Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 30 [ 746 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

 
Profiel   

Was ik weer. :+

Na het andere topic ook in deze:

Nu de vraag wie krijgt eerst een topic? Kan het niet zelf en mag er volgens mij sowieso maar 1 per week dus Muzanna eerst of Manari eerst een foto topic? :+

Tipje van de sluier…

[ img ]

[ img ][/quote]

Muzanna staat voor! *\o/* :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 18:10 



 
Profiel   

Raad eens wie tijd had om een topic in elkaar te draaien? :D

[ITP] Akhal-Teke Muzanna telt voor 2!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 14:18 



 
Profiel   

Voor de liefhebber, de eerste nakomeling van Muzanna:

[ITP] Akhal-Teke Manari Nur, onze flierefluiter

We gaan waarschijnlijk in september nog eens scannen in verband met gust regeling, wat ook lang niet elke HH hanteert binnen dit ras. Dus is wel verstandig, want je weet nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 18:47 



 
Profiel   

Oh wat een gaaf ras. Ik volg met spanning mee. Ben benieuwd wat ze er van maakt deze keer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 20:50 



 
Profiel   

Goklijstje schreef
amaniblauw - zwarte hengst - 22 mei - bles en 2 witte voeten
JoSav - palomino hengst - 23 mei
zigranta - valk hengst - 1 juni
jokari - vos hengst
ShaNel16 - palomino merrie - metallic


Het lijstje is weer bijgewerkt.

Verder weinig te updaten. Muzanna zit lekker in haar vel. :j


Dagahra schreef
Oh wat een gaaf ras. Ik volg met spanning mee. Ben benieuwd wat ze er van maakt deze keer!

Welkom en dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 11:36 



 
Profiel   

Citaat
ShaNel16 schreef
Ik reageer niet snel maar ik ben al jaren verliefd op het ras...
Dat ze veelzijdig waren en heel intelligent en gevoelig op ruiter waren, wist ik wel wat vanaf (tevens de reden waarom ze mij zo aanspreken)
Maar dat van de olympische sporten wist ik niet en vind ik erg leuk om te lezen/ leren.

Hopelijk kan ik volgend jaar na m'n zwangerschap of anders in de toekomst een eigen AT aanschaffen

Ik ben heel erg benieuwd naar het veulentje en zal zeker een stille meelezer zijn, veel succes en geluk met de dracht en bevalling!
Ik gok trouwens op een metallic Palomino merrie.


Leuke reactie!
Het zijn hele atletische paarden, maar niet iedereen krijgt het eruit gereden. Als ik die beelden zie van de vijfkamp denk ik dat je met een AT al lang en breed ruzie had gehad. -:(-
Terecht natuurlijk.
Maar zelfs menig springruiter is te hard of laat de stalruiter teveel trainingen overnemen om het respect van een Teke te verdienen. :o
Het zijn geen op zondag kom ik eens naar stal en dan gaan we ervoor paarden, zeg maar.

Ik zet je gokje erbij. :D
Ga je op zoek naar een jonkie of een beleerde? Er komen meer veulens dan beleerde AT op de markt, zeker in Europa.


Eindelijk gelukt om in te loggen (wachtwoord was kwijt en ik kreeg geen wachtwoord verandering mail binnen tot vandaag | |o )

Ja, dat vind het mooie van o.a. dit ras, je krijgt wat je erin steekt.
Dat heeft voor mijn gevoel meer waarde.
Ik heb ook een kruising hond die voor je tot de vuur gaat mits je hem met respect behandeld en veel werkt aan de vertrouwensband.

Ik vind het prachtig mooi om juist een band te krijgen met een dier en het gedrag van een dier te analyseren en daarmee te werken.

Ik zoek dan ook een veulen/ jong paard om die vertrouwensband mee te krijgen, rijden is voor mij niet het belangrijkste, ik zou zelfs zonder kunnen.
Ik zou willen dat het paard, ook echt veulen/ paard mag zijn in kudde verband en het liefst zoveel mogelijk buiten en dan samen te groeien en te leren onder professionele begeleiding.

Uiteindelijk zodra de tijd rijp is zoveel mogelijk takken van sport uit te proberen om te kijken wat we beiden (het paard en ik) het leukste vinden (ik ben zelf ook nog zoekende naar welke richting ik zelf het leukste vindt).

Als dat betekent dat het voornamelijk grondwerk is en recreatieve buitenritje in de natuur dan ben ik net zo happy als dat we eventueel op een hoog niveau rijden.
Mijn motto is: is het dier gelukkig, dan ben ik gelukkig :D

Ik ben al vaak op zoek gegaan naar het geschikte ras hiervoor, en ook al zijn er meerdere rassen waar dit bij zou kunnen, kom ik op een of andere manier elke keer weer terug op de Akhal-teke.

Ik ben erg benieuwd naar het veulen en zal je topics over de AT's zeker ook meelezen :D
Weet jij nog eventuele goede links waar meer informatie over de AT's zijn?
en welke sites ik in de gaten kan houden in de toekomst voor een eventuele eigen AT?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 16:07 



 
Profiel   

Klinkt alsof een AT echt wat voor jou is! Ze willen namelijk absoluut een volwaardig familielid zijn.
Meer informatie in het NLs moet je bij mij zijn. In andere talen is het boek Golden Horse van Sasha Klimuk en Artur Baboev een aanrader. Die kun je via Nadja Tarasova bestellen, maar misschien ook wel gewoon via de boekhandel of bol.
De site van Sasha Klimuk staat ook wel info op en een leuke is turanian horse, maar die kan alleen via Archive.
Kom ik nog wel op terug.
Boek is een makkelijk beginpunt met hele mooie foto’s. Mist natuurlijk de nuance die ik als historicus eraan zou geven maar is makkelijk verkrijgbaar en gewoon een heel mooi boek. :j

Voor vragen of tips of hulp in je zoektocht kun je in elk geval ook zeker in mijn andere topic terecht op PP of die op RPA (al heb ik die laatste dood laten bloeden daar staat wel nog enorm veel informatie.)

Als recreatiepaard zijn ze ook heel fijn. Ik moet altijd een beetje grinniken als ruiters soms al over een wapperend vaandeltje of een blaffende hond klagen. :') Ik heb nooit ergens last van, of gehad ook. En ik ben echt heel wat tegengekomen aan idioten op de weg. }:0 Ik vergeet soms dat ik rekening moet houden met mensen die schrikkerige paarden hebben. O ja… gewone paarden kunnen schrikken. :') :knuffel:

Ik zeg niet voor niets vaak als er “iets” met een paard gebeurt op tv “had je nou maar een Akhal-Teke gehad.” :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 14:24 



 
Profiel   

Ik lees al een hele poos stilletjes mee, maar als er ooit een ander paard komt dan een AT. En dan het liefste eentje die mij uitkiest ipv andersom. Wat een geweldige paarden zeg je hebt me echt verliefd gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 12:57 



 
Profiel   

Vind ik leuk om te lezen! Het is ook wel heel romantisch inderdaad, dat ze zelf zo onvoorwaardelijk voor “hun mens” kunnen kiezen. En dat die liefde ook zo blijvend is. <3
Mocht je tegen dan goede adressen willen e.d. schrijf me gerust een bericht. :j Maar hopelijk kun je nog lang van je huidige paard genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 18:50 



 
Profiel   

Voor mij is dat (wat hierboven geschreven is door Davina9 en ShaNel16), precies ook zo. Ik zoek echt een "soulmate" in mijn paard. Waarmee ik kan groeien en van kan leren. Hoe gaaf zou het zijn om een paard te hebben die jou ook heeft gekozen? Nu zijn AT's ook nog zo knap, dus ze staan al voor jaren (lees 20 jaar) op mijn wenslijstje. :D

Ik zou echt zo graag je aanbod om op visite te komen aannemen, JoSav! Moet het even aankijken hoe het zit met Covid19, aangezien ik vanuit Denemarken kom rijden. Maar dan zou ik rond kerst in NL zijn! 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 18:50 



 
Profiel   

Misschien kan ik je onderweg oppikken Sansa? :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 19:32 



 
Profiel   

Een meeting bij Josav, kan Muzanna alvast een eerste selectie maken :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 20:14 



 
Profiel   

Sansa schreef
Voor mij is dat (wat hierboven geschreven is door Davina9 en ShaNel16), precies ook zo. Ik zoek echt een "soulmate" in mijn paard. Waarmee ik kan groeien en van kan leren. Hoe gaaf zou het zijn om een paard te hebben die jou ook heeft gekozen? Nu zijn AT's ook nog zo knap, dus ze staan al voor jaren (lees 20 jaar) op mijn wenslijstje. :D

Ik zou echt zo graag je aanbod om op visite te komen aannemen, JoSav! Moet het even aankijken hoe het zit met Covid19, aangezien ik vanuit Denemarken kom rijden. Maar dan zou ik rond kerst in NL zijn! 8-)


Piekosjj schreef
Misschien kan ik je onderweg oppikken Sansa? :))


Varekaj schreef
Een meeting bij Josav, kan Muzanna alvast een eerste selectie maken :))

Ik ben voor!
:D Jullie zijn van harte welkom hoor! Al ben ik momenteel door omstandigheden niet de ideale gastvrouw. :=

Tekes moet je ervaren vind ik dus dan is een bezoekje kan ik alleen maar aanraden. Toen ik mijn eerste Teke zag was ik verkocht moet ik eerlijkheidshalve wel bekennen. :+

Morgen zitten we op 3 maanden dracht.
Gisteren weer eraan herinnerd dat mijn paarden toch echt heerlijk betrouwbaar zijn. Manlief stond met de honden op een pad om te gaan wandelen waar vaker mensen met hun paard kruisen om ook te wandelen en er ging er bijna een aan de kletter vanwege onze wolfhond. Die deed niks overigens, maar dat was voor dat paard al teveel blijkbaar.

Dan denk ik aan de keren dat mijn merrie opdringerige en zelfs agressieve honden zo zacht als kon en zo hard als moest op hun plek zette als we daar onderweg mee van doen hadden. Mijn merrie heeft zelfs meermalen mijn hond die mee was verdedigd. Zonder brokken te maken, puur terug drijven en toegang tot de hond ontzeggen (cutting maar dan met honden!) was meestal al genoeg. :j
En ons veulen die ons al met 4 maanden oud beschermde. <3
En alleen als het moet, anders lief tegen mens en dier. <3

Gewicht in goud waard. :j <3
Haha al die smileys. :')

Ik heb nog recente foto’s van Manari. Als er interesse is in dit topic plaats ik ze ook wel hier, of maak ik het me makkelijk en plaats ik een link naar de foto’s zodra ik ze online heb. Maar mooie nakomeling kijken is wel leuk, toch? Beetje opwarmertje voor Muzka II. :D :D
Muzanna is dit keer overgeslagen met foto’s want daar moest de smid eerst bij.
Over 1/1,5 week laatste scan!

Overigens dat samen groeien: ik spreek zowel voor mezelf als mijn man wanneer ik zeg dat in ons geval dat hele romantische beeld 100% klopt. Tuurlijk zijn we zelf ook weleens slecht gemutst maar die band onderling is haast telepatisch hoor. Ik denk het zij doet het. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 12:39 



 
Profiel   

Oh wat klinken ze toch fantastisch!
En foto’s zijn natuurlijk altijd goed :D
Hoe groot wilde je de ontmoeting maken..? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 15:49 



 
Profiel   

Oh ze klinken ook gewoon perfect die akhal tekes... Kan ik mij ook eventueel aanmelden voor een meeting

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 16:32 



 
Profiel   

Alles wat je opsomt kan ik me gelijk levendig voorstellen Josav... Want ik heb die unieke momenten al mogen ervaren met mijn huidige paard. En nee, dat is geen Teke zoals je weet.
Dat wederzijds vertrouwen is zoiets moois om te ervaren. Had ik met mijn vorige merrie ook trouwens, maar alweer, dat is er niet zomaar. Mijn huidige paard heb ik sinds veulen af aan, dat zal zeker wel meetellen dat we met elkaar kunnen lezen en schrijven.

Maar ik ga voor niks minder dan dit gevoel van gelukzaligheid in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 21:04 



 
Profiel   

hasufel schreef
Oh wat klinken ze toch fantastisch!
En foto’s zijn natuurlijk altijd goed :D
Hoe groot wilde je de ontmoeting maken..? :o

:D Eh, geen idee? Wat de stalhouder aan kan? En ik zelf? Eh… _/-\o_ Zien we dan wel weer.
Je bent welkom hoor, meeting of geen meeting.


ShaNel16 schreef
Oh ze klinken ook gewoon perfect die akhal tekes... Kan ik mij ook eventueel aanmelden voor een meeting

Welkom hoor! :D
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar ik vind “gewone” paarden stiekem best gevaarlijk. :o :o :o


Varekaj schreef
Alles wat je opsomt kan ik me gelijk levendig voorstellen Josav... Want ik heb die unieke momenten al mogen ervaren met mijn huidige paard. En nee, dat is geen Teke zoals je weet.
Dat wederzijds vertrouwen is zoiets moois om te ervaren. Had ik met mijn vorige merrie ook trouwens, maar alweer, dat is er niet zomaar. Mijn huidige paard heb ik sinds veulen af aan, dat zal zeker wel meetellen dat we met elkaar kunnen lezen en schrijven.

Maar ik ga voor niks minder dan dit gevoel van gelukzaligheid in ieder geval.

Gelijk heb je!

Ik vergeet soms dat een dergelijk onderling vertrouwen niet vanzelfsprekend is.
Ik heb immens respect voor ruiters die investeren in zo’n band. :j
Daarom zei ik al een Teke zou zeker bij je passen. :D Dat gaat hier allemaal zo vanzelf. <3

Ik denk ook dat daar het verschil zit: bij Tekes is het veel meer vanzelfsprekend dan gemiddeld. Misschien omdat ze zo mensgericht zijn en je zo makkelijker contact houdt en ze van nature meer als ezels dan als paarden reageren op dingen.
En daaraan valt ook in zekere mate te werken, ook afhankelijk van karakter, maar is vaak minder vanzelfsprekend denk ik. Heb ik meer dan een jaar niet gereden? nieuwe omgeving? Opstappen en wegrijden. <3
Dat kan zeker niet met elk paard en veel ruiters willen als het wel kan die investering niet doen. Is iets eng? Dan liever de prikkel weghalen of vermijden…

Ben het helemaal met je eens: als je zulk vertrouwen eenmaal hebt ervaren, wil je echt niet anders meer. Dan ben je ook echt “samen” op pad.

Oh, en dan nog even de foto’s:

[ITP] Goudklompje Manari Nur

Druk aan het verharen maar toch nog even een zonnetje erop. {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:54 



 
Profiel   

Ooit wil ik ook zo'n vriend of vriendin voor het leven <3
Maar eerst maar eens de zaakjes op orde zodat er tijd, geld en ruimte is voor een teke, want dan wil ik het ook gewoon echt goed doen met de juiste huisvesting voor het paard. whatever that may be

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 12:17 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
Ooit wil ik ook zo'n vriend of vriendin voor het leven <3
Maar eerst maar eens de zaakjes op orde zodat er tijd, geld en ruimte is voor een teke, want dan wil ik het ook gewoon echt goed doen met de juiste huisvesting voor het paard. whatever that may be

Kan ik me voorstellen. Ik had dat niet en mijn merrie heeft daar wel onder “geleden”. Maar ik stond toen ook niet stevig genoeg in mijn schoenen qua kennis om voor haar op te komen. :o
Buiten dat heb ik er geen spijt van, dat zeker niet. Mijn vriendin, mijn therapeut. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 15:26 



 
Profiel   

There is no I in team, en vooral binnen de paardensport geldt dat dubbel zo hard vind ik. Omdat je als eigenaar en ruiter ook de stem bent van het dier waarmee je een samenwerking aan gaat.
Je doet het met elkaar, voor en door elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 15:41 



 
Profiel   

Varekaj schreef
There is no I in team, en vooral binnen de paardensport geldt dat dubbel zo hard vind ik. Omdat je als eigenaar en ruiter ook de stem bent van het dier waarmee je een samenwerking aan gaat.
Je doet het met elkaar, voor en door elkaar.

:j Helemaal mee eens. Sommige ruiters kunnen beter over op een crossmotor. :+
Ik gun mijn paarden ook hun mening. Er valt best met mij een “gesprek” te voeren en raad eens? ze doen eigenlijk altijd wat ik wil, juist omdat er ruimte is voor hun mening en input. :j *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 15:44 



 
Profiel   

Reageer niet veel maar volg je wel, vind t echt geweldige paarden met dito karakters, maar durf er niet naar te kijken of t wel zou passen omdat ik zelf niet klein ben en vrij grof gebouwd, dat wil ik een smal paard niet aan doen, nu een zwaar warmbloed die ook niet alles voor iedereen zomaar doet en waarbij je ook echt kan merken wie dr mens is, met elkaar opgezadeld in de manegelessen en bied haar nu een actief 'pensioen' maar ik denk wel eens, wat als zij er niet meer is, vind er maar eens een met zo'n gouden karakter die zo bomproef is, maar ook waar ik op pas. Ik weet niet hoe grof gebouwd het zwaardere type is natuurlijk, die namen van types blijf ik moeilijk vinden :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 20:41 



 
Profiel   

Maddy_Paola schreef
Reageer niet veel maar volg je wel, vind t echt geweldige paarden met dito karakters, maar durf er niet naar te kijken of t wel zou passen omdat ik zelf niet klein ben en vrij grof gebouwd, dat wil ik een smal paard niet aan doen, nu een zwaar warmbloed die ook niet alles voor iedereen zomaar doet en waarbij je ook echt kan merken wie dr mens is, met elkaar opgezadeld in de manegelessen en bied haar nu een actief 'pensioen' maar ik denk wel eens, wat als zij er niet meer is, vind er maar eens een met zo'n gouden karakter die zo bomproef is, maar ook waar ik op pas. Ik weet niet hoe grof gebouwd het zwaardere type is natuurlijk, die namen van types blijf ik moeilijk vinden :roll:

Snap ik! Alaman at is Turkmeens voor “roofpaard” (oorlogspaard dus) en toi at is Turkmeens voor renpaard / paradepaard.
Maar makkelijk is anders want je hebt ook nog massieve type, middentype en hoofdtype (en historisch ook steppe/woestijntype en bergtype om het nog ingewikkelder te maken…)
Massieve type doet eigenlijk niet onder voor een flinke warmbloed, alleen wel echt veel fijner, droger beenwerk.
Met pijpbeen 20-21 bij massief type (18-20 bij andere types) is dat niks vergeleken met de zware benen van een zware warmbloed. Verschil is echter wel dat de botdichtheid van Tekes groter is.
Maar goed ik weet natuurlijk niet hoe groot en hoe zwaar je bent. Dus ook al werden de massieve oorlogspaarden bepakt met wel 150 kg over lange afstanden is natuurlijk de vraag of je dat moet willen. :D

Paarden met een gouden karakter moet je koesteren! <3
Massief type is overigens wel lastig te vinden. De echte massieve alaman type zijn er minder dan 40 over. -O- Die vind je in Europa eigenlijk alleen tegen de Russische grens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 21:58 



 
Profiel   

[ img ]
Nou 150 kg nog niet, maar zit nu tegen de 90 met een lengte van 1.78, wil terug naar rond de 80, maar dat gaat zo snel niet, paard nu is 1.63 en breed, dat is al op t randje en moet ik ook op mn gewicht letten, daar weten we helaas niets van de geschiedenis van (voor haar manegetijd) , dus wordt ook moeilijk naar zelfde ras zoeken, maar goed, ze is volgens paspoort 24, kneiterhard over de benen en bijna geen gallen, alleen een schouder die wat makkelijker vast gezet wordt, dus hoop dr nog een tijd goed te houden :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 22:17 



 
Profiel   

Oh dat valt me nog mee hoor! Mijn man is langer en dat misstond echt niet op ons kleine E-tje hoor. Ken ook zeker mannen van rond de 90 die gewoon op hun Teke rijden en dat misstaat ook niet.
Maar ik ken ook alleen Tekes met spijkerharde benen. De vader van ons 2018 veulen is 32 en heeft nog steeds keiharde droge benen.

Maar goede benen is een must om ze zo lang goed te houden inderdaad. Hoop het ook voor je!

Mooi paard hoor!

Maar moet je wel waarschuwen dat als je een Teke zou willen zoeken een goed doorgereden exemplaar moeilijk te vinden is en vaak best prijzig (vanaf 20.000).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 17:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 30 [ 746 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen