Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 30 [ 746 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

 
Profiel   

Mijn man zou ook heel graag willen leren rijden en is gelukkig niet de langste maar door z'n beroep wel redelijk zwaar aan spieren dus vind het fijn om te horen dat mannen van ong. 90k eventueel wel erop kunnen rijden

Je geeft al aan dat een goed doorgereden exemplaar al gauw op 20.000 zit, wat ik ook absoluut begrijp maar hoe zit het met veulentjes of jonge onbeleerde paarden zijn die een beetje betaalbaar of moet je daar ook flink in de buidel voor tasten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:03 



 
Profiel   

ShaNel16 schreef
Mijn man zou ook heel graag willen leren rijden en is gelukkig niet de langste maar door z'n beroep wel redelijk zwaar aan spieren dus vind het fijn om te horen dat mannen van ong. 90k eventueel wel erop kunnen rijden

Je geeft al aan dat een goed doorgereden exemplaar al gauw op 20.000 zit, wat ik ook absoluut begrijp maar hoe zit het met veulentjes of jonge onbeleerde paarden zijn die een beetje betaalbaar of moet je daar ook flink in de buidel voor tasten?



Even kijken of dit werkt :))

Onderwerp: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Edit: het werkt :))
Dit is een zeer uitgebreide post van JoSav uit het verleden over de prijs en welke factoren een invloed hebben op de prijs etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 22:31 



 
Profiel   

Haha JoSav, het werk wordt je al uit handen genomen sie. :D

Dyphusion +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 12:56 



 
Profiel   

Top daar hebben we wat aan Dyphusion, dankjewel +:)+

En JoSav, bedankt dat je het al een keer ooit had opgeschreven, volgens mij ben je de grootste akhal teke kenner van Bokt *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:57 



 
Profiel   

Bedankt voor de link, super handig om deze informatie terug te kunnen lezen! Nu ik een prijs indicatie heb vindt ik het ook een stuk makkelijker om gericht een potje te maken. Ik zit mijn vriend helemaal op te jutten dat ik nu eindelijk misschien de kans kan krijgen om een AT te kopen haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 16:18 



 
Profiel   

Dyphusion schreef
ShaNel16 schreef
Mijn man zou ook heel graag willen leren rijden en is gelukkig niet de langste maar door z'n beroep wel redelijk zwaar aan spieren dus vind het fijn om te horen dat mannen van ong. 90k eventueel wel erop kunnen rijden

Je geeft al aan dat een goed doorgereden exemplaar al gauw op 20.000 zit, wat ik ook absoluut begrijp maar hoe zit het met veulentjes of jonge onbeleerde paarden zijn die een beetje betaalbaar of moet je daar ook flink in de buidel voor tasten?



Even kijken of dit werkt :))

Onderwerp: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Edit: het werkt :))
Dit is een zeer uitgebreide post van JoSav uit het verleden over de prijs en welke factoren een invloed hebben op de prijs etc.

_/-\o_ +:)+
Bedenk dat Tekes nog niet zo lang geleden gemiddeld 30.000 euro moesten kosten en dan valt het ineens eigenlijk best wel mee, zeker voor wat je ervoor krijgt. Vind ik hoor. :o


jokari schreef
Haha JoSav, het werk wordt je al uit handen genomen sie. :D

Dyphusion +:)+

**\O/** **\O/** **\O/**


ShaNel16 schreef
Top daar hebben we wat aan Dyphusion, dankjewel +:)+

En JoSav, bedankt dat je het al een keer ooit had opgeschreven, volgens mij ben je de grootste akhal teke kenner van Bokt *D

Van bokt sowieso wel denk ik. :o Al wilde ik dat ik de middelen had weer meer paarden live te zien, ook buiten Europa. :j :o
Komt misschien wel weer.

Sansa schreef
Bedankt voor de link, super handig om deze informatie terug te kunnen lezen! Nu ik een prijs indicatie heb vindt ik het ook een stuk makkelijker om gericht een potje te maken. Ik zit mijn vriend helemaal op te jutten dat ik nu eindelijk misschien de kans kan krijgen om een AT te kopen haha!

Ik gun iedereen een Teke, ze zijn zo geweldig! En gericht kunnen sparen helpt dan inderdaad. Dan weet je waar je aan toe bent en wanneer je eens echt om je heen kunt gaan kijken.

Volgende week scannen. Ben benieuwd, al zegt mijn gevoel dat ze nog steeds hartstikke drachtig is. Ze is zo zen en heeft zo’n mooi buikje. :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 19:09 



 
Profiel   

Spannend! *\o/* Ik hoop dat alles goed zit en Muzanna het goed maakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 19:23 



 
Profiel   

Zodra ik meer weet zal ik een update plaatsen. Dan kan hopelijk het aftellen (optellen?) beginnen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 20:04 



 
Profiel   

Heel spannend! Had je al besloten aan wie je wilt verkopen met dat merrie of hengst gebeuren? Of een constructie kunnen ontwerpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 19:42 



 
Profiel   

En heb je al kopers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:21 



 
Profiel   

Is dat niet al heel voorbarig dames? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:28 



 
Profiel   

Nou, volgensmij niet.

In utreo was een optie. Dus dan kan het zomaar zo zijn dat er al een aantal geïnteresseerden zijn.

Voor mij zou het te snel zijn, maar over een paar jaar zou ik maar wat graag een "Nur Teke veulen" van Josav willen kopen. En als dan de deal is: merrie is voor X, hengst voor Y, dan is dat een goede deal.
Want hoe dan ook wil ik graag een teke.
Ik vind mijzelf niet kundig genoeg voor een hengst (want ik vind dat met haar fokbeleid je echt een potentiële top dekhengst fokt, en dus ook niet zomaar zou moeten gaan ruinen), dus ik zou alleen een merrie willen.

En als het geen Nur Teke wordt, dan wordt het hopelijk een Teke die Met hulp van Josav is gevonden/gekocht en fok potentieel heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:56 



 
Profiel   

Ik ga eerlijk zijn, ik heb wel interesse. Mijn huidige paard is 13 en nog in de fleur van zijn leven. Maar tegen de tijd dat hij 18 is zou het veulen 4 zijn, en da's wel mooi om dan stilletjes aan paard af te bouwen en met jonger grut aan de slag te gaan.

Tel daarbij dat een AT qua inzetbaarheid eigenlijk perfect past bij wat ik doe, en dat ik graag wil investeren in een kwalitatief paard... Daarnaast maakt geslacht of kleur niet zo bijzonder veel uit voor mij. Ik ben immers al 4x naar huis gekomen met iets wat ik eerst zei absoluut niet te willen en dat is me elke keer immens goed meegevallen.

Maar het is geen besluit wat ik op 1 dag, een week of een maand maak in dit geval. Het blijft een klap geld, het blijft een hele verantwoordelijkheid om een jong dier aan te kopen en goed te laten opgroeien en ik wil er gewoon zeer goed over nagedacht hebben.
Is het niet nu, dan bestaat de kans dat ik later alsnog via Josav advies vraag of eens pols om mee te kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 08:40 



 
Profiel   

Nee, er is nog niks definitief. Lijkt voorlopig ook nog niet. En uit respect (en privacy) laat ik het daar op dit moment bij. :o

Iedereen die interesse heeft kan en mag zich dus gewoon nog melden. :j

Er zijn wel een aantal geïnteresseerden ja, maar ik begrijp heel goed dat sommigen liever even afwachten tot het veulen geboren is en ze kennis kunnen komen maken, zeker met hoe uitgesproken Muzka I is. Dat is ook wel een goede reden die ik absoluut respecteer.
Dus we zien het wel.

Ik zie ook dat Varekaj het ook hier al kenbaar heeft gemaakt.
Juist zo goed overwogen heb ik liever dan overhaaste beslissingen om maar de eerste te zijn en geen bot te vangen dus ik probeer geïnteresseerden ook duidelijk en eerlijk te woord te staan en duidelijk te maken dat ik het veulen zelf ook niet overhaast verkoop. Ik hoef het veulen niet per se al in utero te hebben verkocht en als het geboren is hoeft er ook niet met een week al een strikje om. Ik wil mensen de kans geven erover na te denken (voor geboorte of erna) voor ze een knoop doorhakken en als het verkoop na de geboorte is ook dat ze de kans krijgen langs te komen. Dus zelfs als iemand graag vooraan staat met verkoop wil ik ook dat helder communiceren naar de andere geïnteresseerde partijen zodat ik geen scheve gezichten krijg. Wel zo eerlijk, vind ik.
Dat zal op een handelsstal misschien anders zijn, maar zo is ook mijn persoonlijke ervaring toen ik een Teke kocht op een grote stoeterij en ook bij het doen van aanvragen in Rusland voor anderen. :j Tekes verkoopt men het liefst toch voor het leven aan hun mens/familie. <3 Is voor mens en paard toch het fijnst.

Het korte antwoord is dus: er zijn inderdaad nog steeds geïnteresseerden, maar het veulen is nog niet verkocht. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:24 



 
Profiel   

Morgen scannen. Einde van de middag als DA onderweg is naar huis (is op de route).
Geen idee of ik er zelf bij kan zijn, maar ik hoor vanzelf of het nog goed zit. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 16:27 



 
Profiel   

Ja spannend! Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd, maar zoals al geopperd is goed aan het denken hoe en wat. Inderdaad wil ik ook graag op bezoek komen, praatje maken en vooral aanvoelen of een Teke überhaupt wel mijn type paard is. Natuurlijk hoop ik van wel, haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 20:21 



 
Profiel   

Oh ik ga duimen!
Ik ben super benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 21:34 



 
Profiel   

Sansa schreef
Ja spannend! Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd, maar zoals al geopperd is goed aan het denken hoe en wat. Inderdaad wil ik ook graag op bezoek komen, praatje maken en vooral aanvoelen of een Teke überhaupt wel mijn type paard is. Natuurlijk hoop ik van wel, haha!

Door hun intelligentie zijn ze inderdaad niet voor iedereen. Ze willen wel een band kunnen opbouwen en heel veel afwisseling. :j


fleurtjeuh schreef
Oh ik ga duimen!
Ik ben super benieuwd!

*\o/* Zoals verwacht nog steeds hartstikke drachtig!

Ze heeft ook echt zo’n “zwangere” uitstraling dus ik had niet anders verwacht. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 20:05 



 
Profiel   

YES YES YES YES!!! *\%/* *\%/* *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 22:00 



 

Jaaa fijn, die bevestiging! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 22:13 



 
Profiel   

Wat een goed nieuws! :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 23:17 



 
Profiel   

Weeee! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 00:20 



 
Profiel   

Ah goed nieuws! Hoe reageert Manari eigenlijk op de dracht? Of merk je daar niets van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 07:42 



 
Profiel   

Citaat
Door hun intelligentie zijn ze inderdaad niet voor iedereen. Ze willen wel een band kunnen opbouwen en heel veel afwisseling. :j


Ik zoek dus precies een paard waar ik een band mee kan opbouwen en ik een hele paardenleven lang van kan houden. Zelf vindt ik dezelfde activiteiten ook erg saai om te herhalen, dus vanuit die hoek sluiten mijn wensen wel aan. Ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 08:09 



 
Profiel   

Ik zat wat op te snorren over Ikon en dacht "wie weet kan ik die ook een keer bezoeken, weet je gelijk wat voor hengst het is". Zitten ze helemaal bovenin Nederland, is even 7u30 rijden vanaf mijn woonplaats. Beetje ver voor een daguitstapje _O- maar goed, misschien wel een optie om er een weekendje weg van te maken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 10:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 30 [ 746 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen