Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 27 [ 666 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Uitbreiding in de drakenkudde

 
Profiel   

Bedankt voor de lieve woorden <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 22:45 



 
Profiel   

Monique, ik denk dat we dankzij jou Relpda op de voorpagina hebben vandaag. Leuk wakker worden, dankje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 09:56 



 
Profiel   

eh, ja ik had wel getemd maar ik had gevraagd om de flemende Vu. Maar goed, toch ook leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 09:58 



 
Profiel   

Haha ach, uitgelicht was sowieso leuk. De Vu foto is qua kwaliteit iets minder en zal wel niet bij de uitsnede hebben gepast.

De gokjes rollen ook langzaam binnen. Ik zal de lijst op 2 maart sluiten en ze dan in het topic plaatsen.

Waar iedereen het in ieder geval redelijk mee eens is, is dat Kirs er geen zin in gaat hebben om haar drakengebroed zelf op te voeden :') .... daar heb je nannys voor.

[ img ]

Ik zal vast wat ouderschapsboeken inslaan voor arme Kruse

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 10:19 



 
Profiel   

Nou Vu is geslaagd voor haar controle, vandaag hadden we weer een tripje kliniek. De weegschaal stond aan, dus gelijk daar even overheen gelopen. Ze was 227 kg, dus scheelt bijna niets sinds haar 3e. Ze is wat afgevallen sinds de zomer, maar dat was ook wel nodig dus we schrijven het maar af als een handige bijwerking..
[ img ]
(Als ik mezelf naast Vu zie denk ik dat Vu niet de enige is met grootheidswaanzin :') , zorgt er wel voor dat de pony's groter lijken haha)
[ img ]

[ img ]

Op naar de drakenbaby, nog maar 68 dagen voor we in de veilige zone zitten. Alvast een fijne jaarwisseling allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 22:21 



 
Profiel   

68 dagen nog maar? Tijd gaat snel joh! Ben echt super benieuwd wat Kirs nu aan het bakken is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 13:08 



 
Profiel   

Verkeerd gekeken, het is nog korter tot de 320 dagen. Vanaf 320 dagen kan een veulen veilig geboren worden, dus zonder dat het een vroeggeboorte zou zijn. 340 dagen is de gemiddelde dracht, dus de uitgerekende dag is 20 dagen later. Ik verwacht dat ze dichter bij de 340 gaat zitten dan de 320, maar de 320 is wel een belangrijke mijlpaal. Het zou stiekem wel goed uitkomen als ze vroeger gaat dan het gemiddelde, ik heb namelijk in de eerste week van maart vakantie.

63 tot veilig, 83 tot de uitgerekende datum :D nu wel goed gekeken op mijn tellertjes haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 14:07 



 
Profiel   

heel fijn dat Vu is goedgekeurd! Ik ben met Smarti daar ook op de weegschaal geweest afgelopen zomer, die was 280 :o Nu hopelijk minder.

De tijd vliegt, het schiet al flink op. spannend hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 16:34 



 
Profiel   

Gaat dat snel zeg!
En dat ze zo klein zijn.. dat had ik niet gezien
Fijn dat alles goed verloopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 17:50 



 
Profiel   

Vu is ook wel de kleinste van het stel hoor. Kirs weegt als ze netjes op conditie is 253 kg en is 3 cm groter dan Vu. Ik had gehoopt dat Vu net als Kirs tussen haar 3e en 4e nog een groeispurtje zou maken, maar ik denk dat ze met 3 gewoon al uitgegroeid was.
Maar het zijn dus gewoon maar B pony's inderdaad haha. Ik hoop dat het drakenkind uiteindelijk een grote C pony wordt (kleine D mag ook, maar is een beetje te veel gevraagd denk ik :o ) .

Vandaag hebben we een van de camera's vast weer verplaatst naar de stal van Kirs.
Dus ik heb weer Kirs tv, dan weet ik zeker dat het allemaal werkt in maart.
[ img ]

Met de vorige dracht hebben sommige bokkers meegekeken s nachts. Overdag heb ik ook wel beeld van de paddock maar dat deel ik niet ivm privacy. Maar ik zal zeker kijken of jullie weer mee kunnen kijken in de nachten in de stal als het spannend begint te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 00:00 



 
Profiel   

mooi beeld hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 10:39 



 
Profiel   

Wat is de honingraat die ik onder het stro zie? Waterafvoerende matten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 10:42 



 
Profiel   

Ja het beeld is mooi. Een kleine blinde hoek maar de camera kan bewegen dus alles is in beeld te krijgen.

Onder het stro liggen rubberen matten, zachter om op te liggen en ter isolatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 11:11 



 
Profiel   

aha rubber matten. Ik had ze ooit ook maar ze verzadigden op den duur en werden glad. Weet je het merk of zal ik het even rechtstreeks vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 12:05 



 
Profiel   

Daarvoor moet je inderdaad even bij de bron zijn Monique :D ik weet dat het per stal verschilt welke matten erin liggen, maar welke het precies allemaal zijn dat weet ik niet.


De pony's zijn oud en nieuw goed doorgekomen. Kirs was te druk met dik zijn, maar Relpda en Vu wilden wel even leuk kijken.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:56 



 
Profiel   

Oh wat ene leuke koppies!! <3
Fijn dat ze oud en nieuw goed door zijn gekomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:43 



 
Profiel   

:o Sorry het is een beetje de Vu-en-Relpda show zo, maar Kirs doet niet heel veel meer dan eten en luieren op het moment :+

Op het moment staat Kruse aan kop als baby-oppas in de gokjes, daarna Relpda, met Vu op de derde plek en Kirs als laatste (uiteraard, we kennen Kirs ondertussen :') ).
[ img ]

Vu wil graag de 8 mensen die op haar hebben gestemd bij voorbaat aanklagen, die is al behoorlijk klaar met het geterroriseerd worden }>
[ img ]

Als ik op stal ben staan Relpda en Vu kwaad te doen naar elkaar, maar op de camera en als ik net aan kom lopen zie ik ze vaak gemoedelijk bij elkaar staan. Dus ik denk dat ze niet zo goed tegen het delen van aandacht kunnen, maar dat het stiekem verder wel vriendinnen zijn :')

Verder staat de palomino hengst momenteel voor in de gokjes, ik zal van de week Kirsten ook weer even laten gokken. Al is dat een vrij onbetrouwbare bron, want bij Vu had Kirs gegokt dat het een bruine appaloosa hengst zou worden
[ img ]

Om het toch nog een beetje ontopic te houden, bolle Kirs met haar favoriete deel van de dracht: extra eten :Y)
[ img ]
Kirs heeft het trouwens wel warm met dit weer, ik blijf de krulletjes wegpoetsen op haar borst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 15:47 



 
Profiel   

Mooie combi! Ik volg graag mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 15:55 



 
Profiel   

Haha arme vu

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 17:30 



 
Profiel   

Leuke spektakelfoto van die twee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:17 



 
Profiel   

Welkom Cennin, en bedankt!
Vu is ook heel zielig... tot je bedenkt wat zij allemaal met Pas uitvogelde haha.

Drakenbaby wilde even zwaaien (of dansen :') ) naar zijn/haar volgers.... de meeste actie in het begin van het filmpje. Drakenbaby was lekker aan het feesten, maar ik krijg het vaak niet op beeld. Nu toch een klein stukje.


Vu wil jullie of mij wel even herinneren dat zij wel de originele drakenbaby is en zal blijven >;)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 21:43 



 
Profiel   

Aaah, met haar kaalgeschoren infuusplek :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 23:30 



 
Profiel   

Ja die groeit echt voor geen meter bij, zitten in totaal nu 5 haren op en verder blijft het kaal.. Ik denk dat ze ermee blijft lopen tot de zomervacht weer komt. Verder doet ze het wel voorbeeldig, ik moet dagelijks het gat van de kies schoonspuiten met de tuinslang en dat verdraagt ze eigenlijk heel braaf. Ik krijg af en toe de waterstraal recht in mijn gezicht, maar dat is meer mijn klunzigheid dan haar gedrag.
Maar je merkt dat het lichamelijk best wat vraagt van zo'n dier, ik zie het ook terug in de hoefgroei en haar conditiescore (dat kwam wel weer goed uit, ze is nu al weken netjes op gewicht ipv obesipony). Maar het was nodig en het is netjes gedaan, dus ben blij dat ze er weer zo bij staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 23:48 



 
Profiel   

Wat een knappe pony dat ze zich zo goed laat behandelen in haar mond met de slang!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 10:44 



 
Profiel   

Weer 30 dagen verder, waarschijnlijk nog 2 foto's te gaan..

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Mogen we al zeggen dat we in het skippyballenstadium zijn beland of niet?
[ img ]

Kirs had een zeer relaxte bui, dus die kon ik even in de parkeerstand laten staan om even weg te sluipen naar het feestje dat ondertussen in de paddock werd gebouwd.

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 18:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 27 [ 666 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen