zeker moed! Precies dezelfde tekenen heeft ze nu, behalve de dikkere benen, vandaar mijn twijfel dus en omdat iedereen in mijn omgeving zei dat het veulen geboren moest worden, maar er niks kwam. Heb er zelf gwn niet zo veel verstand van en vandaar dierenarts laten komen. Vertrouw ik toch wat meer op dan op mezelf :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:26 



 
Profiel   

Je doet het goed hoor door bij twijfel de veearts te laten komen.
Heb je wel eens de buik zien bewegen, of het veulen wat er hopelijk in zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:40 



 
Profiel   

KootMiraDrum schreef
Je doet het goed hoor door bij twijfel de veearts te laten komen.
Heb je wel eens de buik zien bewegen, of het veulen wat er hopelijk in zit?


Heb idd al verschillende keren wat gevoeld tijdens het poetsen, ook zie je het soms op de paddock, dan beweegt haar hele lichaam mee, alsof ze een soort schokje krijgt. Ik denk dat dat het veulen is, maar zeker weten doe ik niet tot het ernaast ligt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:42 



 
Profiel   

Spannend voor je ts, verstandig dat je de da alles goed laat uitzoeken. Ik hoop dat het geen tumor is en wel een veulentje, hoe leuk zou dat niet zijn!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 12 [ 298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen