Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 117 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Arabische veulentjes verwacht in 2022

 
Profiel   

Het is nog erg vroeg, maar toch alvast een volgtopic voor mijn dames, zodat jullie alvast een beetje mee kunnen genieten :D

Nadat ik vorig jaar Nadjarah heb kunnen kopen (zie vorige volgtopic: [KS-MK] Na regen komt zonneschijn? Arabische veulentjes verwacht), is ook mijn energie/positiviteit om weer te gaan fokken weer terug gekomen, hopelijk mag het geluk onze kant eens opkomen.

Eind april heb ik een nieuwe merrie gekocht, uiteraard zuiver Egyptisch, Rakizah, ze is multi kampioen in de USA en heeft een fantastische afstamming. Haar overgrootopa is bij sommigen misschien wel bekend, de prachtige Tammen, de hengst van Patrick Swayze.
Rakizah is inmiddels drachtig en zal rond begin september (als ze 3 maanden drachtig is) haar vlucht naar Nederland gaan maken. Ik ben zó benieuwd naar haar, de mensen op de stal waar ze nu staat in Amerika zijn helemaal verliefd op haar, omdat ze zo'n fantastisch lief karakter heeft <3 Nog ruim een maand wachten!
Zij is de eerste merrie die haar veulentje verwacht volgend jaar, uitgerekend 4 mei 2022.

LF Bint Rakizah

[ img ]

En ze is drachtig van kampioenshengst, LF Al Saher.

[ img ]

Nadat we dit jaar begonnen met (wéér _O- ) een hengstveulen van Aleeyah en daarna ook een hengstveulen van Nadjarah (voor de vorige eigenaresse), beviel het hengstje van Aleeyah me enorm. Daarop besloten Aleeyah toch nogmaals met Mansour KS te dekken, ondanks dat ik eigenlijk al een andere dekking voor haar had.. Zoals ook eerdere keren, was Aleeyah netjes in 1x drachtig, al had ik het aan de hand van haar gedrag niet verwacht. Daarna verloor ze op 30 dagen ineens heel veel vuil, ik was ervan overtuigd dat ze het vruchtje verloren had. Bij het scannen later die week, wachtte echter een grote verrassing, het vruchtje zat er nog! Met ook een nette hartslag *\o/*

Onze tweede combinatie, uitgerekend op 10 mei 2022:

Mijn eigen gefokte, zuiver Egyptische AZ Aleeyah

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Drachtig van Mansour KS

[ img ]


Voor een vol zusje of broertje (zal dat laatste wel worden _O- ) van mijn knappe AZ Jahwhar Al Samed

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Daarnaast was het de bedoeling om Nadjarah dit jaar te dekken, nu voor een veulen voor mezelf. Helaas loopt dat iets anders dan gepland. Eind mei is ze geïnsemineerd, wat helaas niet gepakt heeft. Daarna komt ze helaas niet meer in cyclus. Inmiddels ook Regumate geprobeerd, wat helaas ook zonder succes was. Omdat ik geen zin heb om meer met haar aan het dokteren te gaan, wachten we nu gewoon af of ze nog uit zichzelf hengstig gaat worden. Mocht dat zo zijn, afhankelijk van wanneer, wil ik nog een poging wagen. En zo niet, dan gaan we volgend jaar verder kijken en ga ik na het afspenen van haar veulen weer andere leuke dingen met haar doen.

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 16:42 



 
Profiel   

Ik kom uiteraard volgen!! *\o/* <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 17:58 



 
Profiel   

Ik volg ook, zulke knappe schimmels <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 18:18 



 
Profiel   

Leuk dat jullie weer volgen!
Haha, de kleine man staat zelfs weer in Uitgelicht zie ik. Niet dat het meer volgers oplevert, maar toch wel leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:50 



 
Profiel   

Jaa ik volg ook! Heel benieuwd naar je veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 21:00 



 
Profiel   

Leuk om te volgen AZ. Ik moest ook meteen hieraan denken bij jouw Egyptische schoonheden.

https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... n-100.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:10 



 
Profiel   

Wat leuk om te zien dat je met Mansour dekt! Hij staat nu op de stal waar ik help, heerlijk paard om mee te werken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 11:23 



 
Profiel   

suffie schreef
Leuk om te volgen AZ. Ik moest ook meteen hieraan denken bij jouw Egyptische schoonheden.

https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... n-100.html


Leuk stuk, ik had het nog niet gezien.

Lucy_121 schreef
Wat leuk om te zien dat je met Mansour dekt! Hij staat nu op de stal waar ik help, heerlijk paard om mee te werken :)


Je helpt bij Ilona, wat leuk! Hoe gaat het met Mansour?
Het is echt een gave hengst, ik ben enorm fan van hem. Goed gebouwd, enorm bewegen, een geweldige pedigree en een fantastisch karakter <3 Jahwhar is zijn allereerste veulen en hij is alles waar ik op gehoopt had (behalve een merrie _O- ). Ben heel benieuwd hoe Mansour het onder het zadel gaat doen, bij Ilona is hij zeker op de goede plek.


Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 27-07-21 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 20:26 



 
Profiel   

Ik heb je even een pb gestuurd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 20:39 



 
Profiel   

Ik volg mee, prachtige combinaties TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 16:52 



 
Profiel   

Afgelopen weekend was Nadjarah spontaan hengstig, dus ik had gehoopt op de valreep nog een poging te kunnen doen. Helaas toonde ze waarschijnlijk alleen de laatste dag/2 dagen hengstig, want tijdens het scannen was er geen ei (meer) te zien en er leek wel een bloeding te zitten.

Maar tot overmaat van ramp daarna Aleeyah gescand en die bleek nu toch leeg |( Was eigenlijk wel te verwachten, maar ik had er nu niet op gerekend, dus was er goed ziek van.

Dus volgend jaar maar 1 veulentje helaas, als het netjes blijft zitten tijdens de lange reis van Amerika naar hier ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 20:05 



 
Profiel   

Wat zonde TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 13:19 



 
Profiel   

Mijn Amerikaanse dame is inmiddels aangekomen. Ze is nog een beetje uit haar doen door de lange reis, maar begint al langzaam een beetje te wennen.
Ze is echt geweldig mooi én super lief <3 Heel blij met haar en als het goed is gaat zij ons dus het enige veulentje voor 2022 brengen. Ze is de week voordat ze uit Amerika vertrok nog gescand en toen zag alles er top en heel actief uit.

Voor nu even 2 slechte telefoon foto's, betere foto's volgen hopelijk binnenkort.

's Nachts wachten op de trailer totdat de papieren geregeld waren op het vliegveld.
[ img ]

Vandaag thuis.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 16:23 



 
Profiel   

Wat een avontuur zeg! Ik kom jullie ook volgen. Enorm jammer dat Aleeyah niet meer drachtig is...

Hoe kom je eigenlijk aan de Amerikaanse merrie? Was je naar specifiek bloed opzoek of is ze op je pad gekomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 08:33 



 
Profiel   

Ze is eigenlijk bij toeval op mijn pad gekomen, maar het zijn wel bloedlijnen die ik enorm gaaf vind. Een hele sterke moederlijn met daarop een sterke, maar ook zeer chique hengst.

Ik heb inmiddels een paar betere foto's van haar gemaakt <3
Het is echt een prachtige merrie met geweldige bewegingen, maar ja ze is natuurlijk ook niet voor niks multi champion. Daarnaast is ze ook nog eens superlief, wat wel een extra cadeautje is :)

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:20 



 
Profiel   

Ze is gaaf <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:52 



 
Profiel   

Ik volg ook weer mee! Hoe gaat het nu met Rakizah?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:35 



 
Profiel   

Rakizah is gelukkig wel nog netjes drachtig, 7 maanden nu, veulentje is inmiddels ook te voelen <3
En ze begint eindelijk een klein baby buikje te tonen <3

[ img ]

En ik heb een nieuwe camera, nog weinig tijd/mooi weer gehad om mee te oefenen, maar deze mooie foto van Rakizah heb ik al wel kunnen maken.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:37 



 
Profiel   

Wat een pracht van een merrie! AV blijven hier op het wensen lijstje staan, ze zijn zo mooi! Fijn dat het met haar goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:43 



 
Profiel   

Ze ziet er goed uit zeg :j
Lekker blijven groeien nu :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:56 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-22 10:39 



 
Profiel   

Wat een knappe merrie zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-22 11:49 



 
Profiel   

LyonaHorse schreef
Hoe gaat het nu?


Leuk dat je het vraagt. Het lukt me door alle drukte helaas niet om heel vaak op Bokt te zijn, maar hier weer even een update.

Met Rakizah gaat het heel goed, ze begint eindelijk wat buik te tonen <3
Ze is nu ruim 9 maanden drachtig. Laatst onverwachts wat nieuwe foto's van haar gemaakt, waarop haar buikje op sommige wel echt te zien is.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En nog een paar, gewoon omdat ik haar zo gaaf vind <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ondertussen ook nog steeds druk met hengstenkeuzes voor dit jaar, alles stond eigenlijk vast, totdat er weer van alles veranderde en we weer terug zijn bij af :') Of nou ja, alleen voor Aleeyah staat het plan vast.

Daarnaast heb ik totaal onverwachts nog een merrie gekocht in Amerika. Kwam op alle fronten op het totaal verkeerde moment, maar een merrie van deze hengst was al zo'n 10 jaar mijn droom, en eigenlijk zijn ze nooit te koop of extreem niet te betalen. Dus ja, dan moet je gewoon de kans grijpen als die zich voordoet. Helaas zit ik inmiddels al bijna 2 maanden te wachten en is er nog steeds geen vlucht voor haar, terwijl in eerste instantie gezegd was dat ze vrijwel per direct kon vliegen -O- Maar we wachten (on)geduldig af O:)
Haar vader is 1 van de bekendste/beste halfbroers van mijn Aziza, die inmiddels 3,5 jaar geleden overleden is. Alleen was Aziza niet zuiver Egyptisch en deze merrie uiteraard wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-22 10:44 



 
Profiel   

Wauw, wat een prachtige dame!

Leuk dat je fokplannen wat meer vorm beginnen te krijgen, ik ben heel benieuwd of je nu na alle knappe heren eindelijk eens een merrie krijgt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-22 11:17 



 
Profiel   

Oh wat is ze toch mooi! En ik ben erg benieuwd naar je nieuwe merrie! Heb je foto's? :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-22 11:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 117 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen