Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 27 [ 666 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Uitbreiding in de drakenkudde

 
Profiel   

Super leuk! Ik volg hier ook weer mee natuurlijk :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 17:47 



 
Profiel   

Vu doet gewoon nog steeds aan passive physio 8-) Al hoop ik wel voor je dat de toekomstige drakenkind(eren) het hek wel heel laten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:11 



 
Profiel   

Saleisha welkom terug!

_O- Jolisa ik ben zo bang dat Vu de veulens een cursus hekken-yoga gaat geven. Maar ik zou niet weten wat ik ertegen kan doen, dus tips zijn welkom haha. Eentje is grappig, maar om er nu 3 zo bij te hebben staan wordt me een beetje te gek...
Laatst deed ze het terwijl de veearts er nog was, die moest even dubbel kijken hoe dat lichaam in elkaar stak haha.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 14:33 



 
Profiel   

hier nog een volger!!

lijkt gister dat we samen in het dbtopic 2017 zaten, en nu zijn de guppies al weer 4 jaar. de tijd vliegt.

heel veel succes en geluk. Ik hoop voor jullie op 2 prachtige drakenkinderen in 2022.

die foto is wel bijzonder zeg. ze is zeer lenig, yoga downward dog :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 14:47 



 
Profiel   

Waarom zet je dat gras dan zo ver weg bij het hek vandaan :')

Dan heeft ze toch ook geen andere optie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 16:57 



 
Profiel   

Ik volg ook mee! Vooral Vu heeft als naamgenoot van mijn Dibbes iets extra's voor me, ze is ook net zo rood als hij was <3

Hopelijk besluit ze nog om gezellig mee te doen! Ik ben alvast erg benieuwd in ieder geval :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 17:21 



 
Profiel   

Lekker lenig :D

Hier trof ik laatst Arthur en Poppy ook samen in een andere wei aan. Ik gok dat Arthur er door heen is gegaan en Poppy er achter aan. Maar ook yoga, want draad nergens stuk of los :')

Ze zijn toch allemaal flexibel hoor, die ponies.

Misschien over heen gelezen, maar wanneer weet je of Vu mee gaat doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 17:23 



 
Profiel   

Ik kom zeker weten weer mee volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 17:48 



 
Profiel   

mooney schreef
_O- Jolisa ik ben zo bang dat Vu de veulens een cursus hekken-yoga gaat geven. Maar ik zou niet weten wat ik ertegen kan doen, dus tips zijn welkom haha. Eentje is grappig, maar om er nu 3 zo bij te hebben staan wordt me een beetje te gek...
Laatst deed ze het terwijl de veearts er nog was, die moest even dubbel kijken hoe dat lichaam in elkaar stak haha.
[ [url=m/8rrtcZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aan tips van mij heb je niks, hier ook zo'n idioot _O-
Naast de hekken-yoga hebben we een heuvel in de wei en daar staat hij ook altijd als een berggeit op, kont een meter hoger dan de rest :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 12:51 



 
Profiel   

Juval, gezellig! Vu is inderdaad van rubber in plaats van bot haha.

Gerlindie: haha Vu is het helemaal met je eens, maar ik heb toch liever yoga Vu dan tonnetje Vu. Die pony wordt toch zo snel dik, dat is echt om van te janken :')
Dan wordt het gelijk een propje (wel een lief propje, maar ik hou haar ook graag gezond). Ben al blij dat ze nu weer een beetje in model is, want eerder het jaar had ze het iets te goed gehad haha.
Obesi-Vu:
[ img ]

[ img ]

Flux: Welkom, wat vind ik het rot van jouw Déjà zeg. Mocht je behoefte hebben aan knuffel van zijn naamgenoot dan moet je maar een gil geven, spreken we wat af. Ik had zo graag ooit samen met het rode naamgenoten tweetal afgesproken.

KittyDylan: haha ik denk dat welshjes misschien ook wel een beetje erfelijk belast zijn met dit soort fratsen :')
Goede vraag! Ik heb met de veearts afgesproken om iets later te scannen dan normaal, omdat we toch niet op tijd moeten zijn voor een volgende cyclus. Dus we gaan ergens in de week van 9 augustus scannen, wanneer precies spreken we dan af.

Set_Elkol welkom terug! Alles goed met jouw duo?

JolisaJ och, jij ook al zo'n grapjas.

Om nog even terug te schakelen naar onze koningin.. ik vrees al voor de draak die ze nu alweer aan het kweken is. Kirs kan vanaf haar 3e al knopen losmaken, dat is iets wat ze graag boven ons hoofd houdt maar eigenlijk al jaren niet meer doet: "ik zou hier zomaar weg kunnen, maar uit de goedheid van mijn hart blijf ik netjes staan".
Tot deze dracht dus, ik kan haar geen seconde alleen laten of ze gaat mijn knopen te lijf. Laatst ging ik even de kraan open zetten 100 m verderop om haar te wassen, loop ik terug zie ik haar op haar dooie gemakje met touw achter zich aan door de wei sjokken :Y)
Ook nu weer, in de voorbereiding van het rijden... laat hier alsjeblieft geen ontsnapterror 2.0 uitrollen.
}>
[ img ]

Oeps.. betrapt

[ img ]

Het feit dat we nog rijden staat haar ook niet helemaal aan, of iedereen de dierenbescherming even kan bellen dat ze met WEL 3 maanden dracht op de teller nog moet lopen ;( je zou er toch moe van worden, arme ziel.

[ img ]

Achteraf had ze nog mazzel ook, 10 minuten nadat we begonnen werd ze bijgestaan door de weergoden. Dus na een flinke hoosbui heb ik de handdoek in de ring gegooid en was ze weer klaar. De voordelen van rijden op gras..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:49 



 
Profiel   

Wat een toffe paardjes hierzo! Een stille meelezer meldt zich :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:57 



 
Profiel   

Tof dat je even wat laat horen Wonderlands, welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 10:26 



 
Profiel   

mooney schreef
Flux: Welkom, wat vind ik het rot van jouw Déjà zeg. Mocht je behoefte hebben aan knuffel van zijn naamgenoot dan moet je maar een gil geven, spreken we wat af. Ik had zo graag ooit samen met het rode naamgenoten tweetal afgesproken.


Ooh dit vind ik heel lief maar komt me nu nog iets te vroeg. Wellicht kunnen we in de toekomst eens afspreken? Of als de veulens er zijn, kom ik fotograferen :j Had ze ook zo graag samen gezien. Ik mis hem zo intens, is allemaal zo ontzettend snel gegaan :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 07:59 



 
Profiel   

Snap ik helemaal Flux, veel sterkte nogmaals met het verwerken.
In de toekomst staat de deur ook zeker voor je open!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 19:14 



 
Profiel   

Ik kom nog even dubbelposten, daarna zal ik me weer gedragen.
Aan de ene kant ben ik een beetje pessimistisch ingesteld rondom het proces van Vu, dus ik durf eigenlijk nergens meer op te hopen. Aan de andere kant is de match die we nu hebben kunnen maken echt een droom, deze hengst stond al een tijdje hoog bovenaan de lijst maar is moeilijk te verkrijgen omdat hij niet in Nederland staat.
Dus eigenlijk wil ik gewoon nog even delen hoe tof deze hengst is (wat mij betreft uiteraard) voor ik mogelijk mee moet delen dat het niet is gelukt en het dan dus niet meer relevant is. Ik blijf natuurlijk met handen en voeten keihard duimen (grotetenen? hoe noemen we dat :') ) dat het ons gegund mag zijn, maar op Vu heeft niemand invloed behalve Vu zelf. Dus we gaan het over een week of 2 wel meemaken.

Voor nu nog wat beeldmateriaal van de hengst, ik kwam er vandaag achter dat zijn laatst gelopen wedstrijd gewoon te bekijken was, veel van de video's op deze site zitten achter een paywall. Helaas kan ik hem niet als video in de post zetten, dus even een linkje:
https://www.rimondo.com/horse-videos/0/ ... -2021?pl=1

[ img ]

Ik heb afgelopen winter echt een soort manische studie van hem gemaakt, ten eerste omdat hij 5 cm groter is dan ik in eerste instantie in gedachten had voor Vu. Dus ik heb alle aanwezige wetenschappelijke literatuur erbij gepakt en doorgeploegd om te kijken of dat verstandig zou zijn. Toen ik daarmee groen licht kreeg ben ik in de stambomen gedoken, Duitsers hebben namelijk prachtige databases waarin je lekker kan graven en hun sportpony's worden voornamelijk geselecteerd op wat ze kunnen. Dus er zit nog weleens wat gek bloed achter als je ver genoeg doorzoekt. Bij deze hengst viel het mee, maar misschien wel leuk om te delen. Ik heb 8 generaties op papier geklad en ben online nog verder terug gegaan.
Daar kan je natuurlijk heel veel uit halen, maar we zullen het voor nu even bij de rassen houden. Top 3 rassen die zijn vertegenwoordigd in zijn stamboom zijn Welsh, Arabisch volbloed en Engels volbloed. En dan zit er nog wat Dülmener, Haflinger, New Forest, Trakhener en Lehmkuhlen pony door gesprankeld. Voor ieder wat wils zullen we maar zeggen :D

Iemand nog ideeën voor (bijgelovige) zaken die we kunnen uitvoeren om te zorgen voor een positieve uitkomst van de scan? Vu zorgt in de tussentijd in ieder geval dat het vruchtje er niet per ongeluk door de zwaartekracht uit kan rollen :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 13:52 



 
Profiel   

Wat een leuke paardjes, ben benieuwd naar de veulens

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 09:20 



 
Profiel   

Bedankt Zebraatje.

Nog even een kleine update in de Vu soap. Ik was dus eigenlijk van plan om wat later dan normaal te scannen, zodat we mogelijk een hartslag konden zien als ze drachtig was.
Nu is ze helaas ontzettend aan het rommelen met haar gebit (ze heeft een identiteitscrisis waarin ze besloten heeft liever een hamster te zijn, dus ik kan dagelijks half vergaan gras uit haar rechterwang vissen), dus ik heb besloten om toch op 18 dagen te scannen zodat ik gelijk met de veearts kan overleggen of we iets aan het gebit kunnen doen. Is ze niet drachtig dan is dat makkelijk, maar drachtige merries sedeer je liever niet dus dan moeten we misschien even naar creatieve oplossingen zoeken.
Sta je met je goede gedrag, ik had expres bij de start van het dekken de gebitscontrole laten doen zodat ze een jaar klaar zouden zijn |o .

Maar om het positief te bekijken, waarschijnlijk wordt het dus vrijdag duidelijk of we 1 of 2 veulentjes gaan verwachten volgend jaar.

Het is dat ze al 4 jaar lang zo'n lieve uitmestassistent is, anders zou je er toch bijna kierewiet van worden....

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:40 



 

Nooit saai met die pony! :P Ik duim met je mee voor goed nieuws!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 05:49 



 
Profiel   

Bedankt culaccino!

Morgen de dag van duidelijkheid. Mijn onderbuikgevoelen is helaas niet positief. Aan de andere kant had ik vorige keer een goed gevoel erbij en toen was ze leeg :') dus er is nog een klein beetje hoop.

Vu heeft nergens last van, die stuitert gezellig verder


Één of twee veulentjes in de maak op de foto.. morgen weten we het.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 19:16 



 
Profiel   

Die doet wel gezellig met je mee ja :')

VU lijkt altijd overal voor in, is dat ook zo,of heeft ze stiekem echt die drakenkant er wel inzitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 20:24 



 
Profiel   

Leuke vraag! Vu is nogal van de uitersten, dus die is of het blije ei dat je meestal op mijn foto's ziet, of ze is echt mega kwaad. Waar Kirs wat vaker 'humeurig' is, maar daar een stuk milder bij is. Dus die komt sneller met haar geïrriteerde blik op de foto, terwijl je bij Vu in een boze bui niet echt handen over hebt om foto's te gaan schieten (en het komt bij Vu dus minder vaak voor).
Laten we het erop houden dat Vu redelijk naam heeft gemaakt bij de dierenartsenpraktijk, want zodra er een dierenarts in de buurt is gaat de complete trukendoos open. Dat is echt een kwestie van meedansen tot er een praam op zit zeg maar, terwijl ik er in mijn eentje van alles mee kan (inclusief tuinslang in de mond om te spoelen, in wondjes wroeten etc).

In de groep zie je het ook, Kirs maakt meestal de meeste drama met gegil, platte oren en hoofdschudden maar die druipt ook snel af als ze ook maar een beetje weerwoord krijgt van een ander paard. Vu drentelt eigenlijk overal tussendoor, tot ze bedenkt dat ze perse iets wil, dan marcheert ze erop af, deelt een goed gerichte mep uit (gelukkig bijna altijd expres naast) en gaat verder met haar zaken.
Dus Kirs is meer een show draak terwijl Vu een draak in schaapskleren is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 20:46 



 
Profiel   

Ik duim voor morgen! Anders 11 maanden gras ut de kaak vissen :')

De meeste van mijn pony’s laten het zonder verdoving toe om te vijlen, ze zijn wel maar de helft zo groot _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 22:57 



 
Profiel   

Bedankt Knolselder, en ach als dat betekent dat ze wel netjes drachtig is dan poets ik met liefde 11 maanden lang haar tanden.

Vu valt qua massa ook nog mee, die is zo tussen de 225 en 250 kg. Maarja ook al is dat weinig, dat is alsnog veel als het niet wil :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 07:32 



 
Profiel   

Succes vandaag! Ik duim voor een Vu-infused drakenbaby! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 07:35 



 
Profiel   

Ik kom even onder mn meeleessteen vandaan om actief mee te duimen

Succes vandaag!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 08:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 27 [ 666 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen