Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 27 [ 666 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Uitbreiding in de drakenkudde

 
Profiel   

Ik durf half niet meer mee te lezen hier vanwege de spoilers haha. Ik ben The Tawny Man trilogie nog aan het lezen (Boek van de Nar in NL?), maar heb hiervoor enkel The Farseer Triology gelezen, dus ik ken de boeken over de andere gebieden nog niet. En dus ook een aantal karakters niet.

Maar je nieuwe uitbreiding is super gaaf en ik ben heeeel benieuwd hoe de nieuwste drakenbaby eruit komt rollen! Had het topic van Vu destijds stilletjes gevolgd. Ik denk dat ik nu ook weer onder mn meeleessteen kruip, haha O:) .

En voor de rest van de middag maar lekker op het balkon doorlezen, bedankt voor de inspiratie wat te doen op deze mooie middag :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 14:14 



 
Profiel   

Gerlindie: Tof, wat ga je studeren?
Goldwynn: Het topic zal wel primair over de dracht en pony's blijven gaan :) ik zal even kijken wat we kunnen doen om spoilers over de boeken te voorkomen of duidelijk aan te geven. Ik hoop dat je lekker gelezen hebt :D Mocht je willen kletsen, ik heb alle boeken redelijk goed in mijn hoofd dus veel plezier onder de meeleessteen maar weet dat je altijd welkom bent *D

Lijstje voor de starters, ik lees zelf in het Engels dus ik heb zowel Engelse als Nederlandse titels erbij gegooid.
September: Assassin's Apprentice / Leerling en Meester
Oktober: Royal Assassin / Moordenaar des konings
November: Assassin's Quest / Vermogen en Wijsheid
December: Ship of Magic / Het Magische Schip
Januari: The Mad Ship / Het Dolende Schip
Februari: Ship of Destiny / Het Bestemde Schip

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 23:07 



 
Profiel   

Ik ga na een tussenjaar aan mijn master Diergeneeskunde beginnen :D
Heb er weer zin in :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 06:52 



 
Profiel   

Dan leg ik de rain wild weer even weg en trek de apprentice uit de kast

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 07:14 



 
Profiel   

Ik praat wel graag mee over de boeken, maar met zelf een kleine op komst (die bijna letterlijk elk moment kan komen) zal ik geen tijd hebben om actief mee te lezen. Nu heb ik de eerste series allemaal minimaal drie keer gelezen (sommige zowel in het Nederlands als het Engels - Engels heeft mijn hele sterke voorkeur, maar waar ik ooit woonde stonden ze in het Nederlands in de kast :Y) ). Ben nu met het laatst stukje van Assassins's Fate (laatste deel van de laatste serie) bezig, na een paar jaar nauwelijks de kans te hebben gehad om echt te kunnen lezen. Dat is een groot voordeel van verlof ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 08:48 



 
Profiel   

Een beetje offtopic, reactie in PB mag ook zeker als dat gewenst is!

Maar weet iemand waar ik de boeken kan kopen? Zowel bol als amazon (de) heeft wel wat, maar niet alles en ik heb het liefst wel alles in dezelfde stijl als het even lukt. Farseer en Tawny Man Trilogy kan ik nog wel vinden, maar Liveship Traders Trilogy bijvoorbeeld niet. I.v.m. werk niet verder gezocht, dit waren twee snelle pogingen, maar misschien hebben een aantal bokkers een goede tip!

Ik heb de Farseer en Tawny Man boeken van mn beste vriendin geleend, maar stiekem kriebelt het wel om hier mee te lezen met de planning :D

Edit; En ja ik heb gister heerlijk een uur of 8 totaal zitten lezen denk ik O:)
Misschien toch maar een huiskamertopic oid maken? Voor we t hele dracht topic overnemen... :o


Laatst bijgewerkt door Goldwynn op 06-09-21 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 08:52 



 
Profiel   

Goldwynn schreef
Een beetje offtopic, reactie in PB mag ook zeker als dat gewenst is!

Maar weet iemand waar ik de boeken kan kopen? Zowel bol als amazon (de) heeft wel wat, maar niet alles en ik heb het liefst wel alles in dezelfde stijl als het even lukt. Farseer en Tawny Man Trilogy kan ik nog wel vinden, maar Liveship Traders Trilogy bijvoorbeeld niet. I.v.m. niet verder gezocht, dit waren twee snelle pogingen, maar misschien hebben een aantal bokkers een goede tip!

Ik heb de Farseer en Tawny Man boeken van mn beste vriendin geleend, maar stiekem kriebelt het wel om hier mee te lezen met de planning :D

Edit; En ja ik heb gister heerlijk een uur of 8 totaal zitten lezen denk ik O:)
Misschien toch maar een huiskamertopic oid maken? Voor we t hele dracht topic overnemen... :o


Heeft ABC (American Bookstore, https://abc.nl) ze niet?

En wat mij betreft geen bezwaar tegen verhuizen naar een apart topic :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 08:57 



 
Profiel   

Hier ook geen bezwaren :D

Waar een Merrie Kijken topic niet toe kan leiden :')
Ik heb mijn boek net in mijn rugtas gestopt, ga zo op weg naar het station :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 12:00 



 
Profiel   

Hè, ik was gisteren bij ABC maar vergeten er naar te kijken :') Wel andere boeken gekocht dus budget helaas even op. Kan niet meedoen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 15:08 



 
Profiel   

*kuch* online gratis lezen *kuch* :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 15:49 



 
Profiel   

Leuk!
Ik ben bezig in Fool's fate maar vind het geen probleem om die weg te leggen en weer met de eerste te beginnen :)

Ik heb de eerste 3 boeken in zowel NL als EN in de kast staan :P Rest in EN, behalve de drakenserie, die heb ik in NL hardcover, die hadden toen erg mooie afbeeldingen op de kaft.

Marktplaats kan een goede plek zijn om je serie compleet te krijgen of om bepaalde edities te bemachtigen. Maar het valt idd niet mee om alles in dezelfde stijl te krijgen, ik weet niet of dat nog haalbaar is.
Ik had geluk met Fool's fate, maandenlang marktplaats in de gaten gehouden en ineens stond de goede editie erop :D Heb hem in 2 versies trouwens, grote hardcover en de pocket versie :D De pocket versie heeft het zwaar, die ziet er niet zo goed meer uit :') De hardcover blijft netjes in de kast staan.

Wat is verder het idee? 1 boek per maand lijkt me prima, maar misschien ook opdelen in hoeveel per week? Of hoe weten we of we het over een bepaald hoofdstuk kunnen hebben zonder anderen te spoilen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 15:54 



 
Profiel   

MoriMann schreef
Goldwynn schreef
Een beetje offtopic, reactie in PB mag ook zeker als dat gewenst is!

Maar weet iemand waar ik de boeken kan kopen? Zowel bol als amazon (de) heeft wel wat, maar niet alles en ik heb het liefst wel alles in dezelfde stijl als het even lukt. Farseer en Tawny Man Trilogy kan ik nog wel vinden, maar Liveship Traders Trilogy bijvoorbeeld niet. I.v.m. niet verder gezocht, dit waren twee snelle pogingen, maar misschien hebben een aantal bokkers een goede tip!

Ik heb de Farseer en Tawny Man boeken van mn beste vriendin geleend, maar stiekem kriebelt het wel om hier mee te lezen met de planning :D

Edit; En ja ik heb gister heerlijk een uur of 8 totaal zitten lezen denk ik O:)
Misschien toch maar een huiskamertopic oid maken? Voor we t hele dracht topic overnemen... :o


Heeft ABC (American Bookstore, https://abc.nl) ze niet?

En wat mij betreft geen bezwaar tegen verhuizen naar een apart topic :)


Dit was een goede tip! De eerste 6 boeken (planning sept tm feb) hebben ze allemaal in dezelfde cover en ook The Tawny Man hebben ze in diezelfde cover. Denk dat ik Farseer en LiveShip Traiders bestel en de rest op een lijstje voor mn verjaardag zet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 16:37 



 
Profiel   

Oh ja verjaardagslijstje! Wat een goed idee:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 19:16 



 
Profiel   

Is het nu eerst farseer, dan ships (dat stond hierboven) en daarna tawny man en dan die met fitz en fool? Of mis ik dan nog wat?
Ivm aanstaande verjaardag en cadeautjes vragen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 20:55 



 
Profiel   

Afsplitsen tot een HK topic is misschien wel fijn, ik vind het wel fijn om af te wisselen tussen wachten op Kirs baby en kletsen over de boeken. Maar ik kan me goed voorstellen dat volgers die enkel voor het volgen en de pony's komen dat niet prettig vinden.
Voelt iemand zich geroepen of zal ik zondag even een nieuw topic in elkaar knutselen?

hasufel schreef
Is het nu eerst farseer, dan ships (dat stond hierboven) en daarna tawny man en dan die met fitz en fool? Of mis ik dan nog wat?
Ivm aanstaande verjaardag en cadeautjes vragen :D

Tussen Tawny man en Fitz and the Fool zit nog de Rain Wild Chronicles (anders mis je Relpda :D ) . Voor de rest is dat de algemene reeks inderdaad, er zijn nog wat losse boekjes maar daar ben ik zelf ook nog niet echt aan begonnen.

Kitty Dylan, ik kan je anders wel even helpen ;) via pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 21:03 



 
Profiel   

Ik ben ondertussen halverwege hoofdstuk 4. Sommige stukken lezen lekker vlot, andere stukken vind ik nog wat traag op gang komen.

Ik moet tot nu toe de hele tijd denken aan de Grijze Jager serie :')
Maar dan wat higher shakes :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 21:40 



 
Profiel   

Ik wil ook wel mee in een kletstopic over de boeken :D

Ik lees wel enkel in het Nederlands, dus heb al een paar titels moeten googelen om te weten over welke jullie het hadden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 09:22 



 
Profiel   

Ik zit ook in hoofdstuk 4, maar had hem lang geleden ook al eens gelezen. Nu vooral oh ja ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 16:47 



 
Profiel   

Gaat lekker dit :+ Schrijf ik een bericht, krijg ik ruzie met de bokt upload en verwijder ik in een poging om dat op te lossen per ongeluk mijn hele bericht 8)7
Poging twee dan maar.

Even snel een boekenclubjes topic in elkaar geflanst. Dan kunnen we daarheen voor de boekenpraat :D Ook al vond ik het ook mega gezellig zo in het topic nu we nog een lange wacht voor de boeg hebben haha.
Gerlindie, het trage kan kloppen. De boeken hebben een beetje een achtbaan-opbouw: je wordt eerst langzaam omhoog getakeld (voor 90% van de rit) en het laatste stuk is vaak een flits aan spanning en sensatie. Ik hou daar zelf wel van, omdat ik het ontwikkelen van de persoonlijkheden in de trage delen heerlijk vind om te lezen.
[ENT-HK] Boekenclubje Realm of the Elderlings

Dan even terug naar de hoofdpersoon van dit topic. Zoals verteld heeft Kirs haar zwangersschapsverlof dus al afgedwongen (ze loopt nog wel als ik het aandringend van haar vraag, maar niet met plezier dus dan hoeft het van mij ook niet zo nodig :') ). Dus ik ben vandaag even met de camera in de wei gaan zitten om een dagje in het leven van Kirs vast te leggen. Foto's komen zo uit de camera, iets met veel willen doen en iets minder tijd hebben.

Het leven van Kirs bestaat momenteel uit, dutten in het zonnetje:
[ img ]

Goed in de gaten houden wat de buren doen, zodat je op tijd boos kan kijken mocht het nodig zijn. Uiteraard met assistentie van Kruse.
[ img ]

Je hoofd een halve meter optillen als je wordt geroepen, in energiebesparende modus is hoger dan dat een doodszonde.
[ img ]

Het hoogtepunt van elke dag, lekker grasjes verorberen.
[ img ]

Vu komt er lief even bij staan om het verschil tussen een buik vol met vetjes en een buik vol met een drakenbaby te laten zien :Y)
[ img ]

Als Vu vervolgens wordt opgehaald om wel iets te doen, dient er natuurlijk wel inspectie te zijn op de omgang met kind nummer 1. Waarbij er ook vooral op wordt gelet dat eventuele beloningen niet alleen in de mond van Vu verdwijnen.
[ img ]

Vu laat haar opinie even blijken over de ommekeer van rollen waardoor zij nu het werkpaard is ipv het luxepaard.
[ img ]

Dan gaan de spullen van Kirs even vreemd met Vu, in principe slinger ik haar vooral rond aan de longe en doen we wat grondwerk. In onze strijd tegen de obesipony is bewegen wel belangrijk. Vandaag mocht ze de rij-outfit van moeders even aan.
[ img ]

En als afsluiter staat onze drakenkoningin uiteraard gelijk klaar voor het opdienen van het dinner. Waar ze vroeger netjes achter de deur bleef wachten, komt ze de laatste tijd bijna met de deur in huis vallen.
[ img ]

Komende week kunnen we weer een buikfoto maken, maar ik vond gewoon puur natuur ook wel even leuk als afwisseling. Ik spam ook het linkje voor de gokjes weer even, mochten mensen al willen invullen.
https://forms.gle/4yEydzL93FZtz7RF6

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 21:34 



 
Profiel   

Ik hoop niet dat je deze hele tekst 2x hebt moeten typen :=
Ze zien er goed uit! Leuk stukje
En op naar de link

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 10:03 



 
Profiel   

Haha gelukkig niet alles twee keer inderdaad.
Vandaag weer een buikfoto op de planning, ben benieuwd of het me nog voor het donker gaat lukken als de wintertijd begint.
Nu even met de Franse slag de kant gepoetst die op de foto moest en toen Kirs op sleeptouw genomen.
Kirs zal wel gedacht hebben, jij doet half werk dus ik dan ook. Dus die stond te draaien en lastig te doen. De miezer regen hielp ook niet mee.... maar het is weer gelukt.
Ze is ook weer lekker aan het verharen naar haar donkere wintervacht <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 19:15 



 
Profiel   

Wat leuk die kleurverandering!
Heb je haar manen altijd zo kort? Staat haar goed, vraag t me alleen af :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 19:31 



 
Profiel   

Nu wel, ik heb het een jaar of 10 gewoon laten groeien. Toen Vu was geboren was ze wat uit model en stond het halflange wat ze van nature heeft wat suf. Dus toen ben ik over gegaan naar sportcoupe, maar ik ben niet zo'n kniptalent en Kirs heeft bij het voorste donkere stuk een dubbele manenkam en daarna valt het naar 1 kant. Dus lastig te knippen. Toen voor het idee een keer een boog geprobeerd en dat vonden we wel bij haar stoere karakter passen dus die is blijven hangen.

De fases van haar kapsel:

[ img ]

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 19:59 



 
Profiel   

Dat is echt een soort zilvergrijs, ook mooi.
Kort maakt haar hals ook mooi. Kirs heeft toch wel echt een andere kleur, was me eerder niet zo opgevallen eigenlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 20:08 



 
Profiel   

Dat is ook het enige wat ik mis aan de langere manen, dat het grijze minder opvalt.
Kirs is inderdaad genetisch een hele normale vos, maar door sooty heeft ze een aparte en veranderlijke tint. In de lente wordt ze redelijk gelijk aan oranje Vu, in de winter is ze op haar donkerste. En ze is naarmate ze ouder werd donkerder geworden, als 3 jarige leek ze op een zweetvosje.
Haar moeder was een koffievos, dus ze lijken per generatie lichter te worden haha.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 12:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 27 [ 666 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen