Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:39

Ooooh een Akhal-Teke! :+: Prachtige paarden heb je! Ik had vroeger een rassenboek en daarin stond dit paard ook uitgebreid beschreven. Al járen de stille wens om 1 te bezitten, helaas reikt mijn budget niet tot zover. -O-
Ik herken volgens mij de pensionstalling waar je staat, dat is op 10 km bij mij vandaan (mits het dezelfde is die ik denk dat het is). Als er een meeting komt dan sluit ik graag aan *\%/*
En uiteraard zet ik hier een stipje om het veulen te volgen.

Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 21:13

Allereerst alvast de allerbeste wensen voor 2022, maar vooral dat het nieuwe jaar kwa gezondheid veel meer brengt dan het afgelopen jaar!

En die 30 miljoen wens ik jou (en mijzelf :') ) van harte toe!
Want zeg nou zelf, een geldboom maakt het nou net een stukje makkelijker

Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 09:30

Helaas, hier is die niet gevallen!
Hopelijk bij een van jullie wel

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 19:47

hasufel schreef:
Beste wensen en dat je jaar er beter uit mag zien! Gezonde veulens, eigen pupje en natuurlijk jijzelf ook! {:)

<3

Whizz schreef:
Leuke update, voor jullie ook de beste wensen en voor jou op naar een zo gezond mogelijk 2022!

<3

Avalanche81 schreef:
JoSav schreef:
Als ik dan soms zie hoe mensen aan het klooien zijn met hun paard of denken allerlei hulpmiddelen of kracht te moeten inzetten: heb ik nog niet nodig gehad met de mijne…

Denk dat dat vooral is hoe jijzelf met paarden omgaat.

Ik heb een KWPN kleuter van 1.73 :+ maar het kind denkt echt zo goed mee al, en voor haar leeftijd vind ik dat echt zó knap <3 volgens mij kan jij dit ook gewoon met een KWPN.


JoSav schreef:
Dat aanpassen doet Muzanna onder zadel ook.
Een geweldige spiegel die precies weet wat ik wanneer nodig heb: moet ze extra voorzichtig zijn of heb ik juist een spreekwoordelijke schop onder mijn kont nodig?

Dat doet de KWPN dan weer niet :+ die schop onder je kont krijg je gewoon, of je die nu nodig hebt of niet :D wat mijn vorige engel (vond ik he) dan weer wel deed, was me gewoon niet op laten stappen als ik te gestresst was.
De EV's doen dit dan weer wel, die zijn heel lief in die dingen. Anderzijds moet je dan ook bewust ze het vertrouwen geven dat ze die beslissingen voor je kunnen en mogen maken.


Deels ja. Ik kan sowieso met dieren goed door één deur, want ik bied duidelijkheid en een zachte, consequente hand. Tekes spiegelen extreem. Heb dat met geen ras nog zo extreem gezien. Ik noem ze weleens helderziend. :))

Altijd meedenken, ook, maar daar moet je wel van houden anders krijg je strijd. Ze laten zich niet zomaar alles vertellen en hun respect moet je dan ook verdienen, anders beslissen ze alles zelf wel.


ShaNel16 schreef:
Josav... Je hebt me al verliefd op het ras gemaakt en elke keer als ik denk van goh wat een mooie ras, dat kan niet beter

Dan kom je weer met een nieuw mooi verhaal of feitje.

Ik ben zo benieuwd naar het veulen.
Ik had trouwens nog niet gegokt wanneer het geboren gaat worden dus bij deze gok ik op 16 mei

Nog de beste wensen en op naar een goed en mooi nieuw jaar

<3 Ze zijn zo leuk! Ik kan ze echt van harte aanraden als je een vriendje voor het leven zoekt.
Ik ga het lijstje bijwerken!

Mayflower_ schreef:
Ooooh een Akhal-Teke! :+: Prachtige paarden heb je! Ik had vroeger een rassenboek en daarin stond dit paard ook uitgebreid beschreven. Al járen de stille wens om 1 te bezitten, helaas reikt mijn budget niet tot zover. -O-
Ik herken volgens mij de pensionstalling waar je staat, dat is op 10 km bij mij vandaan (mits het dezelfde is die ik denk dat het is). Als er een meeting komt dan sluit ik graag aan *\%/*
En uiteraard zet ik hier een stipje om het veulen te volgen.

Als je kijkt wat paarden momenteel kosten zijn Tekes ineens zo duur niet. O:)
Zou kunnen, wij zitten inderdaad ook in het noorden. :j
Leuk dat je aansluit!


Mri schreef:
Allereerst alvast de allerbeste wensen voor 2022, maar vooral dat het nieuwe jaar kwa gezondheid veel meer brengt dan het afgelopen jaar!

En die 30 miljoen wens ik jou (en mijzelf :') ) van harte toe!
Want zeg nou zelf, een geldboom maakt het nou net een stukje makkelijker

<3 <3 <3

Mri schreef:
Helaas, hier is die niet gevallen!
Hopelijk bij een van jullie wel

-O- Nee. -O- -O-

Vandaag wat bijvoer gehaald om te kijken of Muzanna dat wil eten zodat we langzaam kunnen opbouwen.

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 23:27

Lijstje bijgewerkt!

Goklijstje schreef:
ShaNel16 - palomino merrie - 16 mei - metallic
DemiSisa - palomino hengst - 21 mei - metallic
amaniblauw - zwarte hengst - 22 mei - bles en 2 witte voeten
Avalanche81 - valk hengst - 22 mei - metallic
Flubberboot valk hengst 22 mei
JoSav - palomino hengst - 23 mei
_Mars - palomino hengst - 24 mei
Lynnepinny - palomino merrie - 26 mei
Neon - valk hengst - 28 mei - metallic
lideli - palomino hengst - 29 mei
Mri - palomino merrie- 30 mei
zigranta - valk hengst - 1 juni
Domino_2006 - cremello merrie - 1 juni
_Tarzan - cremello/perlino hengst - 2 juni
PowereOfZoef - perlino hengst - 6 juni
Hasufel - valk merrie 8 juni
Xyris palomino hengst - 5 juli
jokari - vos hengst

mayuan
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 01:47

Dag trouwe lezers van Josav. Helaas ben ikzelf niet actief op bokt en neem ik veel te weinig tijd om regelmatig mee te lezen. Maar één keer in de zoveel maanden probeer ik alles over de Akhal Teke terug te lezen. Nu was het weer zover en las ik het verhaal over de zoektocht naar de juiste hengsten, de uiteindelijk keuze en jullie reacties. Omdat deze gedeeltelijk overeen komen met mijn keuzes en ik daar twee mooie veulens uit heb gekregen, heb ik Josav gevraagd of ik deze mag laten zien in haar topic. Dat mocht dus bij deze.
In 2004 ben ik in aanraking gekomen met het ras doordat mijn verzorgpaard werd gestald bij de fokkerij van AT’s in Drenthe. Ik vond ze fantastisch. Het was geweldig om een band met ze op te bouwen, ieder jaar veulentjes om me heen te hebben, endurance wedstrijden te rijden en op shows in heel Europa te gaan en via de AT vereniging heel veel mooie paarden te ontmoeten. Een mooiere plek was er niet om terecht te komen. Het heeft dan ook jaren geduurd voordat ik besloot zelf paarden te kopen. Ik wilde het perfect voor ze hebben en ze 24/7 buiten bij mijn huis kunnen houden.
In 2020 was het zover en heb ik twee hele verschillende merries gekocht. Verschillend in karakter, exterieur, bloedlijnen en leeftijd. Yelkhanum 4 jaar oud, onbeleerd, slank, groot, rustig maar laat duidelijk weten wat ze wil en echt mijn maatje. Zoals meerdere verhalen over AT’s kwam zij altijd uit de kudde naar mij toe en hield ze zelfs de andere op afstand. Ik was van haar. En nog steeds loopt zij altijd naast me of dat nu in het weiland is of als ik met meerdere paarden buiten wandel.
Afbeelding
https://akhal-teke-europe.eu/members-ho ... yelkhanum/

Al Ciona 9 jaar oud, beleerd, niet zo groot en compact, wil alles in de gaten houden en bepaald graag. Zolang je haar dat gevoel geeft, voelt ze zich veilig en doet ze alles voor je.
Afbeelding
https://akhal-teke-europe.eu/members-ho ... /al-ciona/

Een grote wens was ook om zelf veulens te fokken. De zoektocht naar welke hengst, de geboorte, zo’n schattig veulen te zien opgroeien en te helpen bij de ontwikkeling. Ik heb verschillende hengsten overwogen maar uiteindelijk toch voor de dichtstbijzijnde hengst gekozen. De hengst Karakum die door Josav in een ander topic al uitvoerig is beschreven. De bloedlijn, exterieur en kleur spraken mijn aan. Hij heeft een paar jaar bij mij in de wei gestaan en ik had al meerdere nakomelingen van hem gezien. Daarbij was hij niet zo gezond meer dus dit kon weleens de laatste keer zijn. Maar soms heb je niet alle zeggenschap. Al Ciona werd door hem drachtig maar Yelkhanum wilde niets van hem en de andere hengsten weten. Bij merries liet ze zien dat ze hengstig was maar zodra we bij de hengsten kwamen werd ze boos. Dit heeft een paar cycli gekost voordat ik echt zeker was dat bij haar alles verder goed functioneerde. En toen gekozen voor insemineren aangezien ik graag twee veulen met elkaar wilde laten opgroeien. Daarbij viel de keuze op Ikon (de hengst waarvan Muzanna nu ook drachtig is) die ik zelf goed kende. Goede afstamming, groot (ik ben zelf 1.88m dus anders dan Josav heb ik AT’s rond de 1.60m nodig), wat zwaarder maar dat heft Yelkhanum hopelijk op en een goed karakter. En gelukkig was dat in één poging raak.
En toen het lange wachten. Maar wat een feest toen ze geboren werden en ik met mijn neus er bovenop via de camera alles kon volgen. En daarna de eerste aanraking, de eerste snuffels, de eerste stapjes geweldig allemaal. Isar (Ikon x Yelkahnum) hengst die qua uiterlijk precies op zijn oma lijkt en net zo rustig is als zijn moeder.
Afbeelding

Afbeelding


Aaliyah (Karakum x Al Ciona) stoere merrie die graag op avontuur gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En nu zijn ze bijna 8 maanden, worden ze gespeend en krijgen ze een Kaspische ruin als weidemaatje. Daarmee hoop ik Isar als hengst te kunnen houden en op te voeden. Om hem zo in de toekomst beschikbaar te houden voor de fokkerij.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om deze korte samenvatting te lezen. Ik kan natuurlijk nog veel meer vertellen over de AT maar dan moet ik zelf maar een topic starten vind ik. Ik ben wel benieuwd wat jullie van mijn paarden vinden en ik ben ook erg benieuwd of Josav en ik straks overeenkomsten zien in onze veulens van Ikon. Dit jaar wordt er nog een purebred van Ikon geboren. Moeder: https://akhal-teke-europe.eu/members-ho ... ale/yazla/ . Dan zijn er opeens 3 in noord Nederland. Inmiddels zijn er steeds meer AT’s in Nederland en wordt het ras steeds bekender. Hopelijk kunnen we daarmee het ras gezond behouden voor de toekomst. Dus heel tof dat jullie allemaal de schoonheid van dit ras waarderen.

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:58

Wat leuk om je verhaal te lezen Mayuan! Vind het altijd heel inspirerend om dit soort verhalen te lezen. Het is belangrijk dat mensen bewuste keuzes maken in de fokkerij, welk ras je ook fokt.
Ik vind beide merries prachtige, voorkeur voor Yelkhanum <3

ShaNel16
Berichten: 81
Geregistreerd: 03-02-12

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:15

Super leuk geschreven en wat een leuke paardjes Mayuan!
Mocht je een eigen topic over hen maken dan zal ik zeker volgen (al is het soms vooral in stilte)

Zodra ik het budget en juiste plek gevonden heb dan ga ik zeker ook op zoek naar een akhal teke ( dus dan komt er ook meer in de noorden erbij :j ) maar nog ff wachten op de juiste maatje...

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:07

Leuk hoor :D ik ben ook benieuwd of we overeenkomsten gaan zien tussen de Ikon veulens :)

Blijf het leuk vinden om dit te volgen :)

Ooit in een ver verleden (voor mijn gevoel ergens in de prehistorie) kwam ik in de Penny een artikel tegen over de AT... ik vond het prachtig die glanzende vachten en die elegantie... Voornamelijk de zwaardere types vond ik gaaf... en als 10-jarig meisje vond ik toch echt dat er zo eentje moest komen :D Er is hier echter nooit een Teke gekomen... wel een Nonius... maar inmiddels hebben we Freibergers lopen...

mayuan
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-05-09

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:36

Leuk om jullie reacties te lezen.

@ShaNel16, ik hoop van harte dat je ooit een AT als maatje weet te vinden. Maar met de groeiende populatie in NL en Europa moet dat goedkomen.

@Neon, ja het verhaal over de penny hoor ik vaker. Sommige meiden hebben het geld beschikbaar om hun (gouden) kinderdroom van een plaatje te kunnen kopen uit Rusland. Waaronder deze merrie https://akhal-teke-europe.eu/members-ho ... /afrodika/ en
en deze ruin https://akhal-teke-europe.eu/members-ho ... e/ahilles/. Doodeng natuurlijk maar bij deze paarden heeft het goed uitgepakt.

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 14:52

Mooi stukje! Ook leuk om zo nog eens te lezen hoe je bij de AT bent gekomen (en gebleven). :j

Het is mooi om de overeenkomsten en verschillen te zien in de veulens, maar ook op papier.
Dat je dan mijn merrie kunt zetten tegenover twee met veel meer invloed van Turkmeense SR fokkerij, maar wel bij dezelfde hengstenkeuze uitkomt.
Dat is ook wel interessant.
Hopelijk ook bij de twee huidige drachten een mooi resultaat.
En getuigt hopelijk ook (in theorie, de praktijk gaat het in de veulens laten zien) van de waarde van Ikon als vaderdier.

In mijn geval is deze hengstenkeuze om het traditionele bloed te verankeren en om een andere fokker te citeren “Kir Sakar needs all the help it can get” maar een ander heeft misschien weer heel andere overwegingen.
Kir Sakar is ook wel een lijn die veelzijdigheid laat zien, zoals de Arab lijn dat bijvoorbeeld ook heeft bewezen.
En Kir Sakar combineert niet alleen goed met bijvoorbeeld Dor Bairam en Ak Sakal merries maar eigenlijk ook zeker met Arab lijn.
Vind het wel een bloedlijn waar je moet oppassen trouwens omdat niet elke combinatie even goed kan. :j

Maar Ikon past moderne merries bijvoorbeeld ook omdat je dan juist weer hele andere eigenschappen en bloed verankert. Dat kan zeker niet met zomaar elke Kir Sakar hengst (hoewel die natuurlijk sowieso nogal zeldzaam zijn…)
En zo kan dezelfde hengst voor totaal verschillende merries om totaal verschillende redenen passen binnen totaal verschillende fokdoelen.

Wel interessant.
Ik verwacht dus zeker ten opzichte van mijn veulen daardoor naast overeenkomsten ook hele duidelijke verschillen op te merken.
Ik ben benieuwd of dat ook uitkomt.

De klassieke lijnteelt bij de laatste vind ik ook wel een interessante keuze en ik ben benieuwd naar de overwegingen daar.
Maar aangezien zij hier niet meepraat ga ik daar verder nu niet op in.
Merrie zou binnen mijn fokdoel verder totaal niet passen, daar niet van, maar ook daar geldt zoveel mensen zoveel wensen en qua overwegingen zijn er vaak ook best wel verschillen binnen de Teke fokkerij.
Ik verwacht komend jaar ook voor een heel ander type weer te gaan, en toch passend binnen mijn eigen ideeën voor de fokkerij. Zal wel weer een buitenlandse hengst worden verwacht ik. Blijft lastig als je tijdelijk beperkt bent qua reizen. -O-

Nog even terugkomend op die lijnteelt op Kaltaman…
Ik heb in het verleden eens gekeken naar een directe Kaltaman zoon, maar of daar nog ergens diepvries van ligt opgeslagen in Frankrijk weet ik niet.
Dat is wel heel jammer, want die had goed bij Muzanna gepast.
Er was wel diepvries van, maar het is intussen ook alweer 10 jaar terug dat dit voor het laatst is gebruikt. Ik dwaal af. :+

Grappig dat Yelkhanum je meer aanspreekt lideli: zij is net wat traditioneler gefokt dan Al Ciona. :j :P

Maar goed, deze praat zal voor velen allemaal niet heel interessant zijn. :o

Oh! Die laatste is zeker een leuke merrie voor de moderne showfokkerij. Verbaast me niet dat ze ook in de prijzen is gevallen op shows met dat bloed erachter. Polot is een populair lijntje.

Ahilles zat destijds op hetzelfde transport als mijn merrie. Die was stukken minder hanteerbaar dan de mijne toen, kan ik je vertellen. :=
Zou zoiets zeker via een betrouwbaar tussenpersoon doen. :j :j Want spannend is dat zeker.

Voorlopig geen foto’s helaas. Quarantaine…

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:57

Ik volg mee :)
Ik gok een palomino merrie 17 mei

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:44

En nu quarantaine!
Het zit je niet mee

Sterkte

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 19:22

Kabayo schreef:
Ik volg mee :)
Ik gok een palomino merrie 17 mei

Leuk! Ik voeg je toe! Ik klik je onderschrift ook even aan. Fries met vlekjes? <<)


hasufel schreef:
En nu quarantaine!
Het zit je niet mee

Sterkte

Ja echt balen. Wachten op de uitslag nu. Eindelijk weer eens visite. Dan dit. }:0

Misschien eens door de foto’s van eerder dit jaar. Zitten volgens mij nog hele mooie tussen.

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 20:57

Lijstje bijgewerkt!

Goklijstje schreef:
ShaNel16 - palomino merrie - 16 mei - metallic
Kabayo- palomino merrie - 17 mei
DemiSisa - palomino hengst - 21 mei - metallic
amaniblauw - zwarte hengst - 22 mei - bles en 2 witte voeten
Avalanche81 - valk hengst - 22 mei - metallic
Flubberboot valk hengst 22 mei
JoSav - palomino hengst - 23 mei
_Mars - palomino hengst - 24 mei
Lynnepinny - palomino merrie - 26 mei
Neon - valk hengst - 28 mei - metallic
lideli - palomino hengst - 29 mei
Mri - palomino merrie- 30 mei
zigranta - valk hengst - 1 juni
Domino_2006 - cremello merrie - 1 juni
_Tarzan - cremello/perlino hengst - 2 juni
PowereOfZoef - perlino hengst - 6 juni
Hasufel - valk merrie 8 juni
Xyris palomino hengst - 5 juli
jokari - vos hengst

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 22:30

Muzanna mag vanaf komende week proeven van het voer dat ze vanaf volgende maand gaat krijgen om alvast te wennen.

Verder is de halfzus van Manari (de enige andere geregistreerde, raszuivere nakomeling van Kardash) verkocht naar Australië. Een aderlating voor de Europese fokkerij, maar een enorme aanwinst voor de fokkerij in die regio.

Dit is de halfzus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NB Foto’s door Artur Baboev.

Zelfde vader, de hier onlangs genoemde Kardash 4.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Hier als 28-jarige)

En tot hij afgelopen augustus stierf de laatste nog levende nakomeling van de legendarische Omar.
Afbeelding

Ik hoop morgen op een post met foto’s van Muzanna. Wel van afgelopen jaar nog.
Een buik foto moet nog even wachten.

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 21:14


JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-22 22:15

Ik heb het veulen gevoeld! <3 :):)

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:35

Jeeh! Wat een geweldig nieuws. Ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan om te zeggen dat ik je posts altijd mega-interessant vind, maar over het algemeen onvoldoende reactie weet te bedenken. Dus zelfs al krijg je hier de afgelopen tijd geen reactie, vooral door blijven posten (ik lees ook je andere topics mee ;) )
Laatst bijgewerkt door Mizora op 22-01-22 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:37

JoSav schreef:
Ik heb het veulen gevoeld! <3 :):)


Wat bijzonder :D

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-22 22:41

Mizora schreef:
Jeeh! Wat een geweldig nieuws. Ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan om te zeggen dat ik je posts altijd mega-interessant vindt, maar over het algemeen onvoldoende reactie weet te bedenken. Dus zelfs al krijg je hier de afgelopen tijd geen reactie, vooral door blijven posten (ik lees ook je andere topics mee ;) )

Lief, je reactie! <3 :o

Ik was zo happy ik dacht reacties of niet dit MOET ik delen. Was echt zo’n spontaan moment dat ik dacht ik leg m’n hand gewoon tegen haar buik om te zien of er al wat te voelen is. En echt gelijk reactie en de tweede poging zelfs een flinke schop. <3 Jij weer? >;) :D

Muzanna vond zelfs die schop prima, want zij had haar eten net gekregen. :')


xoranlover schreef:
JoSav schreef:
Ik heb het veulen gevoeld! <3 :):)


Wat bijzonder :D

:j <3

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 23:03

Vond het altijd bijzonder om het veulen te voelen!
Heb je Manari Nur toen ook gevoeld?

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 08:40

Ooo wat leuk :D

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 09:40

Wat een leuk bericht zo op zondagmorgen. :)

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:33

Wat een mooi moment moet dat zijn.