Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 20:53

CarinaR schreef:
Nee, gaat mij idd om de gekkigheid die die jonge dieren hebben.
Ze mogen echt een Go hebben, maar ik hoef geen vliegles meer... die tijd heb ik echt gehad en letterlijk een stabiel dier heb ik met mijn bekkeninstabiliteit wel nodig.

Dan is een Teke ideaal. :o Ook qua gangen en go. :j

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:35

Ik vind haar echt het mooiste en meest aansprekende veulen dat ik ooit heb gezien <3

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:50

Das iets om te onthouden dan!
Ik vrees dat ik sws nu geen Teke geld heb, en dan nog heb ik liever hengst/ruin.

ShaNel16
Berichten: 81
Geregistreerd: 03-02-12

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:38

Wat blijft ze toch schitterend en geweldig...ik blijft gewoon verliefd op haar <3

Als ik de mogelijkheden had dan stond ik zo bij je op de stoep ;)

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 07:23

Oh die oren op de 3e foto <3
Daar wil je toch aan zitten???

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 13:59

amber15 schreef:
Ik vind haar echt het mooiste en meest aansprekende veulen dat ik ooit heb gezien <3

:o <3
Vind het ook wel echt een prinsesje. :j

CarinaR schreef:
Das iets om te onthouden dan!
Ik vrees dat ik sws nu geen Teke geld heb, en dan nog heb ik liever hengst/ruin.

Ze zijn inderdaad wel nog steeds duurder dan een gemiddeld paard.
Maar ik vind ze eigenlijk niet duur voor wat je krijgt vergeleken met een goedkoper of “gewoon” paard. :o :D Hoe vaak ik al niet gehoord heb “als ik eerder had geweten dat Tekes zo geweldig waren had ik er jaren geleden al een gehad!” etc. :P
Mocht je ooit actief op zoek gaan mag je me altijd een bericht sturen voor tips of advies. :j Ik weet vaak toch wel wat over de afstamming, karakter, achtergrond etc. te vertellen.

ShaNel16 schreef:
Wat blijft ze toch schitterend en geweldig...ik blijft gewoon verliefd op haar <3

Als ik de mogelijkheden had dan stond ik zo bij je op de stoep ;)

<3
Mooi compliment.
Moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind hoor, mensen te woord staan en ontvangen voor verkoop. Vergt toch wel veel energie. Ben wat dat betreft wel blij dat ik gezien de omstandigheden volgend jaar geen veulens verwacht. :o Maar het is voor een goed doel. Namelijk haar mens vinden. :j

fleurtjeuh schreef:
Oh die oren op de 3e foto <3
Daar wil je toch aan zitten???

Dat vindt ze heerlijk. :Y)

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 19:49

Een paar dagen niet geweest omdat het door de warmte teveel inspanning was en mogelijke kijkers binnenkort… mezelf wat sparen… maar wat komt daar een mooi kleurtje onder vandaan!

Die wordt toch donkerder dan Muzanna denk ik. Misschien zelfs dieper goud dan Manari! :~

Hopelijk morgen of overmorgen foto’s, al zal het de komende tijd regenachtig zijn geloof ik. Was net helaas al te donker voor foto’s.

Maar :wow: :Y)
Muzanna weet ze wel af te bakken!
Toch maar weer uitkijken voor hengsten voor volgend jaar misschien? :o :list:

En ze had me gemist. Muzanna ook. Super lief. <3

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 19:54

Alleen heel even bij haar gezeten.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 20:28

Dat neusje <3

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 20:31

Wat lief.. en zie ik het goed, loopt haar bles nou over haar linkeroog weg? Das gaaf.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 11:39

Neon schreef:
Dat neusje <3

Zoentjes vragen :j <3

Yavanna schreef:
Wat lief.. en zie ik het goed, loopt haar bles nou over haar linkeroog weg? Das gaaf.

Bles lijkt inderdaad naar links te vloeien. Hoe ver durf ik nog niet met zekerheid te zeggen.
Muzanna is destijds verkeerd geschetst omdat ze zo licht van kleur was. :+

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:14

Ze is zo leuk <3 mijn dierenarts moest ooit mijn schimmel schetsen qua aftekeningen omdat we het paspoort kwijt waren. Hij begon heel enthousiast met o dit word een makkie! Tot ie echt aan de gang ging en er achter kwam dat mijn schimmel oa een bles, sneb en sokken had plus nog een zootje prachtig verzamelde aftekeningen _O-

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 20:49

savieralover schreef:
Ze is zo leuk <3 mijn dierenarts moest ooit mijn schimmel schetsen qua aftekeningen omdat we het paspoort kwijt waren. Hij begon heel enthousiast met o dit word een makkie! Tot ie echt aan de gang ging en er achter kwam dat mijn schimmel oa een bles, sneb en sokken had plus nog een zootje prachtig verzamelde aftekeningen _O-

:') Die had zich er duidelijk op verkeken!
Heeft ie je paard uiteindelijk maar natgespoten? :Y)

Ik heb foto’s van Muniya en Manari! Volgens mij zitten er sowieso wel een aantal mooie tussen.
Nu even afwachten wanneer ze van de camera af kunnen worden gehaald etc. :=

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 16:59

Sneak peek

Afbeelding

Afbeelding
Zussen <3

Sansa
Berichten: 46
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:46

Zo mooi, en net zo lief! De intelligentie en zachtaardigheid spat van de foto's af! _/-\o_

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 19:59


JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 20:31


hoefijzer

Berichten: 686
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:48

Het is een prachtig veulen Josav, hopelijk vind je een fijn huis voor haar!

Heb je eigenlijk overwogen om opnieuw met Ikon te dekken? Het is immers een goed geslaagd combi, goede bloedlijn combi etc. En wellicht op langere termijn niet meer beschikbaar.

JoSav schreef:
Dan is een Teke ideaal. :o Ook qua gangen en go. :j


haha dat vind ik wel een wat gewaagde uitspraak. :))

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 22:29

Dankjewel! Ik hoop het ook. Ze verdient het allerbeste! Ze is zo lief. <3

En jawel. Ik overweeg specifiek ook zijn halfbroer.
Maar eerst dit veulen verkopen anders kan ik sowieso niet meer fokken.
Daarna kan ik keuzes maken.

Dan wat betreft het laatste ben ik het eigenlijk niet met je eens. :D
Behalve voor enkele families binnen een aantal bloedlijnen. Voor een traditionele Teke vind ik het 100% familiepaarden die zich aan je niveau en aan je kunnen aanpassen.
En met het risico tegen schenen te schoppen en een discussie te ontlokken over wat een “goede” Teke is… :o

Er wordt imo door teveel fokkers te weinig op karakter en traditionele eigenschappen gefokt. Door meerdere oorzaken trouwens.
Dat zie je met name terug in veel “modern” gefokte AT. Vooral in karakter, bouw en gangen.
Ik vermijd bepaalde (takken van) bloedlijnen o.a. om erfelijke afwijkingen, karakterfouten, maar ook EV of “warmbloed” eigenschappen.

Maar dat is natuurlijk (deels) weer een andere discussie.
Een goede, traditionele Teke is een vuurvreter, maar óók een kinderpaard. :o En heeft hele fijne, soepele gangen. Hier alle drie. Dat is zeker geen toeval. Ik selecteer een hengst daar uiteraard ook op.
Als ik zie hoe zelfs het veulen met mijn eigen kleintje omgaat. Dat is wel <3 hoor.

Heb je ze weleens met gehandicapten bezig gezien? Bijzonder om te zien. Heb het met Muzanna ook meegemaakt. De mensen van de organisatie waren dusdanig te spreken over haar effect op iedereen dat ze eigenlijk wel Tekes hadden willen kopen, maar de vraagprijs schrok ze wel erg af. :') Ze wilden desondanks kijken of er niet wat mogelijk was via een gehandicaptenmanege in Rusland die uitsluitend met Tekes werkte. :j

Tenminste zo interpreteer ik je reactie, dat het een punt is qua gangen en/of temperament dat je juist niet vindt passen? Want afgezien van een aantal families binnen lijnen die ik daarom ook vermijd vind ik ze juist enorm geschikt voor mensen met gezondheidsproblemen.
Historisch zijn het weliswaar ook oorlogspaarden, maar buiten dat ook gezinspaarden. Ze horen bij het gezin. Ze werden beleerd door de kinderen na het spenen.

Mijn Tekes passen zich echt aan en zo ken ik er nog veel meer. Het lijkt absoluut de regel en niet de uitzondering (onder traditioneel gefokte Tekes in elk geval!) Zie onder modern gefokte Tekes wel vaker lastigere karakters en gangen en dat is historisch niet hoe ze “horen”. :o

Tekes geven je juist een enorm veilig gevoel. Ook dat maakt ze speciaal. Ze passen op hun mens.
Daar zijn ze op gefokt.

Edit: spelling :Y)
Laatst bijgewerkt door JoSav op 29-07-22 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:36

Hou op hoor ze beginnen perfecter en perfecter te klinken. Straks wil ik er ook een en dat vind mijn portomonee echt niet leuk _O-

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 22:48

savieralover schreef:
Hou op hoor ze beginnen perfecter en perfecter te klinken. Straks wil ik er ook een en dat vind mijn portomonee echt niet leuk _O-

Ze kosten qua voer niet meer dan andere paarden hoor. Alleen de aanschaf, maar ik vind dat eigenlijk niet duur voor wat je krijgt. :Y) Als je dat namelijk vergelijkt met een “gewoon” paard (wat klinkt dat dan oneerbiedig…) krijg je echt meer dan waar voor je geld.

Maar ik moet je natuurlijk niet nog meer in verleiding brengen. :=
En ik heb het idee dat andere paarden momenteel wel duurder zijn geworden, maar Tekes niet zo.

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:59

De prijs van een gemiddeld normaal paard is inderdaad wel echt bizar geworden ja := misschien ooit als ik toch weer toe ben aan een paard. Kom dan uiteraard kennis inwinnen want hoe dan ook jij weet toch echt het meeste van dit ras af :D

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 20:01

Het is weer tijd voor een update. Gisteren hadden we namelijk een kijker. :j

savieralover schreef:
De prijs van een gemiddeld normaal paard is inderdaad wel echt bizar geworden ja := misschien ooit als ik toch weer toe ben aan een paard. Kom dan uiteraard kennis inwinnen want hoe dan ook jij weet toch echt het meeste van dit ras af :D

<3 Stuur me tegen dan gerust een bericht!

Twee korte filmpjes:




Dan de werkelijke update. :Y)

Muniya is verkocht. Zowel letterlijk als figuurlijk: ze heeft haar mens gekozen.
Ze is al aanbetaald, contract is getekend en we hebben er handen op geschud. :j

Het was heel bijzonder om opnieuw te zien hoe ook dit veulen haar mens zelf koos.
Ze waren echt geen moment weg te slaan bij elkaar en zelfs achterbeentjes optillen kon zomaar.
Dat liet ze nog helemaal niet toe van vreemden en waren we pas net aan het oefenen (dat ging heel goed, maar verder had nog niemand anders dat geoefend dus ik stond wel even met mijn mond vol tanden!)

Ook met buiten in de paddock de gangen beoordelen was ze daarna weer niet bij haar weg te slaan. Muniya zocht haar echt op en bleef de hele tijd bij haar. Echt heel erg leuk.

Dus ze hebben elkaar uitgekozen. Zo mooi.
En uiteraard meer dan een 5* huisje. Heel blij mee. *\o/* <3

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:10

Wat fijn dat jullie een eigen mens voor Muniya hebben gevonden <3
Aan de ene kant heel fijn, aan de andere kant lijkt het me ook lastig nu je weet dat het afscheid gaat komen. Blijft ze in de buurt?

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 20:29

lideli schreef:
Wat fijn dat jullie een eigen mens voor Muniya hebben gevonden <3
Aan de ene kant heel fijn, aan de andere kant lijkt het me ook lastig nu je weet dat het afscheid gaat komen. Blijft ze in de buurt?

Ze gaat naar onze zuiderburen.

Ik ben altijd welkom en dat vind ik wel een fijn idee.

Ze hadden ook echt een enorme klik en ik heb dat niet met Muniya. Misschien omdat ik me onbewust altijd voor haar heb afgesloten wetende dat ik haar niet kan houden of omdat ze qua karakter toch niet helemaal bij me past, zeg het maar. Wat zij met haar kon was geweldig om te zien. <3