Uitbreiding in de drakenkudde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:24

Ook ingevuld! Went with my guts haha :P

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 16:30

Myrsky bedankt haha
Flux, onze ingewanden hebben redelijk hetzelfde idee zo te zien :+

gerlindie

Berichten: 4641
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 17:10

Sorry, ook hengst aangeklikt :+

Ik ben geloof ik twee keer begonnen in deel één, maar nog niet verder gekomen. Het staat nog op de planning :=

Ben wel voor de derde keer de Storm light archives aan het lezen *D
Die zijn ook echt heel goed

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 18:19

We hebben nog 214 dagen te gaan, genoeg tijd om een boekenclubje op te richten :)* :=

Ik zet ze op de lijst gerlindie! Al ben ik meestal zo'n ellendig persoon die eindeloos dezelfde boeken opnieuw leest.

Vu mag haar hardloopschoenen trouwens vast al uit de kast halen, want Relpda houdt wel van een beetje tempo. Dit filmpje kreeg ik van de week door:


Relpda gaat wel verraden dat Kirs en Vu niet zo groot zijn als ze hier komt, zou me niets verbazen als ze dan al hoger is dan de twee rode drakendames.

gerlindie

Berichten: 4641
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:05

Haha, dus tijd om een 213 dagen leesschema op te zetten *D
Maar moeten we dan in 213 dagen alleen deel één uit hebben, of alles? :Y)

Of we doen persoonlijke doelstellingen, ik zie mogelijkheden.
Tijd voor een nieuw lijstje; "voor het veulen er is heb ik .... gelezen" _O-

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 14:30

Haha alles is misschien een beetje te uitdagend, als je de reeks zonder extra short stories en secundaire boeken wilt lezen dan heb je al 16 boeken te gaan. Dus ongeveer elke 2 weken een boek. Dat lukt nog wel met deel 1 van de eerste trilogie, maar met de dikkere is dat wel voor de diehard lezer denk ik.
Al heb ik wel tijd over die ik normaal besteed aan werken met Kirs, de pony's zijn voor dit plan denk ik :')

Die laatste optie is wel leuk, dan wil iedereen spontaan dat het veulen langer blijft zitten ipv snel komt omdat ze hun leesdoel anders niet halen :Y)

Zonder gekkigheid ben ik echt wel in staat om gezamenlijk bijvoorbeeld de eerste twee trilogieen te lezen. Dan kunnen jullie gelijk raden welke namen er klaar staan voor Kirs baby.

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:48

Goklijst is ingevuld, ik gun je ook een merrie :Y)

Relpda is echt een mooie naam, ik kende de boeken ook niet dus heb ze maar even in mijn ellendig lange nog-te-lezen-lijst gezet.

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:05

Ik heb net 2 nieuwe boeken gekocht, maar deze gaan ook maar even op mijn lijstje :') Oh oh wat nog veel te lezen.

Relpda is inderdaad een mooie naam.

Ik ga goklijstje later eens invullen.

gerlindie

Berichten: 4641
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:32

Ik doe mee hoor, met een buddy read :D

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 11:33

Ik dacht ik vul oom het goklijstje in als stille meelezer, maar nu kwam ik op de datum en daar weet ik even niet wat ik moet invullen := er staat mm/dd/jaar, maar eerst de maand oogt niet goed O:) is het een foutje of moet ik voor 5 april echt 04/05 invullen? :=

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 15:17

Dat is Amerikaanse notatie volgens mij, omdat het een Google forms is. Dus 5 april is dan inderdaad 04/05. Maar ik kon gewoon een kalendertje aanklikken en dan de dag kiezen volgens mij.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:12

Wat leuk dat je al zo'n mooi veulen hebt gevonden. En leuke naam!
En verder dus aftellen voor volgend jaar :)

Ik ben zelf vooral fan van de Fitz/Fool serie, dus de 1e en 3e trilogie, en dan de laatste nog (nooit gedacht dat die nog zou komen, jaren later), maar vond met de schepen en met de draken ook best tof.

Ik wil ook wel meedoen met samen lezen :D

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:47

Was een vooral stille meelezer in het topic van VU. Wat leuk om nu ook deze dracht te volgen. Zal meestal onder steen zitten maar soms als ik tijd heb ook is reageren. Heb gokje ook al gedaan:)

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:24

Op mijn mobiel had ik geen aanklikbaar kalendertje xD maar hij is ingevuld dus heel benieuwd naar wat Kirs ervan gaat maken :D

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 18:12

Vu is campagne aan het voeren tegen de wens voor Vu 2.0 . Gisteren weer allemaal etensresten uit haar wang en tussen de kiezen uit kunnen vissen, dus toch maar eens oriënteren voor een second opinion. We zijn al 2 jaar af en aan met haar gebit aan het tobben en ze heeft nu wel de leeftijd dat ik het een beetje te makkelijk vindt om naar wisselen etc als oorzaak te wijzen.

Vandaag, tweede dag op mijn nieuwe baan, krijg ik een appje met mededeling: Vu licht beschadigd, hek een stukje meer.
Tja, onder het hek door wringen was even verkeerd gegaan (of geniepige aanval op de poort die naar een weiland vol gras leidt?)... wel super fijn altijd dat er zo goed voor ze gezorgd wordt en fijne communicatie is. Dus hoefde niet met een noodgang naar stal te racen.
Afbeelding
Op de achtergrond trouwens Kirs, die niet bij dit voorval betrokken was. Maar al wel een flinke pens aan het kweken is.

Super leuk trouwens, de gokjes staan nu 50/50 voor geslacht. Bedankt iedereen die meedoet haha.
En 2 voor de boekenclub, ik zal in het weekend eens kijken.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:23

foei toch Vu!! iets met 'gras is groener bij de buren'??

Ik kan je Hans Peters van DAP Schalkwijk aanbevelen als het tanden betreft, heel goede ervaringen mee.

Flinke buik al vanaf deze hoek gefotografeerd :) Vu 2.0 XL??

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:30

Die boekenclub, gaat die alleen over Robin hobb..? Ik vond fitz leuk maar ben in boek 2 over de schepen gestrand O:)

Dat hek! Hoop dat die pony beter af is

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 22:40

Haha ja Vu is erg gevoelig voor 'het gras waar ik niet bij kan of mag is altijd groener'. En het wordt nogal snel wat te veel pony om van te houden, dus ze krijgen maar een klein strookje bij steeds.
Schalkwijk was ik inderdaad al aan het kijken, die heten nu wel anders maar zit goede expertise op gebied van tanden zag ik. Neem ik mee.
Haha vergeleken met Vu en Kirs mag het veulen wel XL worden, maar graag pas nadat het geboren is :') ik vind haar wel vrij veel buik hebben, niet zozeer naar de zijkant maar het ziet er wel al gevulder uit. Wellicht omdat het nu de tweede dracht is.

Zelf nog samen met onze Brum (die heeft juval heel mooi gefokt, heb hem nog maar even niet vertelt dat hij over 2 maanden niet meer de baby van de groep is) even goed gecontroleerd toen we op stal waren maar op een paar schrammen en kleine bult op de schouder na is ze nog helemaal heel.
Afbeelding

Net nog even gespiekt, op de vergelijking was ze met Vu juist wat ronder. Maar ze zit nu beter in haar spieren en ze is wat minder vet dan toen. Dus het kan best dat ze minder breed is, maar effectief wat meer buik heeft dan toen.
Afbeelding
Afbeelding

hasufel haha dat is wel een mooie woordspeling, het idee is wel Robin Hobb maar ik kan je natuurlijk niet verplichten om een bepaald boek te lezen.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:52

aaah... knappe Brum :) ... hij is ook al weer een half jaar (en een paar dagen).. de tijd vliegt.
Kirs ziet er goed uit!

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 20:41

Nou, geïnspireerd door jullie… had net weer een stapel boeken uit, op zoek in de kast naar iets nieuws, blijk ik de Rain wild chronicles gewoon te hebben staan!
Dus nu maar daarin begonnen :D

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:40

Overigens: uit welk boek komt kirs naam? Fitz is voor mij al weer járen en vele fantasyboeken geleden…

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-21 12:56

Kirs is een verhaal apart haha, maar die naam had ze al. Kirs heet voluit Kirsten. Ze is geboren op de stal waar ik vroeger werkte, op een waddeneiland.
Kirs is een oepsje, mijn baas wist ook niet dat de moeder drachtig was. Twee jaar daarvoor had ze al een veulen gegeven omdat ze drachtig was verkocht. Op de geboortedag van Kirs stonden de eigenaren op het punt om naar de boot te gaan om naar het verjaardagsfeestje te gaan van goede vriendin Kirsten. Toen werden ze echter gebeld door mensen die naast het weiland woonden waar de kudde op dat moment liep dat er een veulen in de wei lag. Net geboren.
Dus in plaats van naar een verjaardag konden ze opeens een stal klaarmaken en merrie met veulen oppikken (pony's liepen altijd buiten, dus stallen zijn er niet echt, maar Kirs is begin maart geboren dus laten lopen is ook zo wat). En daarom hebben ze haar vernoemd naar de vriendin. Er was ook wat stress omtrent het ontstaan van Kirs, maar later is uitgekomen dat een familielid voor een nachtje een hengstje in de groep had gezet. Dus het was nog een gelukje dat het bij 1 veulen bleef.
Op 3,5 jarige leeftijd is ze toen naar mij verhuist omdat haar karakter niet past bij het werk dat ze daar zou moeten doen.

En Vu komt door een grapje in het vorige topic, waarbij ik beloofde dat ik het veulen Déjà Vu zou noemen als kirs een kopietje van zichzelf zou maken.

Dus nu grijp ik mijn kans met de Robin hobb namen. Als Vu een hengst was geweest had ze trouwens wel een Robin hobb naam gehad.

Ik heb trouwens een intensieve week achter de rug, ben net van baan gewisseld. Ik zal later nog even meer reageren

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:51

Ach zo :)
Van vu had ik denk ik al meegekregen
Wat een bijzonder idee om een hengst zomaar in een weiland merries van iemand anders te parkeren.. >;)
Zal de familierelaties vast geen goed hebben gedaan
Gelukkig is de baby heel goed gelukt!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 11:42

Ze staan er daar wat anders in, dus echt blij zullen ze niet zijn geweest (helemaal omdat ze niet zo van de welshjes waren, en dan wordt de enige welsh merrie die ze hadden gedekt door een welsh hengstje). Maar boos zijn ze niet geweest.

Boekenclub mensen, even wat input. Zullen we zeggen 1 boek per maand. Dan lees ik mee met de nieuwelingen (dus eerst farseer trilogie en daarna liveships) en als je aan wilt sluiten met andere boeken dan ben je van harte welkom. Andere Robin hobb boeken gewoon even in spoilers zetten, ik kan met alles mee kletsen.
Of is een ander idee beter?

Kleine Relpda's worden groot <3

Afbeelding

Kirs is momenteel echt heel chagrijnig, die heeft wat last van de hormonen denk ik. Ze mag nu echt met verlof, beetje vroeg maar we gaan gewoon dingen doen die ze nog leuk vind en voor de rest mag ze lekker een baby bakken.

gerlindie

Berichten: 4641
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:49

Een boek per maand zou goed te doen moeten zijn :D

Begin volgende week weer met studeren, dus dan heb ik in elk geval elke dag een uur in het OV :j