Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 27 [ 666 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Uitbreiding in de drakenkudde

 
Profiel   

Zou ik Kirs nog kunnen influisteren dat ze niet nog een knaloranje kopietje maakt?

Ik was aan het experimenteren met mijn touwhobby en zag een kleurcombinatie die ik tof vind. Dus nieuw ontwerp van een neusband gemaakt en nu heeft baby Kirs (ik moet nog even een passende naam bedenken, Vu was Nachtmerrie voor ze geboren was :') ) al een halster klaarliggen op volwassen formaat := maar de kleurtjes zijn niet zo'n succes op een neon oranje vos zoals grote zus.

[ img ]

Gelijk ook een sneakpeak van de halsbanden en touwhalsters, zie dat dat een populaire beloning is bij een goede gok in de gokjeslijst haha

Relpda's spullen liggen ook al klaar, die mag in het groen en koper.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 10:12 



 
Profiel   

Haha, nu dus nog eentje op balpen formaat maken :')

Alleen kan je dan niet zo'n kunstwerk kwijt in de neusriem denk ik zo *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 14:28 



 
Profiel   

Wat leuk gemaakt! Wat zijn de kleuropties voor het draakje dan? Heb je vast al eens gezegd maar ben t vergeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 14:43 



 
Profiel   

Gerlindie: Nee voor de baby variant moet ik een veel smallere band hebben, dit is zelfs voor Kirs en Vu te breed denk ik.

Bij balpenformaat blijven er denk ik alleen maar knopen over haha, gelukkig is er ondertussen een gigantische voorraad baby stalhalstertjes.

Hasufel: het draakje wordt een vosje of een palomino. 50/50 kans

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:36 



 
Profiel   

Even een leuke update van de originele Kirs baby. Ik heb afgelopen winter een handgemaakt uniek hoofdstel voor Kirs laten maken, aangezien ik een anatomisch bitloos hoofdstel wilde zonder gekke kleurtjes. Dat was er niet in maat Shet, dus heb ik een Britse zadelmaakster gevraagd of zij het kon doen. Het is heel mooi geworden, en ik gebruik hem heel af en toe ook voor Vu.
Nu volgt ze me op instagram en vroeg ze of ze een foto van het hoofdstel op Vu kon gebruiken voor haar banner voor evenementen. Dus nu is Vu in Engeland op evenementen te spotten:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 08:09 



 
Profiel   

mooney schreef
Gerlindie: Tof, wat ga je studeren?
Goldwynn: Het topic zal wel primair over de dracht en pony's blijven gaan :) ik zal even kijken wat we kunnen doen om spoilers over de boeken te voorkomen of duidelijk aan te geven. Ik hoop dat je lekker gelezen hebt :D Mocht je willen kletsen, ik heb alle boeken redelijk goed in mijn hoofd dus veel plezier onder de meeleessteen maar weet dat je altijd welkom bent *D

Lijstje voor de starters, ik lees zelf in het Engels dus ik heb zowel Engelse als Nederlandse titels erbij gegooid.
September: Assassin's Apprentice / Leerling en Meester
Oktober: Royal Assassin / Moordenaar des konings
November: Assassin's Quest / Vermogen en Wijsheid
December: Ship of Magic / Het Magische Schip
Januari: The Mad Ship / Het Dolende Schip
Februari: Ship of Destiny / Het Bestemde Schip

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 09:10 



 
Profiel   

Volgens mij ging er iets verkeerd in je post Lieser

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 10:10 



 
Profiel   

*\o/* we zijn op de helft, Kirs is vandaag 170 dagen drachtig, gemiddeld gezien nog 170 dagen te gaan.
Toch leuk zo op dierendag.

Op Facebook kreeg ik een herinnering van 3 jaar geleden, onze toenmalige ponyfamilie
[ img ]

Oppas Pas is er al 2,5 jaar niet meer bij. Nu de eerste dierendag sinds deze foto dat ze eigenlijk weer met z'n 3en zijn. We tellen de drakenbaby gewoon vast mee :D
De laatste zaterdag van deze maand komt Relpda thuis, dus dan komt er ook vast wel een leuke fotospam.
Ze kent alleen nog geen stroomdraad en ik heb bedacht dat ze eerst met Vu kennis maakt zodat ze een vriendje heeft voor ze bij de volledige groep aansluit.
Ik hoop niet dat Vu haar dan gelijk slechte gewoontes gaat aanleren :')

Helaas geen chique foto's ontvangen, maar als ik het zo inschat is ze Kirs en Vu nu al voorbij (moeder schat ik op een E maat):
[ img ]
Ik ben in ieder geval al helemaal verliefd op de aalstreep <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 14:53 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd :D

Dat die Relpda al zo groot is zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 16:59 



 
Profiel   

Haha ze moet natuurlijk ook een stukje groter worden dan Kirs en Vu. Volgens mij zit ze zo mooi op schema qua groei.

Net nog even snel twee foto's genomen.
Vu besteed aandacht aan dierendag door net wat chiller dan normaal onder het draadje door te eten. De intensieve poses bleven vandaag even in de kast en werden ingewisseld voor buigen voor dummies.
[ img ]

Kirs was gewoon lekker met haar vriend Kruse aan het knabbelen. Normaal gaat ze vaak haar eigen weg, de hele dracht is ze al kleffer dan normaal. Ik denk dat ze Kruse vast aan het binnentakelen is als nieuwe oppas. Want zelf te veel voor het drakengebroed zorgen zal ze niet zo zien zitten.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 18:54 



 
Profiel   

Die Vu is echt van elastiek
Spannend, die kleine!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 06:22 



 
Profiel   

Note to self: Niet je groothoekcamera aanzetten als je pony's steeds in je mobiel kruipen op het moment dat je een foto probeert te maken van de wandeling :')
Hallo gekke verhoudingen :wave:
[ img ]

Ondanks de onschuldige blik op de foto was Kirs alweer helemaal klaar om een klacht in te dienen bij de manager na een gigantisch rondje wandelen van 2 km. Huffend en puffend liep ze de laatste paar meter haha. Wandelen is nooit echt favoriet geweest bij Kirs, maar nu kan ze het helemaal niet waarderen. En dan vinden dochter en Mens ook nog eens dat het wandeltempo op standje vetverbranding kan.
Maar het enige wat nog erger is dan werken tijdens je vroegtijdige zwangerschapsverlof is een dochter die zonder je van het erf af gaat. Dus ze laat me ook niet echt een keuze. Behalve dat Vu ook erfgebonden is.

Nog wat foto's die de knappe koppen wel recht doen (lekker zo uit de wei geplukt zonder poetsen O:) ):
[ img ]

[ img ]

Uhm ja, de garderobe is nog verder uitgebreid. En minder uren effectief trainen met de pony's en het bestaan van de kleur smurfenblauw werd me te veel haha, dus nu ben ik lekker aan het knopen om een matchend setje voor de complete beestenbende te maken.

Ik denk soms drakenbaby al te zien bewegen in de buik van Kirs, maar dan zie ik Vu vervolgens buikdansen... dus ik denk eerder dat spastische darmen een familietrekje is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 18:52 



 
Profiel   

Smurfen blauw :')

Die van Kirs vind ik wel heeeel leuk zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 19:29 



 
Profiel   

Ja die van Kirs is leuk uitgepakt! Ik maak deze patronen al als hondenhalsband maar op touwhalsters zien ze er anders uit vanwege de dikkere kern. Dus het is steeds een verrassing hoe het eruit komt te zien.

Vandaag weer de dag voor een nieuwe buikfoto. De volgende foto zitten we alweer over de 200 dagen, zit toch wel lekker vaart in zo.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik wilde ook nog even vanuit een andere hoek een foto maken, omdat de buik dan meer opvalt. Maar 1 van de katten was een beetje levensmoe :') .

[ img ]

er zijn geen katten gewond geraakt bij het maken van deze beelden

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 18:55 



 
Profiel   

Ook niet na het maken van deze beelden hoop ik..?
Van voren ziet ze er super uit, van opzij lijkt haar bovenlijn wat ingevallen
Komt dat door zwangerschapsverlof?
Blijft leuk die tinten vos door het jaar heen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 14:24 



 
Profiel   

Haha nee, poes koos er gelukkig voor om af te druipen na een paar boze blikken van Kirs.

Ligt eraan welk deel van de bovenlijn je bedoelt.
Ze is momenteel precies mooi op conditie, vaak is ze net aan de dikke kant en haar primaire vetopslag zit bovenin de hals en op haar billen. Dus die reserves zie je op deze foto minder dan op bijvoorbeeld die van 120 en 150 dagen (ook goed te zien aan haar vetkussentje bovenop de ribben).
Qua bespiering ben ik eigenlijk erg tevreden, zo rond 3 maanden vond ik de bespiering op de bovenlijn wat kaal worden. Toen heb ik de eiwitten in het rantsoen wat omhoog gegooid en nu blijft ze naar mijn mening qua bespiering mooi gevuld, natuurlijk inderdaad wel binnen referentiekader grasmaaier en niet vol in de sportconditie. Het verval tussen sportconditie en verlofstatus vind ik zelf tussen 60 en 90 dagen het meeste opvallen, dat loopt dus ook samen met het daarna verhogen van de eiwitgift.
Ik zit er wel bovenop dat ik ook weer niet te veel voer, in eiwit en over het algemeen. Veel mensen denken namelijk dat de grootte van het veulen wordt bepaald door de grootte van de baarmoeder, maar dat is niet helemaal correct. Kleinere merries hebben minder oppervlakte waaraan de placenta vasthecht en geven dus iets minder voeding aan het veulen tov van bijvoorbeeld paardenmerries. Dus als je gigantisch veel voedingsstoffen in je merrie gaat stoppen bij een dracht van een grotere hengst, dan loop je risico dat je het natuurlijke reguleren van de grootte van het veulen verstoort. Ik wil wel een merrie in goede conditie, maar geen problemen met de bevalling dus ik heb haar liever tijdens deze dracht precies goed in conditie ipv net wat te vet.
Wat je wel in het verloop van de rug nu erg gaat zien is dat ze momenteel dus niet getraind wordt op gebruik van de buikspieren en dat daardoor haar rug wat inzakt. Ze heeft van nature een beetje zo'n badkuipje zoals je bij veel Welshjes ziet. Normaal is het dus ook een focus binnen de training om de buikspieren te activeren en te ontwikkelen zodat ze haar rug optimaler gebruikt. Nu zonder die training, en ik denk ook door de dracht zelf zie je dat de rug dus weer wat holler trekt.

Zo hele lap tekst gelijk, ik babbel graag over training, management en dat soort dingen :+

Als ik de volgende dracht als leidraad mag nemen dan gaat het verloop van de rug nog wel dramatischer worden... En dat was de eerste dracht, ik heb haar naar Vu sowieso al niet meer zo strak gekregen als ze vroeger was. Dit was de laatste nette buikfoto van toen:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 20:25 



 
Profiel   

Ik snap het!
Ze had geen zin meer toch, om te trainen?
Nogmaals ze ziet er ook prima uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 12:17 



 
Profiel   

Klopt, ze zou het nog wel doen als het moet hoor. Maar ze heeft echt duidelijk geen zin als ze drachtig is, terwijl ze normaal graag voor je werkt. Dus dan hoeft het ook niet van mij.
En dankje! Ik zag het ook niet als kritiek hoor :D .

Nog twee weken en dan komt Relpda. Foto update van vandaag...
Samen met haar moeder:
[ img ]

En met een vriendje:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 18:23 



 
Profiel   

Wat een heerlijke bles heeft ze <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:04 



 
Profiel   

Leuk he, mijn vriend ziet er een kaarsje in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:47 



 
Profiel   

knappe Relpda <3 !! ... haar vriendje mag er overigens ook wel wezen hooor :9 , als er plek over is in de trailer.. kom maar brengen :) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 11:19 



 
Profiel   

Haha, de palomino vriend had wel een bijzonder karakter voor zover ik het Duits kon volgen :+ maar ook een leuke inderdaad. Wel grappig dat ze nu met een vosje en palomino loopt, is ze vast gewend aan de mogelijke kleuren van de drakenbaby :)* .
Ze wordt super deluxe gebracht met een emotional-support Shetlander ernaast in de trailer. Dat is toch wel goed bedacht!

Ik heb een weekje vakantie. Ik heb momenteel een vrij intensieve baan, dus ze zijn niet meer gewend dat ik overdag aan kom slenteren op stal :') .
Wilde wat leuke plaatjes schieten, dus had even de paraplu mee in de hoop dat ze leuk wilden kijken.
Ik kreeg erg verschillende reacties _O-

Vu kwam in eerste instantie onderzoeken met een beetje backup van Kruse.
[ img ]

Toen ik op het geniale idee kwam om een beetje te klapperen met de plu was ze niet zo heel geamuseerd

[ img ]

[ img ]

Op een veilige afstand wilde ze nog wel even leuk kijken en daarna droop ze af naar een ander gedeelte van de wei.
[ img ]

Kirs stond ondertussen door te eten alsof Vu niet al 2x bijna tegen haar aan was gecrasht. Uiteindelijk een klein beetje interesse toen ik zo onbeschoft was om de plu te droppen bovenop haar stukje gras.
[ img ]

Niet onder de indruk, dus de verleiding van het gras maar bestreden met verleiding van brokjes... en nog even leuk wat gespeeld met de paraplu erbij.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De dames vragen zich waarschijnlijk al af wanneer ik weer aan het werk kan :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 17:23 



 
Profiel   

Die met dat been samen is prachtig! En dat steigeren.. hoeveel dingen heb je haar geleerd? Echt indrukwekkend

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:23 



 
Profiel   

Bedankt!
Ze kan best wel wat, in onze jongere jaren gaven we soms vrijheidsdressuur demonstraties. Nu focus ik vaak meer op dressuurmatige oefeningen, maar de kunstjes blijven leuk om erbij te pakken.
Even gericht op de meer circuskunstjes in haar repertoire: kusje geven, dingen op commando aantikken, jambette/voetje, Spaanse pas, stukje Spaanse draf, compliment/buiging, knielen, steigeren en op het blok staan.
Liggen en zitten kan ze als haar pet goed staat :')
Verder omgangszaken zoals blijven staan op de plek, inparkeren, hoofd naar beneden en voedsel weigeren. En dressuurmatig is bijvoorbeeld beginnende schoolhalt, de zijgangen, oprichten en stretchen. Piaffe proberen we ook naar toe te werken maar dat speelt in op onze zwakke plekken dus pakken we na de dracht wel weer op.

Mijn avatar is ook Kirs trouwens, steigeren blijft leuk voor mooie plaatjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 16:34 



 
Profiel   

Even een korte update over ons eerste drakengebroedje... de second opinion voor de tanden kwam vandaag, we weten nu wat er aan de hand is. Helaas is het wel werk voor de kliniek om het op te lossen.
Vu loopt waarschijnlijk al 2 jaar rond met een gebroken kies. Balen, dat het zo is gemist ondanks dat ze meestal halfjaarlijks werd gecontroleerd en ik ook aangaf een gat te voelen rond dat stuk van het gebit.
Nu dus kijken wanneer we terecht kunnen.

Voor de liefhebbers een foto:

[ img ]

Bij mensen staan infecties in de mond ook in verband met complicaties van zwangerschap en vroeggeboortes. Ik weet niet of het zo ver door te trekken is, maar het zou toch wel mega zuur zijn als die kies de oorzaak is geweest van het niet drachtig worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 27 [ 666 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen