Uitbreiding in de drakenkudde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:30

Gefeliciteerd! Ze is leuk
Heb je hobb voor een meisjesnaam helemaal los gelaten?
Heel leuk om je opa en oma zo erin te verwerken

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 17:47

Dat drakengedrag komt nog wel }:)
Ze is zo leuk!! Ik zeg het nogmaals een keer, maar wat een jackpot haha!
Staat mooi in je kudde <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 15:27

Nou ben ik eindelijk weer hoor, even kort achter de computer voor ik weer terug naar de wei ga om lekker veulentje te kijken in het zonnetje. Dus ik begin even met het verslagje van de bevalling en daarna volgt de fotospam van Nim snel :D

Ik zal nog even kort verslag doen van de bevalling, want hoewel het niet was gelukt om de camera live te zetten heb ik wel een screenrecording gemaakt van het moment. Dus wie dat interessant vind kan het zien. Ik vond het zelf een hele vlotte bevalling, soepeler dan toen met Vu.
Wel had ik zelf een beetje spanning vanwege het overdragen en mogelijke formaat van het veulen, dus ik had al besloten dat ik gelijk bij zou springen. Je ziet mij er dus relatief vroeg al bij gaan zitten, ik heb de voetjes vastgepakt zodat het niet terug zou schieten. En met het voorhoofdje eruit heb ik wat geholpen, omdat Nim best een flink voorhoofd had en Kirs het daarmee lastig had. Daarna vlies even gescheurd, want dat was nogal stug. Ik denk dus dat het wat dat betreft weer goed was dat we erbij waren, de bevalling zelf had ze ook wel alleen kunnen doen maar had haar veel gekost denk ik.
Op beeld vind ik het er altijd veel spannender uit zien dan wanneer je er gewoon bij staat. Kirs was ook wel even helemaal kapot, maar na even een paar minuten bijkomen was ze weer heel fit.
Nu ook, ze staat er netjes bij terwijl ze met Vu helemaal was uitgescheurd.
Geluid heb je niets aan, tablet heeft het geluid van mijn woonkamer opgenomen :+ Dus je kan me in de eerste minuut horen vertrekken en daarna niets meer haha (of een hond die af en toe langs komt lopen). De pootjesblaas komt rond ongeveer 16 minuten.


En dan even kort in foto's gelijk vanaf het punt waar de video stopt:
Eerste kennismaking moeder en kind, we hebben echt 4x moeten kijken voordat we zagen dat het een merrie was trouwens :') eerste drie keer dachten we een hengstje, maar ze klemde met het staartje dus toch steeds maar nog een keer gecheckt tot we het goed zagen :Y)
Afbeelding

Kirs weer in de benen
Afbeelding

Voor het eerst drinken. Dat was weer een kleine uitdaging. Met Vu ging het heel moeizaam, nu gelukkig iets makkelijker. De moeilijkheid is dat Kirs aan het begin nog niet stil wil staan en het dus lastig maakt voor het veulen wat toch al niet echt weet wat ze aan het doen is.
Dus even aan laten prutsen en toen heb ik 1 uurtje na de geboorte een bak voer voor de neus van Kirs geparkeerd zodat ze even stil stond en ik dus even tijd had om Nim in positie te krijgen. Dat was nog even lastig, want door haar formaat moet ze eerst een beetje naar beneden en dan opzij met haar hoofd. Maar na even prutsen had ze het in de gaten en toen ging het vlot.
Afbeelding

Ik ben nog even blijven zitten tot ik zeker wist dat het drinken goed ging, Kirs was ondertussen lekker kusjes aan het geven <3 Rond half 2 ben ik richting huis gegaan en heb ik op de camera verder gekeken tot ze gepoept had.
Afbeelding

En even vragenrondje, natuurlijk iedereen bedankt voor de felicitaties.
Ik zag een vraag van Koper over de weide verdeling. Kirs en Nim staan centraal, zodat ze zelf terug kunnen lopen naar de stal als ze willen. Dat deden ze dus gisteren ook toen ze vonden dat het bedtijd was. Dus die staan bij het centrale weilandje, de verharding en de stal. Dan staan Vu, Relpda en Kruse in het grote weiland links, daar staat namelijk ook een schuilstal dus dan hebben zij ook een schuilplek als er behoefte aan is. Op de plekken waar het weiland grenst aan het stuk van Kirs hebben we een bufferzone gemaakt met prikpaaltjes, zodat ze niet kunnen neuzen en er niet nog meer planken sneuvelen. S nachts staan ze op stal, maar ook daar hebben we de mogelijkheid tot neuzen afgeschermd.
Als laatste lopen de paarden van de buurvrouw overdag dan nog achter het landje van Kirs, ook daar een goede bufferzone ertussen.

Dan de opmerkingen op dat het zo sprekend Kirs is, vind ik ook! Heel grappig, Vu lijkt natuurlijk door de kleur in eerste opslag erg op Kirs maar is qua bouw en karakter heel anders. Ik vind Nim veel meer Kirs, de kleur is anders, de oortjes ook maar in de basis en ook het karakter lijkt ze meer op haar moeder. Kirs is introvert en wat terughoudend, dat zie je in Nim ook (en dat is het baasje ook haha). Vu is juist heel extravert en een tikje dramatisch in haar doen en laten :')

Quir vroeg over de sokjes. Achter zijn hoge witte beentjes, op 1 been een heel dun lijntje zelfs tot over de hak maar dat zag je alleen toen ze nat was. Met die lichte palomino beentjes is het nu lastig te zien. Voor is heel lastig om de grens te zien tussen wit voetje en licht veulenvachtje op het onderbeen. Ik denk dat het daar echt hele kleine sokjes zijn tot net onder de koot of zelfs maar een kroonrandje.

Monique begon al over nog meer babies in de toekomst :+ Ik denk dat Vu nu wel officieel is verlost van het mogelijke moederschap inderdaad haha. Ik verwacht dat ik over een jaar of 10 de lijn door ga zetten met Nim. Maar vol = vol, dus dat zal de komende tijd nog niet gebeuren (even ervanuit gaande dat iedereen netjes gezond blijft).

hasufel Ja de Hobb naam moest ik helaas weg laten, het paste gewoon echt niet. Dat was wel de vertraging in het naam geven trouwens haha, ik moest zelf even schakelen dat dat hem niet ging worden. We hebben nog even gedacht over Nimble, omdat ik Nim wel geslaagd vond als afkorting. Is in het boek een jongen, maar redelijk unisex vond ik. Ze was alleen alles behalve nible dus toch voor Nimue gegaan.
Fente stond bovenaan de lijst, maar ik vond het echt geen draak. Patience en Amber pasten wel, maar vind ik als naam los van de link met het boek niet leuk genoeg. Vixen (evt. The Vixen Queen als stamboeknaam naar Kettricken) had ik klaar liggen voor een vos merrie, maar viel dus ook af haha. En zo kan ik nog wel even door gaan, want ik heb de namenlijst echt meerdere malen overhoop gehaald haha.
Soms kan je het perfect bedenken maar kiezen ze toch zelf een naam :+ En het is echt een Nimue dus ik ben happy.

Salatiga: Ja echt een jackpot, had het zelf niet mooier kunnen bedenken
Laatst bijgewerkt door mooney op 27-03-22 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:33

Aah Kirs is ook echt een super mama, zo lief om te zien altijd hoe ze kennis maken met hun baby. <3 <3 <3

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:41

Hele leuke naam en wat een knapperd <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 22:04

Om een beetje in te lopen, hier de fotodump van vrijdag. Ik zal even kijken of ik voor de verdere veulenfoto's een nieuw topic aanmaak of dat ik hier gewoon lekker verder ga...
Ze heeft momenteel nog blauwe baby ogen, ze zullen wel verkleuren naar bruin maar het is wel leuk voor hoe lang het duurt <3 En haar oortjes krullen, ik denk omdat ze een beetje dubbel hebben gezeten in de baarmoeder.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vu heeft het er nog een beetje moeilijk mee dat ze haar moeder nu moet delen :') die heeft de hele vrijdag alleen maar lopen gillen, maar Kirs weigert haar aandacht te geven :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:19

Ohh die oortjes! Dat had Milo ook, vond dat echt zo ontzettend leuk en schattig, maar helaas zijn de krul oortjes verdwenen. |(

Spoiler:
Kijk <3
Afbeelding

Afbeelding


Zo benieuwd hoe Nimue straks is als ze helemaal uitgevouwen is! Ze heeft ook een hele leuke naam gekregen! Jackpot x100 *\o/*

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 01:42

Ik ben verliefd op het baardje. Vind het zooooo schetig. Misschien kun je er wel zo'n vlechtje met een kraaltje in maken, wat van die stoere motorrijders ook hebben O:)

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:08

Ik vind haar echt geweldig <3
Dat sikje is zo herkenbaar, en die oortjes... Super schattig!

Winston Jr maakt ze gewoon goed bebaard :')
Spoiler:
Afbeelding

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 10:25

Die foto's mogen ook wel buiten spoilers hoor, er is hier genoeg plaats voor leuke veulenfoto's :D
Ja die kruloortjes strekken recht, wel jammer he.. het is zo schattig.

En die sik :') het is net een geit haha. Trekt wel weg aan ze gaat grazen en het een beetje afschuurt. Knap halfzusje <3

Hahaha Monique. Moet ik eerst in de buurt komen, dat is nog een uitdaging met dit dametje. Ze kijkt graag een beetje de kat uit de boom.

Anoniem

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:13

Die krul oortjes zijn echt te schattig! <3 ook bij jouw veulen quir! Kirs zal vast wel bijtrekken over een paar dagen naar Vu toe. Echte mama. :Y)

@salatiga1995, whaha die heeft wel echt een baardje ja _O-

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:07

Wat is ze knap <3

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:24

Dat met die oren was ook mijn conclusie inderdaad. Te weinig plek gehad. Kirs is geen cabrio.

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:49

Haha ja toen ze nog geen naam had in het begin noemde we haar ook geit :')
Eerste dagen was ze ook constant op haar sik aan het kauwen, ach uiteindelijk was hij daardoor wel weg hahaha
Zo leuk om de halfzusjes te vergelijken! Wou niet de spotlight stelen uiteraard dus vandaar de spoiler :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:53

salatiga1995 schreef:
Haha ja toen ze nog geen naam had in het begin noemde we haar ook geit :')
Eerste dagen was ze ook constant op haar sik aan het kauwen, ach uiteindelijk was hij daardoor wel weg hahaha
Zo leuk om de halfzusjes te vergelijken! Wou niet de spotlight stelen uiteraard dus vandaar de spoiler :))


Whahaha :') _O-

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 21:46

Ik heb vast een nieuw topic klaar gezet voor de fotodumps van Nim. Ik zal in dit topic nog even de statjes uitwerken later deze week. Maar de nieuwe beelden zullen voornamelijk in het nieuwe topic vinden, met ons feetje Nim is deze topic titel niet meer helemaal relevant :)
[KS-ITP] Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft