Kleur / geslacht MoBell baby
Grullo tobi hengst 11%  11%  [ 9 ]
Grullo tobi merrie 48%  48%  [ 38 ]
Black tobi hengst 6%  6%  [ 5 ]
Black tobi merrie 6%  6%  [ 5 ]
Red/sorrel tobi hengst 5%  5%  [ 4 ]
Red/sorrel tobi merrie 8%  8%  [ 7 ]
Red dun tobi hengst 8%  8%  [ 7 ]
Red dun tobi merrie 3%  3%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 78

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 7 [ 155 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg] Bontstippel paint kruising veulen 2022

 
Profiel   

Na laaaange tijd dan eindelijk een update mét foto... Alleen toch schrikken in vergelijking met vorig jaar -O-


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 21:13 



 
Profiel   

Knap kind 200 dagen. Bellie doet het super, al gaat ze nu wel echt richting zwangerschapsverlof gezien ze vrij duidelijk aangeeft een tandje rustiger aan te willen doen. (Zeer terecht uiteraard).
[ img ]

[ img ]

Zit nog meer dan genoeg leven in daar niet van... :') Maar goed om te zien dat ze zich beter voelt onder lichte arbeid dan totale rust. Als ik de foto's met vorig jaar vergelijk ziet ze er gelukkiger uit. En ik merk ook echt wel verschil!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 14:19 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu eigenlijk met de ontwikkeling van haar blessures?

Fijn dat ze zich duidelijk beter voelt dan voorheen. Doet toch ook heel veel met jezelf he? :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 07:11 



 
Profiel   

Ja dat is helaas een vraag waar ik niet een direct antwoord op heb. Heb een controle echo gedaan. Kreeg ik precies hetzelfde advies als ik op de Uithof gehad heb. Fokmerrie of weide paard. En ondanks ik aktijd ontzettend nauw neem wat de da zegt. Heb ik meerdere bewijsstukken op stal staan die het tegendeel bewezen hadden zeg maar... Dus toen ze terugkwam van de opfok. Mager en onbespierd, besloten om haar toch extreem voorzichtig en opbouwend op te pakken aan de longe. Sinds ik dit ben gaan doen is ze alleen maar vooruitgegaan en zie je niets aan haar lopen. Niet kreupel, niet stijf. En daarbij ook heel nauw haarzelf in de gaten gehouden... Heeft ze stress? Pijn? Maar ook daarin heeft ze het tegendeel bewezen. Vervolgens na 1,5 jaar op advies van een stalgenoot eventjes opgestapt om toch te kijken hoe ze ook onder de man liep. Nog wat onzeker maar ook geen pas onzuiver en lijkt het nog leuk te vinden ook. Dus voor nu is mijn idee: ik kijk gewoon wat ze aangeeft, ik ken haar goed en luister ook echt wel naar haar. Vooral nu ik weet hoe zij reageerd op verschillende situaties. Dus als ik nog rustig een beetje kan hobbelen, helemaal geweldig... Kan ze dat niet en wordt het een beetje grondwerk/longeren? Ook dikke prima. Ik ben blij als zij blij is. En ik heb haar nog niet zo gelukkig gezien. Meer onbezorgd en fit en geen angst voor pijn. Ik ga natuurlijk geen meters achteruit meer vragen of echte spins of zijwaarts. Gewoon een beetje simpel.

Heel lang verhaal... Heel vaag antwoord. En voor mij heel naar omdat ik meestal liever niet van het da advies afwijk... Maar ik ervaar zelf met haar zoiets ontzettend anders... Ik heb haar bijna 3 jaar gereden voor deze oude blessure naar voren kwam. Maar goed ik blijf heel voorzichtig voor nu. Ik heb natuurlijk ook nog afwijkende factoren zoals de dracht en gebrek aan spier en vastzitten die mee spelen. Dus voor nu echt op een laag-laag pitje. En intensief trainen of iets zal het wss zoiezo nooit meer worden ivm de oude blessure. En ik zou niet haar leven op het spel willen zetten meer wat dat betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 12:26 



 
Profiel   

And so the countdown has begun *\o/*

Vandaag dag 224 en dus 96 till safe. Ze doet het super. Heeft wel duidelijk mindere dagen dat ze echt moe is, maar dan luister ik daar naar, beetje stappen in de molen of even in de bak en thats it. :) Het voer lijkt iig goed te zitten want ze begint alweer mooi te glanzen! Ik geloof dat ze deze keer een grotere bevallingsstal heeft! Dat is echt wel fijn dus! Ik denk dat ze daar vanaf Februari (of wellicht later) in gaat. :o

Ik merk echt verschil met hoe ze doet deze keer. Veel agressiever naar andere paarden. En chaggerijniger in het algemeen... Ik denk een hengst :') en ik hoop een grullo tobiano maar we gaan het zien.... {:}


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 13:30 



 
Profiel   

Ik ga ook voor een grullo merrie :D
Wat een onwijs mooie merrie heb je, dat veulen word vast en zeker een plaatje met Mo als papa!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 13:39 



 
Profiel   

Laurora dankjewel! Wat ontzettend lief! Grullo merrie zou het helemaal moeilijk maken := 3 houden is geen optie :roll:

Dag 225 op de foto's. Onderhand dag 228
[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:42 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met Bellie? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 12:41 



 
Profiel   

Ohh leuke combi. Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 12:57 



 
Profiel   

Gezellig!!

Bellie had helaas last van een schimmel maar gaat nu weer helemaal de goede kant op!
[ img ]
Ik probeer haar te ondersteunen waar ik kan. Zit vandaag op dag 248 en wij zijn de 8 maanden mijlpaal voorbij. Het is nu dus formaat lammetje in de oven :D Ze is zo anders deze dracht dan de vorige. En iedereen op stal zegt dat ze ook niet zo dik is als de vorige keer... Laatst had ze een dag echt veel last van een drukke babybelly. Dus ook dan probeer ik haar afleiding te bieden en veel kriebels en lekkers uiteraard. Vrij verwend op het moment ondanks alle pech O:) ben razend benieuwd wat er uit komt rollen. Laatst een droom over een merrie veulen met superveel stippen :wow:
We gaan het meemaken... Onderhand ook verhuist naar de kraamstal dus iets meer ruimte! Fijn voor haar <3 [ img ]
[ img ]
Onderonsje
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 23:54 



 
Profiel   

Gaat het goed met Bellie? :) :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-22 10:31 



 
Profiel   

Lief dat je het vraagt! Het gaat goed met Belle lijkt. Ze begon alleen vorige week op te uieren dus de vraag is een beetje of ze richting placentitis gaat of niet .. het was een spannende week maar ze laat weinig merken atm. Alleen dat ze er sommige dagen maar weinig trek in heeft...

Dag 279 ... Nog 41 tot veilig :)

[ img ]

Was een raar getimede foto. Er is niks mis met haar staart! :D
[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-22 10:13 



 
Profiel   

Ik kom ook mee volgen! Mooie combi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-22 10:24 



 
Profiel   

Leuk dat je mee komt volgen :)

Dag 283 vandaag. Ze is nu echt mooi bijgekomen van de opfok. Ze krijgt ook haar speknek terug. Blij om te zien! En ze doet het heel goed nu. Ze gaat ook weer lekker lang naar buiten in het zonnetje en een mooie droge paddock _/-\o_ {:}

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Laatst bijgewerkt door floripori17 op 13-03-22 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-22 12:18 



 
Profiel   

Nog best wel een bescheiden buikje zeg! Ze ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-22 12:20 



 
Profiel   

Lyona dankjewel!! Ze is goed bijgetrokken laatste paar weken!

Dit was eind Oktober. Net uit de opfok opgehaald. Ze was behoorlijk mager. Weet niet of dat op de foto goed te zien is..

Edit: niet te zien op de foto. Maar aan haar uitdrukking zie je ook vrij veel. En het is echt een blij paard normaal.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-22 23:24 



 
Profiel   

Leuk om te zien dat de grullo tobi merrie het zo goed doet. Zou dat ook helemaal niet erg vinden!

Dag 291 vandaag :) ze is het aardig zat. Heb de deken maar vast afgehaald. Vind ze ook fijner geloof ik. En ze doet weinig anders dan staan, eten, soms korte wandeling en rollen. :o


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Moeten blijven lachen volgens Bell of BitterBell zoals een stalgenootje haar tot gedoopt heeft.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 11:01 



 
Profiel   

Je zei eerder dat haar uier al begonnen is, hoe is dat nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 14:37 



 
Profiel   

Ze heeft vaart erin dit jaar... Betwijfel of ze de uitgerekend gaat halen. Denk dat ze wellicht eerder gaat dit jaar .. mja wie weet! Misschien fopt ze mij wel :')

[ img ]


[ img ]

Knappe kind vandaag <3 dag 296
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 00:12 



 
Profiel   

Knappe merrie ik volg

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 09:29 



 
Profiel   

Welkom Orange :D

Na wat spanning met een groeiende uier. En een bijna da bezoek...zijn we weer terug naar normaal. Ofwel: rust en genieten van de laatste weken dracht. Eergisteren hebben we dan ook dag 300 bereikt *\o/* Ik kijk al regelmatig op de camera (meer voor mijn eigen rust). Nog 18 dagen tot veilig... Echte aftellen is al begonnen. :wow: Hopen dat alles voorspoedig zal verlopen :Y)

Knap kind <3



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 11:14 



 
Profiel   

Dag 311 *\o/*

[ img ]
Aardig rustig uier :)
[ img ]

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-22 12:40 



 
Profiel   

Oh het schiet al hard op!
Maar een bijna da-bezoek? Dat klinkt niet zo best...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-22 19:15 



 
Profiel   

Haar uier begon opeens echt heel hard te gaan terwijl ze nog een maand moest tot veilig ongeveer... Maar gelukkig liep uiteindelijk veel weer leeg na wat beweging. Soms stress je om niks als eigenaar. Maar deze streken had ze vorig jaar ook niet en waren mij dus nog niet heel bekend. Dus ik was een beetje verontrust. :') Ik hoop wel dat ze het weer zoals vorig jaar gaat doen: duidelijk onrustig een dag, smiddags harsjes, savonds melk, nacht bevalling om 02.00 := Heb maar een avond hoeven waken met vrij veel zekerheid dat het eraan kwam. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-22 09:27 



 
Profiel   

Gelukkig viel het mee!
En het zou mooi zijn als ze weer op deze manier bevalt. Scheelt je veel nachtrust ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-22 09:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 7 [ 155 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen