Uitbreiding in de drakenkudde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26926
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:45

Is ook een geweldige naam toch: Spunk :D

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 00:02

:') Google heeft het woord Spunk helemaal voor me verpest haha. Niet opzoeken dus als het bij jou nog niet is gebeurt.

Qua namen dilemma, ik heb er 2 uit mijn namenlijst die mee doen als kandidaat. Maar er zit aan beiden een maar dus het kan nog zomaar compleet wat anders worden.
Relpda vind ik qua achterliggende gedachte erg leuk. Is een karakter uit mijn favoriete boekenreeks, een koperen draak. Leuk in thema dus en qua kleur ook wel mooi. Maar dan ruil ik de ene onpraktische naam in voor een ander, want dit is ook niet iets wat lekker bekt en het is ook niet lekker af te korten tot 1 lettergreep (hou ik van, Kirs, Vu en Brum hebben we nu).
Nimue scoort op het afkorten weer heel lekker, Nim vind ik leuk en makkelijk. Afkomstig uit de Arthur legenden. Maar daar zit dan weer niet echt een link met een achterliggende gedachte achter.

Ik (over)denk nog even verder :+

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:02

Het scheelt, ik deel gezellig mee in je naïviteit en dacht terug aan het Pippy Langkous verhaal *D

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 08:30

Haha helemaal voor niets mijn onschuldigheid aangetast dus :') Het pippy langkaus verhaal is ook wel passend bij mijn spunk idee haha

MoriMann

Berichten: 800
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:46

Relpda kan je dan wel weer afkorten tot Rel :Y)

Heeby was toch ook een rode? Om bij de Rainwild Chronicles te blijven :D

Leuk veulen in elk geval, wat de naam ook wordt.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 09:00

:D Haha, mooie manier om RotE lezers eruit te vissen zo. Mijn Liveship gerelateerde hengstennaam ligt ook nog altijd klaar haha. En een Farseer naam voor een vos merrieveulen. Dus de Kirs baby komt alleen onder zo'n naam uit als het een palomino merrie wordt _O- Of het toch niet past. Wat de namen precies zijn hou ik verder nog een beetje op de achtergrond, maar wellicht weet je dat met de minieme informatie nu al.

Heeby is inderdaad ook rood, Relpda is koper dus vond ik iets passender voor een wildkleur vos. Echt rood wordt ze natuurlijk niet door de verdunning. Vervloek ik mezelf als ik mijn veulen Rel ga noemen? Dan roep je het misschien wel een beetje over jezelf af als ze vervolgens gaan rellen haha. En Relpda is gewoon de leukste draak haha. Fente staat ook nog op mijn lijstje, die heeft de beste naam maar kan je geen kleurmatch maken.
Sylve vind ik ook wel mooi en is iets normaler, als we ook naar menselijke personages kijken. Amber vind ik ook mega tof als karakter en zou een super leuke combi zijn met mijn hengstennaam, maar Amber is weer zo gewoontjes als naam. Robin Hobb is wat beter in mannennamen dan in vrouwennamen vind ik :+ moeilijk...

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:05

mooney schreef:
:D Haha, mooie manier om RotE lezers eruit te vissen zo. Mijn Liveship gerelateerde hengstennaam ligt ook nog altijd klaar haha. En een Farseer naam voor een vos merrieveulen. Dus de Kirs baby komt alleen onder zo'n naam uit als het een palomino merrie wordt _O- Of het toch niet past. Wat de namen precies zijn hou ik verder nog een beetje op de achtergrond, maar wellicht weet je dat met de minieme informatie nu al.

Heeby is inderdaad ook rood, Relpda is koper dus vond ik iets passender voor een wildkleur vos. Echt rood wordt ze natuurlijk niet door de verdunning. Vervloek ik mezelf als ik mijn veulen Rel ga noemen? Dan roep je het misschien wel een beetje over jezelf af als ze vervolgens gaan rellen haha. En Relpda is gewoon de leukste draak haha. Fente staat ook nog op mijn lijstje, die heeft de beste naam maar kan je geen kleurmatch maken.
Sylve vind ik ook wel mooi en is iets normaler, als we ook naar menselijke personages kijken. Amber vind ik ook mega tof als karakter en zou een super leuke combi zijn met mijn hengstennaam, maar Amber is weer zo gewoontjes als naam. Robin Hobb is wat beter in mannennamen dan in vrouwennamen vind ik :+ moeilijk...


Stille meelezer die ook je vorige topic heeft gevolgd. Ik was al dagen aan het twijfelen om de Robin Hobb namen te hinten, omdat je altijd spreekt van je 'drakenkudde' :D

Hier dus fan van een drakennaam kiezen *\o/*

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 09:42

Solleke_Noah: Haha ik wist nog van het vorige topic dat je ook een lezer was, en jouw onderschrift.... Tranen met tuiten... elke keer.
Leuk dat je er weer bij bent :D

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:47

mooney schreef:
Solleke_Noah: Haha ik wist nog van het vorige topic dat je ook een lezer was, en jouw onderschrift.... Tranen met tuiten... elke keer.
Leuk dat je er weer bij bent :D


Herkenbaar! De eerste keer dat ik dat boek las was ik nog vrij jong en woonde thuis, mijn vader schrok echt toen hij mij hard huilend achter dat boek zag zitten :')

Jammer dat het met Vu niet gelukt is, maar wie weet ooit nog in de toekomst. Ben heel benieuwd wat je merrie er van gaat maken! Vond je het niet ergens een beetje eng om Vu te dekken? Ik heb een jaar na jou een veulentje met mijn 'drakenmerrie' gefokt, ook een vos-kopietje van haar. Ze is nu drie jaar oud en de lijn verder zetten lijkt me erg leuk. Maar tegelijk wel de schrik om haar bloot te stellen aan een dracht.. Hoe heb jij dat afgewogen?

(edit: schrik ervoor omdat het gevoelsmatig echt nog steeds mijn kleine baby is haha)

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 10:02

Voor mij was het eigenlijk niet anders dan bij Kirs. Kirs kwam dan bij mij toen ze 3,5 was, maar die ken ik ook vanaf jongs af aan en die had voor Vu ook nog geen veulen gehad. Dus gevoelsmatig was dat even spannend als Vu nu dekken.

Het enige wat dan enger was in deze situatie is dat Kirs de eerste keer dus gedekt was met een iets kleinere hengst en ik nu voor Vu gelijk een vrij grote hengst had gekozen. Die angst heb ik weggenomen door me helemaal in te graven in wetenschappelijke artikelen en dus gewoon zeker te weten dat ik geen groter risico nam dan een gewone dracht.

Haha ik lees nu je edit. Dat baby gevoel blijft tot ze bejaard zijn denk ik. Wij zeiden ook al tegen elkaar: als we twee veulens erbij hebben, hebben we gewoon 3 baby's lopen. Ik denk niet dat Vu ooit van de status Baby af komt :o Al helpt het misschien wel dat het echt ons beeld is, want Vu is in haar doen en laten en bouw echt wel klaar nu. Verschil tussen 3 en 4 jaar oud doet vaak ook wel wat vind ik, vooral bij die kleine pony's die wat sneller uitgegroeid zijn zoals Vu.

Ik denk wel dat de kans dat we ooit met Vu gaan dekken nu heel miniem is, ik wil niet fokken met oog op verkoop en vier is wel echt de max. En ik wil wel graag toespitsen op een maatje waarop ik kan rijden, dus mocht Kirs me weer een merrie gunnen dan denk ik dat die de lijn door mag zetten ooit. En anders heb ik dus aan de nieuweling ook weer een grotere merrie waarmee ik een mooi lijntje op kan zetten.
Maar zeg nooit nooit.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:06

Ja, dat is inderdaad dan wel een gelijkaardige situatie (Kirsten en Vu). Elska kwam bij mij toen ze 15 jaar oud was en al zes veulens had gehad, met probleemloze dracht en bevalling. Daar maakte ik me ook enorm zorgen over, maar statistisch gezien wist ik dat ze het kon :P

Haha ja dat baby gevoel he... denk ook dat dat voor eeuwig zo blijft. Misschien dat verschil 3-4 jaar inderdaad nog wat aan mijn gevoel zal veranderen zoals je zegt. Het is nu echt nog zo'n slungeltje.

MoriMann

Berichten: 800
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:11

mooney schreef:
:D Haha, mooie manier om RotE lezers eruit te vissen zo. Mijn Liveship gerelateerde hengstennaam ligt ook nog altijd klaar haha. En een Farseer naam voor een vos merrieveulen. Dus de Kirs baby komt alleen onder zo'n naam uit als het een palomino merrie wordt _O- Of het toch niet past. Wat de namen precies zijn hou ik verder nog een beetje op de achtergrond, maar wellicht weet je dat met de minieme informatie nu al.

Heeby is inderdaad ook rood, Relpda is koper dus vond ik iets passender voor een wildkleur vos. Echt rood wordt ze natuurlijk niet door de verdunning. Vervloek ik mezelf als ik mijn veulen Rel ga noemen? Dan roep je het misschien wel een beetje over jezelf af als ze vervolgens gaan rellen haha. En Relpda is gewoon de leukste draak haha. Fente staat ook nog op mijn lijstje, die heeft de beste naam maar kan je geen kleurmatch maken.
Sylve vind ik ook wel mooi en is iets normaler, als we ook naar menselijke personages kijken. Amber vind ik ook mega tof als karakter en zou een super leuke combi zijn met mijn hengstennaam, maar Amber is weer zo gewoontjes als naam. Robin Hobb is wat beter in mannennamen dan in vrouwennamen vind ik :+ moeilijk...


Rel vragen op problemen? Nee joh! ;)

Amber was altijd al een van mijn favoriete namen, maar jammer genoeg hoor je hem tegenwoordig ontzettend vaak. Ook helemaal gelijk dat koper beter bij (wildkleur) vos past dan rood-rood :D De andere namen zijn ook mooi. En inderdaad, de mannelijke draken/personages hebben de beste namen. Ik zou een gokje voor de hengsten naam kunnen doen, maar.. toch maar niet :)

Ooit, ooit, ooit ga ik de naam Beloved Fool voor een huisdier gebruiken. Ooit. :j

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:37

Kirs, Vu, Brum, Nim....

ik stem op Nimue!!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:52

Ik ben ernstig fan van de namen die hier genoemd worden, maar dat zal vast niemand verbazen.. *D

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 21:14

Solleke_Noah: zou het bij jou ook nog meespelen dat IJslanders vaak wat langer nodig hebben om te groeien en te ontwikkelen?

Morimann super tof! Leuk karakter, maar zo'n lastige naam voor alledaags gebruik.

Juval, ja die zit lekker in het rijtje he! Stem genoteerd ;) ik neig momenteel wel meer naar een drakennaam.

Sintara jij bent gewoon super vooruitstrevend met je eigen drakennaam! Dat is niet te missen

Ik krijg net deze foto door van de fokker <3 1 dag oud op de foto

Afbeelding

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 14:07

Even een echte ontopic reactie... we zitten op 120 dagen dus ik heb weer een aanvulling op de reeks.
Vandaag eens de mobiel op geluiden voor honden gezet, want van paardengeluiden wordt ze niet warm of koud meer en dat is toch de makkelijkste manier om het hoofd en de oren de juiste kant op te krijgen. Stilstaan kan ze gelukkig als een pro, dus ik kan haar neerzetten en rustig weglopen met de camera. Tot er ook geluidjes van een piepspeeltje kwamen, dat kon ze niet waarderen en toen kwam ze heel snel bij me :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb trouwens weer een Google forms gemaakt voor de gokjes. Met een stukje normale gokjes en weer een optioneel stukje maffe gokjes. Dus mochten jullie er nog iets geks in terug willen zien, roep maar. Ik denk dat ik hem ergens volgende week plaats in het topic

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:00

Knappe Kirs! Hoe gaat t met dr?

Je veulentje is echt knap ook, wat een lieve foto op 1 dag oud <3

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:45

Ik volgde het topic stiekem in stilte, maar ik wil toch even een kleine reactie geven op een variatie op Amber dus kom ik even onder mijn meeleessteen vandaan.
Ik heb een serie gelezen (The Talon Saga Series) waarin de hoofdpersonage Ember heet en in de boeken ook een rode draak is. De boeken staan dus ook vol in het teken van draken en ik moest hier stiekem meteen aan denken na de foto's van de nieuwe aanwinst!

En wat ontzettend jammer dat Vu niet drachtig is. Ik heb het topic toen met haar geboorte ook mee gevolgd en er zo ontzettend van genoten, vandaar dat ik dit topic ook weer lekker mee volg.
Ik kan echt genieten van jouw drakenkudde <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-21 21:54

Als eerste, ik heb de gokjes lijst weer klaar. De eerste pagina bestaat uit de standaard gok : Datum, geslacht & kleur. Er is ook een optionele 2e pagina met extra statjes. Geen enkele vraag is verplicht om in te vullen, dus je kan ook gewoon stoppen wanneer je wilt en onderaan op verzenden klikken.
Met de lijst van Vu liepen we ertegenaan dat het lastig was om te onthouden of je al mee had gegokt, dat is het makkelijkst op te lossen door in een berichtje te zetten dat je hem hebt ingevuld. Later invullen mag uiteraard ook, de lijst blijft open tot 2 maart.
https://forms.gle/rhcW3v7PzuPKTihT6

Kirs doet het goed, die is heel tevreden dat ze al een soort van verlof heeft weten af te dwingen :') . Je merkt wel dat ze af en toe wat chagrijnig is, terwijl ze tot nu toe juist veel socialer was dan normaal. Normaal is ze redelijk op zichzelf, nu doet ze soms alsof ze aan Kruse vastgelijmd zit. Naar mensen toe merk je weinig verschil.
Ben wel een beetje aan het puzzelen met het rantsoen, ze heeft wat last van platte mest en teert wat in op spieren (wat ook niet heel gek is omdat ze nu 1 a 2 x per week rustig wat doet ipv de fanatieke 5x per week). Dus dat is even puzzelen.

Vandaag de camera weer eens meegenomen. Het werd gelijk duidelijk dat Kirs niet van plan was om lekker mee te werken :')
Afbeelding

Dus die verstopte zich lekker achter haar bodyguard (ze weet heel goed dat ik Kruse niet ga opjutten, Kruse is namelijk niet van mij) en liet Vu het werk opknappen. Die maakt het me een stuk makkelijker haha, daar zeg je bij wijze van spreken 1 keertje PRRR tegen en dan heb je gerust 5 minuten spektakel. Mits ze niet liever naast je komt staan <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben super blij met de nieuwe aanwinst hoor, maar het blijft toch balen dat we hier geen baby van mogen verwelkomen. Ik heb natuurlijk mijn fokker roze bril op, maar deze pony is toch zo mega tof he _/-\o_

Toen heb ik Vu en Kruse maar even verbannen naar de paddock om onze hoofdrolspeelster toch nog even in beweging te krijgen voor wat plaatjes. Het was even multitasken, rennen, wapperen, roepen en dan snel weer op de hurken voor een foto. Maar dan heb je ook soort van wat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Drakenkoningin

Afbeelding

Welkom weer taartjee! En bedankt voor de suggestie.

De nieuwe aanwinst gaat trouwens toch Relpda genoemd worden, ik ben weer even in de bijhorende boekenreeks gekropen en toen kon ik niet laten ondanks dat het geen praktische naam is. Ik moet het ook steeds herhalen en spellen voor mensen haha.

Anoniem

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:07

Wat zijn ze knap <3 Ze zien er goed uit! Ik ben geen drakenkenner maar Relpda klinkt leuk; de praktische nicknames komen vanzelf! :P

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:26

Ik volg ook weer mee! Net de lijst ingevuld.

Heel benieuwd naar het veulen van Kirs volgend jaar, en nu al naar de kleine Relpda :D

Als fantasy liefhebber moet ik de boeken van Robin Hobb toch eens gaan lezen... :P

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 10:05

culaccino bedankt! En dat is mijn gedachte ook, de roepnamen en koosnamen komen vanzelf wel.

Moirin leuk! Tot nu toe zitten de mensen redelijk op 1 lijn met gokjes haha. Ik kan de boeken zeker aanraden, het zijn er ook genoeg om even mee bezig te zijn.
Ik ken wel wat mensen die vastlopen op de eerste trilogie, die is mooi maar wat traag en deprimerend. Dus ik heb soms het onconventionele advies om bij de 2e trilogie te beginnen als je twijfelt of het je ding is, en daarna terug te gaan naar 1 voor je hem verder chronologisch gaat lezen.
Ik ben destijds per ongeluk begonnen in boek 2 van de 4e trilogie (die uit 4 boeken bestaat) :') . Dat is niet echt aan te raden haha. Toevallig is dat de reeks met Relpda erin, dus het had zo moeten zijn denk ik.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:34

mooney schreef:
culaccino bedankt! En dat is mijn gedachte ook, de roepnamen en koosnamen komen vanzelf wel.

Moirin leuk! Tot nu toe zitten de mensen redelijk op 1 lijn met gokjes haha. Ik kan de boeken zeker aanraden, het zijn er ook genoeg om even mee bezig te zijn.
Ik ken wel wat mensen die vastlopen op de eerste trilogie, die is mooi maar wat traag en deprimerend. Dus ik heb soms het onconventionele advies om bij de 2e trilogie te beginnen als je twijfelt of het je ding is, en daarna terug te gaan naar 1 voor je hem verder chronologisch gaat lezen.
Ik ben destijds per ongeluk begonnen in boek 2 van de 4e trilogie (die uit 4 boeken bestaat) :') . Dat is niet echt aan te raden haha. Toevallig is dat de reeks met Relpda erin, dus het had zo moeten zijn denk ik.


Oh nee, de eerste trilogie is juist de allermooiste <3 (al zijn ze gewoon allemaal wel heel goed O:) )

Leuke foto's van de paarden en goeie keus voor Relpda!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 14:43

De eerste is heel mooi, maar ik denk wel een moeilijke binnenkomst. Al heb je het als paardenmens wel goed zolang Fitz een beetje in de stallen ronddwaalt haha.
Ik ga zelf vaak terug naar de tweede trilogie.


:') tot nu toe gunt niemand me een merrie hahaha (ik heb zelf ook hengst gegokt, maar dat is zelfbescherming). Zou Kruse niet erg vinden, is hij niet meer alleen tussen al het vrouwengeweld

Afbeelding

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:22

Ik heb de lijst ook ingevuld! Ik gun je wel een merrie hoor :(:)