Uitbreiding in de drakenkudde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 18:12

-O- helaas, ondanks jullie draaiende vingers helaas geen tweede veulen in de maak. Vu houdt het liever bij grote zus worden.
Dus het wordt Kirs stalken en wellicht meekijken bij veulenshoppen om de kirs baby een maatje te geven

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:16

Ah wat balen -O-

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:52

Och jammer joh.. -O-

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:34

Wat ontzettend jammer! Misschien volgend jaar weer een kans! Vu wil liever zelf de draak zijn ipv een drakenbaby aan de voet

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 08:44

Ja balen, ik zag hem wel een beetje aankomen maar je hoopt toch dat het wel gelukt is.

Nynkster. Ik doe volgend jaar geen poging meer, het heeft me nu zo'n 1500 euro gekost zonder resultaat en het idee was juist dat er 2 veulens tegelijk waren zodat ze met elkaar konden optrekken.
Dus ik koop er een veulentje bij, dan heeft de Kirs baby een maatje en dan kan ik iets uitzoeken wat sowieso een D maat wordt. Had liever een Vu veulen gehad dan gegarandeerd een grote pony, maar ik denk dat het niet drachtig worden ligt aan iets in Vu of niet drachtig kunnen worden met KI. En dan heb ik niet zo veel zin om maar te blijven proberen.

juval

Berichten: 13211
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:17

Heel erg jammer zeg... balen!! zeker omdat het je ook zoveel geld heeft gekost.

Vu moet maar tante gaan spelen dan.

Een veulen uitzoeken is ook wel heel leuk lijkt me.

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:27

Ach wat ontzettend balen -O- Een mini Vu had zo leuk geweest! Echt heel erg jammer, dikke virtuele knuffel voor jou!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:11

Begrijpelijk, is wel weer een flinke smak geld. Misschien wat fokkers in de gaten houden of informeren wat mensen verwachten. Wie weet kun je ergens eerste koop krijgen uit iets wat je bevalt

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-21 12:45

Het geld is natuurlijk een gecalculeerd risico, dus ik zit er niet te veel mee. Maar het is inderdaad niet iets wat je blijft doen als de kans op succes klein is. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er niet vanuit was gegaan dat het zo lastig zou zijn, Kirs komt uit een vrij vruchtbare lijn. Maar de uitzondering bevestigt de regel..

Ik had ook graag een mini Vu gehad. En omdat ze zo goed gelukt is maar net wat te klein, dus ik had graag over een paar jaar op mijn maxi Vu 2.0 rondgereden. En omdat een 3e generatie heel mooi was geweest. Maar je kan de natuur niet dwingen. We hebben besloten dat Vu maar de nanny moet worden :') .

En het rondsnuffelen is ook leuk inderdaad. Ik heb al twee kandidaten op mijn lijstje, veulens van dit jaar van de hengst die ik voor Vu had gekozen. Ik wil veulens van dit jaar en volgend jaar overwegen, beide opties hebben natuurlijk voor en nadelen.
Ze staan alleen beiden in Duitsland, en ik spreek zeer beperkt duits. Eentje is nog wel te bezichtigen qua afstand, de ander is eigenlijk geen doen qua bezichtingen. We gaan zien of het wat wordt en anders houden we inderdaad goed in de gaten wat er volgend jaar geboren wordt :=

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:56

Ach wat jammer van Vu…
Een eigeen nakomeling is heel leuk. Maar de zoektocht naar een veulen kan ook heel leuk zijn!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 17:28

:') := de titel is al iets eerder dan verwacht in vervulling gegaan.

de zoektocht ging misschien wel een beetje sneller dan verwacht..

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:29

Oh ja? Al een gevonden?

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:39

Oeehhh, nu al eentje <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 17:53

Jep. Zoals ik al vertelde stond er een op redelijke afstand in Duitsland die me aansprak. Een veulen geboren in juni, ook wel fijn want die blijft dus nog even bij moeder en dan kan ze daarna even wennen aan de kudde voordat de boel weer op stelten wordt gezet door een pasgeboren veulen.
Ik spreek zeer slecht Duits dus het was een beetje een dwaas avontuur. Mijn beste paardenvriendin was wel in voor een avontuur dus gisterenavond besloten dat we vandaag zouden gaan. In de auto maar de Duitse radio aangezet in de hoop dat we spontaan er iets van zouden kunnen _O- maar gelukkig ging het redelijk in een mix van Engels en Duits.
Dit veulentje was vorige week op het internet verschenen en kwam in mijn zoektocht boven omdat ze dus een dochter is van de hengst die we met de laatste poging van Vu hadden gebruikt. Dat vond ik wel speciaal, toch voor de helft het oorspronkelijke plan.
Super vriendelijk en open veulen, ze verblikte of verblooste niet van de vreemden die de stal binnen kwamen. Liet zich al lekker poetsen en halstertje omdoen. Wel lekker eigenzinnig, met moeder meelopen vond ze niet bijster boeiend. Exterieur zat prima in elkaar en qua vachtje past ze er mooi bij met een kleine variatie op het vossenthema. Ze is een wildkleur vos.
Dus vrij vlot de knoop doorgehakt.
Vast even een beetje beeldmateriaal:

Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:55

Joh wat leuk!!!!! Gefeliciteerd!!!
Deze wordt d maat ongeveer?

juval

Berichten: 13211
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:58

nogmaals gefeliciteerd!! wat een mooi avontuur. Ze is prachtig

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 18:02

Zo die is leuk! Snap dat je daar voor bent gevallen, gefeliciteerd!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 18:05

Het wordt naar verwachting een grote D pony, dus daar kan ik later lekker mee sporten in de toekomst en dan kan ik eventueel ook weer anderen een rijdier bieden en samen op pad gaan. Dat is nu een beetje moeilijk met formaat Vu en Kirs. Maar eerst mag ze uiteraard wat jaren lekker ravotten.

Bedankt allemaal!

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 18:43

Wat leuk zeg, gefeliciteerd *\o/* Mooi dier!

Anoniem

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:20

Ohh wat leuk en wat snel! :)) Radio op Duitse zender, hihi. Hoe heet je nieuwe draak?

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:00

Oh wat leuk zeg! Das mooi rap gegaan! *\o/* Mooi ook in het drakenthema gebleven zie ik, gaaf hoor, gefeliciteerd!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 10:25

Bedankt Jolisa, culaccino en Flux! Ik ben nog een roepnaam aan het verzinnen, haar stamboek naam bekt namelijk niet lekker en past ook niet zo bij de namen van de rest van de beestenboel.

Haha ja als je dan toch kan kiezen hoe ze eruit zien omdat je koopt ipv fokt dan moest het sowieso een vosbasis en een blesje hebben :') degene verderop was een palomino, ook leuk maar dan ben ik toch een beetje bang voor de hoeveelheid staart wassen als Kirs er ook een palomino van gaat te maken haha (al zou me het niets verbazen als die nog een dubbelganger gaat bakken). Dus het kwam me wel goed uit dat dit veulen hem gelijk was.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 22:49

Zo ik ben een beetje bekomen van de wervelwind van de scan van Vu tot in de snelheid van het licht een veulen kopen :+ De naam is nog even een dingetje, we zijn ermee aan het werk zullen we maar zeggen.
Kirs is ondertussen weer het zonnetje in huis :P Ze heeft me ondertussen al redelijk overtuigd dat ze ECHT niet vol in het werk kan staan terwijl ze een baby aan het bakken is. Ze kent me te goed denk ik. Dus tijd genoeg om de oorspieren lekker te trainen (kauwspieren traint ze ook graag, maar ze heeft me weer niet genoeg onder de duim om die extra te mogen trainen).
Afbeelding

Afbeelding

De beste remedie tegen chagrijnitis? Een voeremmer openen :+
Afbeelding

En dan nog even wat veulen spam, nog 80 dagen voor ze deze kant uit komt. Omdat Vu ons een flinke hoeveelheid babyfoto's heeft ontnomen, zal ik nog even een spammetje doen van deze dame. Eerste paar toen ze nog wat jonger was, de rest van maandag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had al best wat materiaal ontvangen voor we besloten dat we haar gingen bezichtingen. Ook filmpjes op de keuring, waar ze rondliep alsof ze er al 10 jaar woonde :') en filmpjes van de omgang waar ze het ook erg netjes deed. Dus mijn grootste zorg bij het bezichtigen was eigenlijk of ik er wel genoeg 'spunk' in vond zitten. Mijn pony's moeten wel een beetje kunnen draken, anders kan ik er niet genoeg om lachen.
Dus toen we in stal kwamen en ze super chill en makkelijk was, werd ik even een beetje bezorgd of ik goed zat haha. Gelukkig was dit het eerste wat ze buiten deed..... bingo <3

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:01

"spunk" :')

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 23:41

:= :evaw: in de onschuldige zin van pit en vastberadenheid.

Komt er net achter dat ze het aan de andere kant van de Noordzee iets anders gebruiken _O- daar gaat weer een stukje naïviteit hahaha