Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Symptomen drachtigheid

 
Profiel   

Hey iedereen,
een paar maand geleden heb ik een mogelijk drachtige merrie gekocht. (shetlander)
De oude eigenaar denkt dus dat ze drachtig is, ik ook en heb ook al een ''expert'' erbij gehaald die ook dacht dat het zo zou kunnen zijn.
Wat zouden verschillende symptomen kunnen zijn? Van dat het veulen bijna komt of nog een paar weken/maanden duurt? Groetjes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 13:12 



 
Profiel   

Een expert als in een dierenarts die haar gescand of opgevoeld heeft?
Want dat lijkt me de enige manier om zekerheid te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 13:14 



 
Profiel   

Matheno ja! opgevoeld, ik kan wel wat fotos maken van haar uier, want die zijn aardig groot. Zit nog op school

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 13:16 



 
Profiel   

Maar als een dierenarts heeft gekeken weet je het toch zeker? Hier is mijn merrie gescand en is ze simpelweg te dik. Als jouw merrie door de dierenarts echt drachtig is verklaard merk de vanzelf wel of ze zich anders gedraagt. Sommige merries laten niks zien en de andere is een hormoniale rotzooi om het zomaar te zeggen. Uier grootte maakt ook niet persé wat uit, kan nog 2 maanden duren of een week.
In ieder geval, alvast gefeliciteerd mocht er een kleintje komen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 13:41 



 
Profiel   

Dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 16:22 



 
Profiel   

Kleine update: Witte puntjes en mogelijk eerste melk op de uiertjes, mag niet teveel aan haar buik komen van haar, rondom de staart (vooral bovenaan) is heel zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 17:52 



 
Profiel   

sallinara schreef
Hey iedereen,
een paar maand geleden heb ik een mogelijk drachtige merrie gekocht. (shetlander)
De oude eigenaar denkt dus dat ze drachtig is, ik ook en heb ook al een ''expert'' erbij gehaald die ook dacht dat het zo zou kunnen zijn.
Wat zouden verschillende symptomen kunnen zijn? Van dat het veulen bijna komt of nog een paar weken/maanden duurt? Groetjes!

Je oom weet toch wel wanneer ze met een hengst in de wei heeft gestaan? Dan weet je ook hoe lang het nog duurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 18:15 



 
Profiel   

sallinara schreef
Kleine update: Witte puntjes en mogelijk eerste melk op de uiertjes, mag niet teveel aan haar buik komen van haar, rondom de staart (vooral bovenaan) is heel zacht.

Nou ja, wat is dan nog je vraag?
Goed blijven opletten, succes!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 18:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen