Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 27 [ 666 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Uitbreiding in de drakenkudde

 
Profiel   

gave foto's!! heel mooi!

Je ziet Kirs mooi groeien zo. leuk!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 17:58 



 
Profiel   

Toch vind ik haar nog niet heel dik vanaf de zijkant gezien :D
De voorkant is dan weer een ander verhaal...

Nog maar twee foto's zeg.
Als je het zo zegt, lijkt het al heel dichtbij *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 18:51 



 
Profiel   

Van de voorkant Idd al skippybal..

Nogal een feestje! Kunnen ze het inmiddels al goed met elkaar vinden?
En hoe is het met het spoelen en de mond van vu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 19:31 



 
Profiel   

Juval bedankt!

Haha van de zijkant gaat ze gewoon steeds meer lijken op een Welsh A vind ik. Terwijl ze normaal meer op de sectie B lijkt (lijkt, want officieel is ze natuurlijk geen stamboek welsh).

Het veulen is nu weer heel actief, dat is leuk. Een tijd geleden steeds schoppen. Toen was het een paar weken rustig en nu is het meer draaien voor mijn gevoel. Waar je eerst dan een trap van een hoefje kon voelen, voel je nu meer een rug/nek langs rollen als je de buik aanraakt bij beweging.

Gerlindie als ze heel enthousiast is kan het zelfs nog 1 foto zijn, maar dan schieten we dag 330 nog wel met veulen ernaast haha. Ik verwacht eigenlijk dat ze het wel binnen houdt tot dag 330. Voor mijn gevoel gaat het ook veel sneller dan de vorige dracht, deels omdat ik zelf heel druk ben dus de weken sneller gaan en deels omdat ze vroeg in het jaar zit dus je hoeft niet eerst enkele maanden pasgeboren veulentjes van anderen te zien.

Het spoelen gaat goed, Vu doet het voorbeeldig. We zijn bijna klaar, officieel mogen we al stoppen maar ik bouw het even rustig af zodat ik nog kan controleren of het lange termijn ook goed schoon blijft. Deze keer is me alles meegevallen (ok, ik zeur ontzettend als ik met koude ijshanden de spullen opruim, maar eigenlijk gaat het super), de eerste keer was ik zeiknat en kwam er helemaal geen vuil uit. Deze ronde had ik duidelijk elke keer viezigheid weggespoeld en werd ik maar een beetje nat.

Relpda gaat nu goed in de groep, nu ze gewend is heeft ze best een sterke mening en geeft ze flink tegengas waar nodig. Dus ze heeft af en toe mot met Vu, die kunnen ontzettend kibbelen en lelijk doen samen. En het volgende moment zijn ze weer samen aan het ouwehoeren.
Kirs heeft de zwangerschapshormonen mee, dus daar heeft ze wel respect voor en Kirs corrigeert waar nodig maar doet verder vriendelijk.
En Kruse is weer zijn onverstoorbare zelf, die is beschikbaar voor samen uit een hooinetje eten en chillen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 21:16 



 
Profiel   

Mogelijk nog maar 1 foto?! Tijd gaat snel zeg! Voor mijn gevoel begon het dekken vorige maand _O- Spannend!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 21:25 



 
Profiel   

Haha nouja met dat traject van Vu voelt het ook alsof we eeuwen aan het dekken zijn geweest. Daardoor zijn de eerste maanden van Kirs stiekem voorbij gevlogen.
De 300 dagen foto op 10 februari durf ik wel te beloven, maar vanaf 2 maart durf ik er niets over te zeggen.

Ik stel voor dat ze er gewoon een fotoshoot weekend van maakt in maart: 11 maart verjaardagsfoto van Kirs, 12 maart de 330 dagen foto en dan 13 maart foto met een veulen ernaast *D *D

Of ze doet netjes hetzelfde als bij Vu, dan komt het in het weekend daarna.

Of als ze het snel zat is doet ze het maar mooi de eerste week van maart in mijn vakantie.

Voelen jullie een thema? :')
Ik wil niet werken als ik ook de hele dag bij een pasgeboren drakenbaby kan zijn }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 21:40 



 
Profiel   

Zou stiekem wel leuk zijn als ze er een fotoshoot weekend van maakt!
Al is de eerste week van maart beter want dan hoeven we minder lang te wachten <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 21:45 



 
Profiel   

Wat leuk! Ze is een dag later uitgerekend dan mijn Winston Jr. nakomeling! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:27 



 
Profiel   

Haha inderdaad Flubberboot!

salatiga leuk! Je palomino merrie? Ik vind jouw vosje van Winston Jr zo leuk! Volgens mij heb ik jouw veulentje ook eens langs zien komen bij de PFC ooit of niet? (ik heb ook dierwetenschappen gestudeerd :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 23:13 



 
Profiel   

mooney schreef
Haha inderdaad Flubberboot!

salatiga leuk! Je palomino merrie? Ik vind jouw vosje van Winston Jr zo leuk! Volgens mij heb ik jouw veulentje ook eens langs zien komen bij de PFC ooit of niet? (ik heb ook dierwetenschappen gestudeerd :') )


Yes m’n palomino! :D

[ img ]

Haha dank je, dat is ook wel een speciaal geval :’)
Kan wel kloppen! Heb in het bestuur gezeten, wat leuk dat je ook die studie gedaan hebt! Mee gestopt of al klaar? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 23:18 



 
Profiel   

Mooi dier! Van wie is ze drachtig?

Ik ben al een tijdje klaar, ik heb zo'n zeven jaar geleden mijn diploma gehaald. En na de bachelor overgeschakeld naar een master biologie en nu dus alweer een tijd gewoon het echte werkleven. Maar ik heb de PFC nog een tijd gevolgd via facebook, ook al was ik niet echt actief bij de vereniging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 23:29 



 
Profiel   

Van Nieuwmoed’s Mr. Darcy :D
Ben bij de nwr gebleven, ze is vorig jaar op de keuring overgeschreven naar het nwr en Ster verklaard

Ahh vandaar! Wat leuk dat je pfc nog bent blijven volgen :D ondertussen ben ik ook afgestudeerd en aan het werk dus doe er niks meer verder mee haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:06 



 
Profiel   

Oh wat super tof! Ik had Mr. Darcy op mijn lijstje staan voor Vu, ik vind dat een hele interessante hengst. Ik kon van hem weinig bewegend beeld vinden en ik had vosbasis hengsten die even interessant waren (ben niet zo'n fan van bruin :') ) dus hij is niet aan de top beland voor Vu. Maar ben heel benieuwd hoe jouw veulentje gaat worden.

Misschien kan ik bij jou terecht met deze vraag: ik twijfel erg bij welk stamboek ik mijn komende veulen laat inschrijven. Kirs is geregistreerd bij het NAS (maar puur ter registratie, geen stamboom) dus dat is geen leidraad. Winston JR is natuurlijk NRPS dekhengst, maar qua bloed gewoon NWR. Ik twijfel dus tussen Welsh Partbred registreren (maar welk stamboek dan?) en NRPS. Ik vind NRPS super fijn qua systeem, veulen aangeven lijkt daar veel makkelijker te zijn. Ik vind het alleen ook een plus als de naam helemaal vrij is, ook bij een hengstje en het Welsh bloed is voor mij relevanter dan ox-percentage. Dus dat wijst weer meer naar inschrijven bij een van de twee Welsh stamboeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:18 



 
Profiel   

Haha ja ik had ook het probleem dat ik niet veel bewegend beeld kon vinden maar heb hem toentertijd op de hengstenkeuring gezien en hij stond al 3 jaar boven aan m’n lijstje dus dacht nu, ach waarom ook niet :')
Z’n nakomelingen spraken me elke keer wel aan dus heel benieuwd wat mijn merrie er van gaat maken!
Ik wou juist van de vos af hahaha heb nu alleen maar vos(basis), wil wel een valkje :))

Als je voor Welsh kiest dan moet je net als bij mijn merrie wpbr inschrijven met de optie om als 3 jarige over te laten keuren naar nwr. Als veulen zal die sowieso wpbr ingeschreven moeten worden. Verder is de keuze welsh of nrps geheel aan jou haha ik heb 2 winston Jr nakomelingen, een welsh en een Nrps _O-
Vind persoonlijk de nrps als stamboek fijner werken maar het welsh meer waarde hebben zeg maar :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:41 



 
Profiel   

Dankje voor de informatie, dan blijf ik toch neigen naar nrps denk ik. Welsh zou sowieso wpbr zijn, want Kirs is een stamboomloze nep-Welsh :=
(Fok)waarde van een stamboek maakt voor mij ook niet uit, als gebruikspony voor mezelf.

Dan ga ik maar eens beroep doen op de volgers... help mij aan mijn naam voor een hengstje. Tot nu toe staat de naam Paragon boven aan de lijst, maar ik heb dan dus iets met de L nodig wat ervoor kan zetten voor de stamboeknaam.
Ik hou niet van super lange namen, dus liever geen naam die zowat een halve zin is. Engelstalig is het meest logische in combinatie met Paragon.
Hele mooie namen met een L die niet te combineren zijn met de bestaande naam mogen ook gepost worden, heb graag keuze voor het geval de reeds bedachte naam niet past.
Mijn lijstje voor een merrie is al lang genoeg en sowieso niet gebonden aan een letter. Dus daar zit ik denk ik wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:31 



 
Profiel   

Loverboy

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:40 



 
Profiel   

Ik vind de Nederlandse versie van loverboy niet zo prettig als naam. Die gedachte overheerst dan een beetje bij mij, ook al is de oorsprong van het Engelse woord niet beladen.
Maar bedankt voor het meedenken Monique!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:31 



 
Profiel   

Ik ben hier terecht gekomen:
https://greenopolis.com/positive-words- ... rt-with-l/ :+

Vond zelf Laudable, of Loyal Paragon wel leuk, al blijven dubbele namen niet zo mijn ding :)
Lordship Paragon vind ik er één met wel een leuke knipoog naar schepen *D Gelukkig hoef je de stamboeknaam niet zo vaak te horen hè :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:50 



 
Profiel   

Oh gerlindie lekker bezig! Lordship ervoor is wel mijn humor haha, ook nog met onze koningin Kirs in gedachten.

Loyal, of uit je lijstje Lively of Limber ga ik ook noteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:24 



 
Profiel   

Ik moest opzoeken wat je bedoelde ben al te lang uit NL weg om het te weten. Maar het heeft idd een bijsmaak.

Je hebt Vu, dan noem je hem Look ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:30 



 
Profiel   

Lolbroek vind ik een leuke naam voor een hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:50 



 
Profiel   

Lord? of Lil'


Laatst bijgewerkt door juval op 18-01-22 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:03 



 
Profiel   

juval schreef
Lord?


mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:04 



 
Profiel   

Lordship vind ik voor een paragon echt tof!

Misschien linked, als in verbonden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:25 



 
Profiel   

Monique, dacht ik al dus daarom dat ik het even zei. In de merrienamenlijst zit inderdaad al een naam die voortborduurt op Vu :p .

Lolbroek _O- ik zal erover na denken als ze het rekt tot 1 april

Lord staat ook op het lijstje inderdaad

Hasufel: ja die Lordship werkt wel mooi binnen de context. Linked qua betekenis mooi, maar bekt niet zo lekker.

Kleine update.. Relpda weer eens gemeten. Die is ondertussen 1.31 :)) Arme drakenbaby gaat flink moeten compenseren met ego als die tegen Relpda op wil boksen denk ik haha.
Ze zit ook lekker in de uit-verhouding-slungel fase met een standaard gepaneerde wintervacht, maar voor het idee even naast de grootste van het stel
[ img ]

Ik wilde een waggelende Kirs vastleggen op film, maar dat viel niet mee want het hele comité wilde graag aandacht dus het werd vooral een plaatje om te bewijzen dat vosmerries ook heel lief konden kijken.
[ img ]

Toch nog een stukje schommelbuik vast kunnen leggen (met een Vu die zwaar gepikeerd was dat het niet om haar ging)


Ik moet Kirs ondertussen ook haar voer geven op een plek die zo ver mogelijk weg is van de rest die staat te eten... Hooi gezellig eten gaat wel maar ze zorgt er goed voor dat het krachtvoer niet gestolen kan worden (in dit geval durft Kruse wel vanaf 5 meter afstand af en toe haar richting op te kijken :Y) )


En Kirs bereid zich vast even voor op de lente...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 27 [ 666 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen