Uitbreiding in de drakenkudde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-21 18:48

Zo, ondanks het p*epweer vandaag had Kirs best een goede bui vandaag voor het poseren (die was vast heel gelukkig dat de kerstmeuk nog niet binnen was). De oplettende kijker ziet dat de telling niet klopt, de teller op deze mobiel werkte verkeerd dus ik heb de vorige foto op de verkeerde dag gemaakt. Maar nu zitten we weer goed op schema. Op naar de laatste 100 dagen *\o/* !
Van de zijkant is het lastig vast te leggen, maar van voor komt er wel echt een mooie babybuik ondertussen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vergelijking van voor met vorige keer en nu

Afbeelding

Relpda en Vu waren mooi feest aan het houden in de paddock in de 5 minuten dat Kirs eruit was haha, iets met als de kat van huis is..

En de foto's maak ik helemaal alleen, dus even een complimentje naar onze koningin Kirs dat ze er zo mooi voor wil gaan staan over het algemeen _/-\o_ . Want ik dump haar dus gewoon voor de schuur met het commando om stil te staan, met een mobiel met geluidjes 2 m voor haar neus en dan ga ik zelf in positie staan met de camera. Menig paard die de middelvinger opsteekt en lekker naar het gras loopt.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 18:54

knappe pony! Hoe oud is ze nou?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-21 18:59

Kirs is nu 16 jaar, 11 maart wordt ze 17 :)

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:01

Nou, dat geef je haar niet. Is dit dan haar laatste veulentje? Heb je misschien allang in het topic vertelt, maar ik ben te lui om alles terug te lezen.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-21 19:35

Vragen mag altijd, heb ik ook wat te doen ipv alleen buikstaren haha.

Als er geen hele gekke dingen gebeuren is dit haar laatste veulen inderdaad. Hopen op nog een merrie en wellicht kan ik de lijn daarmee voort zetten ooit. Voor nu zit de veestapel even vol met 4 pony's en een hond :')

Ze ziet er inderdaad nog goed uit, ik hou er wel een beetje rekening mee dat ze mogelijk na de dracht met actief pensioen gaat. Ik hoop dat ik nog lekker met haar kan trainen tot de veulens oud genoeg zijn maar zo'n dracht vraagt natuurlijk wel wat van een lichaam dus als dat niet meer blijkt te gaan gaat ze lekker een beetje met grondwerk pensioen.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:23

Of een vierspan en zij op de plek van de minste kracht ...

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-21 20:29

Hahaha daar ben ik niet moedig genoeg voor :') ik ben een beetje een bange poeperd op de wagen.
Erop kan en durf ik best wat, dus ik denk dat ik haar gewoon weer lekker mee op pad neem als handpony op ten duur. Deed ik vroeger ook naast Pas. Als mijn vriend nu goed leert rijden kunnen we mooi allemaal samen op pad, hij op Relpda, ik op de drakenbaby en dan Vu en Kirs ernaast mee

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:26

Klinkt als een strak plan. Ik voel me op een paard het best. Ernaast ook niet altijd veilig bij die van mij. En welke maat gaat velda krijgen denk je?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 12:59

Ik verwacht dat Relpda ergens tussen de 1.45 - 1.55 uit gaat komen. Mooie maat dus voor kleine mensjes zoals wij (ik ben 1.61 en mijn vriend op papier 1.70 maar in realiteit wat kleiner)

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:27

O dat wordt een flinke maat! Ik rijd op een 1.45 en ik ben 1,65, kan heel goed!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 17:28

Goh ik had Callas echt groter ingeschat! Maar die is ook een stuk massiever natuurlijk. Onder mij zal ze wel erg groot lijken inderdaad, had ik vroeger met Pas ook dat mensen dachten dat hij groter was (Pas was ongeveer 1.48 - 1.50) als ze hem op de foto zagen.

De drakenbaby wordt spannender, ik hoop dat die uiteindelijk de 1.35 aan gaat tikken. Groter mag uiteraard, maar verwacht geen joekel uit een relatief kleine merrie. Kirsten is 1.23 en Winston jr is 1.44 of 1.46, dus kan alle kanten op. Rond de 1.30 zal al wel voldoende zijn om erop te kunnen kruipen (ik heb immers ook met Kirs rondgereden), maar vanaf 1.35 wordt het een mooier plaatje.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:17

En ik ben weer verbaasd over Kirs dan. Is ze maar 1,23 ? Joh, dazzun opgevoerde shet, grapje. Ik heb korte benen, dus iedere dikkerd onder mij lijkt een reus. En wat meet Vu dan nu?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 11:04

Haha ik doe ook wel mijn best om haar flatterend op de foto te zetten, en ze heeft wel een bouw die past bij een grotere pony met een flinke hals waardoor ze wat groter oogt. Maar stiekem een opgewaardeerde sport-Shet eigenlijk ja :') .

Vu is nog meer een onderdeurtje, toevallig had ik haar vorige week nog onder de meetstok omdat ik hoop had dat ze net als Kirs op haar 4e nog een groeispurtje ging maken (Kirs is als 4 jarige nog 5 cm gegroeid). Maar helaas, ze is nog steeds 1.20 .

Relpda is ze beiden al voorbij, dit zat vorige week op de 1.25 en die zie je met de dag groeien. En die is pas 6 maanden oud haha.

XL Baby en de twee dwergen :')
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:19

Lekkere foto! Leuk om alles bij je stalhouder via jou te zien, hahaha, ze stuurt me wel regelmatig foto's hoor, van de drainage in de paddock bijv. Wat een gedoe was dat. Afijn, heerlijk dat de baby zo lekker doorgroeit en dit is wel een vals perspectif-foto natuurlijk, maar gaaf dat ze doorgroeit!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 11:29

Zeker, er wordt echt hard gewerkt om te zorgen dat de pony's het beste plekje van Nederland hebben :) Nog altijd heel blij dat ik destijds getipt ben door het baasje van Kruse en hierheen ben gekomen.
Die paddock is wel lastig inderdaad, ik weet ondertussen dat het echt een kunst is om bodem precies goed te krijgen. Hij ligt er nu weer top bij, maar niet zonder flink werk.

Kirs heeft volgens mij bedacht dat Relpda een goede toekomstige bodyguard kan worden (of dat ze beter nu al kan aanpappen met de toekomstige kuddeleider), dus kijk eens wie er opeens heel klef is met het veulen waar ze eerst niets van moest wezen.......
(gemaakt door stalgenootje, dus lekker ander perspectief haha)
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:33

Oeh likken omhoog en trappen naar omlaag ;-)

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-21 19:07

Vandaag hebben we ons lekker uitgesloofd met een kerstshoot, natuurlijk ook even met het hele gezin :+ het zijn nogal wat foto's om te bewerken en uit te zoeken, maar alvast even een snel (slordig bewerkte) plaatje die de situatie redelijk waarheidsgetrouw in beeld brengt.... Ik laat de foto even voor zichzelf spreken haha
Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:10

_O- die blik van Kirs

Toch superleuk zo :D

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:32

Geweldige foto! Wat een braverds allemaal!

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 08:09

Heerlijke foto!

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:37

wat leuk!!
knappe Brum ook <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-21 21:16

Bedankt allemaal! Kirs was weer lekker stoïcijns aan het wachten tot het voorbij was. Met de groepsfoto expres het minst storende object bij haar gebruikt :')
Relpda kan je alles om hangen en Vu is meestal ook wel in voor een geintje (al moest ze wel even rustig kennismaken met de krans). Brum en Relpda zijn een leuk setje, die geven elkaar graag kusjes:')

Na de groepsfoto hebben we ook nog even individuele portretjes gemaakt
Kirs hing nog even vast in de resting bitchface modus:
Afbeelding

Maar na wat overtuigingskracht wilde ze wel even mee doen:
Afbeelding

Drakenbaby ook even erbij op de foto
Afbeelding

Toen was Vu aan de beurt, die was gepikeerd dat ze een tweede keer mee moest uit de paddock om foto's te maken.
Afbeelding

In theorie is dit leuk lachen voor de foto? :')
Afbeelding

En Relpda heeft natuurlijk nog een wat kortere concentratieboog, dus helemaal weg van de groep en lang stilstaan vond ik niet passend. Maar in de paddock wilde ze nog best even poseren
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:39

Ge-wel-dige foto's! En die flemert is he-le-maal goed natuurlijk! Ik ga hem temmen voor itp.

Flubberboot

Berichten: 2870
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:16

Oh wat een geweldige foto's!!
En die typische bitchface _O- Geweldig!

DemiSisa

Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:51

Leuke foto’s en wat een heerlijke pony’s heb je toch! :j