Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 88 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2022 veulens in alle kleuren en maten?

 
Profiel   

Hieronder een overzichtje van de geplande dekkingen. Zouden alle merries drachtig raken? Volg ze hieronder.

Het seizoen begint met Dewi's Danika. Voor haar heb ik de hengst Gorgeous Latino bedacht. Danika is een E pony uit D pony ouders en Latino een paard, we kunnen dus alle kanten op. Danika is een wildkleur vos en Latino een prachtige zwarte.
Latino:
[ img ]
https://nrps.nl/database/52800320160519 ... ous-latino

Danika:
[ img ]
https://nrps.nl/database/528008120021112-dewi-s-danika

Helaas is zij van de eerste inseminatie niet dragend geworden. Ze staat nu in de wacht na de 2e dekking.

Daarna kwam after forevers sparkling jewel (July), mijn minipaardje. Ik heb voor haar Habaldi van de Heesbeekhoeve uitgezocht. Beide zijn rond een meter hoog. July is champagne bont en Habaldi perlino bont.
Habaldi:
[ img ]

July:
[ img ]
https://www.allbreedpedigree.com/after+ ... ling+jewel

July is nog op date bij Habaldi, ik ben benieuwd of ze in 1x dragend is.

Afgelopen zondag hebben we Sterre's Sanneke naar Ties gebracht. Sanneke is een grote B pony en Ties een kleine B pony. Sanneke is vos appaloosa en Ties is een Few spot. Veel appaloosa kansen dus.
Ties:
[ img ]
https://appaloosa-buitenhuis.weebly.com/ties.html

Sanneke:
[ img ]
https://www.allbreedpedigree.com/sterres+sanneke

Gister heb ik carmelina du bois (Minke) opgehaald, zij is geinsemineerd met gorgeous Black art. Minke is een D pony en Black art een paard, ook weer een spannende combi wat betreft maat. Minke is een mooie vos en Black art weer zo een prachtige zwarte!
Black art:
[ img ]
https://nrps.nl/database/52800820170039 ... -black-art

Minke:
[ img ]
https://www.allbreedpedigree.com/carmelina+du+bois

Komend weekend mag Djamaïah's Djamira naar de kliniek voor inseminatie van Peru's Argument. Weer een D pony X paard kruising. Djamira is een wildkleur vos shabrak bonte merrie, argument een zwart shabrak bonte.
Argument:
[ img ]
http://www.appaloosa-stamboek.com/hengs ... sargument/

Djamira:
[ img ]
https://nrps.nl/database/52800814002981 ... -s-djamira

Of er nog meer dekkingen zullen volgen is nog niet duidelijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 07:35 



 
Profiel   

wat een ontzettend gave combinaties! ben zeer benieuwd naar wat hieruit zal komen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 09:22 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd naar de combinaties! Wat een gave keuzes heb je gemaakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 09:51 



 
Profiel   

heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 17:38 



 
Profiel   

Wat een gave combinaties!
Ik benieuwd naar alle veulentjes, en ik volg graag om alles "mee te maken" :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 17:44 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd naar de veulens. Wat een gave combi´s.
Ik volg ook mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 19:48 



 
Profiel   

Ze moeten eerst nog drachtig worden natuurlijk :P
tussendoor een babyspam van de veulens die er nu bij lopen:
sterre heeft een veulen aan de voet van een jonge cassanova du bois x djamaï du bois, hij is in ieder geval palomino en er zijn kansen op wildkleur (lastig te zien) en kleine kans op appaloosa:

https://www.facebook.com/10000703110182 ... 916179416/

Djamira heeft een veulen aan de voet van hamlet's magnum xl. Ze is bruin van kleur, mogelijk kleurt ze door naar een appaloosa:
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 23:18 



 
Profiel   

Vanmiddag proberen djamira naar de kliniek te brengen. Altijd spannend als een veulen voor het eerst mee gaat op de wagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 08:14 



 
Profiel   

En? Is het goed gegaan met Djamira naar de kliniek te brengen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 08:50 



 
Profiel   

Ja het was even spannend want mamma en kind belande samen jn hetzelfde vak van de trailer maar moeder was zo voorzichtig dat we de gok genomen hebben. Ze stonden beide met de billen tegen de achterstang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 10:18 



 
Profiel   

Een update:
Sanneke heeft nog geen hengstigheid laten zien tot voor vorige week. Waarschijnlijk toch al de veulenhengstigheid gehad of ze was te bezorgd om haar veulen. Vandaag zitten we op 23 dagen na de geboorte dus hopelijk komt er een mooie hengstigheid aan.

July nog altijd hengstig. Al weken non stop. Dus overlegd met mijn dierenarts en advies was chorulon spuiten zodat ei/cyste ovuleerd en ze hopelijk drachtig is of anders in ieder geval weer cyclisch wordt. Helaas wil de hengstenhouder hier niet aan mee werken en woon ik aan de andere kant van Nederland dus het is nog even bedenken hoe ik dit ga oplossen. Ik twijfel tussen gewoon ophalen of zelf met een dierenarts daar afspreken. Ik betaal nu immers elke dag stalling voor een pony die zich elke dag laat dekken maar geen ovulatie heeft.

Danika vandaag gescand, mooie hengstigheid, maar niet dragend dus. Ik denk de laatste poging diepvries.

Minke/carmelina wel dragend. Nu hopen dat het mooi innesteld.

Djamira staat nog in de wacht. Na mijn vakantie ga ik haar laten scannen (28/29 juni)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 20:40 



 
Profiel   

Danika is gister geinsemineerd en daarna gespoeld, er kwam niet heel geweldig spoelwater uit dus ze wordt nog een paar keer gespoeld. Hopelijk is dit de sleutel tot dracht. Ik hoop het enorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 17:42 



 
Profiel   

Ik duim voor jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 06:23 



 
Profiel   

Vanmorgen bericht dat sanneke naar huis mocht. Dat kwam goed uit, djemo gaat uit dekken dus dan zitten we al een aardig eind op de route, en wij sanneke en casey mee terug

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:43 



 
Profiel   

Afgelopen week is danika drachtig gescand van een piepklein vruchtje, super blij mee! Binnenkort de scan nog wel een keer herhalen.

Djamira helaas niet dragend. Zij is afgelopen week weer gedekt, echter was argument niet meer beschikbaar en is de keuze gevallen op dumoulin.

Sanneke gister gescand op 13/14 dgn, nog geen vruchtje te zien, echter ook niet hengstig aan het worden. Ik heb morgen een ritje door nl met de trailer anders had ze mee gekund als ze wel weer hengstig aan het worden was.

Morgen ga ik july halen. Ze is niet meer hengstig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 12:51 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met de dames?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 10:28 



 
Profiel   

Ik heb ze nog even in de wacht staan.

Sanneke is niet meer hengstig geworden. Dus lijkt een goed teken.

Carmelina is ook niet meer hengstig geworden dus mag binnenkort met danika mee voor een hartslag echo

Danika is tot nu toe ook niet hengstig geworden dus wachten tot ze voor de hartslag echo kan.

Djamira is net gedekt dus staat in de wacht voor dracht echo.

july, tja die weet ik niet zo goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 20:54 



 
Profiel   

Danika en minke/carmelina zijn niet meer hengstig geworden. Hopen dat zij binnenkort een mooie hartslag laten zien.

Sanneke was terug gekomen en zou eigenlijk terug moeten naar ties, echter was vandaag de keuring (waar ik uiteindelijk niet heen geweest ben).

Djamira nog niet hengstig gezien dus ook binnenkort voor een scan.

Chiquita vannacht bevallen van een merrieveulen. Nu nadenken of ik haar opnieuw dek of eerst ga rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 13:18 



 
Profiel   

Afgelopen maandag is sanneke door ties gedekt. Hopelijk heeft het nu wel gepakt.
July heb ik niet meer hengstig gezien. Ik hoop dus heel erg dat ze dragend is.

Djamira en veulen mogen nog mee naar de keuring. Sanneke haar veulen ook als ik alles rond krijg. Nog nooit naar de late veulenkeuring geweest en nu ook nog nieuw keur systeem, spannend. Djamira heeft ook springen op het menu. Dus eerst maar gekeken of ze in deze conditie over een hindernis kwam.

Blij met de 3 veulens die Ik dit jaar heb lopen en nu al erg benieuwd naar volgend jaar.


[ img ]
Djamira

[ img ]
Djosha (hamlet's magnum xl uit djamira)

[ img ]
Sanneke en casey (v.cyrano v.v. cassanova du bois)

[ img ]
Chiquita en cinzia (v. Djémo durango v.v. don cremello du bois)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 06:27 



 
Profiel   

Afgelopen dinsdag middag is djamira gescant rn nog altijd mooi dragend. Ze is verkocht en mag haar dumoulin baby bij iemand anders gaan krijgen en grootbrengen.

Danika en minke krijgen al een mooi buikje.

Sanneke en July heb ik niet meer hengstig gezien, hopen dat deze beide ook een lief veulentje aan de voet hebben in 2022.

Ik heb eens de kleurencalculater ingevuld met de gegevens die mij bekend zijn:
minke
37.50% - Black
37.50% - Bay
25.00% - Red (Chestnut/Sorrel)

danika
32.81% - Bay Dun
32.81% - Bay
12.50% - Red (Chestnut/Sorrel)
12.50% - Red Dun
4.69% - Black
4.69% - Grullo

July
16.41% - Buckskin Tovero
16.41% - Amber Cream Champagne Tobiano
16.41% - Amber Cream Champagne Tovero
16.41% - Buckskin Tobiano
5.47% - Buckskin
5.47% - Buckskin Splash
5.47% - Amber Cream Champagne
5.47% - Amber Cream Champagne Splash
2.34% - Smoky Black Tovero
2.34% - Classic Cream Champagne Tobiano
2.34% - Classic Cream Champagne Tovero
2.34% - Smoky Black Tobiano
0.78% - Smoky Black
0.78% - Smoky Black Splash
0.78% - Classic Cream Champagne
0.78% - Classic Cream Champagne Splash
En alle variaties met mogelijk leopard/appaloosa (hetrozygoot LP)

Sanneke
37.50% - Black Appaloosa
37.50% - Bay Appaloosa
25.00% - Red (Chestnut/Sorrel) Appaloosa
waarbij appaloosa dus met 1 of 2 LP genen kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 00:27 



 
Profiel   

Hoe is het nu? Alles nog goed met de meiden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:12 



 
Profiel   

De merrie's beginnen mooie buikjes te krijgen. Van Minke en Danika weet ik nu wel zeker dat ze dragend zijn. July en Sanneke lijkt ook uit te gaan dijen, maar kunnen ook nog gewoon buikig zijn.
We wachten rustig af. In ieder geval al erg benieuwd naar de eerste twee merries. Zij staan voor mei op het programma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:13 



 
Profiel   

Oh wat een leukerds allemaal! Ik volg ook mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 13:12 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met de dames?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-22 11:36 



 
Profiel   

Van het weekend een paar foto's gemaakt van minke en danika:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Ook july nog op de foto maar die is pas later aan de beurt:

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-22 04:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 88 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen