Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Na 3 jaar niet fokken, doen we er nu 3 ineens

 
Profiel   

Na 3 jaar geen veulens te hebben gaan we nu voor 3 veulens in 2021.
2 merries zijn reeds drachtig, merrie nr 3 is zaterdag gedekt.

Combi 1
Quanta Costa del verdi Z x Chillax Willi vant huka Z
[ img ]
Quanta is uitgerekend voor 31 maart 2022. Ze is een dochter van Quorum de laubry uit een Nonstop merrie, ze is nu 3 jaar. Quanta haar oudste broer (Lightning) loopt intussen succesvol mee in de nationscup voor Italie. Chillax is een 3 jarige hengst van Chilli Willi uit een Bachus Z merrie.

Combi 2
Wifi x Cassanova du bois
[ img ]
Wifi is uitgerekend voor 24 april 2022. Ze is een dochter van Pablo uit een Giovanni merrie, ook Wifi is nu 3 jaar. Wifi is een D pony en heterozygoot bont. De hengst Cassanova du bois kent bijna iedereen hier wel :D Natuurlijk hopen we voor Wifi op een valkbont veulen

Combi 3
Ceciel H x Top Magic van de groenheuvel
[ img ]
Ceciel is zaterdag gedekt dus het is nog even spannend. Ceciel is een dochter van Casper uit een El Beauty merrie. Ze is 21 jaar en dit wordt haar eerste veulen. Ceciel heeft tot vorig jaar parcours gesprongen met enkele hoogtepunten in Jumping Mechelen, ze heeft bijna 10 jaar op niveau 1m10 gesprongen. Top Magic is een jonge hengst van Magic Cornflakes uit een Kadans van de groenheuvel merrie.

Met een beetje geluk hebben we volgend jaar dus 3 gezonde veulentjes
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 17:53 



 
Profiel   

Spannend ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 18:13 



 
Profiel   

Valkbont of palomino bont zou wel heel gaaf zijn.
Vind je het geen risico om een merrie van 21 voor het eerst te dekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 14:19 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg.

Is een 3-jarige dekken risicovol? Vind t zo jong, maar ik zit echt totaal niet in die wereld dus oprecht geen idee hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 14:25 



 
Profiel   

Rivendell schreef
Valkbont of palomino bont zou wel heel gaaf zijn.
Vind je het geen risico om een merrie van 21 voor het eerst te dekken?

Ja, risico heb je altijd he. Pony is volledig door de dierenarts nagekeken voor het dekseizoen en zij vond dat de pony in topconditie is dus het zou geen probleem zijn. Zal natuurlijk ook van paard tot paard afhangen, een paard in slechte conditie zou ik ook niet zomaar dekken. Die pony zal ook extra goed worden opgevolgd door de DA gedurende de dracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 17:12 



 
Profiel   

Mijn Epony was 18 toen ze haar eerste veulen kreeg en nu 23 met de 2e. Heeft de eerste keer een super dracht en bevalling gehad en de 2e keer was enkel de bevalling iets lastiger omdat het veulen nog op de rug lag. Als de merrie gezond is kan het zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 17:17 



 
Profiel   

Caboby schreef
Leuk! Ik volg.

Is een 3-jarige dekken risicovol? Vind t zo jong, maar ik zit echt totaal niet in die wereld dus oprecht geen idee hoor.

Bij de grote fokkerijen hier in de buurt worden de merries al gedekt op 2 jarige leeftijd, dat vind ik zelf ook wel te vroeg. Op 3 jaar zou het geen probleem mogen zijn, natuurlijk zijn ze al wel 4 als ze moeten bevallen. Ik zal bij een 3 jarige wel eerder voor een bloedgemaakte hengst kiezen dan voor een bredere hengst, een kleiner en fijner veulen geeft minder risico.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 17:17 



 
Profiel   

Lightninggg schreef
Caboby schreef
Leuk! Ik volg.

Is een 3-jarige dekken risicovol? Vind t zo jong, maar ik zit echt totaal niet in die wereld dus oprecht geen idee hoor.

Bij de grote fokkerijen hier in de buurt worden de merries al gedekt op 2 jarige leeftijd, dat vind ik zelf ook wel te vroeg. Op 3 jaar zou het geen probleem mogen zijn, natuurlijk zijn ze al wel 4 als ze moeten bevallen. Ik zal bij een 3 jarige wel eerder voor een bloedgemaakte hengst kiezen dan voor een bredere hengst, een kleiner en fijner veulen geeft minder risico.



Ah, ja dat is zo natuurlijk. Vind 2 jaar inderdaad ook wel erg vroeg.
Ben benieuwd wat er uit komt!! Valkbont zou inderdaad echt hemel gaaf zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 17:39 



 
Profiel   

Gisteren 2 emmers vol met etter uit Ceciel haar baarmoeder gespoeld. Geen kans meer dat ze deze cyclus drachtig is geworden en twijfel ook of ik het nog eens wil proberen. We zijn al vanaf april bezig en elke keer is ze vuil, zelfs als we ze vlak na de dek spoelen komt er enkele dagen later etter uit gelopen. Nu is het morgen weer overleg met de dierenarts. Als we beslissen om niet meer te proberen met Ceciel mag Wifi volgend jaar die dek van Ceciel gebruiken. Dus of we hebben volgend jaar toch 3 veulens of we hebben er over 2 jaar 2 ipv 1

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 17:30 



 
Profiel   

Ondertussen is het nog maar 3 maanden tot Quanta Costa moet bevallen. Ze doet het tot nu toe echt fantastisch. Speelt elke dag op de paddock met haar vriendjes en komt echt om aandacht vragen.

Voor Wifi is het nog 4 maanden wachten al lijkt het alsof zij eerder moet dan Quanta maar dat zijn enkel vetjes :j We hebben ook besloten dat Wifi (en wellicht ook haar veulen) op zoek mogen naar een nieuwe thuis. Wifi is een fantastische pony maar ik vind spijtig genoeg geen ervaren ponyruiters die haar willen uitbrengen.

De keuzes voor volgend jaar zijn ook al gemaakt als we voldoende draagmerries ter beschikking hebben. Volgend jaar dekken we al zeker met mijn For Romance merrie. Andere merries waar we mee zouden willen dekken (indien we draagmerries hebben) zijn een Winningmood, een Le Blue Diamant en liefst ook terug onze Quanta Costa

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 21:34 



 
Profiel   

Kom net dit topic tegen, ik volg vooral stilletjes mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 22:30 



 
Profiel   

Jammer dat het niet gelukt is met Ceciel! En jammer dat Wifi weg moet! Verder wel leuke combi's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 22:58 



 
Profiel   

Combi's voor volgend jaar:
COMBI 1
Quintania (For Romance x Gribaldi)
[ img ]
X
Chubakko (Conner x Colman)
[ img ]
Of
Qanthago van t huka (Kannan x Carthago)[ img ]

COMBI 2
Floriska (Winningmood x Gudjar ox)[ img ]
X
Chaudfontaine JL (Chacco Blue x Nabab de reve)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 17:58 



 
Profiel   

Spannend, ik volg! Wat zijn je overwegingen bij de for romance met de twee opties? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 13:50 



 
Profiel   

De For Romance is een top eventingpaard. We willen uit haar dan ook fijne allroundpaarden fokken met het oog op de eventing. Gezien zij puur dressuur gefokt is leek het ons daarom interessant om te dekken met springhengsten die dressuurmatig ook zeker niet verkeerd bewegen. Van Qanthago heb ik al hele fijne dressuurfilmpjes gezien en hij viel mij als 4 jarige ook op in de hengstencompetitie door zijn werkwilligheid. Chubakko lijkt ook fijn te bewegen en heeft zich uiteraard al meer bewezen als springpaard. Wat bloedvoering betreft neig ik meer naar Chubakko, de combi van Casall x Colman vind ik enorm interessant ook omdat ik weet dat beide hengsten gewoon heel fijne karakters doorgeven. Bij Qanthago vind ik de bloedvoering iets minder want ik ben geen fan van Kannan maar de fokker van Qanthago is een vriendin van mij en verzekerde mij dat Qanthago echt een fijn en modern springpaard is wat mij op de competitie ook al opviel.
Momenteel denk ik om volgend jaar Chubakko te gebruiken en het jaar daarna Qanthago. Bij zowel de For Romance als de Winningmood maken we gebruik van draagmerries, de For Romance wil ik namelijk niet kwijt in de sport en de Winningmood mag om medische redenen niet zelf dragen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 08:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen