Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yavanna

Berichten: 2638
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:13

Wat fijn Jorieke en wat fijn dat ze elkaar gevonden hebben. Jij laat je bonusdochter met een gerust gevoel gaan…

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:16

Wat een fijn gevoel moet dat geven!

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:17

Wat een fijn bericht Jorieke !

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:21

Meer teke's in België!!! Yes! :D

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:44

Wat fijn dat ze elkaar gevonden hebben <3

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:55

Wat fijn dat je zo een goed adres gevonden hebt... blijf je in de tussentijd foto's plaatsen van dit heerlijke oren-pluisje-meisje?

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:59

Dat onbewust afsluiten snap ik wel… wat lastig om zo iets moois en liefs van begin af mee te maken en dan afscheid te moeten nemen

Maar wel super dat ze zo terecht is!

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:29

Wat mooi om te lezen dat ze haar mens heeft gevonden!
Stiekem hoop ik dat het een bokker is zodat we haar een beetje kunnen zien opgroeien O:)
Maar in ieder geval fijn dat ze een mooi plekje gaat krijgen, totdat ze weggaat zal ik met veel plezier je updates blijven volgen <3
Want ze is zo'n leuk meisje<3

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:14

fleurtjeuh schreef:
Wat mooi om te lezen dat ze haar mens heeft gevonden!
Stiekem hoop ik dat het een bokker is zodat we haar een beetje kunnen zien opgroeien O:)
Maar in ieder geval fijn dat ze een mooi plekje gaat krijgen, totdat ze weggaat zal ik met veel plezier je updates blijven volgen <3
Want ze is zo'n leuk meisje<3


Precies mijn gedachte!

Ik moet eerst verhuizen voor er weer een paard komt....

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:39

Mooi dat ze haar mens heeft gevonden. Zo zouden alle AT fokkers de aanstaande eigenaren moeten screenen.
Gaat ze meteen na het afspenen ernaar toe?

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 19:11

Muniya gaat goed. :D



Ik heb even weinig energie met veel zaken regelen ook voor registratie etcetera maar weinig zelf kunnen. :o Lijk ook wat vervelende bijwerkingen van medicatie te hebben waar ik dus ook wat mee zal moeten vrees ik.

Met Muniya gaat oefenen met veulen ABC ineens wel veel makkelijker. Ze heeft haar mens gevonden en dat geeft rust denk ik. Ze loopt mee op de lichtste druk, geeft voetjes zonder enige druk enzovoort.

Yavanna schreef:
Wat fijn Jorieke en wat fijn dat ze elkaar gevonden hebben. Jij laat je bonusdochter met een gerust gevoel gaan…

:j <3

Dido2316 schreef:
Wat een fijn gevoel moet dat geven!

:j Absoluut

jokari schreef:
Wat een fijn bericht Jorieke !

:j

Berryz schreef:
Meer teke's in België!!! Yes! :D

:D

Prairy schreef:
Wat fijn dat ze elkaar gevonden hebben <3

:j <3

Neon schreef:
Wat fijn dat je zo een goed adres gevonden hebt... blijf je in de tussentijd foto's plaatsen van dit heerlijke oren-pluisje-meisje?

Uiteraard! Veel te leuk om niet te delen.

hasufel schreef:
Dat onbewust afsluiten snap ik wel… wat lastig om zo iets moois en liefs van begin af mee te maken en dan afscheid te moeten nemen

Maar wel super dat ze zo terecht is!

Ja. Als we ze aan huis hadden gehad en plek zat hadden gehad had ik haar wellicht gehouden om minstens een veulen mee te fokken omwille van de fokkerij en haar kwaliteit. Maar had haar ook een eigen mens gegund. Met zo’n match kan ik het 100% en met liefde loslaten.

fleurtjeuh schreef:
Wat mooi om te lezen dat ze haar mens heeft gevonden!
Stiekem hoop ik dat het een bokker is zodat we haar een beetje kunnen zien opgroeien O:)
Maar in ieder geval fijn dat ze een mooi plekje gaat krijgen, totdat ze weggaat zal ik met veel plezier je updates blijven volgen <3
Want ze is zo'n leuk meisje<3

<3 Ja ik blijf updates plaatsen hoor. Ik hoop ook af en toe nog van haar te horen en haar ook eens op te zoeken. En met toestemming haar in mijn eigen volgtopic te vermelden als ze eenmaal is verhuisd.

Muga schreef:
fleurtjeuh schreef:
Wat mooi om te lezen dat ze haar mens heeft gevonden!
Stiekem hoop ik dat het een bokker is zodat we haar een beetje kunnen zien opgroeien O:)
Maar in ieder geval fijn dat ze een mooi plekje gaat krijgen, totdat ze weggaat zal ik met veel plezier je updates blijven volgen <3
Want ze is zo'n leuk meisje<3


Precies mijn gedachte!

Ik moet eerst verhuizen voor er weer een paard komt....

<3
Het is geloof ik wel een bokker, maar enkel stille meelezer. Mocht ze er geen bezwaar tegen hebben kan ik de komende jaren af en toe een update plaatsen hoe het met haar gaat en hoe ze zich ontwikkelt.



zippora schreef:
Mooi dat ze haar mens heeft gevonden. Zo zouden alle AT fokkers de aanstaande eigenaren moeten screenen.
Gaat ze meteen na het afspenen ernaar toe?


Ik snap wel dat wanneer je er echt van moet leven je die luxe minder of zelfs helemaal niet hebt. Dan moet de schoorsteen roken en gaat verkoop an sich boven de keuze van het dier zelf. Mijn methode zou het toch liever niet zijn.
Eigenlijk hoop ik het altijd zo te kunnen blijven doen. Verkopen zal echt nooit mijn hobby worden. Ik kan daar echt van wakker liggen, want je wil dat zo’n dier goed terechtkomt. Zoveel stress ervan is ook niet goed. En ja ik heb er echt stress van ervaren. Dat viel me echt vies tegen. Dus hoeveel veulens ik nog ga fokken moeten we ook maar even afwachten.
Maar voor mij was de input van Muniya ook erg belangrijk. :j Dat had ik destijds met mijn pups ook. Een goede match gaat voor mij boven alles.
Zeker voor een Teke vind ik dit de beste methode van verkopen. Sowieso om de kans op een forever home zo groot mogelijk te maken. Voor Muniya heb ik echt haar mens en haar forever home gevonden. Dat geeft heel veel rust.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 20:52

zippora schreef:
Mooi dat ze haar mens heeft gevonden. Zo zouden alle AT fokkers de aanstaande eigenaren moeten screenen.
Gaat ze meteen na het afspenen ernaar toe?

We spenen wat later dan standaard, rond 8 maanden. Eerder alleen wanneer nodig. Dan gaat ze inderdaad naar haar nieuwe kudde. :j

Filmpje doet het als het goed is gewoon overigens.

Yavanna

Berichten: 2638
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:40

Dat lipje <3 <3 I want more.. je ziet het Muniya denken..

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 20:22

Yavanna schreef:
Dat lipje <3 <3 I want more.. je ziet het Muniya denken..

Ja, ze krijgt zo graag aandacht!

Vandaag was de stalhouder er niet en heeft een stalgenoot de paarden op stal gezet. Ik trof dus Muniya aan bij Manari in de box. Blijkbaar lijken ze meer op elkaar dan wij zelf vinden. :')

Gelukkig is Manari een super oppas. := Ze waren allemaal heel relaxed.
De eigenaresse kon er om lachen. Goede oefening zullen we maar zeggen.
Filmpje moet ik nog uploaden.

En ik ben te moe om een selectie te maken of de foto’s op volgorde te zetten. :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:59

Oh jee joh, wat een grap! Gelukkig waren ze relaxt, knappe dames!

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-22 10:21

Dido2316 schreef:
Oh jee joh, wat een grap! Gelukkig waren ze relaxt, knappe dames!

Echt hè :Y)

Hier bewijs:

Wat klopt hier niet? :+


Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:29

blijkbaar liep Muniya gewoon heel zelfverzekerd met Manari mee!
En vond Muzana het wel prima :D

staan de dames wel in hun eigen stal? of is dat ook nog een wisseling?

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-22 10:36

Ik denk het! Ze staan namelijk wel in hun eigen boxen inderdaad :j

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:49

Ik ben toch wel benieuwd, Jorieke, je hebt (in ieder geval) twee keer mensen te kijken gehad voor Muniya. Bij de eerste partij reageerde ze dus duidelijk anders dan bij de tweede partij?

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:58

Maar die merries zijn toch duidelijk uiteen te houden als je ze naast elkaar hebt ??? :')

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:27

jokari schreef:
Maar die merries zijn toch duidelijk uiteen te houden als je ze naast elkaar hebt ??? :')


Maarja, je gaat er vanuit dat veulen de goede stal in loopt....
Er zijn genoeg stallen waar de weiopen wordt gezet en dat de paarden zelf hun stal in lopen, en dat je het alleen dicht hoeft te doen.

Dus als Muniya en Manari in 1 stal gaan staan dan kan ik mij voorstellen dat je dank denkt: dat zal dan wel zo horen.
Moeders maakte er in ieder geval geen probleem van, want als ze dat wel had gedaan dan had je het ook gemerkt en ze goed gezet

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-22 19:39

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik ben toch wel benieuwd, Jorieke, je hebt (in ieder geval) twee keer mensen te kijken gehad voor Muniya. Bij de eerste partij reageerde ze dus duidelijk anders dan bij de tweede partij?

Met de eerste mensen uit het buitenland bedoel je? Met hun had ze ook zeker een klik! Maar dat heeft ze zeker niet met iedereen. Bij de laatste persoon, de nieuwe eigenaresse, was ze heel uitgesproken in haar keuze en had ze dus een nog sterkere klik. Daar was ze echt geen moment bij weg te slaan.
Zoals gezegd heeft ze dat niet zomaar. Op stal is ze met stalgenoten ook heel selectief.

Om nog een voorbeeld te geven: de dierenarts was er laatst. Toen Manari voor het eerst de dierenarts ontmoette vond die dat zo gezellig dat het werk eigenlijk lastig was want alles moest worden bekeken en lekker aandacht vragen etc. maar Muniya? Muniya dacht ik ben weg hier bekijk het maar. Die moest dus eerst even een halster om en met een touw vastgehouden worden door een persoon die ze tolereert.
Zij is dus direct heel duidelijk: hoi! of doei!
Muniya reageert echt heel sterk op de energie van mensen.

:=
Bij Manari en Muzanna zie je dat wat minder uitgesproken, maar Muzanna was eigenlijk ook wel zo als veulen. Die liet zich ook niet door iedereen pakken en dat is nu helemaal geen issue meer.
Of, nou ja…
Als Muzanna in de box even een stap opzij moet zetten om er een schep mest uit te halen bijvoorbeeld dan hoef ik maar te vragen of met een vinger aan te raken en stapje te zeggen, maar mijn man moet toch wel meer moeite doen. Ze doet het wel, maar meer onder het mom nou hè vooruit dan maar omdat je aandringt. :+

Een van de vele voorbeelden die het verschil laten zien tussen hun mens en “niet” hun mens. :j


jokari schreef:
Maar die merries zijn toch duidelijk uiteen te houden als je ze naast elkaar hebt ??? :')

Zou je denken! :')
De persoon die ze binnen had gezet schaamde zich heel erg en snapte niet dat ik niet boos was. Het is goed gegaan en gelukkig is Manari fantastisch als grote zus :D


Mri schreef:
jokari schreef:
Maar die merries zijn toch duidelijk uiteen te houden als je ze naast elkaar hebt ??? :')


Maarja, je gaat er vanuit dat veulen de goede stal in loopt....
Er zijn genoeg stallen waar de weiopen wordt gezet en dat de paarden zelf hun stal in lopen, en dat je het alleen dicht hoeft te doen.

Dus als Muniya en Manari in 1 stal gaan staan dan kan ik mij voorstellen dat je dank denkt: dat zal dan wel zo horen.
Moeders maakte er in ieder geval geen probleem van, want als ze dat wel had gedaan dan had je het ook gemerkt en ze goed gezet

Ja dit inderdaad :j
Al lijkt het me dan ook dat je makkelijk een gewoon bruin veulen / paard door elkaar haalt, maar misschien reageren die merries anders als hun baby ineens pleite is. :+ Geen idee.

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 20:30

Ik vind je verhalen over je Teke's zo ontzettend bijzonder, het is iedere keer weer feest om je updates over de dames te lezen. Ze klinken als geweldige paarden om het mens van te zijn, maar ergens 'schrikt' het toch wel af omdat ze niet te vergelijken zijn met de paarden die ik ken. Vergeven ze hun mens bij een fout gemakkelijk?

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 18:32

Goldwynn schreef:
Ik vind je verhalen over je Teke's zo ontzettend bijzonder, het is iedere keer weer feest om je updates over de dames te lezen. Ze klinken als geweldige paarden om het mens van te zijn, maar ergens 'schrikt' het toch wel af omdat ze niet te vergelijken zijn met de paarden die ik ken. Vergeven ze hun mens bij een fout gemakkelijk?

:j

Voor hun mens doen ze altijd enorm hun best en vergeven ze veel. Heel veel. Soms vind ik zelfs teveel.
Ze zijn enorm mensgericht en vergevingsgezind - mits je ze eerlijk en met respect behandeld. Dan mag je fouten maken. Van hun mens pikken ze echt wel veel. Daarom zeg ik ook dat niveau niet zoveel ter zake doet; eerlijk en respectvol met ze omgaan is veel belangrijker.
Maar op een pensionstal heb je helaas ook met andere mensen te maken en dat vind ik toch wel een caveat waard. Helemaal met bijvoorbeeld een hengst. Tekes als een warmbloedhengst behandelen is vragen om problemen. :o

Oh en, wat plaatjes gespamd elders.

JoSav @ [ITP] Een gouden paard: Akhal-Teke Manari Nur

Denk er ook over om terug over te stappen naar het volgtopic op PP aangezien er van “merrie kijken” niet echt meer sprake is. :+

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:45

Maakt niet uit waar je heen gaat, ik volg mee!